Ilman muuta. Ei se minua ärsytä. Sitten jos tulee ajamaan perseeseen kiinni, kuten tuossa Poliisin videolla ylempänä, niin se on kieltämättä vähän ärsyttävää ja vaarallista.Jos siitä ärtyy, että joku haluaa takaa tulla kovempaa.
Ilman muuta. Ei se minua ärsytä. Sitten jos tulee ajamaan perseeseen kiinni, kuten tuossa Poliisin videolla ylempänä, niin se on kieltämättä vähän ärsyttävää ja vaarallista.Jos siitä ärtyy, että joku haluaa takaa tulla kovempaa.
Menköön ohi ja mieluummin mahdollisimman ripeästi jäämättä eteen mönkimään.Ilman muuta. Ei se minua ärsytä. Sitten jos tulee ajamaan perseeseen kiinni, kuten tuossa Poliisin videolla ylempänä, niin se on kieltämättä vähän ärsyttävää ja vaarallista.
Tällainen tilannehan on äärimmäisen harvinainen, jos on yhtään enemmän liikennettä. Ilman raskasta liikennettäkin oikea kaista vetää maksimissaan todellista nopeutta luokkaa 92-96 km/h, koska katsotaan orjallisesti auton (liian alhaista nopeutta näyttävää) nopeusmittaria.Jos se oikea kaista ajaa sen 100 satasen alueella niin eipä saa.
Meikällä tää sama. Matka luistaa (tirsk) mukavasti, kun ei tarvi tinkiä ollenkaan omasta sopivasta vauhdista.Itse olen hanakka ohittamaan. Harvoin minulla on mikään kovin kiire, mutta tykkään ajaa parasta mahdollista vauhtia.
Malliesimerkki takapuskurissa roikkuvasta idiootista:
Toivottavasti vituttaa maksella päiväsakkoja.
Juuri näin. Sen takia tien päällä ärsyttävätkin eniten ne, kenellä oikea nilkka ei suoristu riittävästi. Varsinkin vasemmalla kaistalla hidastelevat nostavat verenpainetta. Juhani Tammisen sanoin, "If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen".Meikällä tää sama. Matka luistaa (tirsk) mukavasti, kun ei tarvi tinkiä ollenkaan omasta sopivasta vauhdista.
Varmaan löytyy sinuakin nopeammin ajavia, jotka kiroavat kun sinä et pysy poissa keittiöstä. Loputon kierre.Juuri näin. Sen takia tien päällä ärsyttävätkin eniten ne, kenellä oikea nilkka ei suoristu riittävästi. Varsinkin vasemmalla kaistalla hidastelevat nostavat verenpainetta. Juhani Tammisen sanoin, "If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen".
Jos ajan itse vasenta kaistaa ja takaa tullaan kovemmilla menohaluilla, niin kyllä minä tilan salliessa yleensä käyn oikealla ja päästän nopeamman ohi.Varmaan löytyy sinuakin nopeammin ajavia, jotka kiroavat kun sinä et pysy poissa keittiöstä. Loputon kierre.
Sitten tulkitsette takana ajavan kanssa tuota eri tavalla, ja hän pitää edelleen sinua tien tukkona kun et väistänytkään sinne kahden rekan väliin.Jos ajan itse vasenta kaistaa ja takaa tullaan kovemmilla menohaluilla, niin kyllä minä tilan salliessa yleensä käyn oikealla ja päästän nopeamman ohi.
Kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan jne.
Vähän tarpeetonta viisastelua, kyllä kaikki tietää ne vasemmankaistantukkijat, jotka kyllä horisontista löytää tarvittaessa aina sen uuden ohitettavan, eikä voi vaihtaa välillä oikealle, koska vilkku kuluu ja toki myös renkaat turhasta kaistanvaihdosta. Vedetään sitten 5-10 km siinä vasemmalla kaistalla, koska "ohitus on kesken". Ihan vaan siksi, että ottaa luonnon päälle, jos joku menee ohi.Sitten tulkitsette takana ajavan kanssa tuota eri tavalla, ja hän pitää edelleen sinua tien tukkona kun et väistänytkään sinne kahden rekan väliin.
Tottakai tuo on sitten liikenteen sujuvuuden kannalta typerää, ja myös varmaan laitontakin. Mutta nimenomaan alleviivaa sitä, että siitä on erilaisia mielipiteitä ketkä ovat teiden tukkoja. Toki voidaan mennä liikennesääntöjen mukaan 100 %.Vähän tarpeetonta viisastelua, kyllä kaikki tietää ne vasemmankaistantukkijat, jotka kyllä horisontista löytää tarvittaessa aina sen uuden ohitettavan, eikä voi vaihtaa välillä oikealle, koska vilkku kuluu ja toki myös renkaat turhasta kaistanvaihdosta. Vedetään sitten 5-10 km siinä vasemmalla kaistalla, koska "ohitus on kesken". Ihan vaan siksi, että ottaa luonnon päälle, jos joku menee ohi.
Olen viime aikoina törmännyt huomattavan usein, en onneksi kirjaimellisesti, sellaisiin henkilöautoilijoihin, jotka esim. kaksikaistaisella ajoväylällä vasemmalle kääntyessään kierrättävät sitä pikku kotteronsa keulaa ikään kuin jotain raskaan kaluston vekotinta. Siis tulevat yli sulkuviivojen ja viereisen kaistan puolelle niin, että pitää itse pysähtyä välttääkseen kosketukset. Ärsyttävä tapa sellainen veivaaminen.
No, kai se jotain kokemattomuutta ja hahmottamiskyvyn puutetta on, tuskin on rokotetta siihen vaivaan vielä.
En tiedä, miten ryhmittymistä autokoulussa nykyään opetetaan (kun ei ole erillistä kääntymiskaistaa) - vai eikö opeteta ollenkaan? - koska olen useita kertoja ajanut jonkun pikkukipon takana, joka on kääntynyt oikealle ja ryhmittynyt kuorma-auton lailla kaistan vasempaan reunaan. Onko auton 'rajojen' hahmottaminen jotenkin puutteellista vai mistä on kyse? Ihan kaikenikäisiä ja -sukupuolisia on näihin suorittajiin mahtunut.Olen viime aikoina törmännyt huomattavan usein, en onneksi kirjaimellisesti, sellaisiin henkilöautoilijoihin, jotka esim. kaksikaistaisella ajoväylällä vasemmalle kääntyessään kierrättävät sitä pikku kotteronsa keulaa ikään kuin jotain raskaan kaluston vekotinta. Siis tulevat yli sulkuviivojen ja viereisen kaistan puolelle niin, että pitää itse pysähtyä välttääkseen kosketukset. Ärsyttävä tapa sellainen veivaaminen.
No, kai se jotain kokemattomuutta ja hahmottamiskyvyn puutetta on, tuskin on rokotetta siihen vaivaan vielä.
Ajelevat pleikalla ralli- ja formulapelejä, joissa kannattanee lähteä ulkokurvista.En tiedä, miten ryhmittymistä autokoulussa nykyään opetetaan (kun ei ole erillistä kääntymiskaistaa) - vai eikö opeteta ollenkaan? - koska olen useita kertoja ajanut jonkun pikkukipon takana, joka on kääntynyt oikealle ja ryhmittynyt kuorma-auton lailla kaistan vasempaan reunaan. Onko auton 'rajojen' hahmottaminen jotenkin puutteellista vai mistä on kyse? Ihan kaikenikäisiä ja -sukupuolisia on näihin suorittajiin mahtunut.
Totta. Optimaaliset ajolinjat.Ajelevat pleikalla ralli- ja formulapelejä, joissa kannattanee lähteä ulkokurvista.
Se on juuri näin. Tunnistetaan myös, kun lämmittelevät formuloiden tapaan renkaitaan juuttuessaan kierroksella ohitettavien taakse Lahdenväylällä.Ajelevat pleikalla ralli- ja formulapelejä, joissa kannattanee lähteä ulkokurvista.
Kylläpä muuten alkoikin ottaa pattiin, kun luin tämän kohdan. Tämä on aivan käsittämätöntä. Jos moottoritiellä on jostain syystä alennettu nopeusrajoitus 80km/h, niin siinä sitä ajetaan tasaista 95km/h kyytiä ja kun nopeus palautuu 100km/h, niin Tamin sanoin ”mikään ei muutu”.Nopeusrajoitukset ovat vässyköille. Jos nopeusrajoitus on 80km/h tai alle, ajetaan min. 20km/h yli tuon ja roikutaan edessäajavan perässä. 100km/h 50% näistä jatkaa sitä 90km/h ajoa - keskinopeus tasaiseksi hei. Ja loput 50% sitten jää taustapeilissä horisonttiin kun nopeus nousee 120km/h.
Kävi kerran mulle samalla lailla, kun bussi väkisin tunki vasemman puoleiselle kaistalle, vaikka autoni nokka oli hieman bussikuskin selän takana. Hätäjarrutuksella vältin kolarin. Olin yhteydessä bussifirmaan bussin tarkkojen tietojen kera. Sieltä sanottiin oltavan yhteydessä kuskiin ja jotain puolivillaisia pahoitteluja. Silloin olin vähän sillä mielellä, etten seuraavalla kerralla väistä vaan saa bussifirma maksaa molempien ajoneuvojen peltivauriot. No, onneksi ei ole uudestaan sattunut kohdalle.Ääliöitä sitä on bussikuskeissakin. Blatantisti vaan kahden kaistan yli eteen pysäkiltä. Ei muuten välittänyt paskaakaan, että tuleeko kolari vai ei. Minäkään en välittänyt paskaakaan kolaroituuko keskisormeni jonkin sivullisenkin verkkokalvoille.