Mua ihmetyttää tuossa välinjätössä risteysjonoissa lähinnä se, että kun esim. se jonon viides auto on jättänyt sen oman välinsä siihen edellä olevaan ja valot vaihtuu vihreäks, niin se on samantien kytkin ylös ja väli otettu kiinni ja sitten taas pysähdytään ja varrotaan, että edellä oleva lähtee ja itte siinä perässä sitten. Eli ensinnä jätetään se väli siihen, seisotaan siinä sen minuutin pari vajaan viiden metrin välillä ja vihreillä otetaan heti väli kiinni, ja jono takana alkaa nykiä sillä viiden metrin jaksolla.
Ja nuo kärrynvetäjät on välillä kyllä ihan nykytaidetta. Itte ajelen autolla, jolla mennään noin yhdeksääkymppiä ja ei ole kerta eikä pari, kun ohituskaistalla mennään kärryn kanssa ohi reilummiltikin. Siihen kun pistetään päälle vielä ylikuorma tai muuten huono kuormaus esim. peräylitys on liian pitkä, ja johonkin töyssyyn menee vähänkin lujempaa vaikka pienemmilläkin nopeuksilla, on siinä äkkiä kärry irti nupista ja vaikka aisa menee vastaantulijan tuulilasista lävitte. Eikä siinä syytä tai syyllisiä pitkään haeta silloin. Seurasin kesällä sivummalta tommosta tapausta, kun väärin kuormattu kärry irtosi nupista ja ryttäs vastaantulevaa Mersua, ja nopeus oli reilu 60.