Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 143 395
  • 13 269

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Viime viikolla tapahtunutta. Yritin yhtyä "vetoketjuun" laskeutuessani rampilta leveäkaistatielle. Kiihdytin auton liikennevirtaan sopivaksi ja laitoin vilkun ajoissa päälle. Luulin huomaavani, että olisi jätetty reilu väli ja että nopeudellani voisin liittyä jonoon. Siinä vaiheessa eräs päätiellä ollut päätti että minun eteen et tule ja kiihdytti välin edelliseen kiinni. Töötit soivat ja valot vilkkuivat kun en huomannut mielen muutostaan ajoissa.

Takanani rampissa oli jono sekä päätiellä samoin. Näkisin että ihan sujuvasti että yritin toimia. Mutta eihän näissä vetoketjusopimuksissa tarvitse olla kuin yksi kuljettaja jolle pieni hiljentäminen ei sovi.

Sellainen keski-ikäinen mies siellä peltilaatikossaan raivosi.

Ja ymmärrän kyllä väistämisvelvollisuussäännöt.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä noita pitäisi ymmärtää, sillä niillä kutistuu penis, jos joku pääsee eteen. TAi ne toteuttaa elinikäistä haavetta olla poliisina. hymiö
 

Nick Neim

Jäsen
Ai vittu, että verenpaine taas kohosi liikenteessä äskettäin.

Varaan työmatkaan aina tuollaisen 15-20 minuuttia extraa, ihan vain vanhan tottumuksen vuoksi, kun tykkään olla ajoissa ennen työvuoron alkua töissä. Työmatka on tuollainen 30 minuuttia, joten reserviä kaikille sattumuksille on. Silti onnistuin äsken myöhästymään töistä, kiitos maajussien.

Ymmärrän hyvin kyllä ajankohdan, ja että niillä vitun traktoreilla pitää siirtyä isoakin tietä pellolta toiselle, tai joskus hieman pidempääkin matkaa. Äskettäin tuli ajeltua satasen alueella n. 15 kilometriä traktorin perässä, vauhdin ollessa jotain kolmen- ja neljänkympin välillä koko saatanan matkan. Tappava kombo tällä kertaa oli traktori, traktori, täydessä lastissa oleva tukkirekka sekä toinen isompi auto tukkirekan perässä. Minun ja tuon toisen isomman auton välissäkin oli vielä muutama henkilöauto. Bussipysäkkejä tuolla välillä taisi olla kuusi vai seitsemän. Täydellä kuormalla olevaa tukkirekkaa kun et kovinkaan herkästi pääse kiihdyttämään, niin kahden traktorin peräkärryineen ohittaminen huonoilla paikoilla on käytännössä mahdotonta. Tuolle osuudelle ei sellaista realistista paikkaa oikein osunut, joten tukkirekkakuskillakin oli vähän no can do -tilanne.

Pääosin maajussit osaavat käyttää järkeä, ja päästävät jonoa kertyessä porukan ohi siirtymällä bussipysäkille, mutta nyt oli kaksi isoa kyrpää liikenteessä. Jonoa kertyi silmämääräisesti arvioituna puolesta kilometristä kilometriin. Kaikkea vitun pahaa teidän elämäänne, ja toivottavasti tulevinakin vuosina satonne on aivan paska. Ai jumalauta, että vituttaa tuollainen itsekkyys.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen Lahden motarilla nähtyä: Siltatyömaalla ennen Mäntsälää uudehko iso Audi (olennaista mainita automerkki) ajaa varmaankin n. 50 km/h ylinopeutta ohitseni työmaalla. Alle kilometri tästä (120 km/h alue) Audi laittaa vilkun päälle oikealle, pysäköi motarin pientareelle osittain ajokaistalle ja pelkääjän paikalta joku hyppää ulos. Loppuja en nähnyt kun itse ajoin ohi. Vahvaa suorittamista x 2.
 

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
Viime viikolla tapahtunutta. Yritin yhtyä "vetoketjuun" laskeutuessani rampilta leveäkaistatielle. Kiihdytin auton liikennevirtaan sopivaksi ja laitoin vilkun ajoissa päälle. Luulin huomaavani, että olisi jätetty reilu väli ja että nopeudellani voisin liittyä jonoon. Siinä vaiheessa eräs päätiellä ollut päätti että minun eteen et tule ja kiihdytti välin edelliseen kiinni. Töötit soivat ja valot vilkkuivat kun en huomannut mielen muutostaan ajoissa.

Takanani rampissa oli jono sekä päätiellä samoin. Näkisin että ihan sujuvasti että yritin toimia. Mutta eihän näissä vetoketjusopimuksissa tarvitse olla kuin yksi kuljettaja jolle pieni hiljentäminen ei sovi.

Sellainen keski-ikäinen mies siellä peltilaatikossaan raivosi.

Ja ymmärrän kyllä väistämisvelvollisuussäännöt.

Mulle kävi kesällä melkein samalla tavalla. Mutta kyllä nauratti, kun tämä paukapää joutui itse tekemään hätäjarrutuksen hetkeä myöhemmin ettei täräyttänyt edellään menevän perään.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli itse vajottua tänään aamulla vähän turhan alas omassa liikennekäyttäytymisessä, mutta ei vaan jaksanut tuolla taajamassa kun joku mopopoika katsoi asiakseen tulla ajamaan siihen noin puolentoista metrin päähän auton taakse. Vauhtia ehkä joku vähän päälle 50 km/h viidenkympin alueella eli toki pientä ylinopeutta ajoin, mutta mopopoika oli ihan perseessä kiinni. Suihkutin sitten ajovalojen pesunestettä ja sitä luonnollisesti lensi mopopojan päälle ja taisi se silmiään siellä hieroa. Joo oli typerää minultakin, mutta ei nyt saatana kukaan täyspäinen oikeasti aja mopolla toisen puskurissa kiinni alueella jossa on kuitenkin jonkin verran liikennettäkin ja äkkipysähdyksiä saattaa joutua tekemään. Vai olisko pitänyt pitänyt vetää jarrut pohjaan ja antaa jonnen ajella perseeseen? Jonne näytti keskaria sitten kun itse käännyin oikealle.

Jos nyt mopopoika luet tätä ja tunnistat itsesi Kuopiosta aamulla tuossa kahdeksan jälkeen vähän ennen Keilankannan S-Marketia, niin sori jos silmiä kirveli, mutta jätä ensi kerralla edes vähän isompi väli siihen. Sinuun siinä enemmän sattuu jos edessä ajava joutuu jarruttamaan.

Sorruin tähän itsekin. Piikkinuorukainen ajeli 50 km alueella 30 cm hanurista. Hämmentävä sälli, hieroi silmiään hetken ja oli taas puskurissa kiinni. En kehdannut toista satsia pistää kun vähän hävetti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mobiililaitteiden käyttö ajaessa on käsittämätöntä ja valitettavan arkipäivää, enään ei puhuta luuriin puhujista vaan näet päivittäin tekstaajia siellä ratissa. Eilen joku nuori hemmo tuli Kialla persiissä kiinni länsiväylällä, menee ohi samalla kun siinä ratin päällä on luuri mitä näpytetään ja homma vaan jatkuu kun siirtyy seuraavan perseeseen ajamaan. Ehkä oli juu hätä, ehkä se teinivaimo synnytti parhaillaan ja oli vaan face time auki ja zoomasi tapahtumaa.

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on vahva ehdokas Darwin-palkintoon.
Mobiililaitteiden käyttö ajaessa on käsittämätöntä ja valitettavan arkipäivää, enään ei puhuta luuriin puhujista vaan näet päivittäin tekstaajia siellä ratissa.
Voi ne selata myös nettiä, facea jne.

Kyse on tietysti addiktiosta siihen moliilihärveliin. Kai nyt jokainen ihminen tajuaa tuon todella vaaralliseksi, mutta esim jatkoajan lukeminen on tärkeämpää kuin kanssaliikkujien turvallisuus.

Em dösäkuski sai mitä ansaitsi, onneksi ei mennyt sivullisia.
 

scholl

Jäsen
Kaivokadulla olevat suojatiet pyörätiellä puhuttavat. Jossain lehdessä luki, että pyöräilijät ajavat siitä kuin tuulispää ja se aiheuttaa ongelmia jalankulkijoille. Pyöräilijöiden pitäisi kuulemma antaa kuuliaasti suojatielle meneville tilaa. Olen ajanut siitä nyt fillarilla muutaman kerran ja olen sitä mieltä, että vika on jalankulkijoissa ja liikennesuunnittelijoissa. Ensinnäkin miksei niille suojateille voi olla sama valo-ohjaus kuin autokaistoilla on? Eli sinne ei kävellä, jos pyöräilijöillä olisi vihreä valo ja ei ajeta, jos jalankulkijoilla on vihreä valo. Tuollainen muutos pitäisi tehdä. Toinen asia on sitten se, että eiväthän ne jalankulkijat oikeasti katso mihinkään suuntaan, kun hortoilevat tuolla. Siis oikeasti vaikka fillarilla ajaisi kävelyvauhtia, niin on vaikeuksissa sen vuoksi, kun jengi ei katso edes eteensä, puhumattakaan sivuille, vaan hortoilevat minne sattuu koko ajan. Yleensä suojatielle astuessa katsotaan ympärilleen. Ei tuolla. Osaa ei edes nappaa ne suojatiet yhtään, vaan voivat ylittää sen pyörätien mistä kohdasta tahansa. Osa jopa kävelee siellä pyörätiellä. Ihmesakkia, mutta lehtien palstoilla syyllisiksi arvotaan pyöräilijät. Korostan, etten ole käynyt tuota kohtaa ajamassa maantiekilpapyörälläni, vaan ihan yksivaihteisella munamankelilla, mutta tämä on silti totuus.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saksalaisella pienikokoisella sporttiautolla liikkunut mieshenkilö alleviivasi taas kerran pienipippelisyyttään rampilla kohti moottoritietä. Tulin itse kakkosrampilta ja muut autot hallitsivat liitäntäkohdan vetoketjutekniikan kohtalaisesti, mutta tämä herra oli päättänyt ettei hänen eteensä kukaan änkeä, vaikka olin madellut vilkku päällä jo hyvän tovin hänen edellään olevan auton rinnalla. Änkesin siihen kuitenkin. Samassa tämä teiden pikkuretardi painoi tallan pohjaan ja ohitti minut oikealta ruohikko pöllyten (ramppi loppui jo). Kun hän itse siirtyi rampilta moottoritielle, poukkasi luonnollisesti heti vasemmalle kaistalle ahtaaseen väliin ja edessä ajavan puskuriin kiinni.

Hieno ihminen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kylläpäs sai äsken taas todistaa idiotismia liikenteessä. 60 alue, ja edellä menee auto jolla peräkärry perässä. Auto ajaa jatkuvasti alle 60, ja liikenneympyrän jälkeen näen, ettei ketään tule vastaan ja lähden ohittamaan. Tässä vaiheessa seatissa istunut runkkari painaa kaasun pohjaan. Teen samoin ja pääsen helposti autosta ohi. Äijä vilkuttelee vielä pitkiä perään. Seuraavassa liikenneympyrässä äijä kääntyy eri liittymästä, yritin päästä runkkarin perään, koska halusin oikeasti kysyä tältä idiootilta että mitä vittua. Vaan muutaman auton takia äijä pääsi liukenemaan teille tietämättömille.

Ei riitä ymmärrys. Vittu että nousi verenpaine.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ei riitä ymmärrys. Vittu että nousi verenpaine.
Mulla kävi pari vuotta sitten vastaavaa, tosin edellä ajavalla ei ollut peräkärryä ja satasen alueella oltiin. Edessä ajanut Audi ajeli 80-90 km/h, lähden ohittamaan niin tämä apina painaa kaasuun pohjaan. Tehoja oli enemmän kuin omassa myllyssäni, joten en jäänyt leikkimään kun vauhtia alkoi olla väh. 110 km/h. Onneksi sentään tajusi lähteä sinne horisonttiin painamaan, eikä jäänyt taas jurnuttamaan yheksääkymppiä siihen eteen, mutta silti ihmettelen ja en vaan voi (vittu) käsittää tuollaista touhua.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Kylläpäs sai äsken taas todistaa idiotismia liikenteessä. 60 alue, ja edellä menee auto jolla peräkärry perässä. Auto ajaa jatkuvasti alle 60, ja liikenneympyrän jälkeen näen, ettei ketään tule vastaan ja lähden ohittamaan. Tässä vaiheessa seatissa istunut runkkari painaa kaasun pohjaan. Teen samoin ja pääsen helposti autosta ohi. Äijä vilkuttelee vielä pitkiä perään. Seuraavassa liikenneympyrässä äijä kääntyy eri liittymästä, yritin päästä runkkarin perään, koska halusin oikeasti kysyä tältä idiootilta että mitä vittua. Vaan muutaman auton takia äijä pääsi liukenemaan teille tietämättömille.

Ei riitä ymmärrys. Vittu että nousi verenpaine.

Hmm.... Eihän se ole viisasta painaa kaasua kiusallaan jos toinen ohittaa mutta silti tuli tarve kysyä että oliko sinun välttämätöntä mennä 60-alueella ohi toisesta joka ajaa vain hieman sen alle jos sinulla tuon jälkeen oli kuitenkin aikaa yrittää tarkoituksellisesti hankkiutua takaisin em. auton taakse mennäksesi kyselemään kuskilta syitä tähän?
Ei voi mitään mutta ainakin minua vituttaa turhat ohitukset joissa itse ajan sen mukaan mikä rajoitus on. 4/5 näistä hosujista ei voita yhtään mitään koska yleensä ovat seuraavan takapuskurissa tai seuraavissa punaisissa valoissa edessäni jumissa elleivät sitten valopäät kääntyneet heti ohitettuaan jonnekin sivutielle. Ihme rynnimistä tämän päivän liikenne, ihan kuin ei voisi hetkeä malttaa tai ottaa rennosti vaikka maisemia katsellen sen sijaan että ohimosuoni pullottaen kiehuu kun joku ei aja vähintään 10km/h ylinopeutta. Kai niissä maantien värisissä rumissa pöntöissä on vaan sitten niin v-mäisen ahdistavaa istua niin toimitus menee tuollaiseksi rynnimiseksi jossa ainoa lopputulos on kanssa-autoilijoiden ajokin kurastaminen ja erinäinen määrä jonkinasteista vaaratilanteita siinä sivussa. Ja täysin turhaan, kaupan kassajonossa näistä sankareista seisoo kovin moni tovia myöhemmin.
ihmettelen vaan ilmiötä kun itselläni ei ole mitään tarvetta tehdä näitä turhuuksia mutta ehkäpä 7-numeroinen määrä kilometrejä takana on opettanut jotain. Tämä mitenkään lainaamaani kirjoittajaa osoittelematta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei ollut välttämätöntä mennä ohitse, harvemmin kai ohitus on välttämätön. Mutta ohituksesta ei aiheutunut mitään haittaa ohitettavalle, ilmeisesti ainoastaan ego kärsi kolauksen. Mulle on aivan se ja sama jos minut ohitetaan, kunhan sen tekee niin ettei mun ajaminen häiriinny. Ei haittaa vaikka olisi seuraavissa valoissa suoraan edellä. Samoin ohitan aika herkästi jos edellä ajava ei mene samaa vauhtia mitä minä. En jaksa jatkuvasti säätää vakkaria, tai olla kaasulla ja jarrulla kun edellä ajava seilaa vauhdin kanssa.

Eli ohitan aniharvoin ajan säästämisen takia, 99 prosenttisesti ohitan jotta saan määrätä tahdin millä ajan. Ja korostan, että ohitan niin ettei ohitettavalle aiheudu mitään harmia, enkä ajele törkeitä ylinopeuksia.

Ja kaikesta huolimatta en ymmärrä minkä takia pitää kiihdyttää kun joku ohittaa. Jos olisin katsonut tiukemman välin, niin olis potentiaalinen vaaratilanne kun toinen lähtee nostamaan vauhtia.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Eilen illalla ajelin kotia kohti ja 80 alueella ajelin vakkari päällä sellaista 83km/h kun eteeni ilmestyi (jälleen) toyota joka eteni sellaista nykivää 65-75 vauhtia. Pienen matkan päässä aukeni suora ja päätin lähteä ohittamaan tämän nykivän tojokuskin kun tämä päätti runtata kaikki 100 hevosta vapaaksi jolloin jouduin lisäämään itsekkin kaasua tämän kusipään takia. Ohitettuani tämän teiden ritarin aloitti sellaisen torvi- ja valoshown ettei paremmasta väliä. Tästä välittämättä palautin vakkarin päälle jatkaen aikaisempaa nopeuttani mutta tällä kertaa puskurissa seurasi kärttyinen toyotakuski. Tätä jatkui seuraavat 10km jonka jälkeen käännyin tieltä pois ja tämä sankari jäi yksin jatkamaan matkaansa.
Hieno mies.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulen että perään lähteminen ja "kehityskeskustelu" tien varressa on joka tapauksessa huono ajatus. Ei ne opi, ja kannattaako sitä alkaa poliisia leikkimään.

Jonkinlaista oman käden oikeudella järjestyksen pitämistä se ohituksen estoyritys kiihdyttämällä kai myös on. Noissa tilanteissa kun estäjä ajaa vielä lähtökohtaisesti alinopeutta, niin sitä on kyllä täysin mahdoton ymmärtää. Ei tietysti ylinopeudella liikkuvienkaan ohituksia pidä lähteä tuolla tavoin estelemään, entistä vaarallisemmaksi vain tekee tilanteen.

Yhtä sisäkautta ohittanutta myönnän kyllä, että olisin mieluusti kouluttanut sulkemalla ohitusväylän, jos olisin aikeensa huomannut ajoissa. Mutta se ehti mennä. Kyseisessä kohdassa siis yksi kaista molempiin suuntiin ja kaiteet, sieltä livahti oikealta puoleltani minun ja kaiteen välistä. Ajoin kyllä ihan rajoituksen mukaista kuuttakymppiä, mutta kiire vissiin hällä oli.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Eilen illalla ajelin kotia kohti ja 80 alueella ajelin vakkari päällä sellaista 83km/h kun eteeni ilmestyi (jälleen) toyota joka eteni sellaista nykivää 65-75 vauhtia. Pienen matkan päässä aukeni suora ja päätin lähteä ohittamaan tämän nykivän tojokuskin kun tämä päätti runtata kaikki 100 hevosta vapaaksi jolloin jouduin lisäämään itsekkin kaasua tämän kusipään takia. Ohitettuani tämän teiden ritarin aloitti sellaisen torvi- ja valoshown ettei paremmasta väliä. Tästä välittämättä palautin vakkarin päälle jatkaen aikaisempaa nopeuttani mutta tällä kertaa puskurissa seurasi kärttyinen toyotakuski. Tätä jatkui seuraavat 10km jonka jälkeen käännyin tieltä pois ja tämä sankari jäi yksin jatkamaan matkaansa.
Hieno mies.
Tällaisiin tilanteisiin pitäisi olla olemassa autossa tallentava kamera ja kortti pois noilta ohituksen estäjiltä. Ei ole olemassa mitään järjellistä syytä estää tai blokata toisen ohitusyritystä.

Ei nyt ihan vastaava tilanne, mutta pari kesää sitten ajellessani Itä-Suomesta takaisin kotiseudulleni, osui eteen 80km/h alueella tasaisesti 60-70km/h vauhtia ylläpitävä naiskuljettaja. Tässä vaan huonompi homma oli se, että välillä tämä auto koki jotain vauhtipiikkejä juuri miettiessäni ohitusta, nopeuden noustessa 90km/h hujakoille ja ehkä ylikin. Lopulta tuon ajovauhdin heittelehtiminen laittoi vituttamaan niin paljon, että pakko oli päästä ohi ja reilua ylinopeutta mentiin, myönnän siis olevani kaahari. Yllätyksekseni ei kuitenkaan estellyt ohitusta millään tavoin, joten ehkä tällä oli vain ongelmia kaasupolkimen kanssa.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällaisiin tilanteisiin pitäisi olla olemassa autossa tallentava kamera ja kortti pois noilta ohituksen estäjiltä. Ei ole olemassa mitään järjellistä syytä estää tai blokata toisen ohitusyritystä.

Ei nyt ihan vastaava tilanne, mutta pari kesää sitten ajellessani Itä-Suomesta takaisin kotiseudulleni, osui eteen 80km/h alueella tasaisesti 60-70km/h vauhtia ylläpitävä naiskuljettaja. Tässä vaan huonompi homma oli se, että välillä tämä auto koki jotain vauhtipiikkejä juuri miettiessäni ohitusta, nopeuden noustessa 90km/h hujakoille ja ehkä ylikin. Lopulta tuon ajovauhdin heittelehtiminen laittoi vituttamaan niin paljon, että pakko oli päästä ohi ja reilua ylinopeutta mentiin, myönnän siis olevani kaahari. Yllätyksekseni ei kuitenkaan estellyt ohitusta millään tavoin, joten ehkä tällä oli vain ongelmia kaasupolkimen kanssa.
Näitä joilla vauhti heittelee kovasti mutta jotka eivät ohitusta estele tai mitään muuta showta siihen päälle heitä yhdistää usein yksi asia: jonkun muun asian (usein kännykkä) tekeminen ajaessa. Varsinkin jos vielä pientä sivusuuntaista seilaamista ainakin omalla kaistalla esiintyy kaverina. Jo oman turvallisuuden takia mieluusti joko painaa ohi tai jättäytyy vähän pidemmän matkan päähän. Näiden ikuisten nopeusvalvontaratsijoiden sijaan poliisi voisi vaikka käydä poimimassa näitä puhelimen käyttäjiä pois. Se kun aiheuttaa huomattavasti suurempaa vaaraa ja vitutusta kaikille tielläliikkujille.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Oli muuten aikamoinen läheltä piti tilanne ennen Jyväskylää etelään päin ajellessa. Kaivinkone ajeli satasen alueella, jota sitten sen takaa tullut bussi lähti minua vastaan ohittamaan. Bussi ei sitten varmaan meikää ollut huomannut, kun melko huolella sain jarrun päällä seistä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei voi mitään mutta ainakin minua vituttaa turhat ohitukset joissa itse ajan sen mukaan mikä rajoitus on. 4/5 näistä hosujista ei voita yhtään mitään koska yleensä ovat seuraavan takapuskurissa tai seuraavissa punaisissa valoissa edessäni jumissa elleivät sitten valopäät kääntyneet heti ohitettuaan jonnekin sivutielle.

Minä sitten taas ohitan aina kun on tarve. Joskus ohitus on turha ja ohitettu istuu seuraavissa valoissa takana, tai ohitetun reitti erkanee omastani pian ohituksen jälkeen. Yleensä tosin minä pääsen valoista suoraan ja ohitettu joutuu jarruttamaan punaisiin. Tai mikäli en ohitusta tee koska käännyn pian sivutielle, niin yleensä tämä alinopeutta ajava on kääntymässä samalla sivutielle. Eli ohi vaan jos tarve on ja turvallisesti pääsee.

Itseasiassa kuskit jotka jäävät jurnuttamaan alinopeutta ajavan perään; koska eivät jostain syystä ohi halua mennä; aiheuttavat ne matelevat jonot, ja vaaratilanteet kun pitää sieltä jonon perästä ohitella monta autoa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Itseasiassa kuskit jotka jäävät jurnuttamaan alinopeutta ajavan perään...

Ainakaan moottoriteiden ulkopuolella ei ole olemassa semmoista määrettä tai suuretta kuin alinopeus. Se, että joku ei aja suurinta sallittua nopeutta, ei tarkoita alinopeutta. Se on nopeutta, joka ei ole suurinta sallittua nopeutta ja voi tietyllä kelillä, tietynlaisella ajoneuvolla, tietyille kuljettajalle tai ihan mitä tahansa, olla se sopiva tilannenopeus. Ja se pitäisi meidän kaikkien muiden tienkäyttäjien hyväksyä.

Itsekin kyllä purnaan ja murisen, kun edessä ajaa minua hitaampi, josta on vielä hankala päästä ohi. En siten ole parempi ihminen kuin monet muutkaan tuolla tien päällä, vaikka näin koneen ääressä tiedostan asian.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ainakaan moottoriteiden ulkopuolella ei ole olemassa semmoista määrettä tai suuretta kuin alinopeus. Se, että joku ei aja suurinta sallittua nopeutta, ei tarkoita alinopeutta. Se on nopeutta, joka ei ole suurinta sallittua nopeutta ja voi tietyllä kelillä, tietynlaisella ajoneuvolla, tietyille kuljettajalle tai ihan mitä tahansa, olla se sopiva tilannenopeus. Ja se pitäisi meidän kaikkien muiden tienkäyttäjien hyväksyä.
Kyllä mä silti sanon että nämä jotka ajaa esim. satasen alueella sellaista 80 km/h vauhdilla suuren osan ajasta, aiheuttavat paljon vaaratilanteita tuolla. Jos ei uskalla ajaa kovempaa niin silloin kannattaa jäädä kotiin.
 

Nick Neim

Jäsen
Kyllä mä silti sanon että nämä jotka ajaa esim. satasen alueella sellaista 80 km/h vauhdilla suuren osan ajasta, aiheuttavat paljon vaaratilanteita tuolla. Jos ei uskalla ajaa kovempaa niin silloin kannattaa jäädä kotiin.
Eli raskas liikenne, jääkää suosiolla kotiin?

Joo joo, et varmasti niitä tarkoittanut, sehän on täysin eri asia. Tosin kummastelen vielä sen verran, että miten ne eroavat henkilöautoista, kun henkilöautot ovat vieläpä paljon helpompi ohittaa esimerkiksi näkyvyyden vuoksi.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kyllä mä silti sanon että nämä jotka ajaa esim. satasen alueella sellaista 80 km/h vauhdilla suuren osan ajasta, aiheuttavat paljon vaaratilanteita tuolla. Jos ei uskalla ajaa kovempaa niin silloin kannattaa jäädä kotiin.
Olet kyllä väärässä. Hän ei aiheuta vaaratilanteita joka ajaa 80km/h nopeudella satasen alueella, vaan ne joiden kärsivällisyys ei riitä odotella sopivaa ohituspaikkaa. Oikeasti vain murto-osa ohituksista on ajallisesti ns. kannattavaa, ne on vain henkisiä sekunteja tai minuutteja mitä niillä voitetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös