Tämän huomaa hyvin siitä, että dösäkuskit ajelevat yleensä suojateiden yli miten sattuu ja pitävät eniten kiinni omista oikeuksistaan. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun lenkillä ollessani bussi on vetänyt suojatiellä eteen niin, että on ollut pakko pysähtyä tai peruuttaa pari askelta, ettei bussin perä kääntyessä töytäise kumoon. Henkilöauton kuljettajat taas kunnioittavat suojatielläolevaa jalankulkijaa todella kiitettävästi. Olen miettinyt tähän syytä ja tullut siihen tulokseen, että ison auton pysäyttäminen jatkuvasti on sen verran vittumaista, että kuskit ovat tottuneet mielummin ajamaan koko ajan kuin väistelemään, vaikka niin sääntöjen mukaan pitäisikin tehdä.Ainakin Helsingissä ja Espoossa dösäkuskit käyttäytyvät liikenteessä huonommin, kuin jopa taksikuskit.
Se mitä tulee bussikuskien taipumukseen pitää kiinni oikeuksistaan muita autoja kohtaan, niin mielestäni ihan ok asia. Silloin kun noudatetaan sääntöjä, niin ei ole mitään valittamista ja kyllä sitä aika tiukasti Suomessa henkilöautonkuljettajatkin pitävät kiinni omista oikeuksistaan. Busseilla tulee ollakin joitain omia oikeuksia, kuten etuajo-oikeus kaistanvaihdossa, jotta julkinen liikenne toimii edes jollain tavalla.
Suomessa liikenne on torvien suhteen vähän erilaista kuin muualla. Täällä jokaista vituttaa, jos joku on sattunut painamaan torvea takana. Viime viikolla olin Shanghaissa ja siellä käytettiin torvea jatkuvasti. Jos joku oli vaihtamassa kaistaa, niin torvella annettiin merkkiä, jos joku tuli takaa. Siellä torvet soivat liikenteessä vähintään viiden sekunnin välein. Muutenkin liikennekulttuuri oli todella karmaisevaa ja Suomessa sentään asiat ovat aika hyvin.