Itse jaksan kerta toisensa jälkeen ihmetellä sitä, että eikö ihmiset tiedä ollenkaan kuljettamansa auton suorituskykyä? Näissä ohitustilanteissa on aika ratkaiseva tekijä tunnistaa tilanne ja oman auton suorituskyky. Fakta suomalaisilla maanteillä on se, että harvassa paikassa pääset rekasta ohi nopeusrajoitusta noudattaen. Turvallisempaa on ohittaa hitaampi ajoneuvo ripeästi, vaikka horisontissa ei muita näkyisikään (tämä oma mielipide). Nämä ohituspaikkaa maailman tappiin odottajat voisivat myös jättää siihen rekkaan enemmän kuin 25m väliä. Näkisivät itse ohituspaikat paremmin ja takana tulevilla olisi ohittaessa mahdollisuus palata ennen rekan perää takaisin omalle kaistalle. Myös nämä "ei minulla ole mihinkään kiire" ihmiset voisivat viestiä sen takana tulevalle jättämällä reilun välin edessä ajavaan hitaampaan ajoneuvoon. Mikäli et ole aikeissa ohittaa hitaampaa, niin anna sitten muille se mahdollisuus turvalliseen ohitukseen.
Toinen asia on tämä ikuinen rampilta liikennevirtaan liittyminen. Miten vaikeaa se voikaan joillekin olla. Monella tuntuu olevan omassa päässään se käsitys, että kyllä ne muut siirtyvät vasemmalle kaistalle ja minä voin liittyä 50 km/h moottoritien liikennevirtaan. Toinen ääripää on taas sellaiset, jotka vinguttavat ne viimeisetkin kierrokset autosta irti, mutta jäävät lopulta junnamaan siihen vierelle odottamaan rampin loppumista ja jo kaistalla ajavan reaktiota tilanteeseen.
Toinen asia on tämä ikuinen rampilta liikennevirtaan liittyminen. Miten vaikeaa se voikaan joillekin olla. Monella tuntuu olevan omassa päässään se käsitys, että kyllä ne muut siirtyvät vasemmalle kaistalle ja minä voin liittyä 50 km/h moottoritien liikennevirtaan. Toinen ääripää on taas sellaiset, jotka vinguttavat ne viimeisetkin kierrokset autosta irti, mutta jäävät lopulta junnamaan siihen vierelle odottamaan rampin loppumista ja jo kaistalla ajavan reaktiota tilanteeseen.