Kiitti taas vitusti sinulle urpo joka ohitit minut, kun lähdin jo pysäkiltä. Ei mitään merkkiä hiljentämisestä, vaikka aikaa oli sekuntikaupalla. Sen sijaan kaasua painetaan ja kiilataan eteen. No tuohon nyt on tottunut, mutta että välittömästi kun päästään siihen eteen niin lyödään liinat kiinni ja käännytään oikealle. Voitti taas varmaan ihan pirusti aikaa siinäkin. Niin ja eihän minulla ollut kyydissä kuin reilut 70 ihmistä, aamuruuhka kun oli. Niilläkin olisi varmaan ollut kivaa jos en olisi ehtinyt jarruttaa. Varmaan jo nyt oli tarpeeksi kivaa kun jouduin jarruttamaan ihan kunnolla, vaikka sitä vauhtia ei ollut paljoa. Varmaan olis äijä ollut ylpeä itsestään kun olisi ne kymmenet lapset siinä kyydissä satuttaneet itsensä. Vituttaa tuollaiset urpot. Vaikka kuinka inhoaisi busseja tai niiden kuskeja niin ajattelisi edes niitä matkustajia. Niitä kun on usein kymmeniä siellä, kenties joku omakin tuttu siellä. Toinen fiksu oli myös liikenteessä tänään. Laitoin siis vilkun vasemmalle pysäkiltä lähtiessä ja odotin jotain 3-4 sekuntia että ovet menee kiinni. Joku auto sitten hiljensikin takana, mutta kyllästyi odottamaan sen pari sekuntia ja veti ohi juuri kun olin lähdössä. Kiitoksena soitti vielä torvea. Koittakaa nyt perkele päättää kuinka kauan sitä vilkkua pitää näyttää ettei se ole liikaa tai liian vähän. Tiedän sitten ottaa sekuntikellon mukaan ja ottaa tarkan ajan perkele.
Toinen vitutuksen tai kenties ihmettelyn aihe on nuo taajamassa ohittelijat. Mitä ideaa siinä taas on? Siis ihan normi kaksikaistaisella tiellä ovat ohittelemassa, vaikka se edellä oleva ajaa ihan rajoitusten mukaan. Joku teini ohitti yksi aamu meikän aamuviideltä kun olin töihin menossa. Ajoin jotain viittäkymppiä tai vähän yli. Sitten seuraavasta risteyksestä kääntyi kuitenkin ihan eri suuntaan kuin minä. Tänään taas joku neropatti ensin jätti väistämättä minua ja sen jälkeen veti ohi vielä edellä ajaneesta autosta. Joka ajoi ihan rajoitusten mukaan. Ehkä se oli hieman hiljentänyt siinä minun kohdalla kun olin pysäkiltä lähdössä, mutta ei silti mitenkään hiljaa ajanut.