No, eikö siinä ennen ole juuri se Mabkopin mainitsema Perkkaan liittymä? Ainakin ennen siitä samaisesta liittymästä liityttiin myös kehälle, jolle oli kohtuu mulkkua liittyä ilman kiihdytyskaistaa, jos jengi vaihtoi dösäkaistalle jo Lepuskin kohdalla.
Tästä on juurikin kysymys. Eli moni ajaa bussikaistaa käyttäen Perkkaan liittymän ohi, jolloin Perkkaalta tulevat eivät käytännössä voi liittyä Kehä I:lle muuten kuin henkensä uhalla -toivottavasti tuo jarruttaa.
Ja liittymän jälkeen oikealle ryhmittyminen on niin jumalaisen vaikeata, kun karkeasti arvioiden 70% kuskeista ajaa laput silmillä samalla hokien "mun eteen ei sitten s****na tule kukaan vaikka henki menis!"
Korostaisin, että ongelma koskee vain 5 päivää viikossa klo 15:30 - 17:00 ja mitään ongelmaa ei olisi edes olemassa, jos repisivät alas sen bussikaistan merkin ja laittaisivat Perkkaalta Kehä I:lle vievän liittymän kokonaan poikki. Perkkaan IT -nördet voisivat sitten ajella Audeillaan vaikka Sellon edustalta Kehälle. Tätä ilmeisesti tapahtuu jo nyt aika paljon kun on ihan yleisessä tiedossa, että ellet omista Ferraria tai Porschea, kyseinen liittymä on hengenvaarallinen töistä päästyäsi neljän aikaan.
Moniko muuten tiesi, että Lepuskista Nihtisiltaan juuri äskettäin tehty lähes aina tyhjänä oleva tie tehtiin juuri tämän solmun helpottamista varten. Paskempi juttu vaan, että liikenne jumiutuu ruuhka-aikaan myös Kilon poliisiaseman kupeessa pahasti ja palaaminen Turunväylälle myöhemmin voi kestää Perkkaalta lähdöstä mitä vain 20minuutin ja tunnin väliltä, jolloin useimmat valitsevat sen Kehä I:n pätkän. (Perkkaan liittymän)
Nykyisellä järjestelyllä tässä paikassa on siis käytännössä järkevintä ja varsinkin turvallisinta rikkoa tietoisesti lakia ja ajaa sitä bussikaistaa Lepuskista asti. Ei voi kun ylistää takavuosien suomalaista insinööritaitoa...