Esimerkkinä tilanne tältä aamulta: olin liittymässä moottoritielle ja vauhtia vähän alle sallitun (koska sallittua vauhtia liittymäkohtaan tullessa lähtee todennäköisesti henki ja autoni ei ole mikään 500hv Turbo Porsche nelivedolla varustettuna) noh, sieltähän se juntti tulee 25v vanhalla paskalla Volvollansa ja ajaa tasaisesti pienellä ylinopeudella, eikä anna tilaa liittyä, vaikka näkee että edessäni on aivan päin helvettiä hoidettu moottoritien piennar ja suojakaide (siis sellainen tilanne, jossa 99% takana tulevista aina antaa tietä, koska se ei vaadi edes jalan laittamista jarrulle) Selvä, ajetaanpas sitten suoraan auto puoliksi pientareella ja puoliksi kaistalla, jotta ei tarvi tehdä lukkojarrutusta peilijäisellä tiellä. Pysäyttämisessä on se huono puoli tuossa paikassa, että seuraava vapaa väli tulee noin 4 tunnin päästä, jossa pystyisin autoni (150hv) kiihdyttämään sallittuun nopeuteen tarpeeksi ripakasti tuolla jäisellä tiellä. Onko suola loppunut tästä köyhäläisten maasta vai mikä?!
Kun siinä sitten joudun vetämään puoliksi pientareelle, tämä teiden liikkuva-anusaukko päätti vielä ohittaa minut, ollen nyt itse puoliksi omalla ja puoleksi vasemmalla kaistalla, edelleen jurraten tasaista pientä ylinopeutta. Sitten kun olin oikealla kaistalla, vilkutteli vielä hätävilkkuja. Jos olis ollut perhettä kyydissä, olisin vetänyt herneen nenään vielä moisesta vittuilusta.
Volvon kuljettajan kaltaisilla ihmisillä ei saisi olla minkään luokan ajokorttia tai oikeutta liikkua liikenteessä edes pyörällä. Se, että liikenne on turvallista ja sujuvaa, vaatii, että ihmiset tekevät kompromisseja. Täydellinen muiden turvallisuudesta piittaamattomuus ja "minä olen teiden kuningas" lienee vaarallisin ilmiö liikenteessä heti aineissa ajamisen jälkeen. Pistää vaan niin vihaksi, varsinkin perheellisenä.