Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 996 650
  • 12 254

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Designer kirjoitti:
Mielestäni se kertoo, että risteysalueelle saa ajaa vain jos se on vapaa eli sieltä on pääsy poiskin. Koskee siis kaikkia risteyksiä valo-opastetut mukaanlukien.
Noinhan se suunnilleen taisi mennäkin, eli koskisi risteysaluetta yleisesti. "Mutta koska vihreä valo palaa tai ainakin paloi äsken, niin minulla on käsky, oikeus sekä velvollisuus risteykseen ajaa ja mennä siitä ja vaikka vielä seuraavastakin ennen ketään muuta." Jos ehdin kauppaan sisään sekunti ennen sulkeutumisaikaa, niin voin rauhassa shoppailla ja vaikka sovittaakin. Ehdin. Myyjät odottakoot MINUA.
 

scholl

Jäsen
Rocco kirjoitti:
Näin se taitaa olla. Eli jos risteyksessä on autoja odottamassa vaikka samaan suuntaan menevien jalankulkijoiden takia, sinne risteykseen ei saa (saisi) ajaa enää lisää autoja. Mutta kun valoissa on niin pitkät turva-ajat niin ajetaan sinne kuitenkin, enkä ole kyllä koskaan kuullut että ketään olisi sakotettu siitä.

Tuosta sakotetaan kyllä nykyään. Pk-seuduilla ruuhka-aikoina kaikista muista suunnista tuleva liikenne menee aivan tukkoon, jos joku tukkii sen ajamalla yhdestä suunnasta keskelle risteystä. Torvet ja balalaikka soi, nyrkkiä puidaan ja kukaan ei pääse minnekään. Sen takia keskeisimpiin risteyksiin on nyt alettu maalata niitä sellaisia ruudukoita, mitkä kertovat, että sille alueelle ei saa ajaa tukkimaan risteystä. Niinkuin ei saa ajaa muihinkaan risteyksiin, mutta on joitain autoilijoita, jotka eivät osaa ajaa kaupunkiliikenteessä niin on jouduttu tähän lisätoimeen ryhtymään. Ja todellakin poliisi sakottaa risteysten tukkimisesta ainakin siellä, missä on tuo ruudukko.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja taas tapahtuu:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135218341433

On se kumma, että joku kuvittelee vielä 85-vuotiaana kykenevänsä turvallisesti kuljettamaan ajoneuvoa. Ja poliisi määrää vielä väliaikaiseen ajokieltoon. Ei minulla vanhuksia vastaan mitään ole, mutta eiköhän tuossa iässä ole onnettomuusriski kasvanut huomattavasti. Herää vain kysymys, että tehdäänkö iäkkäille kuljettajille terveystarkastuksia riittävän paljon ja riittävän usein?

EDIT: Tosin en tiedä, testataanko noissa terveystarkastuksissa havainnointi- ja reagointikykyä, ja jos testataan, niin miten tarkasti.
 
Viimeksi muokattu:

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Tuosta sakotetaan kyllä nykyään. Pk-seuduilla ruuhka-aikoina kaikista muista suunnista tuleva liikenne menee aivan tukkoon, jos joku tukkii sen ajamalla yhdestä suunnasta keskelle risteystä. Torvet ja balalaikka soi, nyrkkiä puidaan ja kukaan ei pääse minnekään. Sen takia keskeisimpiin risteyksiin on nyt alettu maalata niitä sellaisia ruudukoita, mitkä kertovat, että sille alueelle ei saa ajaa tukkimaan risteystä. Niinkuin ei saa ajaa muihinkaan risteyksiin, mutta on joitain autoilijoita, jotka eivät osaa ajaa kaupunkiliikenteessä niin on jouduttu tähän lisätoimeen ryhtymään. Ja todellakin poliisi sakottaa risteysten tukkimisesta ainakin siellä, missä on tuo ruudukko.


Muistaisin että olisin tässä parin viime viikon aikana jostain lukenut tuosta risteyksien maalauksesta jutun ja siinä todettiin että niistä ei juurikaan hyötyä ole ollut. Tosin missä suhteessa niin sitäkään en kyllä muista =)
 

scholl

Jäsen
Ramses kirjoitti:
Muistaisin että olisin tässä parin viime viikon aikana jostain lukenut tuosta risteyksien maalauksesta jutun ja siinä todettiin että niistä ei juurikaan hyötyä ole ollut. Tosin missä suhteessa niin sitäkään en kyllä muista =)

Itse pidän sitä ainakin hyvänä asiana. Jos katsoo esim. pelkästään sitä risteystä Mannerheimintiellä Svenskanin kulmalla niin kyllä se urpoimpia näyttää hillitsevän. Kaikki eivät ilman maalausta osaa olla ajamatta sinne keskelle risteystä. Itse olen sitä mieltä, että kaikki lisäinformaatio on hyödyllistä. Jos parkkiruudussa on pyörätuolin kuva niin varmasti hillitsee tavallisten autoilijoiden pysäköintiä verrattuna tilanteeseen, että olisi pelkästään ehkä joissakin paikoissa huonosti näkyvä liikennemerkki. Muitakin vastaavia esimerkkejä on. Moottoripyöräpaikoilla ei sen sijaan lue MP ja yllätys yllätys, paikat on aina vienyt aina joku auto. Ruotsissa sen sijaan lukee MC, eikä niille jätä autot.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Itse pidän sitä ainakin hyvänä asiana. Jos katsoo esim. pelkästään sitä risteystä Mannerheimintiellä Svenskanin kulmalla niin kyllä se urpoimpia näyttää hillitsevän. Kaikki eivät ilman maalausta osaa olla ajamatta sinne keskelle risteystä. Itse olen sitä mieltä, että kaikki lisäinformaatio on hyödyllistä. Jos parkkiruudussa on pyörätuolin kuva niin varmasti hillitsee tavallisten autoilijoiden pysäköintiä verrattuna tilanteeseen, että olisi pelkästään ehkä joissakin paikoissa huonosti näkyvä liikennemerkki. Muitakin vastaavia esimerkkejä on. Moottoripyöräpaikoilla ei sen sijaan lue MP ja yllätys yllätys, paikat on aina vienyt aina joku auto. Ruotsissa sen sijaan lukee MC, eikä niille jätä autot.


Itse kyllä täysin samaa mieltä , eli ei se ainakaan haitaksi ole. Kyllä se varmasti ainakin osan näistä junteista saa pysymään poissa risteävän liikenteen tieltä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ramses kirjoitti:
Kyllä se varmasti ainakin osan näistä junteista saa pysymään poissa risteävän liikenteen tieltä.

Risteyksen tukkimista pidän tietenkin täysin typeränä, mutta kyllä nimenomaan Helsingissä pitää olla henkisesti luja kuski, jotta kestää takana olijoiden torventoitotukset ja muut hermostuneet eleet, jos jättää vihreällä valolla ajamatta risteykseen, kun se näyttää olevan tukkoon menossa. Harvoin ne juntit siellä uskaltaa mellakoida. Tai no, ehkä kaikki juntit ei ole maalaisia.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
finnjewel kirjoitti:
Harvoin ne juntit siellä uskaltaa mellakoida. Tai no, ehkä kaikki juntit ei ole maalaisia.


En nyt ole ihan varma ymmärsitkö väärin, mutta korjataan nyt sen verran että omassa kirjoituksessani puhuin junteista ihan yleisenä käsitteenä kotipaikkaan puuttumatta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aamun bongaus. Ajelen jonossa kaksikaistaisen tien oikeanpuoleista kaistaa ja tullaan kohtaan, missä tiehen liittyvä ramppi jatkuu saman tien poistuvien ramppina eli muodostaa lyhyeksi ajaksi kolmannen kaistan. Olen poistumassa, kuten edessäni ajava, kuten myös tämän edessä ajava. Edessäni ajavalla on niin kiire poistua, että se kiihdyttää pientareen kautta (siis ennen kuin kaista alkaa) edessään menevästä oikealta ohi, vaikka ensimmäisellä on jo vilkku oikealle päällä. Rampissa on jono, joten tällä tempulla "voitetaan" noin neljä sekuntia.

Rampista liitytään moottoritielle, jonne tämä kiireinen siirtyy nätisti jonon mukana. Hieman ihmetytti se, että siirtyminen jatkui suoraan vasemmalle kaistalle, jonne sitten jäätiin ajamaan samaa nopeutta oikeanpuoleisen kaistan liikenteen kanssa.

Aina ei voi ymmärtää, eikä edes joka kerta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aamulla joku teiden ritari veti 53km/h kun nopeusrajoitus oli 80!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vaajakoskella ajoi joku mulkku sitten kahden pikkulapsen päälle suojatiellä. Onneksi lapset jäivät henkiin. Vasemmanpuoleisella kaistalla on pakettiauto pysähtynyt suojatien eteen päästämään päiväkotiryhmää suojatien yli, jolloin tämän kusipään mielestä on hyvä ratkaisu ajaa pysähtymättä pakettiauton ohi ja parin lapsen päälle. ***tanan idiootti, luovu autoilusta pysyvästi kun et kerran siihen kykene.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Designer kirjoitti:
Vaajakoskella ajoi joku mulkku sitten kahden pikkulapsen päälle suojatiellä. Onneksi lapset jäivät henkiin. Vasemmanpuoleisella kaistalla on pakettiauto pysähtynyt suojatien eteen päästämään päiväkotiryhmää suojatien yli, jolloin tämän kusipään mielestä on hyvä ratkaisu ajaa pysähtymättä pakettiauton ohi ja parin lapsen päälle. ***tanan idiootti, luovu autoilusta pysyvästi kun et kerran siihen kykene.

Nämä kyllä vetää mielen matalaksi, kertaalleen ollut omakin henki liipasimella vastaavanlaisessa tilanteessa...

http://www3.keskisuomalainen.net/se...chema=PORTAL30&file=sahkeuutiset/keskis1.html
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Designer kirjoitti:
Vaajakoskella ajoi joku mulkku sitten kahden pikkulapsen päälle suojatiellä. Onneksi lapset jäivät henkiin. Vasemmanpuoleisella kaistalla on pakettiauto pysähtynyt suojatien eteen päästämään päiväkotiryhmää suojatien yli, jolloin tämän kusipään mielestä on hyvä ratkaisu ajaa pysähtymättä pakettiauton ohi ja parin lapsen päälle. ***tanan idiootti, luovu autoilusta pysyvästi kun et kerran siihen kykene.

Mä en ymmärrä, että ihmisille ei mene tämä yksinkertainen liikennesääntö perille! Tälläisiltä idiooteilta automaattisesti kortti pois ja uudestaan autokouluun!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Designer kirjoitti:
Vaajakoskella ajoi joku mulkku sitten kahden pikkulapsen päälle suojatiellä. Onneksi lapset jäivät henkiin. Vasemmanpuoleisella kaistalla on pakettiauto pysähtynyt suojatien eteen päästämään päiväkotiryhmää suojatien yli, jolloin tämän kusipään mielestä on hyvä ratkaisu ajaa pysähtymättä pakettiauton ohi ja parin lapsen päälle. ***tanan idiootti, luovu autoilusta pysyvästi kun et kerran siihen kykene.

Onneksi muksuille ei käynyt pahemmin. Reisiluun murtuminen on kuitenkin ikävä asia, ja paraneminen kestää pitkään, useita kuukausia. Itsellä on omakohtaista kokemusta reisiluun murtumisesta.

Sitten itse asiaan. Tämä kyseinen asia on erittäin yleistä välillä Hangosta Nuorgamiin. 98 % autoilijoista ajavat surutta ohi suojatien eteen pysähtyneen tai pysäköidyn auton ohi. Välittämättä tyystin siitä, tuleeko auton takaa jalankulkijaa tai ei.

En haluaisi syyllistää arvon kolleekoita, mutta laittakaapas se käsi siihen sydämelle ja miettikää, oletteko itse ajanut pysähtymättä suojatien eteen pysähtyneet / pysäköidyn auton ohi.

Kaikki varmaankin muistavat tapauksen Helsingistä muutaman vuoden takaa. Sen jossa Mustan audin kuljettaja ajoi törkeästi punaisia päin ja teloitti suojatietä ylittäneet pienen tytön. Tapaus meni oikeuteen, jossa kuljettaja väitti ettei ajanut punaisia päin. Miksiköhän useat autot olivat sitten pysähtyneet? Oikeus tuomitsi kuljettajan ankaraan rangaistukseen, mutta se ei kuitenkaan tuonut tyttöä takaisin.

Mitä tästä sitten opittiin? Ei tasan tarkkaan yhtään mitään. Sama tahti jatkuu päivästä toiseen, paikkakunnasta toiseen. Päivittäin tuhannet ja taas tuhannet autot ajavat surutta suojatien ohi pysähtymättä.

Miksi sitten tavallisen tallaajan pitäisi pysähtyä, kun virkavaltakaan ei sitä aina tee? Tämä tapaus on tosi ja tapahtui muutama vuosi sitten.

Henkilöauto oli pysäköity suojatien eteen ja auton ohi ajoi viereistä kaistaa muutaman auton jono. Autot jatkoivat matkaa pysähtymättä. Auto jonon takana tuli virkavallan maija, joka ei myöskään pysähtynyt! Lisäksi virkavalta syyllistyi mielestäni kolmeen "virkavirheeseen".

1. Eivät itse pysähtyneet suojatien eteen
2. Eivät sakoittaneet pysäköidyn auton kuljettajaa
3. Eivät sakoittaneet pysähtymättä ohi ajaneita autoja

Osa meistä autoilijoista ei taida muistaa, että autoa ei saa pysäköidä 5 metriä lähemmäksi suojatietä. Silti joka päivä, lähes jokaisella paikkakunnalla löytyy autoja, jotka on pysäköity aivan suojatien päälle? Näin ollen edes autetaan "kuolemanloukun" tekemisessä. Miten sitten mahdollisen onnettomuuden tapahtuessa menetellään? ( HUOM: TÄMÄ EI LIITY TÄHÄN ONNETTOMUUTEEN JOKA TAPAHTUI VAAJAKOSKELLA!)Lapsen päälle ajaja on tietenkin syyllinen, mutta hyvän "avunannon" on antanut pysäköidyn auton kuljettaja, se joka on jättänyt autonsa parkkiin ja lähtenyt omille asiolle. Pitäisikö tuomio antaa myös sille joka on jättänyt autonsa liian lähelle suojatietä. Mitä ajattelee ihminen, joka jättää autonsa suojatien päälle?

Syksyllä tuli piipahdettua Espanjassa ja kiinnitin huomiota, kuinka siellä kunnioitetaan jalankulkijoita. Autot pysähtyvät suojatien eteen ja antavat jalankulkijan ylittää tie. Rinnakkaisella kaistalla olevat autotkin pysähtyvät, ja näin ollen jalankulkijan on turvallista ylittää tie. Lisäksi torvet eivät takana olevissa autoissa soineet. Suomessa kun pysähdyt niin jo heti alkaa torvet soimaan ja nyrkit heiluun?

Autojen parkkeerauksessa on kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä. Auto jätetään tasan tarkkaan siihen kohtaa mihin halutaan. Vaikka risteykseen. Kunhan vain pääsee itse helposti asiolle. Monasti näkyi tapauksia, jossa yksi auto oli jo parkkeerattu laillisesti kaudun varteen, niin joku jätti auton ajoradalle tämän jo pysäköidyn auton viereen, hätävilkut vain päälle ja kauppaan ostoksia tekeen...

Laitetaan vielä se käsi siihen sydämelle ja mietitään pysähdynkö minä suojatien eteen pysäköidyn/pysäyneen auton viereen? Sovitaanko että tästä lähtien ainakin kaikki Jatkoaikalaiset pysähtyvät?
 

Rocco

Jäsen
"Henkilöauton kuljettajaa epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta."

Miten niin epäillään? Hitto vie, kuskihan jäi kiinni siitä että ajoi kahden lapsen yli suojatiellä? Mitä epäiltävää siinä enää on??

Itse kun menen suojatietä pitkin niin kädessäni on avainnippu. Ei siksi että olisin innoissani menossa kotiin, vaan siksi jos ohi ajaa auto naamani edestä pysähtymättä, voi "vahingossa" tulla naarmu auton kylkeen.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Tänään Hesarissa vierekkäiset uutiset:
"Kaksi poikaa jäi auton alle suojatiellä"
"Kaksi tyttöä loukkaantui suojatiellä Kuopiossa"

Siinä on ollut "suoja"teitä kerrakseen.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tänään meinasi toinen auto ajaa päälle. Syynä oli että kiihdytyskaista loppui niin tämä idiootti päätti sitten vain tulla samalle kaistalle kun minä vaikka siinä olinkin. Okej tulee varmaan mieleen että miksi en antanut tilaa. Olisin antanut mutta näytti siltä että hän hiljeentyy ja menee taakseni.
Kun sitten ajoin rinnalle niin yllätys yllätys, nainen joka puhui puhelimessa oli ratissa. Ei hands-freetä eikä mitään.

Sitten myöhemmin näin naisen joka ajoi ilman valoja, ovi vähän auki. Ovi oli niin paljon auki että autossa oli sisävalo päällä. Nainen ei ollut moksiskaan mistään niistä vaan lauloi jotain kappaletta.
Ei siinä voinut kun nauraa, mutta olihan se sääli. En voinut asialle mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Idiootti tai ainakin sekopää kaahari

Olipahan draamaa kaduilla tänään kymmenen jälkeen illalla Helsingissä. Tulin Arkadiankatua Mechelininkadun risteystä kohti, kun poliisiauto karauttaa ohi. Kun pääsen risteykseen, niin maija on risteyksessä etelään menevien kaistojen päällä molemmat konstaapelit ulkona. Sitten kolme tai neljä sedan-poliisiautoa (joista yksi siviili) paahtaa Mecheliniä etelään pillit päällä aivan jumalatonta kyytiä. Sitten kun sinivalot loppuvat, lähden samaan suuntaan, eli Ruoholahden risteystä kohti.

Ruoholahden risteyksessä poliisit näyttävät menevän vielä etelään päin ja joka suunnasta tuntuu tulevan lisää ja lisää poliisiautoja pillit päällä. Noh, eipä siinä mitään muuta kuin oma matka kohti länttä ja Lauttasaareen päin.

Sitten siinä Kemiran liikennevaloissa katselen taustapeiliin ja Kampin suunnalta ja ties mistä alkaa näkyä nopeasti lähestyviä sinisiä hälytysvilkkuja. Hetkessä selvisi että kyseessä on takaa-ajo ja takaa-ajettava näytti menevän Länsiväylälle mutta koukkaakin kovaa vauhtia suojateiden läpi ja tulee perässä Lauttasaaren suuntaan. Ei paljoa jäänyt aikaa miettiä uhraanko oman auton ja terveyteni yhteiskunnalle, vaan tungen ja väistän viereisen kaistan autojen väliin, kun jollain "noppacorollalla" ajava liimatukka paahtaa ohi puolen Helsingin poliisivoimat perässä. Sen verran näin Lauttasaaressa, että meinasi mällätä x kertaa ja en tiedä kolaroiko HKL:n bussi johonkin vai mitä kävi, mutta se jäi hätävilkuin tien varteen. Jatkoin mielenkiinnosta vähän aikaa Espoon suuntaan ja poliisiautoja tuntui riittävän jatkuvana jonona lisää takaa-ajettavan perään.

Enpä sitten tiedä mitä oli käynyt, mutta vaikea uskoa että jostain aivan pienestä moinen takaa-ajo olisi järjestetty. Olen joskus aiemmin sattunut näkemään autovarasteinien paon yrityksen yhdeltä poliisiautolta, mutta kertaakaan en ole nähnyt Suomessa yhtä paljon poliisiautoja pillit päällä kuin nyt. Siviiliautojakin tuntui olevan kiitettävästi.

Oli miten oli, aivan sama mitä tämä runkkari on tehnyt tai kuinka elämä on potkinut päähän: ei voi oikeuttaa itseään vaarantamaan satojen ihmisten henkeä kaahaamalla tuolla tavalla. Ei vain voi. Toivottavasti "raukan" pää on vaikka vahingossa osunut maijan ovenpieleen kiinniotettaessa. Vaikka ihan monta kertaa ja aika helvetin kovaa.

Jos joku näki jatkoa Espoon suunnalla(?) niin kertokaahan miten kävi...
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Barnaby kirjoitti:
Sitten siinä Kemiran liikennevaloissa katselen taustapeiliin ja Kampin suunnalta ja ties mistä alkaa näkyä nopeasti lähestyviä sinisiä hälytysvilkkuja. Hetkessä selvisi että kyseessä on takaa-ajo ja takaa-ajettava näytti menevän Länsiväylälle mutta koukkaakin kovaa vauhtia suojateiden läpi ja tulee perässä Lauttasaaren suuntaan.
Ohhoh. Ei tälläsiin asioihin joka päivä törmää. Hyvä ettei sinuun osunu mikään. Samaa voi toivoa muidenkin sivullisten puolesta ja poliisien.

Uutisia odotellessa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Arttu#29 kirjoitti:
Uutisia odotellessa...

Nyt on sähke takaa-ajosta. 14 partiota mukana. Espoon poliisista kerrotaan, että takaa-ajoihin löytyy aina helposti vapaaehtoisia partioita.

Helvetin höyrypäät. Voi vain kuvitella kuinka monet pikkunatsit puskevat ihan innoissaan. Suomessa poliiseilla on sentään korkea moraali, että eivät varmaankaan tahallaan sentään pitkitä takaa-ajoa.

Niin, tai ehkä takaa-ajoihin lähdetään innolla, koska halutaan tehdä kaikki isänmaan kansalaisten suojelemiseksi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinä vitun kusipää, joka pari viikkoa sitten ajoit törkeässä kännissä Bemarillasi päin punaisia ja aiheutit kolmen auton kolarin Turussa, Kaskentien ja Uudenmaantien risteyksessä: Tiedä, vitun mulkku, että olisit voinut tappaa minut ja tyttöystäväni. Tiedä myöskin, että ne neljä vanhusta siinä volvossa voisivat myös olla nyt hengettömiä. Tiedä, että minun ja vaimokkeeni henki pelastui ainoastaan airbagien ja muiden nykyaikaisten turvalaitteiden ansiosta. Peugeot 206 ei ole muutenkaan iso auto, mutta sinä lyhensit sitä vielä puolisen metriä lisää. Sekunti myöhemmin, ja olisit ajanut etukulman sijasta kuskin oveen. Sinulla ei ollut edes turvavyötä, mutta selvisit naarmuilla. Minun puolestani olisit saanut kuolla, ei riitä kaltaisellesi loiselle minkäänlaista ymmärrystä. Tai no, ei , kuolemaa en sinulle toivo. Neliraajahalvaus olisi parempi.

Ja lopuksi, tiedä: Aion maksattaa sinulla auton lisäksi uuden vaatekerran, uuden puhelimen ja silmälasit. Ja kyllä, kivusta ja särystä tulet myös korvauksia maksamaan. Sinä korvaat meidän automme, sinä korvaat sen toisen auton, johon meidän automme ansiostasi osui. Kaikkien mahdollisten korvausten jälkeen on edessäsi sakkojen ja ehdollisen vankeuden lisäksi noin 25 - 30 tonnin lasku. Tiedätpä ainakin, miksi käyt töissä.

Vitun idiootti, älä koskaan tule minua vastaan.
Missään.

edit: kiitos sinulle nuori jannu, joka soitit hätänumeroon heti, kun meistä kenestäkään ei siihen ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Rumble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Barnaby kirjoitti:
Sitten siinä Kemiran liikennevaloissa katselen taustapeiliin ja Kampin suunnalta ja ties mistä alkaa näkyä nopeasti lähestyviä sinisiä hälytysvilkkuja. Hetkessä selvisi että kyseessä on takaa-ajo ja takaa-ajettava näytti menevän Länsiväylälle mutta koukkaakin kovaa vauhtia suojateiden läpi ja tulee perässä Lauttasaaren suuntaan.
Oli ollut tapahtumaa joo. Täytyy vaan sanoa, että onneksi pian pudotetaan perusnopeus seittemäänkymppiin niin loppuu hurjastelut. Kaipa sitten nimittäin myös taajama-alueilla liikennekuri paranee, kun autoilijat huomaa kuinka moraalitonta on meno ennen ollut. Huhhuh.

Aurajoen Tarzanin kauhun kokemukseen voisi kommentoida, että vaikka tämä kyseinen potentiaalinen lastentappaja ei ollut osannut sovittaa humalatilaansa 0,5 promilleen, niin promillerajan pudotuksen jälkeen hän ajelee vain sievässä 0,2 promillessa. Ihan tosissaan muuten, onneksi pysyitte hengissä.

Jotta pysytään otsikossa, tässä viestissä pilkataan avoimesti autoilijaa nimeltä Susanna Huovinen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Rumble kirjoitti:
Oli ollut tapahtumaa joo. Täytyy vaan sanoa, että onneksi pian pudotetaan perusnopeus seittemäänkymppiin niin loppuu hurjastelut. Kaipa sitten nimittäin myös taajama-alueilla liikennekuri paranee, kun autoilijat huomaa kuinka moraalitonta on meno ennen ollut. Huhhuh.

Aurajoen Tarzanin kauhun kokemukseen voisi kommentoida, että vaikka tämä kyseinen potentiaalinen lastentappaja ei ollut osannut sovittaa humalatilaansa 0,5 promilleen, niin promillerajan pudotuksen jälkeen hän ajelee vain sievässä 0,2 promillessa. Ihan tosissaan muuten, onneksi pysyitte hengissä.

Jotta pysytään otsikossa, tässä viestissä pilkataan avoimesti autoilijaa nimeltä Susanna Huovinen.
Tälle asialle meinasin perustaa uuden/oman ketjun, mutten jaksanut tsekata että löytyykö jo, siis tämä tänne:

En näe mitään järkeä että perusnopeus pudotetaan seitsemänkymmeneen: Kuinka moni onnettomuus tapahtuu 80-tiellä, missä kuljettajan nopeus on 80-90? Voisin tilastoja katsomatta väittää että suurin osa onnettomuuksia aiheuttavista ovat rikkoneet nopeutta HUOMATTAVASTI enemmän. Ne jotka aiheuttavat vahinkoa 80-90 nopeudella ovat useimmiten väsyneitä, vanhoja, sairaskohtauksia ym. Siis onnettomuus sattuisi vaikka rajoitus olisikin 70.

En myöskään ymmärrä mitä promillerajan pudotus 0,5 -> 0,2 tuottaisi? Kuinka usein "kännäri" 0,2-0,5 promillen humalassa aiheuttaa onnettomuuksia? Väittäisin että harvemmin kuin väsyneet tai vanhukset. Kännärit jotka oikeasti kahaa/aiheuttavat hallaa ovat useimmiten reippaasti yli 1,5 promillea, miten tämä uusi raja vaikuttaisi heidän käytökseen?

Nimim. Juon mielelläni yhden kaljan pizzan kanssa, ja ajan kotiin.

EDIT: en tiedä onko koko juttu OT, mutta tuntui purkaus sopivan parhaiten tähän..
 
Viimeksi muokattu:

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Rumble kirjoitti:
Oli ollut tapahtumaa joo. Täytyy vaan sanoa, että onneksi pian pudotetaan perusnopeus seittemäänkymppiin niin loppuu hurjastelut. Kaipa sitten nimittäin myös taajama-alueilla liikennekuri paranee, kun autoilijat huomaa kuinka moraalitonta on meno ennen ollut. Huhhuh.
Niin mitähän tekemistä 70km/h rajoituksella on tämän takaa-ajon kanssa? Tuolla paikalla Ruoholahdessa on 50km/h yleis-taajamarajoitus.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos sinulle, joka jätit takapuskurini vasempaan reunaan siniset maalijälkesi ja veit omastani maalia ihan riittävän määrän tänään Kurilankadulla, Tampereella välillä 9.15 ja 10.45.

Liian lähellä ei autoni voinut olla, jos ajoin taskuun etuperin, joten miksi vitussa on pitänyt tulla takaani taskusta puskuria hieroen?! Oli minulla kivaa Koulukadulla lätkää pelatessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös