Haukunpa vaihteeksi idiootit liikenteessä.
Ajelin viime viikolla kehä I:llä länteen päin Leppävaaran kohdilla, siinä missä on 50 rajoitus ja ne tietyöt. Kehä on siinä muutenkin poikkeuksellisen kapea, ja nyt vielä lumi pahentaa tuota entisestään.
Lintuvaaran liittymän kohdalla juuri ennen kauppakeskus Selloa ja Leppävaaran asemaa, kuorma-auto jota olin ohittamassa löi vilkun päälle ja päätti vaihtaa kaistaa päälleni. Vilkautin siinä valoja niin tajusi mennä takaisin omalle kaistalleen. Koska tie on tuossa sen verran kapea, ettei tee mieli ajella kuormurin rinnalla, niin polkaisin siinä kaasua ohittaaksen kuorma-auton nopeasti, mutta samalla hetkellä tämä sankari lyö uudestaan vilkun päälle ja tällä kertaa vaihtaa kaistaa. Ei siinä auttanut muu kuin lukkojarrutus ja varmaan kovin monesta sentistä ei ollut kiinni, etten tuon perän ja kaiteen väliin jäänyt.
Syy omituiselle käytökselle selvisi melkein heti, eli siinä oli Lintuvaaran liittymän kiihdytyskaistan päässä joku toinen sankari ei ollut uskaltanut vauhdissa siirtyä kehälle, joten odotteli siinä paikallaan kiihdytyskaistan päässä vilkku vasemalle, että pääsisi vaihtamaan kehälle. Kun oli nähnyt kuormurin vilkuttavan vasemmalle, oli siis katsonut että hei, sehän antaa mulle tietä, ja lähtenyt 0km/h vauhdista kiihdyttämään kehää pitkin. Kuormurilla ei tietenkään muuta vaihtoehtoa ollut kuin sitten oikeasti vaihtaa kaistaa, koska muuten olisi kolannut tuon eteen leikanneen auton yli - minä ja kuormuri ajoimme kuitenkin reipasta viittäkymppiä, tie oli liukas ja välimatka edessä olevaan autoon ei ollut kovin montaa kymmentä metriä.
No onneksi mitään ei käynyt, mutta jäimpä vain ihmettelemään, että kenen vika olisi ollut jos olisin jäänyt kuorma-auton ja kaiteen väliin, tai rysäyttänyt kuorma-auton perään? Kuorma-auton, vai tämän hänen eteensä leikanneen henkilöauton?