Tarinani voisi alkaa sanoin "olin idiootti, mutta olinpahan silti oikeassa" tai "mikä siinä vilkun käyttämisessä on niin saatanan vaikeaa?"
Tänään vein veikkauksia Pitkäjärven kioskille Kortelaan. Raumalaiset tietänevät paikan. Kioskilta lähdin sitten kasitielle tarkoituksenani kääntyä Porin suuntaan. ABC:lta päin tuli yhdistelmäajoneuvo, säiliörekka, joka kääntyi niin ikään kasitielle. Minulla oli tässä tilanteessa etuajo-oikeus, vaikka käännyinkin vasemmalle ja tuo rekka oikealle. Se tuli kolmion takaa. No, käännyin samaan aikaan rekan kanssa, koska ennen kasitietä on kaksikaistainen tienpätkä. Ajattelin, että koska rekalla ei ollut suuntavilkkua päällä vasemmalle kääntymisen jälkeen, että se kääntyy Turun suuntaan, eli ns. jatkaa omalla kaistallaan. Tämä teiden ritari sitten tuli ilman vasenta vilkkua suoraan eteeni vasemmalle kaistalle ja jos olisin ollut kusipäisempi ja pitänyt omista oikeuksistani kiinni, olisin jäänyt rekan alle ja hengenlähtö olisi ollut lähellä. Eipä siinä sairaalanpedillä sanat "olin oikeassa" paljon lämmittäisi. Sitten vielä tämä ritari ei saanut kilometrin matkalla yhdistelmäänsä kiihtymään kuin n. 60 kilometriin tunnissa. Päätin kiertää Kourujärven kautta, koska olin Äyhön suuntaan menossa, enkä jäänyt hidastelemaan tuon rekkakuskin perään.
Lopuksi kysyisin vielä niiltä, jotka minua paremmin tietävät: onko rekisterikilvet pidettävä puhtaina lumesta ja muusta paskasta? Esimerkiksi tuon tarinani rekasta ei näkynyt minkäänlaista rekisterinumeroa ja myöhemmin Kourujärvellä eteeni kääntyneestä autostakaan ei näkynyt muuta kuin valkoista lunta. Autokouluajoistani on muutamia vuosia, mutta silti muistelisin, että siellä oli jotain juttua tieliikennelaista ja siitä, että rekisterikilvet olisi pidettävä ns. auki.