Vituttaa ihan suunnattomasti se kaasun turha pumppaaminen. Esim 80 alueella polkastaan vauhtia 80+, sitte kaasu höllätään 70->80+->70 jne. Tässä touhussa ei ainakaan kuluissa säästä kukaan. Yleensä nämä puolisokeat kokevat tarpeelliseksi painaa kaasua juuri silloin kun joku on ohittamassa. Hyi. Toinen asia on se että peltipoliisin ohi ajettaessa ei voida vaan ajaa rajoituksen mukaan. Kaikille ei ole varmaan tehty selväksi että se kamera ei räpsähdä jos siinä ajaa juurikin rajoituksen mukaan. Vai pelataanko siinä varma päälle, jos mittari vaikka näyttää 10-15km/h liian vähän?
Toi nopeuden pumppaaminen on todellakin ärsyttävää, vakkari pitäisi varmaan määrätä pakolliseksi kaikille. Eniten nyppii noilla pääteillä, kun kertyy sellaisia 5+ auton jonoja, kun edellä ajaa yksi +-10km/h nopeusrajoituksen molemmin puolin, ja sitten koko letka nuohoaa toistensa perseessä kiinni niin, että ohi päästäkseen pitää ohittaa koko jono kerralla. Ohituskaistalla se nopeus sitten nousee yllättäin sinne rajoitus +20 ja välit kasvavat niin, että saa vetää 200 tauluun, jos meinaan päästä koko jonosta ohi.
Sitten joukkoon mahtuu vielä sankareita, kuten eräs taannoinen pakettiautokuski..
Ajelin rekan vetämän n. 10 auton jonossa, kahdeksan muuta kerkisivät hyvin rekasta ohi ohituskaistalla, mutta kyseinen paku, jonka perässä olin, ei ehtinyt, kun ajoi 100km/h rajoituksella sen 98km/h (gps:n mukaan). Ohituskaista sitten alkoi loppumaan ja huomasin, että rekasta ei enää ehdi ohi, mutta hidastelevasta pakusta kyllä. No siinähän sitten kiihdytin rauhallisesti vähän vauhtia, pistin vilkun vielä oikealle varmuuden vuoksi, mutta kusipää sitten päätti alkaa kiihdyttämään ja kuromaan sitä vähääkin turvaväliä, jonka rekkaan jätti, umpeen. Lopulta sitten pässi vähän hiljensi, mutta sainpa hienon valoshown palkakseni.
Kunnollinen turpaanveto tai joku muu hienovarainen käsittely olisi ihan paikallaan moisille paskoille.
Itse kannatan liikenteessä nimenomaan joustavuutta.
Jos tekee mieli ajaa kovaa, niin siitä vaan. Järkeä saa käyttää.
Jos ajetaan 20km/h alle rajoituksen, ei ole niin kiire, että ei voisi välillä vaikkapa pysähtyä bussipysäkille päästämään keräämäänsä jonoa ohi.
Jos vanne kiristää liikaa päätä, kannattaa turvautua julkisiin kulkuneuvoihin.