Jaa sää trollaat. Ei kyllä millään jaksa.
Milläköhän perusteella? En minä tätä sääntökokonaisuutta ole laatinut, vaan paljon minua viisaammat ihmiset. Itse olen vain hamsterina systeemin rattaissa napostelemassa yli jääneitä murusia.
Mikäli minä olisin pääsyt laatimaan rikoslain, niin olisin heti ensimmäisenä kieltänyt hengittämisen. Sen jälkeen sitten valinnut pärstäkertoimella ketä sakotetaan, kun kaikkia ei ehditä. Anoppi heti ensimmäisenä. Paras kielto on kielto jota ei noudateta. Se luo valtaa ja tarkoituksen tyhjästä.
Hyvin pian saisimme kuulla, että Eduskunta on päättänyt ostaa verorahoilla poliitikoille maskit, jotta ”pöpöt eivät leviä”. Sipilä vakuuttaisi, ettei tällä ole mitään yhteyttä taannoiseen hengityskieltoon tai sen valvonnan vaikeuttamiseen.
Monissa ammateissa mm. puolustusala, diplomatia yms. edellytetään totaalista nuhteettomuutta. Tiedossa on että ihmisen puolustautumisvietti tähtää hätätilanteessa oman selviytymisen varmistamiseen. Pelkästään olemalla väärässä paikassa, väärään aikaan, voit sulkea itseltäsi ovia, vaikka toimisit kuten 99% muista miehistä toimisi samassa tilanteessa. Henkilöillä, joilla on pitkä rikosrekisteri ei olisi muutenkaan mitään asiaa luottamustehtäviin, puutteellisen koulutuksen yms. vuoksi, joten ei se sekopää voi paljoa menettää.
Suomessa on verovaroin kustannettu koulutusjärjestelmä, joka on puutteineenkin maailman tasa-arvoisin. Henkilöt, jotka asioista ja kelpoisuusvaatimuksista ovat päättäneet haluavat tietenkin varmistaa, jotta oma jälkikasvu saa etulyöntiaseman, pelkästään sillä, että ovat kasvaneet hyvällä asuinalueella.
Köyhän yksinhuoltajaperheen Mikko Mallikas, joka on lukenut koko nuoruutensa kaiket illat kontulalaisessa yksiössä, korvatulpat korvilla, saadaan helposti pullautettua kisasta, kun paljastuu tämän yrittäneen varastaa Stockalta farkut 16-kesäisenä rahattomana poikana. Näin tämä yhteiskunta tuntuu toimivan, kun nykyään laajoja turvallisuusselvityksiä tehdään jo tavallisille hallintovirkamiehille. Jopa kadulle kuseminen 16-vuotiaana, voi olla vielä tänäkin päivänä este diplomaattiuralle, 35 vuotta myöhemmin! Kenttämestarin täytyy vähän hidastaa jäätä, jotta paremman vierasjoukkueen peli kärsisi.
Kummasti elinkeinoelämä ei ole yhtä nirso kuin valtio. Tähän on syynä se, että tuottavuus ratkaisee, ei politiikka. Niin kauan kun googlettamalla nimesi ei pamahda Alibi-lehden etusivua, olet lähes kaikkiin firmoihin tervetullut. Tietenkin ylinmät johtajat ja rahaliikenteestä tai lääkkeistä yms. vastaavat ovat asia erikseen. Firmoissa ei ketään kiinnosta mitä teit 16-vuotiaana.
Alatko nyt ymmärtää mitä näillä kahdella aikaisemmalla viestillä olen ajanut takaa. Satiiri on aika hankala laji kirjallisessa maailmassa, koska äänenpainot ja intonaatio tuovat tämän esille verbaalisella pelikentällä.