Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 005 356
  • 12 308

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heitän tähän arvauksen. Ko. autoilija saattoi haluta pitää kunnon turvaväliä edellä ajavaan. Jos se ohittaja teki tyypilliset suomalaiset, niin hän kurvasi (myös moottoritiellä) ohituksen jälkeen takaisin oikealle kaistalle heti sen toisen eteen siten, että turvaväli jäi käytännössä olemattomaksi. Tämä ohitettu ei sitten halunnut tilannetta, jossa turvaväli oli liian pieni ja kurvasi pois sen toisen takaa siksi aikaa, että se edellä ajava ehti kauemmaksi ja turvaväli kasvoi taas sopivammaksi. Teki tuon mieluummin kuin hidasti omaa vauhtiaan hetkeksi.

Tuo siis arvausta, ihan yhtä lailla saattoi olla kyse tuosta, että halusi välttää sitä pölyä.

Älytöntä silti. Jos haluaa turvavälin, niin voi höllätä kaasua, eikä tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kuljettajat kiistelivät kaistoista Vantaalla – nainen jäi alle - Liikenneonnettomuudet - Kaupunki - Helsingin Sanomat

Mitähän tuossa on tapahtunut? Kaksi kaistaa yhdistyy yhdeksi, jossa rintarinnan vedetty kaasu pohjassa ja lopulta tie loppunut toiselta ja auto kolaa bussipysäkin?
Jutun kuvan perusteella pysäkki on helppo löytää Street Viewillä. Oikea tapahtumapaikka on Rajatorpantien ja Vapaalantien risteys. Tästä linkistä näkyy, että vasemmalta kaistalta olisi pitänyt kääntyä vasempaan. Tässä kyseinen pysäkki ja tässä pysäkiltä näkymä juuri ylitettyyn risteykseen. Eiköhän sieltä olla tultu rinta rinnan ja oikeaa kaistaa suoraan ajanut puolustanut oikeuksiaan viimeiseen saakka. Veikkaan, että tilannetta on edeltänyt pitkäksi mennyt ohitusyritys tuon ryhmittymiskaistan kautta tms. jänskää.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Älytöntä silti. Jos haluaa turvavälin, niin voi höllätä kaasua, eikä tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja.

Voisiko se ohittaja tajuta ajaa vähän pidemmälle ennen kuin vaihtaa takaisin oikealle kaistalle. Tuntuu olevan osalle jengiä ihan liian vaikeaa ottaa muitakin huomioon.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Älytöntä silti. Jos haluaa turvavälin, niin voi höllätä kaasua, eikä tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja.

No sanotaan nyt näin, että mua ainakin vituttaa urpot jotka köröttelevät mukavasti vasemmalla kaistalla tukkien koko liikenteen. Eihän se fiksua ole hönkiä takapuskurissa, mutta niihin peileihinkin saa joskus katsoa.

Lainaus ei siis mitenkään liity kirjaimellisesti suhun, kunhan nyt vaan ilmaisin mielipiteeni.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voisiko se ohittaja tajuta ajaa vähän pidemmälle ennen kuin vaihtaa takaisin oikealle kaistalle. Tuntuu olevan osalle jengiä ihan liian vaikeaa ottaa muitakin huomioon.

Tottakai, mutta jos toinen on idiootti niin tarvitseeko itse olla?
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Heitän tähän arvauksen. Ko. autoilija saattoi haluta pitää kunnon turvaväliä edellä ajavaan. Jos se ohittaja teki tyypilliset suomalaiset, niin hän kurvasi (myös moottoritiellä) ohituksen jälkeen takaisin oikealle kaistalle heti sen toisen eteen siten, että turvaväli jäi käytännössä olemattomaksi. Tämä ohitettu ei sitten halunnut tilannetta, jossa turvaväli oli liian pieni ja kurvasi pois sen toisen takaa siksi aikaa, että se edellä ajava ehti kauemmaksi ja turvaväli kasvoi taas sopivammaksi. Teki tuon mieluummin kuin hidasti omaa vauhtiaan hetkeksi.

Tuo siis arvausta, ihan yhtä lailla saattoi olla kyse tuosta, että halusi välttää sitä pölyä.

Oma autoni ikkunat eivät ole kokonaan punaisten sulka- ja teiden ritari -tarrojen peitossa, enkä muiden ko. auton ohittaneiden suoritusta tarkkaan tutkaillut, mutta itse palasin kaistalle ihan totutun mukaisesti vasta sitten, kun ohitetun auton keula näkyy kokonaisuudessaan taustapeilistä. En todellakaan kiilaten, ja niin vaan vaihtoi kaistaa. Harmittaa jälkikäteen, että oli olevinaan hallittu kiire, olisi pitänyt narauttaa tuo pässi.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Kuljettajat kiistelivät kaistoista Vantaalla – nainen jäi alle - Liikenneonnettomuudet - Kaupunki - Helsingin Sanomat

Mitähän tuossa on tapahtunut? Kaksi kaistaa yhdistyy yhdeksi, jossa rintarinnan vedetty kaasu pohjassa ja lopulta tie loppunut toiselta ja auto kolaa bussipysäkin?

Tammistossa kun tulee Jumbon suunnasta kohti Tuusulanväylää on samanlainen kaistojen yhdistyminen. Suoraan meneville on kaksi kaista joista toinen loppuu lähes heti risteyksen jälkeen. Tällä viikolla on jo kaksi kertaa joutunut väistämään/jarruttamaan kun vasenta (loppuvaa) kaistaa kaahannut auto on ehdottomasti halunnut päästä eteeni vielä risteyksen jälkeen. Mikäli alla ei olisi vuokra-autoa olisin kyllä jättänyt väistämättä tätä BMW & Opel kaksikkoa. Täysin käsittämätöntä on vielä se että molemmilla kerroilla jonoa ei oikealla kaistalla ollut nimeksikään, mutta silti piti päästellä urku auki ohi kolarin uhalla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tammistossa kun tulee Jumbon suunnasta kohti Tuusulanväylää on samanlainen kaistojen yhdistyminen. Suoraan meneville on kaksi kaista joista toinen loppuu lähes heti risteyksen jälkeen. Tällä viikolla on jo kaksi kertaa joutunut väistämään/jarruttamaan kun vasenta (loppuvaa) kaistaa kaahannut auto on ehdottomasti halunnut päästä eteeni vielä risteyksen jälkeen. Mikäli alla ei olisi vuokra-autoa olisin kyllä jättänyt väistämättä tätä BMW & Opel kaksikkoa. Täysin käsittämätöntä on vielä se että molemmilla kerroilla jonoa ei oikealla kaistalla ollut nimeksikään, mutta silti piti päästellä urku auki ohi kolarin uhalla.

Tarkoitatko siis sitä kohtaa Valimotiellä, missä on jo tultu tavallaan "ohi" Tuusulanväylän (siis kun ollaan menossa ali Tuusulanväylän, Helsinkiin kääntyvän risteyksen jälkeen)? Olen monesti miettinyt, miksi sitä pitää ylipäätään siinä kaventaa, mutta lie alikulun takia (tiehän levenee sitten taas heti alituksen jälkeen). Siinä meinaa tulla joka kerrran joku kylkeen.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jutun kuvan perusteella pysäkki on helppo löytää Street Viewillä. Oikea tapahtumapaikka on Rajatorpantien ja Vapaalantien risteys. Tästä linkistä näkyy, että vasemmalta kaistalta olisi pitänyt kääntyä vasempaan. Tässä kyseinen pysäkki ja tässä pysäkiltä näkymä juuri ylitettyyn risteykseen. Eiköhän sieltä olla tultu rinta rinnan ja oikeaa kaistaa suoraan ajanut puolustanut oikeuksiaan viimeiseen saakka. Veikkaan, että tilannetta on edeltänyt pitkäksi mennyt ohitusyritys tuon ryhmittymiskaistan kautta tms. jänskää.

Ajelin juuri samaisena päivänä siitä ohitse. Kytät olivat vielä paikalla mutta tilanne oli jo enimmäkseen ohi. Itselläni kävi mielessä että joku on saanut sairaskohtauksen ja ajanut pysäkkiä päin mutta tietysti kyse on ollut perisuomalaisesta liikennekäyttäytymisestä. Itse asiassa tuosta kohdasta pari sataa metriä Rajatorpantietä Vihdintien yli on vastaava paikka. Etelästä Vihdintieltä pääsee kääntymään Rajatorpantielle kahta kaistaa pitkin joista toinen kääntyy heti risteyksen jälkeen vasemmalle. Eli yksi kaista vaan menee suoraan ja siinä aivan varmasti joka aamu kisaillaan pääsystä vasemmalta oikealle jotta ei tarvitsisi jonottaa ainoalla "oikealla" kaistalla koska vaarana on että valot ehtivät vaihtua ennen kuin pääsee risteykseen saakka.

Miten tuossa jaetaan sanktiot? Kaikki vasemmalta oikealle tulevan vika vai osasyyllinen on myös oikealla oleva joka ei anna tuumaakaan periksi?
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Miten tuossa jaetaan sanktiot? Kaikki vasemmalta oikealle tulevan vika vai osasyyllinen on myös oikealla oleva joka ei anna tuumaakaan periksi?

Voisin kuvitella, että sulkuviivan ylitulleella ei paljon ole perusteluja toimilleen. Eli vasemmalta tullut syypää. Ymmärtääkseni ei tarvinne olettaa kääntyvien kaistalta kenenkään enää kylkeen änkevän.
 

scholl

Jäsen
Mistä muuten johtuu, että katumaastureilla näytetään ajavan helvetin huonosti, vaikka siellä istutaan korkeammalla, joten näkyvyys pitäisi olla hyvä. Joku aika sitten ennen pääsiäistä Volvo XC60 meinasi ajaa ylitseni suojatiellä. Olin aivan keskellä suojatietä, Volvo tulee sieltä, ei meinaa jarruttaa, joku keski-ikäinen äijä jarruttaa viime hetkellä. Sitten kun olen mennyt yli tien kokonaan, äijä painaa minulle torvea. Lähden juoksemaan auton perään ja tavoitan sen hetkeksi parin korttelin päässä liikennevaloissa ja otan rekkarin ylös.

Toissa aamuna VW Tiguan lähtee tulemaan viereiseltä kaistalta kyljestä sisään. Se vanhempi joku kuuskymppinen ukko yrittää kammeta minut väkisin veke. Ongelma on se, että vasemmallakin kaistalla on auto. Niinpä meitä menee jonkun aikaa 3 autoa kahdella kaistalla rinnakkain ja se oikeanpuolinen kaista, josta se ukko on tulossa, on tyhjä. Painoin tietysti heti alkuun torvea, jotta kusipää tajuaisi painua takaisin omalle kaistalleen. Ei painu, vaan jatkaa puskemista agressiivisesti. Lopulta oli tilanne, että olisin rusentunut niiden kahden auton väliin, joten jouduin jättäytymään taakse. Siis sen takia, että se mulkku ajaa väärin, eikä anna periksi. Seuraavien valojen jälkeen vasen kaista on vapaa, siirryn siihen ja ohitan hänet. Sitten kun tulee seuraavat valot niin toivon, että tulee viereen, jotta saisin huutaa ikkunasta niin helvetisti sille. No ei tule, vaan ottaa äärioikean kaistan ja kääntymässä eri suuntaan, jolloin jarrutan vähän ennen valoja, jotta ehdin ottaa rekkarin ylös.

Tilasin tekstiviestillä molempien kusipäiden nimet.

Sen lisäksi nyt on viime päivinä näkynyt ihan käsittämättömän paljon ämmiä, jotka ajavat mielettömän hiljaa. Usein nimenomaan vasenta kaistaa ja meinaavat aiheuttaa peräänajoja, kun ajavat muuta liikennettä puolet hitaampaa. Esim. 30km/h kun muut ajavat kuuttakymppiä. Se on todella raivostuttavaa. Ei pelkästään se, että meinaa tulla peräänajoja, vaan se, että sellaisten tyyppien takia ei pääse sitten siinä liikennevirrassa eteenpäin, vaan jää todennäköisesti seuraaviin valoihin ja sitten menee joku viisi minsaa, kun joka suunnasta tyypit pääsee menemään. Tollaisia jos on paljon niin liikenne ei pelaa ollenkaan. Kaupungissa pitää liikkua ripeästi. Niin ja jos on kaksi kaistaa samaan suuntaan niin kyllähän se korpeaa, että toisella kaistalla jono menee rivakasti, mutta omalla kaistalla ei pääse mihinkään ja kahjon ämmän edessä on vaikka kuinka hurumycke tilaa. Niiltä pitäisi ottaa kortti pois.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mistä muuten johtuu, että katumaastureilla näytetään ajavan helvetin huonosti, vaikka siellä istutaan korkeammalla, joten näkyvyys pitäisi olla hyvä.

Muutama viikko sitten meinasin saada yhden katumasturikuskin ajamaan edellään ajavan perään. Yritin nimittäin vaihtaa kaistaa näiden väliin. Kun laitoin vilkun päälle, tuli katumaasturikuskille kiire painaa kaasua. Alle metrin päähän edellään ajavasta se meni, ennenkuin himmasi. Vaihdoin sitten kaistaa sen edellä ajavan edelle, sieltä ei tullut mitään protesteja tai näkyviä tunnereaktioita.

Välillä aamuliikenteessä ajan erästä liityntäramppia maantielle. Tuohon aikaan rampilta tulijoita on paljon, samoin liikennettä siellä maantiellä, joten vauhdit putoavat jonnekin kolmeenkymppiin rajoituksen ollessa 80km/h. On yllättävää, miten hienosti vetoketjuperiaate tuossa toimii. Paitsi silloin, jos mukana on pakettiauton kuljettajia. Siinä missä henkilöautokuskit hoitavat tilanteen fiksusti, hoitavat pakettiauton kuskit sen päin persettä. Hölmöin esimerkki on se tapaus, kun takanani rampilla ollut pakumies liittyi maantielle sulkuviivan yli ja yritti kiihdyttää rinnalleni estääkseen liittymiseni. No ei onnistunut, josta kostoksi tuo sitten roikkui pari kilometriä takapuskurissani. Otti etäisyyttä vasta, kun huomasin autoni etu- ja takalasien kaipaavan runsasta pesua.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä oon myös välillä ihmetellyt katumaasturien toimintaa mutta myös itse miettinyt sellaisen hankintaa, muuttuisikohan sitä saman tien kusipääksi tuolla liikenteessä, siinä voi hiipiä puseroon sellainen pieni ylimielisyys "kun on isompi kuin muilla". Katselisi vähän ylempää joidenkin pikku-corollien menoa ja tulisi sellainen panssarivaunufiilis. Täytyypä miettiä olisko musta katumaasturikuskiksi.

Ehkä tämä on sama homma kun bemarikuskeilla, sitä olen tässä funtsinut viime vuodet kun sellaisen hankin.

_
 

scholl

Jäsen
Katumaastureiden hankintaanhan on 3 hyvää syytä kaupungissa. Yksi on se, ettei lumia aurata katujen varsilta, joten helpompi parkkeerata. Toinen syy on se, että istuu korkealla ja näkee paremmin liikenteen. Kolmas on se, että kaikki eivät halua istua autoon alaspäin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Aika demaria ostaa autoa jollain järkisyillä.
 
MTV3.fi: Suojatiehurjastelijat tällä viikolla poliisin tehovalvonnassa

Tämän toissailtana luettuani päätin kiinnittää omaan ajotapaani normaalia enemmän huomiota ja erityisesti kevyeen liikenteeseen. Liikennesääntöjen vastaisesti ajavaa pyöräilijää en edelleenkään väistä mutta jalankulkijat ovat saaneet erityishuomiota nyt kuluneet kaksi päivää. Tässä muutama tekemäni havainto:

-eilen pysähdyin laskujeni mukaan 17 kertaa päästämään jonkun suojatien yli, pari kertaa tosin vilautin pitkiä jonkin matkan päästä ja selvisin tilanteesta vain hidastamalla koska kävelijä oli hereillä
-"aiheutin" neljä vaaratilannetta pysähtymällä nelikaistaisella tiellä jolla viereistä kaistaa ajanut vähät välitti suojatien eteen pysähtyneestä autosta. Onneksi äiti rattaiden kanssa ja kolme mummoa olivat hereillä ja katsoivat autoni yli toisenkin kaistan liikenteen eivätkä kävelleet surman suuhun
-bongasin kaiken kaikkiaan yli kaksikymmentä mielestäni törkeää tapausta joista olisi ollut aiheellista kirjoittaa sakko

Tämä kaikki siis aikavälillä 7-17, ajoa tuli noin 95 kilometriä josta kolmannes taajama-ajoa. Luvut ovat mielestäni aika hurjia.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tämän toissailtana luettuani päätin kiinnittää omaan ajotapaani normaalia enemmän huomiota ja erityisesti kevyeen liikenteeseen. Liikennesääntöjen vastaisesti ajavaa pyöräilijää en edelleenkään väistä mutta jalankulkijat ovat saaneet erityishuomiota nyt kuluneet kaksi päivää. Tässä muutama tekemäni havainto:

-eilen pysähdyin laskujeni mukaan 17 kertaa päästämään jonkun suojatien yli, pari kertaa tosin vilautin pitkiä jonkin matkan päästä ja selvisin tilanteesta vain hidastamalla koska kävelijä oli hereillä
-"aiheutin" neljä vaaratilannetta pysähtymällä nelikaistaisella tiellä jolla viereistä kaistaa ajanut vähät välitti suojatien eteen pysähtyneestä autosta. Onneksi äiti rattaiden kanssa ja kolme mummoa olivat hereillä ja katsoivat autoni yli toisenkin kaistan liikenteen eivätkä kävelleet surman suuhun
-bongasin kaiken kaikkiaan yli kaksikymmentä mielestäni törkeää tapausta joista olisi ollut aiheellista kirjoittaa sakko

Tämä kaikki siis aikavälillä 7-17, ajoa tuli noin 95 kilometriä josta kolmannes taajama-ajoa. Luvut ovat mielestäni aika hurjia.

Allekirjoitan tämän täysin. Itse olen jo pari-kolme vuotta keskittynyt hyvinkin tarkasti päästämään ensin kaikki suojatien ylittävät kävelijät ehkä turhankin reilulla marginaalilla. Aiemminkin toki selvästi tietä ylittämään lähtevät olen sääntöjen mukaisesti väistänyt.

Ongelmiahan tässä on kaksi - ja aivan ääripäästä. Ensinnäkin, etenkin nelikaistaisilla teillä tulee juuri edellä kirjoitetun viestin kaltaisia surmanloukkuja, kun takaa tuleva kuski ei tiedä liikennesääntöjä ja karauttaa suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä. Onneksi noista lähtee nykyisin kortti pois säännöllisesti. Ikävää vain on se, että vain murto-osa ko. rikkeen tehneistä jää kiinni. Kyseinen temppu kuitenkin edustaa täydellistä piittaamattomuutta sekä liikennesääntöjä että kanssaihmisten terveyttä - ja henkeä - kohtaan.

Toinen ongelma on taas se, että osa suojatien ylittäjistä ei näytä selkeästi aiettaan ylittää suojatie tai jää muuten vain epämääräisesti haahuilemaan suojatien reunalle. Eli mennään joko reippaasti sen tien yli, tai jäädään sitten selvästi tien reunasta kauemmas juttelemaan siihen kännykkään tai muuten vain hengailemaan, ennenkuin on ihan varma siitä koska tien yli aikoo mennä.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
MTV3.fi: Suojatiehurjastelijat tällä viikolla poliisin tehovalvonnassa

Tämän toissailtana luettuani päätin kiinnittää omaan ajotapaani normaalia enemmän huomiota ja erityisesti kevyeen liikenteeseen. Liikennesääntöjen vastaisesti ajavaa pyöräilijää en edelleenkään väistä mutta jalankulkijat ovat saaneet erityishuomiota nyt kuluneet kaksi päivää. Tässä muutama tekemäni havainto:

-eilen pysähdyin laskujeni mukaan 17 kertaa päästämään jonkun suojatien yli, pari kertaa tosin vilautin pitkiä jonkin matkan päästä ja selvisin tilanteesta vain hidastamalla koska kävelijä oli hereillä
-"aiheutin" neljä vaaratilannetta pysähtymällä nelikaistaisella tiellä jolla viereistä kaistaa ajanut vähät välitti suojatien eteen pysähtyneestä autosta. Onneksi äiti rattaiden kanssa ja kolme mummoa olivat hereillä ja katsoivat autoni yli toisenkin kaistan liikenteen eivätkä kävelleet surman suuhun
-bongasin kaiken kaikkiaan yli kaksikymmentä mielestäni törkeää tapausta joista olisi ollut aiheellista kirjoittaa sakko

Tämä kaikki siis aikavälillä 7-17, ajoa tuli noin 95 kilometriä josta kolmannes taajama-ajoa. Luvut ovat mielestäni aika hurjia.

Oulussahan tämä toimii niin että jalankulkija antaa suojatiellä autolle tietä. Täällä on vähän kuin viidakon laki suojatiekäyttäytymisessä. Isoin ja nopein ensin, pienimmät väistää. Kuljen Oulun keskustaan pyörällä töissä ja ette arvaa kuinka monta läheltäpiti tilannetta sattuu vuoden aikana, pitää olla kyllä hoksottimet hereillä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Katumaastureiden hankintaanhan on 3 hyvää syytä kaupungissa. Yksi on se, ettei lumia aurata katujen varsilta, joten helpompi parkkeerata. Toinen syy on se, että istuu korkealla ja näkee paremmin liikenteen. Kolmas on se, että kaikki eivät halua istua autoon alaspäin.

Lisätään tähän 4. syy. Ajoasento. Selkävaivaisella, varsinkin jos ristiselkä vaivaa, on katumaasturien ja ns crossower mallien pystympi "tuolimainen" istuma-asento parempi selälle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensinnäkin, etenkin nelikaistaisilla teillä tulee juuri edellä kirjoitetun viestin kaltaisia surmanloukkuja, kun takaa tuleva kuski ei tiedä liikennesääntöjä ja karauttaa suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä. Onneksi noista lähtee nykyisin kortti pois säännöllisesti. Ikävää vain on se, että vain murto-osa ko. rikkeen tehneistä jää kiinni. Kyseinen temppu kuitenkin edustaa täydellistä piittaamattomuutta sekä liikennesääntöjä että kanssaihmisten terveyttä - ja henkeä - kohtaan.

Eihän tässä ole pelkästään liikennesääntöjen tietämisestä kyse, vaan täydellisestä tyhmyydestä ja piittaamattomuudesta kanssaihmisten terveyttä kohtaan. Kyllä kai (toivottavasti) jokainen tietää, ettei suojatiellä saisi liikennesääntöjen mukaan ajaa kenenkään päälle, ja jos äo on yli 40, pitäisi pystyä hahmottamaan, että jos viereiselle kaistalle on pysähtynyt auto, sieltä auton takaa voi ilmestyä jalankulkija.

Kyllähän tällaisten perustavanlaatuisten asioiden muuttaminen on hankalaa, ja ei se kauheasti auta, jos poliisi tekee kerran vuodessa jonkun tehoratsian, ja keskittyy muun ajan sakottamaan pienistä ylinopeuksista rakentamissaan sakkorysissä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hyvä että ei lähtenyt kieltämäänkään tuota.. Eihän tuossa kyllä ollut kuin 1,2promillea ja omalla kotipihalla että ei mikään ihan älytön juttu.

Kotipihallaanko Tiki vain istuskeli autossa? Kaipa se auto ja Tiki oli jotenkin siihen kotipihaan päätynytkin? Tai sitten Tiki oli lähdössä liikenteeseen ja hänet pysäytettiin.

Kyllä tuo aika älytön juttu on. "Kuin" 1,2 promillea on auton ratissa törkeä rattijuopumus. Näistä saisi oletusarvoisesti takavarikoida auton rikoksentekovälineenä valtiolle ja lyödä sakkojen ohella vankilatuomion. Ehdollisen, jos sieltä kotipihalta ei vielä päästy liikenteeseen, mutta ehdotonta jos Tiki on ajellut täydessä seilissä ja jäänyt kiinni vasta kotipihallaan. Tikillä on ennenkin kortti lähtenyt alta, joten kannattaisi jättää autoilu ja erityisesti ryyppääminen vähemmälle.

Vitun rattijuoppo on vitun rattijuoppo ja liikenteen seassa ajeleva törkeä rattijuoppo on potentiaalinen tappaja, joka tietoisesti vaarantaa muiden ihmisten hengen, vaikka kuinka olisi jääkiekkoilun kansallissankari ja letkeä huuliveikko. Onneksi sentään Tiki ymmärsi pahoitella asiaa eikä peitellä asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvä että ei lähtenyt kieltämäänkään tuota.. Eihän tuossa kyllä ollut kuin 1,2promillea ja omalla kotipihalla että ei mikään ihan älytön juttu.

Voi stana mitä vähättelyä. Rattijuoppo on AINA todellinen paskahousu ja kusipää. Mielestäni rangaistukset ko tapauksissa aivan liian pieniä.

Jos olisi valtaa, ottaisin aina ajopelin valtiolle,ei väliä onko oma, äidin,pomon jne.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kotipihallaanko Tiki vain istuskeli autossa? Kaipa se auto ja Tiki oli jotenkin siihen kotipihaan päätynytkin? Tai sitten Tiki oli lähdössä liikenteeseen ja hänet pysäytettiin.

Kyllä tuo aika älytön juttu on. "Kuin" 1,2 promillea on auton ratissa törkeä rattijuopumus. Näistä saisi oletusarvoisesti takavarikoida auton rikoksentekovälineenä valtiolle ja lyödä sakkojen ohella vankilatuomion. Ehdollisen, jos sieltä kotipihalta ei vielä päästy liikenteeseen, mutta ehdotonta jos Tiki on ajellut täydessä seilissä ja jäänyt kiinni vasta kotipihallaan. Tikillä on ennenkin kortti lähtenyt alta, joten kannattaisi jättää autoilu ja erityisesti ryyppääminen vähemmälle.

Vitun rattijuoppo on vitun rattijuoppo ja liikenteen seassa ajeleva törkeä rattijuoppo on potentiaalinen tappaja, joka tietoisesti vaarantaa muiden ihmisten hengen, vaikka kuinka olisi jääkiekkoilun kansallissankari ja letkeä huuliveikko. Onneksi sentään Tiki ymmärsi pahoitella asiaa eikä peitellä asiaa.

Juuri näin.

Asian tekee vielä säälittävämmäksi se, että alkoholi on tässäkin tapauksessa ongelma ja sen käyttöä yritetään salata ajelemalla ennemmin omalla autolla 1.2 promillen kännissä, kuin jätettäisiin auto parkkipaikalle ja mentäisiin kotiin taksilla tai vaikka vitun helikopterilla, tuskin on Tikillä rahasta puute. Mutta kun suomalaista miestä olisi aamulla hävettänyt myöntää, että taas lähti lapasesta. No, nyt sen tietää kaikki ja samalla tuli vaarannettua muiden ihmisten terveys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös