Ei aivan kokonaan, sillä tämä näkökulma on otettu huomioon. Esitit kuitenkin näkökulman hyvin, kiitos siitä. Mukava nähdä, että olemme vapaan puolella edes jostain samaa mieltä.
Se, mikä tässä keskustelussa on eniten vaivannut, on aseenkäytön puolustaminen vain sen takia, että pelolle ja poliisin resurssien puutteelle ei voi mitään. Minä puolestani haluan ajatella, että varkauksia on tapahtunut aina, eikä niistä päästä koskaan pysyvästi eroon, mutta pitäisikö sen takia lisätä väkivaltaa yhteiskunnassa? Tähän aseenkäytön lisääminen auttamasti johtaisi, mitä olen tarkoittanut yhteiskuntarauhan vaarantamisella.
Mikä muuten mahtaa olla palstalaisten mielipide asiasta, jossa bensavaras on kääntyessään oikealla ajanut punaisia päin, saanut tuomion törkeästä liikenteenvaarantamisesta, ja saanut lisäksi valitusluvan korkeimpaan oikeuteen asti. Koska teko on tapahtunut ympäristössä, jossa ei ole ollut ihmisiä liikkeellä, korkein oikeus punnitsee nyt, onko teko törkeä. Ajatella jos narkkarioletettu saa valituksena läpi, niin yhteiskunta joutuu maksamaan hänen oikeudenkäyntikulunsa. Olen jo valmiiksi pöyristynyt.
Vakavasti ottaen mielenkiintoinen tapaus tämä.
Mies ajoi punaisia päin kääntyessään oikealle – Korkein oikeus antoi yllättäen valitusluvan, ja nyt tutkitaan, onko yöaikaan oikealle kääntyminen punaisilla sittenkään törkeä teko (HS.fi)