Asetit itsesi juuri omilla sanoillasi samaan roskaporukkaan kuuluvaksi.
En pysty väitettäsi hyväksymään. Maksan runsaasti veroja, käyttäydyn lakien mukaan tai ainakin pyrin siihen, kasvatan lapseni lainkuuliaiseksi ja muita ihmisiä kunnioittaviksi. Hän kuka ei tunne tätä roskaporukkaa ei oikeastaan pysty keskustelemaan tästä asiasta. Hehän maksattavat tekonsa meidän kustannuksella, jotka yritämme toimia lakien ja asetusten mukaan.
Koloketulle vastaan, että ymmärräsi pointtisi ja kärjistin asiaa, olen jopa osin samaa mieltä asiasta eli ei vankila ole aina kaikille oikea paikka. Silti tämä ns. kosto tai rangaistus kuuluu oikeaan toimintamalliin ja ei siitä voida luopua. Tällä hetkellä on jo nähtävillä, kuinka kävi kun rangaistuksista luovuttiin näpistysten suhteen. Rangaistuksena ei voida pitää rikesakkoa mahdollisesti kiinni jäädessä, se on niin pieni pelote, että tällä hetkellä kaikki tavalliset veronmaksajat maksavat laskua tästä. Ulkolaiset liigat kiertävät ympäri Suomea ja vievät tavaraa kaupoista niin paljon kuin ehtivät, kiinnijääminen ei ole heille mikään pelote, rikesakko ei juuri heilauta, kun sitä ei tarvitse vaikka Virosta tänne koskaan maksaa. Saman on huomannut myös nuoriso, joka näpistää entistä enemmän, tietäen hyvin, että kiinnijäämisriski on pieni ja rangaistus on nimellinen. Moni näistä ajautuu tätä kautta väärille teille ja se harmittaa minua aidosti. Kiinnijääneitä on tänä vuonna 10% viime vuotta enemmän ja näpistyksiä vielä enemmään, koska ei ehditä ottaa kaikkia kiinni, valvonta seuraa aina viiveellä.
Meillä on Suomessa syntymässä ongelma ylipäätään rikollisuuden suhteen ja rangaistuksia samaan aikaan lievennetään tai ainakin oikeuslaitos tulkitsee tilanteita näin, samoin oikeiusministeriö Braxin johdolla on täysin pihalla tilanteesta. Poliisi tietää tilanteen, mutta on aika voimaton. Olen sanonut aiemminkin ja sanon uudelleen, että viiden vuoden päästä tilanne on pahempi huomattavasti kuin nyt. Tilastot eivät tätä tule kaikelta osin tukemaan, koska ei ole resursseja poliisilla valvoa asioita tai tutkia pieniä asioita. Lama vielä edesauttaa tilanteen nopeaa huonompaan suuntaan kääntymistä. Surullista!