Viherpuiston Ruoska
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Muistaako kukaan, koska on viimeksi suomalaiset urheilijat venyneet niin isolla prosentilla kuin nyt Tokiossa? Yleensä meiltä joku 10% venyy, nyt tuntuu että reilusti yli puolet. Onko jollain tilastoja? Siis jos mittarina on joko kauden ennätys tai sijoitus korkeammalla kuin olympiatilasto ennustaa.
Tätä samaa olen ihmetellyt. Yleensä varsinkin yleisurheilijoiden kauden kuntohuippu on osunut Kalevan kisoihin vajaa kuukausi ennen olympiakisojen alkua ja toinen huippu Ruotsi-maaotteluun sitten syssymmällä, joskin jälkimmäinen huippu jää silti kauaksi naapurimaan edustajien tasosta. Nyt tuolla tehdään omia ennätyksiä, Suomen ennätyksiä ja poimitaan finaalipaikkoja melkein kuin kypsiä kirsikoita puusta. Ehkä uusi sukupolvi on tälläkin areenalla marssimassa esiin ja todistamassa, että kyllä suomipoika ja -tyttökin osaa venyä isoissa kisoissa. Tietenkin joku ilmoittaa, että näitä ei lasketa, koska koronan takia niin moni huippu on jäänyt pois tai on karanteenissa tms. Itse olen sitä mieltä, että kaikki lasketaan.
Työt ovat tehokkaasti haitanneet kisojen seuraamista, mutta täytyy väijyä ainakin muutama lähetys viikonlopun aikana.