Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Edeltävään liittyen, mitäs mieltä täällä ollaan siitä liittymästä kun Kehä I:ltä itäänpäin ajettaessa liitytään Tuusulanväylälle poispän Helsingistä. Siinähän on rampissa koko matkan kaksi kaistaa, joista sitten oikeanpuoleinen loppuu siinä samoilla paikkeilla missä pääsee aloittamaan liittymisen varsinaisille ajokaistoille. Vasemman puoleinen rampin kaistoista jatkuu lähemmäs kilometrin Tuusulanväylää eteenpäin (samalta kaistalta pääsee myös Tuomarinkylän liittymään). Tässä linkkiä Googlen tienäkymään.
Tuttu liittymä itsellekkin. Eikö se niin mene, ettei oikealta saa ohittaa? Tämä kaksikaistainen ramppi ihmetyttää sikäli, että lähtökohtaisesti ajetaan oikeaa kaistaa. Nimenomaisessa liittymässä se lähtökohta "rikkoontuu". Kaiken järjen mukaan päättyvä kaista pitäisi olla se sisäkaarteen puoleinen kaista.

Kerran meinasi lähteä auto lapasista kun ajoin liittymään. Oli alkukesän öitä ja tulin lievää ylinopeuttaa rampille. Otin kaiken ylimääräisen tilan sisäkaarteesta, jossa oli talven jäljiltä hiekoitussoraa toimimassa kuulalaakereina. Yhtäkkiä kettu hyppäsi jostain kaiteiden välistä eteen. Auto pysyi kaarteessa vaikka liike-energia puski kokoajan lievään sladiin. Kettukin taisi hieman säikähtää.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
Tuttu liittymä itsellekkin. Eikö se niin mene, ettei oikealta saa ohittaa? Tämä kaksikaistainen ramppi ihmetyttää sikäli, että lähtökohtaisesti ajetaan oikeaa kaistaa. Nimenomaisessa liittymässä se lähtökohta "rikkoontuu". Kaiken järjen mukaan päättyvä kaista pitäisi olla se sisäkaarteen puoleinen kaista.
Ohittaa ei saa, mutta jos ajaa koko ajan oikeaa kaistaa kun vasen seisoo, niin se on sallittua.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
En tiedä onko vastaajiin sattunut hirveä väistäneitä paljon, mutta itsestä prosentti tuntuu kovalta, että kolmannes kuskeista olisi hirveä väistänyt.
Hirvivaara! On vain yksi tapa pienentää törmäysriskiä – joka kolmas kuski joutunut väistämään - Autot - Ilta-Sanomat
Tähän varmaan vaikuttaa epäselvä tulkinta, mitä on hirven väistäminen. Kyllä minäkin olen pari kertaa nähnyt hirven tiellä tai penkalla, ja varmuuden vuoksi hidastanut ja ohittanut vastakkaista reunaa pitkin. Yleensähän nuo ovat kadonneet metsään, ennen kuin ehtii kohdalle. Varmaan gallupissa moni vastaaja tulkitsee tämmöisen hallitunkin tilanteen, jossa ei välitöntä vaaraa ollut, hirven väistämiseksi.

Edeltävään liittyen, mitäs mieltä täällä ollaan siitä liittymästä kun Kehä I:ltä itäänpäin ajettaessa liitytään Tuusulanväylälle poispän Helsingistä. Siinähän on rampissa koko matkan kaksi kaistaa, joista sitten oikeanpuoleinen loppuu siinä samoilla paikkeilla missä pääsee aloittamaan liittymisen varsinaisille ajokaistoille. Vasemman puoleinen rampin kaistoista jatkuu lähemmäs kilometrin Tuusulanväylää eteenpäin (samalta kaistalta pääsee myös Tuomarinkylän liittymään). Tässä linkkiä Googlen tienäkymään.

Normaalistihan homma menee ruuhka-aikaan niin, että vasemmanpuoleinen kaista seisoo ja oikeanpuoleinen on lähes tyhjillään.
Minä ajelen tässä aina ihan surutta oikeaa kaistaa koko letkan ohi. Siellä missä oikea kaista päättyy, vasemmalta kaistalta porukka on ehtinyt jo aina liittyä motarille. Eli siinä on iha free-pass eikä tarvi edes mulkusti tunkea muiden autojen väliin. Toki sitten siinä Tuusulanväylän puolella saattaa olla jonoa, mutta se on eri asia. Siitähän voi ajaa myös suoraan Tuomarinkylän liittymään, jolloin ei tarvitse edes poistua "ramppikaistoilta". Tämmöisessä tilanteessa se ei hyödytä tasan ketään, että seisoo siinä 500m jonossa. Päinvastoin, hidastaa vaan muuta liikennettä, ja kun käytännössä siinä on yhdellä kaistanvaihdolla tie auki aina sinne ympyrään ja ex-ABC:lle asti.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä ajelen tässä aina ihan surutta oikeaa kaistaa koko letkan ohi. Siellä missä oikea kaista päättyy, vasemmalta kaistalta porukka on ehtinyt jo aina liittyä motarille. Eli siinä on iha free-pass eikä tarvi edes mulkusti tunkea muiden autojen väliin.
Samoin tein minä, silloin kun tuo liittymä oli vielä työmatkalla. Nykyään siitä tulee ajettua lähinnä vain iltaisin kun ruuhkia ei enää ole. Juuri siksi se oikea kaista lienee vähemmän käytetty kun porukka luulee että siitä ei pääse sujuvasti Tuusulanväylälle liittymään, vaikka yleensä pääsee, juuri tuosta mainitsemastasi syystä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Minäkin ajan päivittäin tuon Kehä I - Tuusulanväylä -rampin kun menen aamulla duuniin. Silloin ruuhka on tietysti toiseen suuntaan, eli kohti Helsinkiä, mutta ajan aina oikeaa kaistaa tuossa. Tämä siksi, että vituttaa siihen rampin mutkaan hiljentävät munmoankat. Jotkut menet siinä jopa niinkin hiljaa kuin 60kmh eli alinopeutta. Itse käsitän tämän alueen kiihdytyskaistana Tuusulantielle, jossa mennään satasta, joten hidastelu sapettaa.
 
Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

All vibes, no tactics

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ohittaa ei saa, mutta jos ajaa koko ajan oikeaa kaistaa kun vasen seisoo, niin se on sallittua.
Missä kohtaa siinä se motari muuten alkaakaan? Kehähän ei ole moottoritie, vaikka on sen tyylisesti rakennettu. Tuusulanväylä on. Motarilla ei saa ohittaa oikealta pl. tuo jonopoikkeus mutta muilla teillä saa.
 
JOE E. TATA! \o/

macnevis

Jäsen
Suosikkijoukkue
...
Missä kohtaa siinä se motari muuten alkaakaan? Kehähän ei ole moottoritie, vaikka on sen tyylisesti rakennettu. Tuusulanväylä on. Motarilla ei saa ohittaa oikealta pl. tuo jonopoikkeus mutta muilla teillä saa.
Muistaakseni tuusulanväylä muuttuu moottoritieksi siinä Helsingin ja Vantaan rajalla.
 
Jaska, parveke auki!

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos kehältä siirtyy Tuusulanväylälle (suuntana Tuusula, tulossa Espoosta päin), niin eikös se siinä rampin alussa jo motariksi muutu.
 
Kielipoliisi - prkl... päivämäärään kuuluu piste molempien numeroiden perään!

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kehältä siirtyy Tuusulanväylälle (suuntana Tuusula, tulossa Espoosta päin), niin eikös se siinä rampin alussa jo motariksi muutu.
Virallisesti se kai on moottoritietä jo Käpylästä asti, mutta satasen aluetta saa tosiaan odottaa Vantaan rajalle asti. Eli Kehä I liittymältä Tuusulantielle (Tuusulaan päin) laskeutuessa noin kilometrin verran mennään vielä 80km/h.
 

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Virallisesti se kai on moottoritietä jo Käpylästä asti, mutta satasen aluetta saa tosiaan odottaa Vantaan rajalle asti. Eli Kehä I liittymältä Tuusulantielle (Tuusulaan päin) laskeutuessa noin kilometrin verran mennään vielä 80km/h.
Pilkun höyläämiseksi taitaa mennä mutta satasen rajotus alkaa käytännössä heti kehän kiihdytyskaistan loputtua siinä kohtaa missä keskikaistale levenee moottoritie levyiseksi niistä metallikaiteteista. Moottoritie alkaa Käpylästä kuten sanoit. Siihen nähden kuinka vähän kehän rampin oikeaa kaistaa käytetään täällä näytetään olevan yllättävän yksimielisiä sen käytön hyödyllisyydestä. Itsekin posottelen oikea kaistaa mutta menenkin useinmiten Tuomarikylän rampista pois.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Moottoritie alkaa Käpylästä kuten sanoit. Siihen nähden kuinka vähän kehän rampin oikeaa kaistaa käytetään täällä näytetään olevan yllättävän yksimielisiä sen käytön hyödyllisyydestä.
Se on ihmeellistä, kuinka vähän autoilijat ylipäätään hyödyntävät oikeaa kaistaa. Yleensä se on tyhjä.Eikö ne tajua, että tässä tapauksessa oikealta saa ohittaa. Tuusulanväylän rampit sekä kehä 1:llä että kehä 3:lla on ehkä "siisteimmät" rampit, jos ramppeja voidaan verrata.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuusulanväylän rampit sekä kehä 1:llä että kehä 3:lla on ehkä "siisteimmät" rampit, jos ramppeja voidaan verrata.
Hyvä pointti, kukkahatut tulee kohta kertomaan ajamisen vaarallisuudesta mutta juuri tuo samainen Tuusulanväylän ramppi toiseen suuntaan kehälle on todellakin yksi parhaista rampeista kun ajaa kuivalla sitä "dynaamista vauhtia" ja kaiken lisäksi yllämainutuille mummoankoille on varattu kokonaan oma kaista. Rampit on muutenkin se pieni ilo ollut täällä kaupungissa asuneena ja 22v autolla ajaneena, kun on tuo mutka-ajo veressä eikä mikään dragsterikiihdyttely.
Aikoinaan ysärillä se oli Keilaniemen ramppi kohti stadia Länsiväylälle, parempi kuin monissa moottoriradoissa, tiukkenee pirusti vasemmalle koko ajan ennen kuin aukeaa oikealle. Mutta se tästä hehkuttelusta, palataan taikaisin aikuisempaan ja hillityn arvokkaaseen ajamiseen.

_
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
"Olipa myötähäpeää nostattava video TS:ltä. "
Tähän juttuun oli Tero Rantaruikka kirjoittanut vastineen, minkä itsekin työmatkapyöräilijänä allekirjoitan.
Kannattaa lukea: Pyöräilijä ei voi koskaan luottaa mihinkään eikä kehenkään - Lukijoilta - Turun Sanomat

Terokaan ei huomioinut vertailussaan autoilijaa pyöräilijän olosuhteessa tilannetta, mikä syntyy tietyömaiden yhteydessä.
Eli jos autoilija kohtaisi saman kuin pyöräilijä, olisi mutkan takana ajoradalla tietyömaa, mikä katkaisee koko tien ja sen työmaan vieressä liikennemerkki "Työmaa". Mikäli ko. työmaa käsittää vain osan kaistasta, lopun ovat täyttäneet materiaalit, työkoneet ja niiden työkoneiden osat ja työntekijöiden autot.
Mutta ei hätää - autoilijahan voi, kuten pyöräilijäkin, tällaisessa tapauksessa siirtyä eteenpäin nurmikon tai pahimmassa tapauksessa ajoradan kautta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
\\\"Hunajata, hunajata..\\\" ♥

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy
Reilu 20 vuotta tullut ajettua itse ja ennen sitä kyydissä. Olisinkohan kolmesti nähnyt hirven ja peura/kauris useammin.
Tuo riippuu niin kovin siitä, että milloin ajelee. Keskimäärin ihmiset todennäköisesti ajavat päiväsaikaan paljon enemmän kuin pimeällä. Itse ajan työni vuoksi paljon yöllä ja mutuna väittäisin, että olen ihan väistämällä väistänyt tai jarruttanut hirvikolarin välttääkseni puolenkymmentä kertaa. Pari kertaa henkilöautolla ja muistaakseni kolmesti raskaalla ajoneuvolla (milloin tietysti paniikkijarrutus on tyhmää, mutta tulee ihan selkärangasta). Sanotaanko näin, että henkilöautolla on kohtalaisen kuumottava tunne, kun hirven kivekset roikkuvat siinä oman pään korkeudella. Se näyttää ihan helvetin isolta otukselta, kun se tulee eteen.

Jotain tuosta yöaikaan ajelusta ja hirvistä kertoo se, että yrityksessämme on reilut parikymmentä kuljettajaa ja näistä neljä on ajanut hirven kanssa kolarin, tosin aina sillä rekalla liikkuessaan. Että kyllä niitä ainakin pohjoisessa yöaikaan liikkuu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jotain tuosta yöaikaan ajelusta ja hirvistä kertoo se, että yrityksessämme on reilut parikymmentä kuljettajaa ja näistä neljä on ajanut hirven kanssa kolarin, tosin aina sillä rekalla liikkuessaan. Että kyllä niitä ainakin pohjoisessa yöaikaan liikkuu.
Peuraa tai kaurista nyt joutuu väistämään lähes viikottain täällä Varsinais-Suomen metsissä ajellessa, yleensä kyllä pikkuteillä missä nopeudet on alhaisia ja pientareet kapeita. Mutta kyllä hirviäkin useampi vuodessa on tien reunassa kuikuilemassa. Yksi päräyttävimmistä kokemuksista oli kolariturvallisuudellaan ihan paskalla vanhalla avoautolla yöllä ajellessa kun ehdin 80km/h vauhdissa just silmäkulmasta nähdä sarvet about kaistan reunaviivan kohdalla. Vaikka mitään ei tapahtunut ja vieressä istunut vaimo ei edes nähnyt koko elukkaa (vaikka oli siis siitä joidenkin kymmenien senttien päässä) niin piti pysähtyä kun tuli pikku tärinät.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Peuraa ja kaurista joutui väistämään ihan tänä aamuna 7:30 Espoon Laajalahdessa Turun motarin vieressä. En muistakaan milloin viimeksi olisin lyhyellä duunimatkallani täällä länsi-helsingin suunnalla näitä eläimiä nähnyt. Eläimiä oli siis kaksi luultavasti emo ja vasa. Kova kiire niillä näytti olevan golf-radalle.

_
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Peuraa ja kaurista joutui väistämään ihan tänä aamuna 7:30 Espoon Laajalahdessa Turun motarin vieressä. En muistakaan milloin viimeksi olisin lyhyellä duunimatkallani täällä länsi-helsingin suunnalla näitä eläimiä nähnyt. Eläimiä oli siis kaksi luultavasti emo ja vasa. Kova kiire niillä näytti olevan golf-radalle.

_
Itse asun Espoon Mankkaalla ja tällä seudulla (Mankkaa/Suurpelto) asustelee kyllä ihan oikea metsäkaurispopulaatio ja niitä näkee melko usein. Viimeksi viikko sitten lenkillä ollessa eläin tuli vastaan Kehä II sivuavalla pyörätiellä.

Suurpellon massiivisen rakentamisen takia olosuhteet lienevät muuttuneen, joten entistä useammin näihin törmää.
 
Allekirjoitukseni

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse asun Espoon Mankkaalla ja tällä seudulla (Mankkaa/Suurpelto) asustelee kyllä ihan oikea metsäkaurispopulaatio ja niitä näkee melko usein. .
Morjensta vaan naapureille, siellä ollaan asuttu nyt noin 8v ja tällä hetkellä siinä asukaspuiston kupeessa.
Loogista tosiaan tuo että rakennustyömaa ajaa nuokin liikkeelle. Se iso Nygrannaksen kaavamuutos eli Kehä 2:sen Mankkaan puoli kun rakennetaan niin saa kyllä nämä populaatiot kyytiä, harmi sinäänsä että kaikki paikat pitää rakentaa ja tuo tuhoaa sen niin sanotun mankkaan maaseudun viimeisetkin rippeet.
Offtopicia jo liikenneketjussa, ehkä, mutta samasta syystä johtuen isoista rakennustyömaista ja nimenomaan metrotyömaista rottapopulaatio on lähtenyt isoon muuttoliikkeeseen ja lisääntynyt todella paljon tuolla meidänkin huudeilla. Ei saa olla elikot rauhassa kun myllätään metsät ja louhitaan maan altakin isot kaistaleet.

_
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura
Tuli itse vajottua tänään aamulla vähän turhan alas omassa liikennekäyttäytymisessä, mutta ei vaan jaksanut tuolla taajamassa kun joku mopopoika katsoi asiakseen tulla ajamaan siihen noin puolentoista metrin päähän auton taakse. Vauhtia ehkä joku vähän päälle 50 km/h viidenkympin alueella eli toki pientä ylinopeutta ajoin, mutta mopopoika oli ihan perseessä kiinni. Suihkutin sitten ajovalojen pesunestettä ja sitä luonnollisesti lensi mopopojan päälle ja taisi se silmiään siellä hieroa. Joo oli typerää minultakin, mutta ei nyt saatana kukaan täyspäinen oikeasti aja mopolla toisen puskurissa kiinni alueella jossa on kuitenkin jonkin verran liikennettäkin ja äkkipysähdyksiä saattaa joutua tekemään. Vai olisko pitänyt pitänyt vetää jarrut pohjaan ja antaa jonnen ajella perseeseen? Jonne näytti keskaria sitten kun itse käännyin oikealle.

Jos nyt mopopoika luet tätä ja tunnistat itsesi Kuopiosta aamulla tuossa kahdeksan jälkeen vähän ennen Keilankannan S-Marketia, niin sori jos silmiä kirveli, mutta jätä ensi kerralla edes vähän isompi väli siihen. Sinuun siinä enemmän sattuu jos edessä ajava joutuu jarruttamaan.
 
Pedon rinnassa on sydän ikiroutainen

BANZAI!

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulla roikkui eilen aamulla kaksi mopopoikaa neljänkympin alueella vierekkäin ihan takapuskurissa kiinni. Reagoin siihen sillä tavalla, että pudotin nopeuden hiljalleen kolmeenkymppiin, laitoin sportin autosta päälle ja nopealla kiihdytyksellä tiputin ne perästä. Ei tullut mieleen suihkia pesuainetta. Varmaan sekin olisi tehonnut.
 
WE ♥ LUKKO NO ♠

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mopoautoilla on myös sama tarve useasti roikkua perseessä kiinni. Kun ne pääsee sitä mittarin mukaan 50kmh siellä 40kmh alueella, ymmärrän täysin tuon huvin koska se on heidän ainoa mahdollisuus pullistella.
Yllä oleva kiihdyttely toimii mutta täytyy antaa tunnustus näille teini-räikkösille kun yrittävät pitää nopeutta yllä tuolla taajamassa ajamalla mutkat noilla purkeilla mahdollisimman lujaa ettei nopeus tipu, hurjannäköistä touhua varsinkin talvella näiltä purkeilta missä ei mitään ajo-ominaisuuksia.

Mulle tuo nesteen suihkuttelu on hiukan vieras juttu mutta kokemusta on. Ensinnäkin joskus alpeilla ajaessa takana tuli jotain prätkäreissaajia ja ihan normisti pesin auton lasia kun ajoivat perässä. Seuraavissa valoissa ajoi sitten viereen ja molotti jotain itä-eurooppaa sieltä eikä mulla ollut hajuakaan mistä kyse. Onneksi ei ollut mikään Cannonball -paraati perässä. Tajusin vasta myöhemmin että saivat suihkun naamansa, mutta tässäkin monen tutun prätkäjätkän kommentti on että ei pidä ajaa lähellä, siinä mitataan sitä turvaväliä. Itse en ainakaan valitse tuulilasinpesupaikkoja sen mukaan kuka ajaa perässä.

Myönnettäköön että on käynyt toiste päinkin kun on ollut kiire ja joku mulkvisti ajaa motarilla vittuillakseen ohituskaistalla tukkiakseen sen, ajan lähelle niin sieltä alkaa suihkuttelu. Tulee näissä tapauksissa mieleen että oikein odottavat että joku tulee perään kun ohittavat edessä olevaa 1kmh nopeammalla vauhdilla.

_
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hengenvaarallinen ohitus Tampereella – ”Hyvät jarrut ja nopea reagointi pelastivat” - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Työmatkalla oleva ramppi ylös mäkeä kohti moottoritietä. Tällä kertaa shown tähtenä ei yllättäen olekaan (?) audimies mutta elkeet ovat ihan samanlaiset: kun tullaan rampista niin "mun kiire on kovin" ja sieltä ponkaistaan jonossa edellä olevien ohi. Tällä kertaa toki vasenta kaistaa kovaa vauhtia tulevan SUV:n eteen joka pelasti tilanteen nopeilla reflekseillä. Haistakaa audibemarimiehet kilin töhnäinen pimpsa!
 

Jari66

Jäsen
Viime viikolla tapahtunutta. Yritin yhtyä "vetoketjuun" laskeutuessani rampilta leveäkaistatielle. Kiihdytin auton liikennevirtaan sopivaksi ja laitoin vilkun ajoissa päälle. Luulin huomaavani, että olisi jätetty reilu väli ja että nopeudellani voisin liittyä jonoon. Siinä vaiheessa eräs päätiellä ollut päätti että minun eteen et tule ja kiihdytti välin edelliseen kiinni. Töötit soivat ja valot vilkkuivat kun en huomannut mielen muutostaan ajoissa.

Takanani rampissa oli jono sekä päätiellä samoin. Näkisin että ihan sujuvasti että yritin toimia. Mutta eihän näissä vetoketjusopimuksissa tarvitse olla kuin yksi kuljettaja jolle pieni hiljentäminen ei sovi.

Sellainen keski-ikäinen mies siellä peltilaatikossaan raivosi.

Ja ymmärrän kyllä väistämisvelvollisuussäännöt.
 
Viimeksi muokattu:
I'm just a soul whose intentions are good.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen Jokerit, canes
Kyllä noita pitäisi ymmärtää, sillä niillä kutistuu penis, jos joku pääsee eteen. TAi ne toteuttaa elinikäistä haavetta olla poliisina. hymiö
 

Kari Runk

Jäsen
Ai vittu, että verenpaine taas kohosi liikenteessä äskettäin.

Varaan työmatkaan aina tuollaisen 15-20 minuuttia extraa, ihan vain vanhan tottumuksen vuoksi, kun tykkään olla ajoissa ennen työvuoron alkua töissä. Työmatka on tuollainen 30 minuuttia, joten reserviä kaikille sattumuksille on. Silti onnistuin äsken myöhästymään töistä, kiitos maajussien.

Ymmärrän hyvin kyllä ajankohdan, ja että niillä vitun traktoreilla pitää siirtyä isoakin tietä pellolta toiselle, tai joskus hieman pidempääkin matkaa. Äskettäin tuli ajeltua satasen alueella n. 15 kilometriä traktorin perässä, vauhdin ollessa jotain kolmen- ja neljänkympin välillä koko saatanan matkan. Tappava kombo tällä kertaa oli traktori, traktori, täydessä lastissa oleva tukkirekka sekä toinen isompi auto tukkirekan perässä. Minun ja tuon toisen isomman auton välissäkin oli vielä muutama henkilöauto. Bussipysäkkejä tuolla välillä taisi olla kuusi vai seitsemän. Täydellä kuormalla olevaa tukkirekkaa kun et kovinkaan herkästi pääse kiihdyttämään, niin kahden traktorin peräkärryineen ohittaminen huonoilla paikoilla on käytännössä mahdotonta. Tuolle osuudelle ei sellaista realistista paikkaa oikein osunut, joten tukkirekkakuskillakin oli vähän no can do -tilanne.

Pääosin maajussit osaavat käyttää järkeä, ja päästävät jonoa kertyessä porukan ohi siirtymällä bussipysäkille, mutta nyt oli kaksi isoa kyrpää liikenteessä. Jonoa kertyi silmämääräisesti arvioituna puolesta kilometristä kilometriin. Kaikkea vitun pahaa teidän elämäänne, ja toivottavasti tulevinakin vuosina satonne on aivan paska. Ai jumalauta, että vituttaa tuollainen itsekkyys.
 
"Että minua pistää vihaksi tämä ajattelu, että kaikki mielipiteet ovat muka tasa-arvoisia. Eivät ole. Osa on paskoja. Niiden takana ovat idiootit. Internet on kuin joku ajattelun Idols-kilpailu, että sinne vaan, sinne vaan jokainen, jolla ei ole mitään pätevyyttä ajatella monimutkaisia asioita, menee mesoamaan suuna päänä ilman minkäänlaista itsekritiikkiä, ja sitten loukkaantuu, kun joku ei vaan tykkää."
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy