Kerrotko eron siihen, että ajan autolla yleisellä tiellä, josta on kaista suljettu aidoilla ja varoitettu liikennemerkein. Päätän kuitenkin näistä välittämättä ajaa suljetulle kaistalle aidan läpi ja tipun tielle kaivettuun monttuun ja kuolen. Pidätkö asiaan syyllisenä työmaan päällikköä, vai minua? Annatko hänelle ja tienpitäjälle sakkoja? Jos et, niin miksi? Saavatko omaiseni korvauksia tienpitäjältä?
Muutetaan tarinaa vielä sillä tavalla, että kuoppaan ajaminen on tehty mahdottomaksi metriä korkeilla betoniporsailla, joita päin ajan heittäen henkeni. Joko nyt saa työmaan pomo armahduksen vai vieläkö syytetään?
Niin, se vaijeri ei ole tappava, vaan laskeminen sitä päin. Voin mennä katsomaan tuota ja koskettaa ja vaikka purra sitä kuolematta. Oli se este mikä tahansa, niin kuolema olis voinut tulla. Mulle on se ja sama pidätkö kusipäänä tai et, mutta fakta on kuitenkin noiden nuorten kännissä hölmöily ja sen aiheuttama kuolema.
Kerrotko eron siihen, että ajan autolla yleisellä tiellä, josta on kaista suljettu aidoilla ja varoitettu liikennemerkein. Päätän kuitenkin näistä välittämättä ajaa suljetulle kaistalle aidan läpi ja tipun tielle kaivettuun monttuun ja kuolen. Pidätkö asiaan syyllisenä työmaan päällikköä, vai minua? Annatko hänelle ja tienpitäjälle sakkoja? Jos et, niin miksi? Saavatko omaiseni korvauksia tienpitäjältä?
Muutetaan tarinaa vielä sillä tavalla, että kuoppaan ajaminen on tehty mahdottomaksi metriä korkeilla betoniporsailla, joita päin ajan heittäen henkeni. Joko nyt saa työmaan pomo armahduksen vai vieläkö syytetään?
Toisessa vaaraelementti on siellä luonnostaan ja pakosti, koska ne junat ei vaan kulje ilman sitä sähköä. Toiseen on asennettu tappava elementti. Siinä on aika iso ero. Kysehän on juuri siitä tuossa, että saako asentaa tappavia esteitä paikkaan, missä ei ihmisten pitäisi olla, mutta tiedetään niiden olevan. Teppana on oikeastaan sanonut kaiken tarvittavan.
Tästäkö ajattelit että asia kiikastaa? Väkisinkö nämä pitää ymmärtää väärin?Niin siis nyt täytyy kyllä sanoa tähän, että se sähkö, joka sinne junan sähköjohtimiin kulkee on siellä kaikkea muuta kuin luonnostaan. Se on täysin ihmisen rakentamaa ja asentamaa tuotosta ja on tappava elementti, jos mikä. Ja ei. Ei se sähkö siellä pakosta ole. Voi ne junat muullakin tavalla kulkea, kuin sähkön avulla.
No avauduhan hieman enemmän, niin osaisin vastata. En tiedä mitä olen väkisin ymmärtänyt väärin. Ja mistä kiikastaa....Tästäkö ajattelit että asia kiikastaa? Väkisinkö nämä pitää ymmärtää väärin?
Niin siis nyt täytyy kyllä sanoa tähän, että se sähkö, joka sinne junan sähköjohtimiin kulkee on siellä kaikkea muuta kuin luonnostaan. Se on täysin ihmisen rakentamaa ja asentamaa tuotosta ja on tappava elementti, jos mikä. Ja ei. Ei se sähkö siellä pakosta ole. Voi ne junat muullakin tavalla kulkea, kuin sähkön avulla.
En.Onko tämä ketju nyt jokin tahallisen väärinymmärtämisen tyyssija vai tuliko vain tarve vetää sunnuntai aamun krapulapanot pilkun kanssa? :D
Tai siis, tottahan ymmärsit steierwrassin pointin?
Onpas keskustelua. Voi toimia vastuuttomasti ja mennä kielletylle alueelle ja voi toimia vastuuttomasti asettaessaan liian vaarallisen esteen estämään tätä liikkumista. Kumpikaan ei mitätöi toista. Minun pihaani ei ole lupa tunkeutua eikä minulla ole lupa asentaa hengenvaarallista estettä tälle tunkeutumiselle. Tästä asiasta on sitten käyty oikeutta ja nähty että rikkomus on tapahtunut, joskin melkoisen lievä. Jatkossa nähdään pysyykö tuomio.
Nimenomaan. Olen useaan otteeseen koittanut tätä teroittaa mutta en jostain syystä saa pointtiani joidenkin kohdalla läpi. En tiedä sitten olenko kirjoittanut epäselvästi.
Olet kirjoittanut hyvin selvästi. Turhautumatta ja asiallisesti. Yrittänyt kuvata samaa asiaa useammalle eri tavalla. Siitä pisteet sulle.
Niin, kyllähän tuossa saattaisi tulla kyseeseen joku julkisrauhan rikkominen, mutta jos teosta ei ole aiheutunut mitään haittaa siellä omaisuudelle, niin ei siitä kai voi tuomita. Yksi henkilöhän menetti henkensä ja uskon paikallaolleiden saaneen tästä tapahtumasta omalle kohdalleen myös aika kovan taakan. Siis jos nyt eivät ihan paatuneita roistoja satu olemaan.Kerrotko mitkä tuomiot tuli noille, ketkä mukana tuolla olivat? En nähnyt sellaisesta mitään uutisointia, eli turhaa pupellusta sinulta ellet muuta pysty toteen näyttämään. Ainoat jotka syytteen saivat ja vielä mahdollisesti joutuvat "uhreille" korvaamaan ovat nuo mäkimiehet ja oliko kaupungin työntekijä.
Kyllähän tää on helvetin käsittämätöntä että tämmösestäkiin työnnetään ehdollista
Mies iski toista nyrkillä Helsingin yössä: Uhri kaatui niin pahasti, ettei kykene edes puhumaan – naisystävän mukaan riidan syynä oli ruotsinkielisyys - Rikos - Uutiset - MTV.fi
Tuokin koeaika juttu on sinällään hullunkurinen kun se ei koske kaikkia rikoksia, vaan niitä mistä tuomittas ehdotonta. Eikös tää tarkota noin kulmikkaasti ajateltuna että tääkin kaveri voi käydä pätkimässä koeajallakin ruotsinkielisiä turpaan kuhan se pysyy noissa rajoissa?On muuten jännä, että miksi ei näissä uutisissa mainita koeajan pituutta? Se on kuitenkin ihan oleellinen osa tuomiota. Tässäkin olisi ihan mukavaa tietää, että kuinka kauan tuonkin pitää ns. pelätä ehdotonta ja käyttäytyä kunnolla. Epäilisin kuitenkin, että tässä tuomiossa ehdollisen koeaika on 2-3vuotta.
Tässä on kyllä hyvää esimerkkiä kun tuomiot suomessa on mitä on. Tääkin varmaan on kohta taas heiluttamassa tahtipuikkoa vapaana kuhan eka jää kiinni.
Jos tän vuoden tammikuusta tehdystä teosta saa 2v 3kk jossa on jäännösrangaistuksia edellisistä ja oot vasta päässy vankilasta pois ja nyt pari kk myöhemmin puukotat ihmisiä vapaana ollessasi niin ei sovi mun oikeustajuun. Käsittämätöntä että ylipäätään oli vapaana.Minkälaisia tuomioita sinusta ryöstöstä ja törkeästä ryöstöstä pitäisi antaa, ja mitä parantavaa vaikutusta sillä olisi ollut kyseiseen henkilöön?