Kakaroihin? Missä tuossa uutisessa ikään viitatan?
Ihan itse päättelin tuosta, että ne kaksi muutakaan tuskin keski-ikäisiä olivat. Ja kakara nimitystä käytän yleensä alle 25 vuotiaista. Voin toki olla väärässäkin.Yksi tuomittiin 25 päivän ehdolliseen vankeuteen nuorena henkilönä tehdystä varkaudesta.
Ok. Sinä siis mielestäsi olet se taho, joka päättää kuka on rikollinen ja kuka ei. Oikeuslaitoksen ja poliisin mielipiteestä viis. Mikäs siinä, voi kai sitä noinkin ajatella. Mun näkökulmasta melko epäloogista, mutta sehän on vain mun mielipide. Ymmärrtänet kuitenkin, että tänne mun suuntaan toimintasi näyttää siltä, että sinä puolustelet rikoksesta tuomittua. Teet siis asiaa, jota itse kutsut surulliseksi ja taliaivoiseksi.Mutta selvennyksenä: Varkaisiin. Jossei näe velvollisuudekseen noudattaa lakia i.e ryhtyy rikollisiin toimiin, ei ole oikeutettu lain suomaan turvan. Kauppias teki aivan oikein, ketään ei vahingoitettu eikä omaisuutta menetetty. Jos varas tuntee itsensä uhatuksi, voi voi. Älä riko lakia.
Jos olet rikollinen, et ansaitse mitään muuta kuin ylenkatsetta, pilkkaa ja mahdollisimman kurjat olot.
Lisäksi en ole huomannut, että kukaan olisi puolustellut noita kakaroita. Ehkä lainaat jostain viestistä pätkän, jossa kakaroita puolustellaan. Olisiko siinäkin tällainen samanlainen ajatuslogiikkaero, että mikä sinun mielestäsi on puolustelua, ei ehkä minun mielestäni sitä ole. Nähdäkseni lakia rikkonut kauppias on ainoa rikollinen, jota tässä tapauksessa on tällä palstalla puolusteltu. Jopa niin pitkälle, että rikostuomion saanut kauppias ei ole mukamas rikkonut lakia ensinkään. Merkillistä. Joku voisi jopa käyttää sellaisia sanoja, kuin surullinen ja taliaivoinen. En minä, mutta joku muu.