Tänään ajaessani kehä kolmosta itään koin sellaisia tapahtumia, joita siellä varmasti tapahtuu usein.
Ajan vasenta kaistaa ja oikealla kaistalla on auto viistosti edessä, jota hiljalleen saavutan. Haluaisin tosiasiassa jo vaihtaa takaisin oikean puolimmaiselle kaistalle, koska ohitin sen auton, josta halusinkin päästä ohi. Ainoa ongelma on vain siinä, että takaa ajaa rekka aivan kiinni perässä, enkä näe peileistä oikealle kaistalle, että tuleeko sen rekan vierestä joku vai ei. Tai periaatteessa näen, mutta koen, että kaistanvaihto tilanteessa olisi vaarallisempaa kuin ajaminen vasemmalla (eli siis näkyvyys ei ollut niin hyvä, että kaistanvaihto olisi ollut täysin varmaa), joten jatkan vasemmalla ajamista ja mietin, että seuraavan auton ohitettuani voin olla varma, että kaista on tyhjä ja pääsen takaisin oikealle kaistalle. Samaan aikaan huomaan peilistä kuinka oikealla kaistalla rekka tulee kovaa vauhtia itseni takana ajavan rekan viereen. Tässä vaiheessa mietin, että mihinköhän rekka on siinä menossa, kun tosiaan tavoitan koko ajan toisella kaistalla ajavan rekan edessä ajavaa henkilöautoa. Siinä vaiheessa, kun rekka on rinnallani, olen varma, että se ajatus millä leikittelen tulee käymään toteen. Rekka lähtee änkemään minun ja oikealla kaistalla viistosti edessäni ajavan välistä vasemmalle kaistalle. Vitutusta tämän liikkeen lisäksi lisäsi se, että rekasta lensi myös paljon pikkukiviä tai jotain autooni kolinasta päätellen enkä voinut kunnolla pudottautua rekan perästä, koska tosiaan toinen rekka ajoi minun perässäni.
Varmasti omassa toiminnassanikin olisi parannettavaa, mutta vitutti vain se, kun etsin koko ajan paikkaa vaihtaa takaisin oikealle kaistalle, mutta koska perässäni roikuttiin en sitä uskaltanut tehdä, ja sitten toisella rekalla ei malttia ollut sen verran, että olisin siitä oikean puoleisesta autosta päässyt ohi, jolloin ylipäätään kaistoilla olisi ollut tilaa, eli vaikka kaveri, joka rekalla änkesi sieltä henkilöautojen välistä, ei tiennyt halustani palata oikealle kaistalle, olisi hänellä ollut se uhkarohkea ohituksensa mahdollisuus suorittaa sen jälkeen, kun olisin päässyt ohi oikealla ajaneesta henkilöautosta.
Itse en todellakaan ole keskivertoa parempi kuski, joten tosiaan parannettavaa varmaan jäi itsellekin. Mutta kyllä minä sanon, että en minä ymmärrä mikä pointti sillä rekalla oli siitä kahden henkilöauton välistä ängetä. Ymmärrän, että kun vasemmalla kaistalla ajetaan, niin silloin roikutaan perseessä kiinni, jos edessä ajava ajaa turhan hiljaa (itse ajoin ihan hyvää vauhtia, kuten totesin, saavutin oikealla kaistalla ajavaa autoa), se on vasemman kaistan henki, enkä siksi vasemmalla kovin usein tykkää ajaa.