Vittu mitä mulkkuja oli tänään taas liikkeellä täällä Jyväskylän suunnalla, kun olin tulossa töistä kotiin siinä n. klo 12.45.
Ensin keskustassa iso pakettiauto, taisi olla Citroen Jumper. Itse odotin valoissa vihreiden vaihtumista ja katsoin, että vasemmalta tuleville syttyi keltainen eli kohta pääsen itse liikkeelle. Samalla huomasin pakun lähestyvän n. 50m päässä risteyksestä. No eihän siinä, punaiset vaihtuvat ja auto on jo lähes risteyksessä. Ajattelin, että eiköhän se pakettiauto jää valoihin. Eipä jäänyt, vaan aivan suoraan punaisia päin. Tämä tapahtui sillä hetkellä, kun minulle jo vaihtui vihreät valot, mutta en kuitenkaan ollut vielä kerennyt liikkeelle lähteä. Hieno mies tämä sitikan kuski.
No sitten tulin moottoritietä pitkin Keljonkankaalle ja poistuin moottoritieltä. Olin siinä ABC:n kohdalla menossa kohti Säynätsaloa, kun joku Volvo-kuski päätti olla vilkuttamatta, mutta kuitenkin kääntyä ABC:lle. Onneksi en ollut ajatuksissani, vaan tajusin hiljentää ajoissa ja näin välttää peräänajon. Eihän täällä olekaan kuin vähän liukasta, kun lunta on tullut reilusti lisää jo parin päivän ajan. Aavistuksen pisti vihaksi ja olisi tehnyt mieli mennä itse perässä ja sanoa pari valittua sanaa tälle teiden kuninkaalle, mutta kurvailin kotiin ja sadattelin autossa yksinäni.
PS. Eikä ollut muuten ensimmäisiä kertoja tässä aivan lähiaikoina, kun vastaavia tapahtuu.