Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttävätkö päättyvältä kaistalta eteen kiilaavat autoilijat? He saattavatkin olla neroja - Lifestyle - MTV.fi

Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää, ylivoimaisesti järkevin tapa toimia kun kaista päättyy, mutta saat kyllä aivan varmasti mulkun maineen suomalaisessa liikenteessä. Itseäni vituttaa yli kaiken joustamattomat, itsekkäät ja muista piittaamattomat kuskit, mutta ajan ilman muuta päättyvän kaistan loppuun asti, koska se on kaikista sujuvinta liikenteen kannalta.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miettikää, että tällainen pätkä on siis saatu kolmen viikon työllä aikaan. Kaikesta päätellen Turku on siis ihan hyvä paikka pyöräillä.

Kaikki nämä "läheltä piti-tilanteet" oikeastaan pyöräilijän itsensä aiheuttamia. Tyyppi levittelee käsiä ja rinkuttaa kelloja, kun autot ehtivät ihan hyvin mennä risteyksistä ennen tätä mestaripyöräilijää.
 
“If you want to be safe, then don’t play". - Shane Doan

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On kyllä ihan vitun typerää spedeilyä Turun Sanomien toimittajalta.

Varsinkin se talon nurkan takaa syöksyminen ja sen jälkeen pyörätien jatkeen päällä olevan auton edestä käsiä levitellen lepattava marttyyrinviitta niskassaan kaahaaminen pisti aika lailla naurattamaan. Luuleeko se, että sillä autoilijalla on joku röntgennäkö minkä avulla maagisesti näkee sinne nurkan taakse ilman, että pitää mennä siihen pyöräilijän väylän päälle. Toinen erityisen hauska oli se linja-autotilanne.

Kaikkine käsien levittelyineen ja sentterin näyttämisineen vaikutti kyllä ihan saatanan ärsyttävältä pyöräilijältä, joka ei varmasti ikinä kykene myöntämään olevansa itsekin joskus väärässä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä ihan vitun typerää spedeilyä Turun Sanomien toimittajalta.
Yllättäen toimittajan nimeä ei jutusta löytynyt. Tuollaiset ovat pahimpia esimerkkejä siitä, miten jatkuvasti ajaudutaan konfliktitilanteisiin liikenteessä, kun ei oteta muita huomioon. Tilannenopeus ja ennakoiminen ovat ne avainsanat. Todella typerää lehdeltä edes julkaista tällaista.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toiselta planeetalta
Tuo oli vähän sellainen "minulla on näkymätön suojakehä" -tyyppinen pyöräilijä, ja jos ajaisi pidempäänkin samaan malliin niin voisi alkaa kolista kun kypäräkään ei pelastaisi kunnon mällissä. Eikä haittaisi muuten yhtään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onhan tuon pyöräilijän toiminta kaukana fiksusta. Kannattaa tosiaan muuttaa asennoitumistaan, jos aikoo jatkaa pyöräilyä. Mutta, kyllä tuossa videossa nähdään ne autoilijoiden perusvirheet, eli poikittain pyörätien jatkeelle pysähtyminen ja etenkin pakujen harrastama pyörä/kävelytien tai -kaistan parkkipaikkana käyttäminen. Näitä ei välttämättä tajua, ellei itse pyöräile paljon kaupungissa. Itse teen työmatkat pyörällä välillä, ja jos mitään noista tilanteista ei tule eteen, niin se on poikkeus. Ehkä typerin suoritus oli se, kun eräs henkilöautoilija ajoi autonsa pyörätielle ja kaivoi kännykkänsä esiin. Lähin tyhjä parkkiruutu oli autosta noin kahden metrin päässä.
 
22042006
04052019

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättäen toimittajan nimeä ei jutusta löytynyt..
"Kuvaus Timo Närä" lukee videon alussa.

Itsekin tykkään ajaa pyörällä kaupungissa kovaa, mutta en sentään noin hanakasti tarkoituksella hae vaaratilanteita kuin tuo toimittaja. Eikä tuossa toimittajalla nyt edes mitään kummoisia tilanteita ollut kuin mitä nyt mm. jokunen nurkan taakse syöksymällä itseaiheutettu vaaratilanne. Toivottavasti toimittaja on nyt ottanut kameran pois kypärästä, jotta ei enää väkisin tarvitse hakea vaaratilanteita videolle taltioitavaksi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moontv.fi FB-sivulla on julkaistu ihan hauskainen "vastine" tuolle turkkarin videolle:

Lauttasaareen saa kävellä Helsingissä henkensä kaupalla

Turun Sanomat julkaisi tänään videon fillarin satulassa istumisen vaikutuksesta toimittajansa ylimielisyyteen liikenteessä, joten ajatteltiin julkaista meillä kooste kerrasta jolloin yksi meidän toimittaja käveli jalkakäytävää pitkin Ruoholahdesta Lauttasaaren (tulevalle) metroasemalle.

Ei meillä muuta. Jos fillaristitkin pitäisivät kulkuneuvonsa pois jalkakäytäviltä edes niin usein kuin autoilijat, niin kaikilla olis turvallisempi olo.

Onneks tulee talvi ja räntää. Mut sit saa pelätä liukastumista ja siinähän voi katkee vaikka jalka.

Liketä videota, jos ylimieliset fillarinatzit liikenteessä ärsyttää. Jaa video, jos omistat fillarin, mutta osaat ajaa sillä liikennesääntöjen mukaisesti. Mee pois jos alat selittämään kommenteissa, että "joo mut autoilijat ne vasta...".
 
"People who knew hockey and Finland spoke about Urpo Ylönen the way Jedis would talk about Yoda or Obi-Wan Kenobi"

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyseinen mulkeroinen aiheuttaa entistä enemmän keskisormen näyttelyä ja torven soittamista täysin liikennesääntöjen mukaan ja fiksusti ajaville pyöräilijöile. Että tasaista ime lekaa vaan tälle tapaukselle Turkuun. Mutta kai se huono julkisuuskin sitten on julkisuutta, tai jotain. Ihan sama onko uutisessa pointtia vai ei, ainakaan noin niitä epäkohtia ei tulla korjaamaan ikinä.
 
Viimeksi muokattu:
"But remember there are no stupid questions, just stupid people" - Mr. Garrison

Undrafted

Jäsen
Käyttäydynköhän itse erilailla vai enkö vain havaitse ympäristö riittävästi, kun lehdistä saa lukea mielipiteitä miten kävelijä/pyöräilijä/autolija näkee sekä kokee läheltä piti-tilanteita päivittäin, mutta itse en ole nähnyt edes vuosittain? Kaikkia kulkumuotoja kuitenkin käytän vaihtelevasti niin taajamissa, Helsingin keskustassa kuin maantiellä. Neljä kolaria olen todistanut vuosien saatossa ja alle kymmenen läheltä piti-tilannetta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho!
Ihan perseestä toi Tursan toimittajan pyöräilyvideo. Pyöräilijänä hävettää moinen.
Meille pitäisi saada paljon selkeämmät kevyenliikenteenväylät eli vähän silleen Hollannin tyyliin, mutta kustannus olisi niin valtava ettei taida ihan heti toteutua. Ja täällä Suomessa ne punaiset pyörätiet erottuisivat vaan muutaman kuukauden vuodesta, kun muuten meillä on lunta ja/tai pimeää.

Olen pyöräillyt tässä puolenvuosisadan aikana melko perkeleesti ja mikäli asenteeni liikenteessä olisi samanlainen kuin tuolla toimittajalla, niin varmaan olisin jo vainaa. Kyllä niitä virheitä tekee niin autoilijat, pyöräilijät kuin kävelijätkin, mutta ennakoinnilla ja oikealla tilannenopeudella pääsee pitkälle. En minä pyörälenkille lähde kaupungin keskustaan, joten ei ole tarvetta siellä ajella kovaa vauhtia. Työ- ja koulumatkoja olen ajellut keskustan läpi ja silloin vaan pitää lähteä hyvissä ajoin, jotta ei ole tarvetta ajaa miljoonaa kävelijöiden ja autojen seassa.
 
Sinä tykkäät tästä

Kerho!

Undrafted

Jäsen
Keskustassa tekisi paljon, jos kevyenliikenteen väylät ja jalkakäytävät olisi selvemmin merkitty. Espoossa tulee mieleen pari kohtaa missä onkin yht'äkkiä jalkakäytävää pieni pätkä vaikka ulkoisesti mikään ei näytä muuttuvan. Pyöräilijöiden kun tarvitsee hyvin vähän katsoa liikennemerkkejä, niin menee helposti ohi. Kevyenlikenteenväylät alkavat käydä monin paikoin ahtaaksi, kun on eri nopeuksilla eteneviä henkilöitä erilaisilla kulkumuodoilla samalla alueella. Pelkästään se aiheuttaa ylimääräistä liikettä, kun jalankulkijoiden paikkaa ei ole määritelty. Katselin joskus jalkista ja osa kun kävelee vasemmalla, osa oikealla ja osa keskellä niin ihmisvirta teki ylimääräistä liikettä kun eri suuntiin liikkuvat olisivat törmänneet toisiinsa ilman väistöliikkeitä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Audi-kuski tarjoili tänään kyllä melkoista wtf-fiilistä allekirjoittaneelle. Ajelin Malmikaarta ihan normivauhtia, kun taakse ilmestyi vilkuttelemaan valoja uudehko farmari-Audi. Vähän ihmettelin menoa, kun jannu roikkui aivan takapuskurissa kiinni ja ohikin olisi ilmeisesti pitänyt normikadulla ampua, mutta vastaantuleva liikenne esti sen. Käännyttäessä vasemmalla Tapanilan Saniaistielle jannu veti sitten todellisen peliliikkeen ja painoi nilkka suorana ohitse *liitteiden* osoittamalla tavalla liikenteenjakajan väärältä puolelta. Ei ilmeisesti vilkusta tajunnut, että olen kääntymässä ja olisi päässyt ohitse ihan normaalisti suoraan jatkuvalla oikealla kaistalla. Vaarallisen tilanteesta teki myös se, että itse hidastin käännöstä varten ja samalla laskin luonnolisesti jalankulkijan suojatieltä ylitse, mutta onneksi ko. poika ei ehtinyt liikenteenjakajan toiselle puolelle ja vastavirtaan kiihdyttävän Audin alle. Jotenkin meni pasmat sekaisin, että en edes rekisterinumeroa tajunnut katsoa. Ihme mulkku.
 

Liitteet

Jörnimisen jälkeen toiseksi parasta ajanvietettä taitaa olla Jatkoaikaan kirjoittaminen. Ja jos mä satun olemaan yksin, niin mä saatan tehdä niitä yhtä aikaa.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt on jo sellaiset muuvit kuvailtu yllä että tulee mieleen oliko siellä oikeasti jokin hätä. Eihän sekään oikeuta vaarantamaan liikennettä. Mutta voisin kuvitella että tuollaistakin porukkaa liikenteessä jolla tyyliin hella jäänyt päälle ja muistaa sen vasta liikenteessä jne.

Mä olen kerran talviliukkailla loivaan alamäkeen tehnyt saman muuvin puoli vahingossa kun kakkoskuvaa mukaillen oikealla oli dösäri ja siitä lähti ihan yllättäen dösä eteen. Kaistoja oli vain yksi ja piti väistää kokonaan jakajan toiselle puolen ja takaisin vasta seuraavassa risteyksessä, hyvä tsägä ettei tullut ketään vastaan.

_
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maanantaiaamu, Kehä III, klo 05:40.

Yllättävän paljon liikennettä kellonaikaan nähden. Liikenne vetää reilusti rajoituksia nopeammin, mikä nyt tuohon aikaan on enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse vasenta kaistaa jonon jatkeena n. 90km/h, mutta perässä roikkui mustalla pikku-Golfillaan joku uskomaton undulaatti. Roikkui aivan peräkontissa kiinni, niin ettei sinne olisi edes Hesaria saanut mahtumaan väliin. Normaalisti nämä kontissa kiinni ajavat ymmärtävät jättää vähän enemmän hajurakoa, kun vähän pesee tuulilasia ja nesteet lentää myös takana olevan näkökenttään.
Mutta tämäpä ei. Hetken mentiin näin, kunnes minä ja muutama edellä ajanut päästiin rekkajonon ohi ja takaisin keskikaistalla. Tämä Golf-mulkku painaa lusikan pohjaan ja heiluttaa nyrkkiä ikkunassa.

Pari kilometriä myöhemmin näin jo pitkälle, että poliisi on pysäyttänyt jonkun tien laitaan. Itse hyppäsin Kehältä pois Tuusulantien kohdalla, enkä valitettavasti nähnyt, oliko tämä pysäytetty kuski samainen kusipää, joka hetki sitten heilutteli nyrkkiään. Toivon todella, että oli.
 

Undrafted

Jäsen
En tiedä onko vastaajiin sattunut hirveä väistäneitä paljon, mutta itsestä prosentti tuntuu kovalta, että kolmannes kuskeista olisi hirveä väistänyt.
Hirvivaara! On vain yksi tapa pienentää törmäysriskiä – joka kolmas kuski joutunut väistämään - Autot - Ilta-Sanomat

Reilu 20 vuotta tullut ajettua itse ja ennen sitä kyydissä. Olisinkohan kolmesti nähnyt hirven ja peura/kauris useammin. Kerran ollut riskimpi tilanne, kun kauris tupsahti pimeällä tienreunaan, mutta onneksi pysähtyi siihen.
 

Outsider

Jäsen
Maanantaiaamu, Kehä III, klo 05:40.

Yllättävän paljon liikennettä kellonaikaan nähden. Liikenne vetää reilusti rajoituksia nopeammin, mikä nyt tuohon aikaan on enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse vasenta kaistaa jonon jatkeena n. 90km/h, mutta perässä roikkui mustalla pikku-Golfillaan joku uskomaton undulaatti. Roikkui aivan peräkontissa kiinni, niin ettei sinne olisi edes Hesaria saanut mahtumaan väliin. Normaalisti nämä kontissa kiinni ajavat ymmärtävät jättää vähän enemmän hajurakoa, kun vähän pesee tuulilasia ja nesteet lentää myös takana olevan näkökenttään.
Mutta tämäpä ei. Hetken mentiin näin, kunnes minä ja muutama edellä ajanut päästiin rekkajonon ohi ja takaisin keskikaistalla. Tämä Golf-mulkku painaa lusikan pohjaan ja heiluttaa nyrkkiä ikkunassa.

Pari kilometriä myöhemmin näin jo pitkälle, että poliisi on pysäyttänyt jonkun tien laitaan. Itse hyppäsin Kehältä pois Tuusulantien kohdalla, enkä valitettavasti nähnyt, oliko tämä pysäytetty kuski samainen kusipää, joka hetki sitten heilutteli nyrkkiään. Toivon todella, että oli.
Kyllä itselläkin meinaa joskus hermo palaa, jos joku jää tyhjällä tiellä nukkumaan siihen vasemmalle kaistalle ja näissä tapauksissa vielä useimmiten alinopeutta, mutta tätä en tosiaan ole ikinä ymmärtänyt, että miten se selkeässä jonossa ajaminen helpottuu siitä, että pääsee jonkun edelle. Eikä tämä ole mikään Suomalaisten yksinoikeus, vaan ihan samanlaista uunoilua se oli taas Keski-Euroopan baanoillakin, kun siellä tuli taas kesälomalla pyörähdettyä. Samaan kategoriaan menee se, että jos toinen kaista/t on suljettuna esim. työmaan takia, niin on pakko vetää sinne viimeiseen asti jonon ohi.



Tykkäsin Turun Sanomien pyöräilyvideosta, koska siinä on faktaa kerrakseen siitä minkälaisia idiootteja pyöräilijät voivat olla liikenteessä.
 
Mother, should i trust the government?
Samaan kategoriaan menee se, että jos toinen kaista/t on suljettuna esim. työmaan takia, niin on pakko vetää sinne viimeiseen asti jonon ohi.
Ei se mitään uunoilua ole. Ainoastaan suomessa autoilija tuohtuu toisen autoilijan liittyessä hänen eteensä, muualla sitä kutsutaan liikenteeksi. Pahimmassa tapauksessa te ajatte kilometrien ajan jonossa yhtä kaistaa, vaikka vieressä on vapaa kaista eikä mikään laki sitä kiellä käyttämästä. Minä ainakin käytän vapaan kaistan antaman hyödyn mulkun maineesta huolimatta ja laitan vilkun päälle ja liityn jonoon kun sen aika on. Ainoa mulkku tuolloin on se joka mahdollisesti vilkuttelee valojaan, tööttäilee tai on antamatta tilaa.

Vetoketju- periaate sujuvoittaa liikennettä - Auto ja liikenne - Turun Sanomat
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoastaan suomessa autoilija tuohtuu toisen autoilijan liittyessä hänen eteensä, muualla sitä kutsutaan liikenteeksi.
Pohjois-Englannissa sattui pari vuotta sitten tilanne, jossa kaksikaistaisen tien loppupuolella peräkärryä kiskova autoilija tuli tarkoituksella keskelle kaistoja etten päässyt hänestä ohi ennen kuin tie muuttui yksikaistaiseksi (tässä ei ollut siis tietyö tms. vaan ihan normali tien kaventuminen). Saattoihan se olla suomalainen tietysti sekin kuski...
 
Tottakai hulluja on kaikkialla, mutta suomessa tuo on niin yleistä etten usko missään muualla olevan. Liikenteen vähyydestä johtuen ei osata ajaa omaa ajoa, mitä se minulta on pois jos joku ajaa aktiivisemmalla otteella ja käyttää vähän kyynärpäitään sääntöjen puitteissa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se mitään uunoilua ole. Ainoastaan suomessa autoilija tuohtuu toisen autoilijan liittyessä hänen eteensä, muualla sitä kutsutaan liikenteeksi. Pahimmassa tapauksessa te ajatte kilometrien ajan jonossa yhtä kaistaa, vaikka vieressä on vapaa kaista eikä mikään laki sitä kiellä käyttämästä. Minä ainakin käytän vapaan kaistan antaman hyödyn mulkun maineesta huolimatta ja laitan vilkun päälle ja liityn jonoon kun sen aika on. Ainoa mulkku tuolloin on se joka mahdollisesti vilkuttelee valojaan, tööttäilee tai on antamatta tilaa.

Vetoketju- periaate sujuvoittaa liikennettä - Auto ja liikenne - Turun Sanomat
Ideaalitilanteessa kaista tulee ehdottomasti käyttää loppuun saakka. Tilanne lakkaa silloin olemasta ideaali, kun ohituskaistalaisista useampi vaihtaa kaistaa samaan aikaan ja sitten tulee seuraavat jotka hyödyntävät kaistan loppuun ja kaistaa vaihtaessaan pysäyttävät oikean kaistan liikenteen. Jos kaikki tosiaan vaihtaisivat kaistaa vasta ohituskaistan lopussa vetoketjuperiaatteella, liikenne sujuisi parhaiten, mutta näin ei ole. Tästä syystä ymmärrän ohituskaistan loppuun käyttävien pitämistä kusipäinä. Siinä vaiheessa kun olet seissyt lähes paikallasi ja eteesi pyrkii tulemaan neljäs auto hyödyntäen tätä "vetoketjua", ymmärrän jos tilan antaminen alkaa hieman ärsyttää.
 

Outsider

Jäsen
Ei se mitään uunoilua ole. Ainoastaan suomessa autoilija tuohtuu toisen autoilijan liittyessä hänen eteensä, muualla sitä kutsutaan liikenteeksi. Pahimmassa tapauksessa te ajatte kilometrien ajan jonossa yhtä kaistaa, vaikka vieressä on vapaa kaista eikä mikään laki sitä kiellä käyttämästä. Minä ainakin käytän vapaan kaistan antaman hyödyn mulkun maineesta huolimatta ja laitan vilkun päälle ja liityn jonoon kun sen aika on. Ainoa mulkku tuolloin on se joka mahdollisesti vilkuttelee valojaan, tööttäilee tai on antamatta tilaa.

Vetoketju- periaate sujuvoittaa liikennettä - Auto ja liikenne - Turun Sanomat
Edit. Tossa linkissä näköjään puhuttuunkin kaupunkiliikenteestä ja itse olin moottoriteillä. Kaupunkiliikenteessä nopeuserot eivät ikinä nouse kovin suuriksi ja mukana on kaikenlaista risteystä jne., mutta siinä vaiheessa kun moottoritiellä toinen kaista matelee jo vaikka jotain viittäkymppiä, ei vetoketjusta ole tietoakaan, jos osa vetää vasenta kaistaa tuplanopeudella niin pitkälle kun kaistaa riittää. Kyllähän siinä se viimeiseen asti ohittava välttää omalta osaltaan jonossa ajamista, mutta kaikilla takana tulevilla se jonossa normaalia hitaammin ajaminen muuttuu siihen nylkytykseen, missä liikenne pysähtyy jatkuvasti täysin ilman mitään oikeaa syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Mother, should i trust the government?

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Edeltävään liittyen, mitäs mieltä täällä ollaan siitä liittymästä kun Kehä I:ltä itäänpäin ajettaessa liitytään Tuusulanväylälle poispän Helsingistä. Siinähän on rampissa koko matkan kaksi kaistaa, joista sitten oikeanpuoleinen loppuu siinä samoilla paikkeilla missä pääsee aloittamaan liittymisen varsinaisille ajokaistoille. Vasemman puoleinen rampin kaistoista jatkuu lähemmäs kilometrin Tuusulanväylää eteenpäin (samalta kaistalta pääsee myös Tuomarinkylän liittymään). Tässä linkkiä Googlen tienäkymään.

Normaalistihan homma menee ruuhka-aikaan niin, että vasemmanpuoleinen kaista seisoo ja oikeanpuoleinen on lähes tyhjillään.
Sitten siinä kohdassa missä pääsee siirtymään sinne varsinaisille ajokaistoille on lähes aina sen vasemmanpuoleisen kaistan jonon ensimmäinen pysähtynyt siihen ensimmäiseen mahdolliseen kohtaan odottamaan pääsyä johonkin väliin.

Itse ajan sitä oikeanpuoleista koko jonon ohi ja siinä vaiheessa kun vasemman kaistan ensimmäinen seisoo odottelemassa, niin vaihdan hänen eteensä ja jatkan kaistaa eteenpäin. Alkuun ajattelin tuon jonon ohittamisen olevan varsin kusipäämäistä, mutta sitten aloin miettimään, että kun siinä rampissa on kaksi niitä kaistoja, niin miksei molempia saisi käyttää. Ja toisaalta kun ihmiset aina jäävät heti siihen vasemmalle kaistalle tukkeeksi odottelemaan liittymismahdollisuutta, niin se tukkii koko liikenteen taaempana. Sitten kun vielä itse ajaa ihan reilusti eteenpäin ennen liittymistä normaaleille ajokaistoille, niin pääsee yleensä liittymään ilman mitään pysähtelyjä. Samaan sumppuunhan tulee Kehä I:ltä toisesta suunnasta tuleva ramppi ja sitten on vielä se edellä mainittu poistuva liittymä käyttämässä samoja kaistoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Normaalistihan homma menee ruuhka-aikaan niin, että vasemmanpuoleinen kaista seisoo ja oikeanpuoleinen on lähes tyhjillään.
Koko homman hahmottamisen voisi aloittaa niin että miksi siinä on kaksi kaistaa?
Jos vieläpä ruuhka-aikaan toinen kaista tyhjä niin jossain mättää kun porukka valittaa että tiet tukossa.
Ajan siitä kohtalaisen usein noin klo 16 tienoolla ja yleensä se menee mulla niin että kun ajaa hitusen muita "dynaamisemmin" oikeata kaistaa siihen mutkaan niin vasemmalla kaistalla mutkan jälkeen on joku väli mihin voi asemoida auton ja siitä heti tuusulan väylällä ohituskaistalle koska oikeanpuoleiselle kaistalle tulee porukkaa paristakin eri kohdasta. Tukossahan tuo kohta on aina ruuhka-aikaan mutta yleensä 5min max niin on jo 100kmh nopeudessa.

Tuolla aiemmin pohdittu tilanne tulee myös tässä kohdassa eteen usein koska moni liittyy tuusulan väylälle heti kun sulkuviiva loppuu ja ryhmityskaistaa olisi vielä jäljellä 100 metriä. Mun mielestä tässä ei kannata ajaa sitä kaistaa loppuun vaan itse siirryn paremmin vetävälle ohituskaistalle mahdollisimman nopeasti.

_
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy