Se, että näitä oikeita rikollisjärjestöjä kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä mutta muita järjestöjä kielletään kertoo siitä, että oikeuslaitos on yhdessä syyttäjälaitoksen kanssa hyvinkin ideologista porukkaa.En ota siihen kantaa, että pitäisikö tuollaisiin kerhoihin kuuluminen evätä kaikki mahdollisuudet mihinkään. Mutta periaatteessa ihan oikeinhan tämä keissi meni. Yksikään oikeusaste ei ole kyseistä kerhoa määritellyt järjestäytyneeksi rikollisjärjestöksi, joten se että poliisin tai yksittäisten poliisien mielipide on jotain muuta, ei kuitenkaan oikeuta heitä käyttämään valta-asemaansa oman mielipiteensä mukaisesti. Juttua luettuani ja tuon miespoliisin kommentteja katsellessani heräsi vain ajatus, että onneksi emme asu poliisivaltiossa, missä yksittäisten poliisien "maalaisjärjen käyttö" on se mittari, millä toimitaan.
Saattais nimittäin vituttaa jos mun lähipiirissä olisi kerhon miehiä, joiden kanssa oon vapaalla tekemisissä ja sen johdosta poliisi voisi heittää kapuloita mun rattaisiin. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin edes kaikki täysjäsenet eivät välttämättä ole rikollisia noissa piireissä, puhumattakaan sitten muista lähellä olevista.
En ota nyt tähän keissiin varsinaisesti kantaa, että väistikö kuvaannollisesti kaupunki tuossa luodin, kun ei vuokrannut tiloja. Mutta yleisesti.
Jos Bandidos ei muka ole rikollisjärjestö niin mikä sitten on sellainen?
Valtakunnansyyttäjän toimiston toiminnasta se heijastuu todella selvästi kuin vertaa tapauksia Räsänen ja eräs kansanedustaja.
Se on seuran valinnasta kiinni ja se on käsittääkseni täysin vapaaehtoista vielä toistaiseksi.
Noissa kerhoissa on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että täysjäsen on rikollinen tosin se on eri asia onko kyseistä henkilöä vielä tuomittu. Ainakin ne, jotka menevät kerhotiloihin tietävät minne menevät ja se, että noista reissuista voi tulla kyselyitä ei pitäisi yllättää.
Ylipäätänsä jokainen henkilö, joka näitä järjestöjä puolustelee puolustaa samalla rikollista toimintaa johon kuuluu mm. huumekauppa yms. toiminta.