Tulin mp:llä risteykseen, jossa liikennevalot pimeänä. Tarkoitus olisi kääntyä vasemmalle. Odottelen liikennevirran menevän ohi sillä risteävällä tiellä on valot parin korttelin päässä molemmista suunnista, joten ennen pitkää pitäisi liikenteen loppua hetkellisesti. Kuitenkin minusta katsoen vasemmalta tulevalta kolmikaistaiselta tieltä tulee bussi, joka jättää matkustajia kyydistä ja samalla jää pysähdyksiin suojatien eteen. Vierelle tulee toinen bussi, joka pysähtyy kuten laki määrää. Nyt ensimmäisenä tulleen bussin kuljettaja vinkkaa minulle ja edelläni odotelleelle uudelle Avensikselle, että menkää yli. Avensis meneekin yli ja minä perästä. Kuitenkin katson vielä sen kolmannen, "tyhjän" kaistan ja höllään vauhdin pois lähes kokonaan katsoen vasemmalle tuleeko sieltä kukaan. Samassa suhahtaa taksi-Passat mestoille, lyö jarrut pohjaan edessäni (kuulen renkaiden ulahduksen) ja menee siitä n. 2 metrin päästä edestäni. Taksimies tuli arviolta 50-60 km/h nopeudella risteykseen, ei pysähtynyt suojatien eteen pysähtyneen bussin rinnalle eikä mitenkään voinut nähdä minua niiden bussien takaa eikä kerennyt tehdä yhtään mitään nähdessään lopulta minut. Jarrutus tapahtuu vasta suoraan edessäni jolloin oli jo liian myöhäistä. Passatin takaa tullut toinen taksi pysähtyi ja pääsin lopulta turvallisesti jatkamaan matkaa.
Onneksi osasin varoa itse tuota, enkä tullut normaalisti, muuten olisi kiireet loppuneet. Toisaalta on vähän uhkapeliä lähteä ylittämään kolmikaistaista tietä tuossa tilanteessa kun kaikki eivät pysähdy suojatien kohdalle jos vieressä on pysähtynyt ajoneuvo. Asia, jota täälläkin on puitu. Tuossa tilanteessa tosin oli vain yksi mahdollinen kaista, mistä auto voi tulla päälle, josta se tulikin. Helppo on nyt jälkikäteen sanoa, että "mä en olisi lähtenyt", itsekin niin ajattelen. Vaikka ainekset pahempaan mälliin oli niin ei tässä yöunet mene. Jotenkin sitä vaan osasi odottaa kuinka siinä tulee käymään ja osasin varautua siihen.