Kyllähän minä nämä kuolemantuottamukset ymmärrän, en sulata enkä hyväksy, mutta ymmärrän. Tällaisissa tunnutaan katsovan jonkinlaisen asteikon mukaan, että mitä kohtia milloinkin täyttyy, niin tuomio kasvaa ja muotoutuu. Nyt ei täyttynyt edes tappo, vaan annettiin kakkua pelkästään tyhmyydestä tuottamuksen mukaan. Jos tyyppi olisi ollut vähänkin fiksumpi, niin varmaan se olisi voinut mennä tapoksi, kun oltaisiin voitu osoittaa jotain vakaampaa harkintaa ja tahallisuutta, mutta dorka ei tajunnut lainkaan mitä tuli tehtyä.
Tässäkään kohtaa minä en hyväksy tuomiota, koska tosiaan mikään Maken ja Peran välinen kännipuukotuskaan ei tällä logiikalla pitäisi olla edes tappo, koska siinäkin on typeryyksissä puukotettu, eikä ole aina tajuttu, että siihen voi kuolla. Känni ei ole mikään lieventävä asianhaara, kuten ei ole myöskään tyhmyys. Toki puukotus on erilainen tapahtuma kuin esimerkiksi juuri tällainen polttaminen höyrymopilla, mutta kyllä näissä pitäisi tajuta kuoleman tai vaikean vammautumisen mahdollisuus, varsinkin kun 4-vuotias on täysin puolustuskyvytön ja muutenkin huomattavasti heikompi kestämään minkäänlaista väkivaltaa.
Tästä porukasta ei ole sitä paitsi lyhyenkään tuomion jälkeen yhtään mihinkään meidän maassamme, siitä olen melko varma, eli mikään kuntoutuskaan ei voi toimia kovinkaan kestävänä perusteluna.