Turvaväli koskee todellakin ohituspaikan kyttääjiäkin, tottakai.
Turvaväli on joku epämääräinen käsite alkaen edellä ajavan puskurista (kärjistäen) loppuen siihen ettei näe edellä ajavaa. Toki liikenneturvan sivuilta katsottuna suositellaan taajamassa 2 sekuntia ja maantiellä 4! Jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan kuinka moni pitää ko. välin. Jos kohtuudessa pysytään niin kyllä tuo 4 sekuntia kuulostaa hätävarjelun liioittelulta. Mietitäänpä hetki ohitussuoritusta kyseiseltä matkalta. Jätät turvavälin, pudotat nopeuden edelläajavan tasolle. Sitten huomaat ohituspaikan tulevan, lähdet kiihdyttämään ja siirryt toiselle kaistalle ja menet ohi. Näin se toimii elokuvissa/suoralla vähän liikenöidyllä tiellä. Tiellä on yleensä vastaantulijoita, mäkiä, risteyksiä ja mutkia. Esteitä ohittamiselle. Oikeaoppisen ohittajan silmin, kelaat vauhtia lisää, juuri kun pitäisi kaistaa vaihtaa tulee stoppi ohittamiselle, vastaantulija, risteysalue. Liinat kiinni ja taas hiljennetään se 4 sekunnin turvaväli. Kärjistäen taas, ohittajan ajamisesta tulee sahaamista. Jotain fiksua ohituskäyttäytymisen pitäisi olla näiden kahden ääripään väliltä. Osalla on osalla ei. Edelleen, keskiviivaa pitkin ajamalla hankaloitat takatulevan ohitusmahdollisuuksia, oli turvaväli miten pitkä tahansa.