CreaseMonkey
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Helsingin IFK
Sano nyt että trollaat?
En minä mitään trollaa. Kunhan vain totean, että on surullista, että lapsen elämässä ei ole isähahmoa ja henkilökohtaisesti minun on vaikea ymmärtää kuinka joku voi jättäytyä pois pienen lapsen elämästä, jota on kaksi ensimmäistä vuotta rakastanut ja kehitystä seurannut.
"Ristolla" varmaan olisi keinot, mutta kuinka moni haluaisi olla tuollaisessa tilanteessa entisen puolison kanssa tekemisissä.
Tuskin moni, mutta se on välttämätön paha jos lasta haluaa tavata.
"Risto" halusi olla lapsen elämässä, mutta ei isänä, koska biologinen isä olikin joku muu. Tämä ei lapsen äidille kelvannut.
Tarkoitatko tällä siis sitä, että jos lapsen äiti olisi suostunut isyyden kumoamiseen (en ole varma olisiko ollut edes mahdollista), että "Risto" olisi ollut valmis olla lapsen elämässä, mutta koska äiti ei tähän suostunut, ei Risto lapsen elämässä ole? Kyllähän sen ymmärtäisi, jos "Risto" ei haluaisi olla lapsen elämässä sen takia, että asia on lian kipeä, mutta jos se syy on se mitä lapsen virkatodistuksessa lukee isän kohdalla on sellainen mitä itse en ymmärrä.
Kiinnostaisi muutenkin nähdä, miten nopeasti ja rationaalisesti nämä ihmiset vastaavassa tilanteessa toimisivat. Voisi vaikka viikko totuuden paljastumisen jälkeen kysäistä, että jokos olet raapustellut isyyskanteen. Niin ja hopi hopi, muista nyt lähettää ajoissa, ettei mene määräaika umpeen.
Koen, että tämä piikki on myös minulle suunnattu. Itse voin sanoa, että kanne olisi määräajassa vireillä, oli aikaa kuusi viikkoa tai viikko. Minulla toki pääkopan asetukset lienevät hieman erilaiset kuin tapauksen "Ristolla".
Oikeuslaitos katsoo varsin useissa rikoksissa tekijän henkistä tilaa, jättäen tämän takia toisinaan tuomitsematta. Tässä kyseessä olevassa jutussa oikeus taas jättää samankaltaisen tilan kokonaan huomioimatta, mikä on melkoisen pöyristyttävää.
Onko tuomioistuimelle esitetty mitään tätä tilaa tukevaa näyttöä? Ilmeisesti ei ainakaan mitään järin vavisuttavaa, kun hovi muistaakseni torppasi jatkokäsittelyn.