polvipetteri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Designer kirjoitti:Tulin tekemään tunnustuksen...
Täytyy valitettavasti myöntää, että joskus tulee syyllistyttyä samaan. Nykyään maanteillä liikkuu niin hidasälyistä tai sitten nautinnokseen muita tiellä liikkujia härnäävää porukkaa, että kysyin uutta autoa tilatessani lisävarusteeksi nokkapellin alle sijoitettavaa sinkoa. Eilenkin Aamulhedessä oli yleisönosastolla taas sellaisen pellen kirjoitus bensan säästämisestä varovaisine kiihdyttelyineen ja pitkine jarrutteluineen, että voisin oikein tietoisesti hakeutua ao. kaverin taaksen sinkoineni...
Ja niistä sumareista. Minä ajan kohtuullisen paljon ja syyspimeällä pidän sateella lähes poikkeuksetta sumareita päällä. En siis päivällä, kaupungissa enkä kuivalla ilmalla. Mutta ne ovat pimeällä ja sateisella päällä turvallisuussyistä. Ei muiden kiusaamisen vuoksi. Ärsyttää ne muutamat autoilijat, jotka ovat ottaneet missiokseen väläytellä pitkiä aina sumarit nähdessään. Pitkät ovat kuitenkin aivan eri asia kuin matalalle sijoitetut sumuvalot, joiden tehtävä on mennä ikäänkuin sumun alle.
Tottakai mikä tahansa valo pimeällä häikäisee, mutta onko niitä sumareita pakko oikein kyttäämällä kytätä. Jos autoilija ajelee sormi jatkuvasti pitkien nappuloilla vaan sumuvaloja bongaten, on ihan varmaa, että valo osuuu silmiin. Minä en ainakaan häikäisty vastaantulevan sumareista, mikäli ne vaan on oikein suunnattu. Ja mitä tulee minun sumareihini. ne on täsmälleen niin kuin niiden pitääkin olla. Itse asiassa, minusta on vaan mukavampaa, jos tässä hirvien maassa vastaantulevakin valaisee tien penkkaa kaikella käytettävissä olevalla valokalustolla.
Katsokaa tietä vastaantulevien valojen sijaan.