Eli noudatatko vai etkö?repe_joke kirjoitti:Kyllä minä tieliikennelain takana seison kyllä itse täysin. Ja pyrin sitä kyllä noudattamaankin täysin, tosin jalankulkijana itse. No täytyy myöntää, että punaisissa valoissa en seiso jos autoja ei näy mailla eikä halmeilla, tosin en ole varma onko se sakkojen paikka edes, jos tien ylittää punaisten palaessa, kun autoja ei näy missään.
Papoista puheenollen, yksi blokkasi tänään yhden kaupungin tukkoisimmista* risteyksistä aikalailla tehokkaasti, kun oli päättänyt alkaa kuivailla autoaan keskellä kaistaa. Siinä se heilui rätin kanssa ja pyyhki auton kattolta sulaa kamaa pois, ja katseli ihmetellen mm. minua, kun levittelin käsiäni hänelle. En tiedä, mikä oikosulku papalla oli, mutta aikansa siinä sai odottaa, että vastaantulijoita ei enää ollut ja seniorin sai ohitettua vastaantulevien kaistalta. Mainittakoon vielä, että alueella on pysäköintikielto.
* Lohjan keskustan pienetkin kadut ovat vilkkaassa käytössä väliaikaisien liikennejärjestelyiden vuoksi.