Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 139 815
  • 13 247

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hyvinkää. Liikennevalot. Kala-autoilija (kai nämä ovat niitä jonkinsortin jeesus-ihmisiä).

Hyvinkäällä on jokunen liikennevalo, mutta epäilemättä yksikään ei aiheuta tyhmille ihmisille päänvaivaa siinä määrin kuin Urheilukadun ja Kauppalankadun risteyksessä oleva liikennevalo. Kun tullaan sairaalalta päin Urheilukatua ja käännytään vasemmalle kohti keskustaa, kohdataan mahdoton tilanne: autoille osoitettu liikennevalo joka kontrolloi myös jalankulkijoiden liikennettä. Vasemmalle kääntyvä, pyöreän liikennevalon vapauttama auto saattaa hyvinkin kohdata suojatietä ylittävän jalankulkijan jolla on myös vihreä valo, ja päästää tietysti sääntöjen mukaisesti jalankulkijan tien yli.

Tämän jälkeen onkin jännittävä paikka, sillä Urheilukadulta vasemmalle kääntyneen kala-autoilijan edessä onkin punainen valo joka koskee tietysti suoraan Kauppalankatua kulkevia autoja. Koska kuljen töihin tätä reittiä, törmään noin kaksi kertaa kuukaudessa johonkin jäätävään idioottiin joka kuvittelee, että tämä punainen valo koskee myös häntä tässä vaiheessa. Olettama kuitenkin risteykseen ajaessani on, että edessä kulkevani auto osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaisesti, mutta näinkin on tapahtunut, että risteys on ajettu aivan tukkoon jonkun vajakin töllistellessä suoraan ajavien punaista valoa.

Liian usein ollakseen sattumaa, nämä vajakit ovat kala-autoilijoita. Onko kyseessä jonkinsortin salaliitto?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos olet vasemmalle kääntyvien puolella ja itse olen ajamassa suoraan, niin tottakai minä suoraan menevien puolelta ohitan sinut, enkä oleta sinunkin jatkavan suoraan.

Tätä minä olen ihmetellyt itsekin pitkään eli jos risteyksessä on vaikkapa kaksi kaistaa, oikeanpuolimmaiselta ajetaan vihreillä suoraan ja käännytään oikealle ja vasemmanpuoleiselta käännytään nuolivalolla vasemmalle. Jos itse otan epähuomiossa oikeanpuolimmaisen kaistan ja huomaan siinä jonon keulilla ollessani että perkele, pitäisi vasemmalle mennä, niin en kyllä kehtaa alkaa vilkkua laittamaan vasemmalle ja tukkimaan koko risteystä sen vuoksi. Paljon vaarattomampaa on ajaa valoista joko suoraan tahi oikealle ja tehdä u-käännös vaikka jossain pihassa.

Näitä valonvilkuttelijoita näkee loppujen lopuksi useinkin. Esim. jos nelikaistaisen suoran päässä oikea kaista jatkaa suoraan ja vasen kääntyy vasemmalle. Itse ajan oikeata kaistaa, kun aikaisemmasta risteyksestä vierelleni tulee vasemmalle kaistalle auto. Tämä ajaa viereistä kaistaa kanssani samaa vauhtia. Sitten suoran päättävän risteyksen tullessa auto vetääkin paniikkijarrut ja jatkaa suoraan melkein kylkeen tuupaten. Tämän jälkeen vilkkuvat takana valot. Tuollaisessa tilanteessa ymmärtäisin vielä jotenkin valojen vilkuttelun jos "vastustaja" olisi koittanut edes vilkulla vaihtaa ajoissa kaistaa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Hyvinkäällä on jokunen liikennevalo, mutta epäilemättä yksikään ei aiheuta tyhmille ihmisille päänvaivaa siinä määrin kuin Urheilukadun ja Kauppalankadun risteyksessä oleva liikennevalo. Kun tullaan sairaalalta päin Urheilukatua ja käännytään vasemmalle kohti keskustaa, kohdataan mahdoton tilanne: autoille osoitettu liikennevalo joka kontrolloi myös jalankulkijoiden liikennettä. Vasemmalle kääntyvä, pyöreän liikennevalon vapauttama auto saattaa hyvinkin kohdata suojatietä ylittävän jalankulkijan jolla on myös vihreä valo, ja päästää tietysti sääntöjen mukaisesti jalankulkijan tien yli.

Tämän jälkeen onkin jännittävä paikka, sillä Urheilukadulta vasemmalle kääntyneen kala-autoilijan edessä onkin punainen valo joka koskee tietysti suoraan Kauppalankatua kulkevia autoja. Koska kuljen töihin tätä reittiä, törmään noin kaksi kertaa kuukaudessa johonkin jäätävään idioottiin joka kuvittelee, että tämä punainen valo koskee myös häntä tässä vaiheessa. Olettama kuitenkin risteykseen ajaessani on, että edessä kulkevani auto osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaisesti, mutta näinkin on tapahtunut, että risteys on ajettu aivan tukkoon jonkun vajakin töllistellessä suoraan ajavien punaista valoa.

Niin, mainittakoon, että punainen valo tarkoittaa pysähtymisvelvollisuutta myös siinä tapauksessa, että on juuri kääntynyt ko. tielle.

En oikein käsitä millä logiikalla olet homman ajatellut, mutta ko. risteyksessä, kuten muissakin Hyvinkään ja muun maailman valoristeyksissä tulee punaisella pysähtyä.

Ko. risteys ja em. valohässäkkä on todellinen suunnittelun kukkanen, mutta pysähtyä siinäkin tarvitsee punaisissa.

Täältä tähän
 

Siri

Jäsen
Niin, mainittakoon, että punainen valo tarkoittaa pysähtymisvelvollisuutta myös siinä tapauksessa, että on juuri kääntynyt ko. tielle.

Mä luulen, että tässä haetaan sitä, että se punanen valo jää ko. kala-auton vasemmalle puolelle, jolloin se ei koske kala-autoa. Eri asia toki, jos valo-opastin on auton oikealla puolella, jollon sitä tulee noudattaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
- Risteyksen toisella puolella on katuun maalattu pysäköintipaikat tien oikeaan reunaan ja sinne ei mahdu enää kahta autoa rinnan

vrt.

-- Risteyksen toisella puolella on autoja pysäköitynä tien oikeaan reunaan, eikä sinne mahdu enää kahta autoa rinnan. Katuun ei ole maalattu mitään.

Tähän kun lisätään talvi/pimeys niin soppa on valmis. Sinä tiedät että edessä oleva auto on parkkeerattu ruutuun, mutta tietääkö se toinen auto? Tai tilanne jossa tyhjä ruutu näkyy lumen alta, jos tietää että siinä se ruutu on.
Samaten Olavin Krouvin edestä ajaessa Nurmen patsaan ohi Sataman suuntaan oli jännää.
Tässähän oli pitkään opastettu vasen kaista suoraa meneväksi, oikea sekä kääntyväksi että suoraa meneväksi. Vasemmalle ei saanut kääntyä. Nykyään ilmeisesti mennään vasemmalta suoraa, oikealta käännytään. Ei kai tässä mitään ongelmaa ole koskaan ollut?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri n. 10 minuuttia sitten

Olin odottamassa suojatien edessä ohi menevän liikenteen suomaa väliä päästäkseni tien yli. Seuraava autoilija sitten pysähtyi suojatien eteen ja näytti, että voisin mennä. Astuin suojatielle kun huomasin, että toisella kaistalla tulee joku tuningrysä niin maan perkeleesti ilman mitään aikomustakaan pysähtyä. Pysähdyin sitten seisovan auton eteen odottamaan, että tämä arjen sankari kaasuttaisi ohi kunnes jatkaisin matkaani. No tämä teini sitten veti miljoonaa ohi ja löi samalla jarrut pohjaan, soitti torvea ja näytti keskisormea tupakka suussa. Kaveri avasi ikkunan ja huusi "Kato vittu vähä miten meet!" Valmistauduin jo nyrkkitappeluun, mutta tämä sankari päättikin jatkaa sitten matkaansa kun takaa oli tulossa muita autoja.

En huomannut siinä happeningissä ottaa rekisterinumeroa ylös. Olisi ollut vähän asiaa tuningkuskin "iskälle".
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei kai tässä mitään ongelmaa ole koskaan ollut?
Juu välittömästi risteyksen jälkeen on ollut kaksi kaistaa, eikä ongelmaa ole ollut. Ongelma on ollut muutama kymmenen metriä risteyksen jälkeen, jossa ennen suojatietä tai viimeistään suojatien kohdalla on enää yksi kaista. Suuri osa suoraan ajavista ryhmittyi vasemmalle kaistalle ja tunkivat risteyksen jälkeen jakajan kohdalla väkisin tuohon rakoon. Varsinkin talvisin se kulunein ajoura sai ihmiset kuvittelemaan, että vasen on jonkinlainen etuajo-oikeutettu "pääkaista" tai jotain muuta ihmeellistä. Liitteenä pari kuvaa paikasta.

edit: Tuossa pimeä, mutta muuten hyvä kuva kohdasta. Huomaa ajourat.
 

Liitteet

  • nurmi_1.JPG
    nurmi_1.JPG
    44,5 KB · kertaa luettu: 610
Viimeksi muokattu:

Polkukone

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valtatien risteys. Sivutiellä molemmilla puolilla risteystä stop-merkki. Vuoroaan odottavat toisella puolella minä ja edelläni toinen auto, molemmat menossa suoraan risteyksen yli. Vastapuolella punainen Citroën Berlingo vilkuttaa vasemmalle.

Tien tyhjennyttyä edelläni oleva auto ajaa risteyksen yli. Tarkoitukseni on tehdä samoin. Nytkäytän autonmitan eteenpäin, pysäytän viivalle, vilkaisen nopeasti vasemmalle ja oikealle ja painan kaasua...PERKELE!

Eikö se helvetin sitikka oo siellä päättäny soveltaa tieliikennelakia ja kääntyä vasemmalle suoraan eteen. Kerkeen juuri jarruttaan etten törmää sen pyörillä varustetun paskahuussin takakulmaan. Kuski, keski-ikäinen harvinaisen mulkun näköinen mies rumine vaimoineen jotain vielä siinä irvistelevät mennessään.

Valtatie oli täysin tyhjä molempiin suuntiin. Laillisesti ajamalla herrasväki olisi menettänyt ehkä kaksi sekuntia. Se oli tällä kertaa liikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu välittömästi risteyksen jälkeen on ollut kaksi kaistaa, eikä ongelmaa ole ollut. Ongelma on ollut muutama kymmenen metriä risteyksen jälkeen, jossa ennen suojatietä tai viimeistään suojatien kohdalla on enää yksi kaista. Suuri osa suoraan ajavista ryhmittyi vasemmalle kaistalle ja tunkivat risteyksen jälkeen jakajan kohdalla väkisin tuohon rakoon. Varsinkin talvisin se kulunein ajoura sai ihmiset kuvittelemaan, että vasen on jonkinlainen etuajo-oikeutettu "pääkaista" tai jotain muuta ihmeellistä. Liitteenä pari kuvaa paikasta.

edit: Tuossa pimeä, mutta muuten hyvä kuva kohdasta. Huomaa ajourat.

Joo, ymmärrän kyllä pointtisi. Mulla ei tuossa ole ollut ennen uudistustakaan ongelmia, ajoin lähes aina suoraa mennessäni vasenta kaistaa ja tiesin oikeuteni tai siis niiden puutteen, ja tilaa ja aikaa on reilusti hakea se oma paikka. Sikäli se vaan eroaa noista muista risteyksistä, että siinä on ollut opasteet ja kauan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Niin, mainittakoon, että punainen valo tarkoittaa pysähtymisvelvollisuutta myös siinä tapauksessa, että on juuri kääntynyt ko. tielle.
Ei kyllä koske, jos käännyt omalla vihreällä valolla vasemmalle, ja kohtaat oikealta vasemmalle kulkevien punaisen valon joka kuuluu samaan liikennevalojärjestelmään.

Näkemyksesi mukaan tässä kuvassa http://www.hyvinkaakuvat.com/paikkakuvat/images/Kauppalankatua 19.6.2007 2.jpg esiintyvä Urheilukatua kulkeva tummansininen VW Golf kääntyessään oikealle, vihreän valon sallimana, olisi velvollinen pysähtymään Ford-pakettiauton ja opel-henkilöauton kaistaa kontrolloivaan punaiseen valoon. Itse saavun risteykseen kuvan oikeasta laidasta, tämän kuvan http://www.hyvinkaakuvat.com/paikkakuvat/images/Kauppalankatua 3.5.2008 4.jpg osoittamasta suunnasta, jossa Urheilukatu kulkee keltaisen talon edustalta.

Liikennevaloon pitäisi ehkä pysähtyä, jos punainen valo olisi tulosuunnasta risteyksen ensimmäinen liikennevalo, mutta pysähtymispaikkaa osoittava ensimmäinen liikennevalopylväs (tai pysähtymiskohtaa osoittava ajoratamaalaus vahva poikittainen, valkoinen viiva) on tälle kaistalle jo, tietysti, ennen Urheilukadun reunaa.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Alle 12 vuotias lapsi saa ajaa jalkakäytävällä, mutta suojatie ei ole jalkakäytävä. Siksi lapsia opastetaankin taluttamaan kadun yli.

Tuosta voidaankin vetää johtopäätös, jonka mukaan suuri osa Helsingin keskustassa pyöräilevistä on alle 12-v. Kuten sekin sankari, joka tänä aamuna ajoi entisestään katutyön takia kaventuneella jalkakäytävällä tukkien sen täysin. Kiitos sinulle idiootti.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta voidaankin vetää johtopäätös, jonka mukaan suuri osa Helsingin keskustassa pyöräilevistä on alle 12-v. Kuten sekin sankari, joka tänä aamuna ajoi entisestään katutyön takia kaventuneella jalkakäytävällä tukkien sen täysin. Kiitos sinulle idiootti.
Toisaalta Helsingin keskustassa on aika vähän jalkakäytäviä, vaan suurin osa on kevyenliikenteenväyliä. Useammin ongelmana on se, että jalankulkijat tukkivat pyöräilijöille tarkoitetut kaistat. Käytännössä Helsingin keskustassa on mahdotonta liikkua sujuvasti fillarilla. Soittokelloa saa käyttää jatkuvasti, mutta silloin ihmiset lähinnä poukkoilevat hallitsemattomasti edestakaisin. Jos taas ajaa ilman kelloa ohitellen ihmisiä, saa yleensä vain vihaisia huutoja peräänsä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Toisaalta Helsingin keskustassa on aika vähän jalkakäytäviä, vaan suurin osa on kevyenliikenteenväyliä. Useammin ongelmana on se, että jalankulkijat tukkivat pyöräilijöille tarkoitetut kaistat. Käytännössä Helsingin keskustassa on mahdotonta liikkua sujuvasti fillarilla. Soittokelloa saa käyttää jatkuvasti, mutta silloin ihmiset lähinnä poukkoilevat hallitsemattomasti edestakaisin. Jos taas ajaa ilman kelloa ohitellen ihmisiä, saa yleensä vain vihaisia huutoja peräänsä.
Minulla taas on käsitys, että suurin osa Hgin keskustan jalkakäytävistä todella on jalkakäytäviä, ei kevyen liikenteen väyliä. Ja jalkakäytävillä eivät aikuiset saa fillarilla ajaa vaan sitä varten on ajotie. Juurihan yksi naispolo kuoli ääliöfillaristin törmättyä häneen jalkakäytävällä.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko joku viisaampi kertoa miksi 95% BMW merkkisen autojen kuljettajista on täysiä idiootteja liikenteessä, sen bemarin vuosimallista riippumatta?

Tuntuu että aina joku idiootti teiden ritari tulee joka välistä eteen bemarillansa, tullaan kiireellä eteen ja sen jälkeen hidastellaan edessä.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Voisiko joku viisaampi kertoa miksi 95% BMW merkkisen autojen kuljettajista on täysiä idiootteja liikenteessä, sen bemarin vuosimallista riippumatta?

Tuntuu että aina joku idiootti teiden ritari tulee joka välistä eteen bemarillansa, tullaan kiireellä eteen ja sen jälkeen hidastellaan edessä.

Sama viisas voisi samalla kertoa miksi 98% VAG-konsernin tuotteista ei saa sumuvaloja sammutettua, vaan ne päällä pitää ajaa kokoajan. Huvittavinta on katsoa, kun farmari Passatilla ajetaan lippalakki ja aurinkolasit päässä, sekä sumuvalot päällä ja ne soikkaa minne sattuu. Tämä suunnitteluvirhe on alkanut yleistymään myös hälyttävästi Volvoissa.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisiko joku viisaampi kertoa miksi 95% BMW merkkisen autojen kuljettajista on täysiä idiootteja liikenteessä, sen bemarin vuosimallista riippumatta?

Tuntuu että aina joku idiootti teiden ritari tulee joka välistä eteen bemarillansa, tullaan kiireellä eteen ja sen jälkeen hidastellaan edessä.

No en tuosta tiedä, itse vaihdoin kyseiseen automerkkiin viime kesänä ja olen ollut äärimmäisen varovainen, jopa ylivarovainen liikenteessä juuri tuon takia, että en ainakaan itse omalla toiminnallani leimaisi muita merkin autoilijoita enää yhtään enempää.

Ihmetys oli omalta osaltani suuri, kun kanssa-autoilijoiden asenne verrattuna esimerkiksi aiemmin omistamaani ford focus-farmariin, on hieman erilainen... Kaistaa vaihtaessa sai ennen käytännössä aina tilaa, mutta nykyään joskus sattuu noita "Helvetin BMW-juppi, tunge se kosla johonkin muuhun väliin, multa et tilaa saa"-kuskeja. Toisekseen olen huomannut, että pari kertaa joku nero on henkeään uhmaten saanut idean päästä ohi kunnon hasardiohituksella jollain seat ibizalla ja tehnyt jotain ihme ilmeitä rinnalla ollessaan.

Onhan se mun auto nyt hieman erilainen, mutta ei se nyt tuota tarkoita että pitää alkaa muiden ihmisten turvallisuuden kustannuksella maksamaan takaisin kaikkia merkin aiheuttamia vääryyksiä. Ja ei nuo yo. lainauksen kaltaiset mielikuvat varmaankaan tilannetta mitenkään paranna. Työkaverin kommentti kesältä kun olin lähdössä autoa hakemaan kuului: "Jaa, että sustakin tulee nyt sitten kusipää".

Siistiä.
 
Huvittavinta on katsoa, kun farmari Passatilla ajetaan lippalakki ja aurinkolasit päässä, sekä sumuvalot päällä ja ne soikkaa minne sattuu.

Ei se johdu automerkistä vaan lippalakista. Kaikilta autoa lippalakki päässä ajavilta pitäisi ottaa kortti pois, ikään katsomatta.
 

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Mikä h..vetin mielihalu joillakin penkin ja ratin välissä istuvilla paviaaneilla on ajaa pitkiäkin matkoja kiinni takapuskurissa? Olen tällä viikolla ehtinyt ajelemaan pitkin Kaakkois-Suomen teitä jo tuollaiset rapiat 500 km, ja melkein jokaiselta pidemmältä taipaleelta on löytynyt vähintään yksi perässäroikkuja. Perusteena tällaiselle idiotismille ei voi olla muu kuin isompi aivovaurio! Perusteita kunnon välin pitämiselle löytyy vaikka kuinka paljon alkaen turvallisuudesta, mutta perseessä kiinni ajamiselle ei löydy yhtään ainoaa hyvää perustetta. Eilen yksi pelle sentään minuutiksi ymmärsi yskän, kun väläyttelin jarruvaloja, mutta palasi nopeasti takaisin kantaan. Ja ohittaminenhan olisi mahdotonta, kun sitten ei olisi ketään ketä hiillostaa, tanan kele!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Näytä keskisormea takaikkunasta... Toinen hyvä vaihtoehto on aiheuttaa takana tulevalle kuskille sydänkohtaus nopealla jarrujen vilautuksella ja sen jälkeen näyttää sormimerkki.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ei se johdu automerkistä vaan lippalakista. Kaikilta autoa lippalakki päässä ajavilta pitäisi ottaa kortti pois, ikään katsomatta.

Totta. Unohdit vain mainita, että se lippis on aina, ilman poikkeuksia, lippa ylöspäin. Auton merkki ei ole läheskään aina BMW, vaan yleensä joku vanha Toyota tai Nissan. Opeleitakin näkee usein.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Väärin muistettu

Näkemyksesi mukaan tässä kuvassa http://www.hyvinkaakuvat.com/paikkakuvat/images/Kauppalankatua 19.6.2007 2.jpg esiintyvä Urheilukatua kulkeva tummansininen VW Golf kääntyessään oikealle, vihreän valon sallimana, olisi velvollinen pysähtymään Ford-pakettiauton ja opel-henkilöauton kaistaa kontrolloivaan punaiseen valoon. Itse saavun risteykseen kuvan oikeasta laidasta, tämän kuvan http://www.hyvinkaakuvat.com/paikkakuvat/images/Kauppalankatua 3.5.2008 4.jpg osoittamasta suunnasta, jossa Urheilukatu kulkee keltaisen talon edustalta..

Niin, ko. asia jäi niin paljon häiritsemään, että oli pakko käydä oikein paikan päällä katsomassa, miten se homma nyt menikään.

Uudemmassa tarkastelussa selvisikin, ettei hommassa ole mitään epäselvää, eli muistin ko. paikan systeemit väärin.

Hyvinkää on kyllä muuten ja pääasiassa liikenneinfraltaan sellainen sekametelikeitos, että uudisasukkaalta ja paikkakunnalla vierailevalta ottaa helposti pitemmän aikaa, ennenkuin homma alkaa aueta.

Itsekin olen tehtaillut jo yhden sapekkaan kirjeen Hyvingäyn tiemestarille koskien täysin käsittämätöntä pysäköintikielto- / rajoituskulttuuria tietyillä asuinalueilla.

Täältä tähän
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta. Unohdit vain mainita, että se lippis on aina, ilman poikkeuksia, lippa ylöspäin. Auton merkki ei ole läheskään aina BMW, vaan yleensä joku vanha Toyota tai Nissan. Opeleitakin näkee usein.

Ford on myös kovassa suosiossa näillä lippissankareilla, yleisesti ottaen alta paistaa lippatukka ja lippa pystyssä, eli suomeksi nämähän ovat ammattikoululaisia jotka ajelevat amis corolloillaan ja sieroillaan rallia ympäri toreja ja keskustoja illasta toiseen.

Talveksi sitten hommataan joku takavetoinen auto, yleisesti ottaen BMW Tai takavetoinen Sierra, sitten sillä kaahataan pitkin poikin ja poikittankin pitkin kyliä ja porataan putki täyteen reikiä.

Tuosta Bemarivuodatuksestani, niin ei ole pitkäkään aika kun tilastoja lueskelin ja BMW oli ensimmäisenä listalla kun listattiin minkä merkkisillä autoilla ajetaan eniten kuolonkolareja suomessa, ja bemarit tuskin ovat edes 1/4 osaa Suomen autokannasta, niin eikö se jo kerro jotain BMW:n kuskeista?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Hyvinkäällä on kiistatta Suomen kaupungeista Hämeenlinnan ja Riihimäen ohella yksi vaikeimmin ajettavista ja epäselvimmistä katu- ja liikennejärjestelystruktuureista. Itselleni tämä on korostunut Hyvinkäällä pyöriessäni lähinnä siksi, että kylä ei ole aivan yhtä tuttu kahden muun mainitun kanssa, joissa kyllä pärjää, kun vuosikymmenenkin niitä opettelee. Oulu on muuten vain hankalasti ajettava kaupunki, mutta itse liikennejärjestelyt sääntöineen ovat suhteellisen selkeitä, vaikkakin sinänsä huonosti toteutettuja.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Jumalainen pissapoika

Eilen yksi pelle sentään minuutiksi ymmärsi yskän, kun väläyttelin jarruvaloja, mutta palasi nopeasti takaisin kantaan.

Niin, jarruvalojen vilkuttelun sijasta kannattaa käyttää idoottivarmaksi konstiksi osoittautunutta pissapojan käyttöä, eli ei muuta kuin lasia pesemään ihan reilulla nesteen käytöllä.

Kunnolla kun pesaisee niin jo rupeaa väliä tulemaan. Tai sitten äkäinen ohitus.

Täältä tähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös