Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 137 226
  • 13 233
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
En usko että koskaan tulee mitään nopeuden rajoittimia vaan jo nyt koko ajan yleistyvät kuljettajan hallinta varusteet kehittyvät ja paranevat, joten tulevaisuudessa auto tietää huomattavasti ennen kuskia joutuvansa onnettomuuteen ja aloittaa hätäjarrutuksen/muut toimenpiteet hyvissä ajoin itsenäisesti ilman kuljettajan vaikutusta asiaan...

Ja nämä hienot systeemit eivät sitten käytön myötä menetä luotettavuuttaan, toimintavarmuuttaan ja häiriöttömyyttään. Eivät lakkaa toimimasta, kuten harrasteautoni äänimerkki. Eivät tee yllätyksiä, kuten kaikkien omistamieni keskuslukituksellisten autojen lukot. Ei, ne tulevat tekemään kuljettajan totaalisen toimettomiksi. Paitsi että kanavasurffailu ja sosiaalisen media päivittäminen ajomatkan aikana työllistävät sitten hänet.

Oikein odotan, että facebookissa tai mikä se sitten silloin onkaan alkaa olla uberkiinostavia päivityksiä "nn. on paikassa Mäntyharju. Auton riskianalyytiikan mukaan 300 metriä vasemmalle metsässä on kaksi hirveä. Tulisivat mieluummin tuohon aidan varteen. On ne hienoja eläimiä". Minuutissa pamahtaisi kommentti "Onko kivääri takakontissa? Saataisiin mökille rillattavaa. lähetetty by lexus whereiam computer aumatically from 15 km edeltäsi. ps: takakontissa hölskyy! Korkkasin jo koska nykyään tää auto ajaa itse niin on sama otta pohjat jo matkalla ;q"

Kirjoittajan haluaisi omistaa auton, jossa on alle sata metriä sähköjohtoa. Sähköstartti ja valot on ihan ok ja radioonkin alkaa jo tottua. Muu on turhaa luxusta ja humpuukia.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
En usko että koskaan tulee mitään nopeuden rajoittimia vaan jo nyt koko ajan yleistyvät kuljettajan hallinta varusteet kehittyvät ja paranevat, joten tulevaisuudessa auto tietää huomattavasti ennen kuskia joutuvansa onnettomuuteen ja aloittaa hätäjarrutuksen/muut toimenpiteet hyvissä ajoin itsenäisesti ilman kuljettajan vaikutusta asiaan...

Ei se auto tiedä mistään mitään, koska sen on typerä ja erehtyväinen ihminen ohjelmoinut, lisätään vielä mahdolliset anturiviat ja muut maadoitus-ongelmat, jolloin auto saa väärää tietoa ja toimii sen mukaan.
Jos ajan 120 km/h, niin kyllä minä haluan että ratin ja renkaiden välissä on mekaaninen yhteys.

Luistonesto toimii harmittavan huonosti jos auto luistelee loskan päällä, been there, done that, valopylväs jousti kun oli fiksumpi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja nämä hienot systeemit eivät sitten käytön myötä menetä luotettavuuttaan, toimintavarmuuttaan ja häiriöttömyyttään...
Kirjoittajan haluaisi omistaa auton, jossa on alle sata metriä sähköjohtoa. Sähköstartti ja valot on ihan ok ja radioonkin alkaa jo tottua. Muu on turhaa luxusta ja humpuukia.
Osta vanhakoppainen Escortti. Konehuoneeseen menee muistaakseni 11 johtoa joista 6 valoille ja vilkuille.

Noista kuljettajanhallinta järjestelmistä vielä. Eihän kyse olekkaan siitä että miten ne toimii tai on toimimatta. Se nyt vaan on niin että niitä tulee kokoajan lisää eikä sitä kehitystä voi estää. Se on kuulemma sitä edistystä. Joillekkin riittää vähempi ja toisille ei mikään.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Osta vanhakoppainen Escortti. Konehuoneeseen menee muistaakseni 11 johtoa joista 6 valoille ja vilkuille..

Tämä ei ollut minulle, mutta joo, täältä löytyy Jeep, joka tekee sen minkä pyytää.

Ja sitten kun lopettaa tekemästä, ei ohjaa vastaantulijan nokkaan, vaan sammuu, siitä alkaa vian etsintä ja korjaaminen.

nämä siitä kivoja että "tee se itse" tai osta apua.
 

Rocco

Jäsen
Olen ilmeisesti vihdoin päässyt Leonin ignorelistalle, joten ei siitä sen enempää, mutta eikös se rakennettu mutkaiseksi ettei ryssä pääse laskeutumaan?

Et vielä, olet hang around vasta. Mutta tuo oli uusi tieto minulle. Tai arvaus, ei ole kovin looginen. Miksi ryssän pitäisi päästä laskeutumaan juuri tuohon paikkaan? Eikös siinä ole matkalla jo ihan lentokenttäkin?
Ryssät ensin tuhoaa suomalaiset lentokentät, että suomalaiset ei pääse nousemaan itse ilmaan. Siksi moottoritiet ovat juuri sopivan mutkaisia, ettei näistä löydy varalaskupaikkoja ryssien konelle. Tai vastaavasti moottoritien pitkälle suoralle on sopivasti rakennettu silta keskelle pitkää suoraa. Toinen vaihtoehto suoralla on alikulku, joka voidaan näppärästi räjäyttää, ja sitten onkin esteenä 10m leveä monttu. Eikä kallioleikkauskaan ole aina se halvin vaihtoehto tien rakentamiseen, mutta sopivasti sekin estää lentokoneiden käyttöä.

Kyllä näissä asioissa on aina mietitty maanpuolustusta. Samasta syystä siltapilarit rakennetaan siten, että ne on nopeasti räjäytettävissä, ettei vihollisten joukot pysty käyttämään valmista siltaverkkoa vesistöjen yms ylitykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
...ja sitten samalla rakennetaan sinne sun tänne teille noita levennettyjä varakiitoratapätkiä. Logiikka tuntuu jotenkin klikkaavan, liekö sitten edellisellä kirjoittajalla vai puolustushallinnolla.

A vot, nyt selvis - ne isot mustakeltavinoraitaiset kyltit varalaskupaikkojen päissä on tietysti lentoliikennemerkkejä jotka tarkoittaa että tähän on ryssän koneilta laskeutuminen kielletty!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä ei ollut minulle, mutta joo, täältä löytyy Jeep, joka tekee sen minkä pyytää.

Ja sitten kun lopettaa tekemästä, ei ohjaa vastaantulijan nokkaan, vaan sammuu, siitä alkaa vian etsintä ja korjaaminen.

nämä siitä kivoja että "tee se itse" tai osta apua.

No minulle se oli, ja Escortin sijasta minulla on Kupla. Sähköllä toimivia asioita autossa on sytytysjärjestelmä, valot (ei sisävaloa), startti, nopeusmittari (bensamittari ei toimi) ja varoitusvalot (joihin lisätty yksi toiminto alkuperäiseen nähden), pyyhkimet, äänimerkki ja soitin (joka on tarpeeton koska autossa on niin kova meteli ettei sitä pysty kuuntelemaan) sekä alkuperäisestä poikkeava bensapumppu. Tätä kirjoittaessa havaitsen, että autosta on vaihdettu varmuudella kaikki muut sähköosat paitsi pyyhkijän moottori ja nopeusmittari. Myös johdot ja liittimet on uusittu. Voisiko tästä päätellä, että sähköosat ovat autojen lyhytikäisimpiä?

Jos perheen toinen osapuoli olisi riittävän samanhenkinen, niin joku vanhempi auto meillä olisi käyttiksenäkin. Tietokoneita vastaan sinällään minulla ei ole mitään, mutta en luota että ne kestävät Suomen oloissa ympärivuotista ulkokäyttöä kovin pitkään. Autonvalmistajien ja autoteollisuusmaiden näkökulmasta autot eivät ole mitään isältä pojalle-hyödykkeitä. Suomalainen näkökulma on toinen koska maamme autot jälleenmyydään ja ylläpidetään pääosin kotimaisen työn turvin. Ja yleisestikin tavaroiden korjaaminen uuteen vaihtamisen sijasta on hyve.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
...ja sitten samalla rakennetaan sinne sun tänne teille noita levennettyjä varakiitoratapätkiä. Logiikka tuntuu jotenkin klikkaavan, liekö sitten edellisellä kirjoittajalla vai puolustushallinnolla.

A vot, nyt selvis - ne isot mustakeltavinoraitaiset kyltit varalaskupaikkojen päissä on tietysti lentoliikennemerkkejä jotka tarkoittaa että tähän on ryssän koneilta laskeutuminen kielletty!

En tiedä onko näin, laulaa Eput. Mutta... Sota ei syty ihan täydellisenä yllätyksenä. Kenties ne muutamat varalaskupaikat olisi melko nopea miinoittaa betoniporsailla shikaaneiksi, toisin kuin koko maan moottoritieverkostot.

Itse olen joskus kuullut sanottavan, että teitä viedään kallioiden läpi koska niitä louhimalla saadaan materiaalia tien pohjaksi. Voi olla, tai voi olla olematta. Voi myös olla siksi, että liito-oravat eivät viihdy korkeiden mäkien päällä.

Melko kaukana mennään ketjun aiheesta... Juhannuksen kunniaksi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ajetaanpa nyt me kaikki teiden ritarit sitten järkevästi tänään. Turhat ohitukset pois ja jätetään turvaväliä. Kyllä ne ruuhkat siitä taittuu. Itse lähden ensimmäiselle taipaleelle tuossa vajaan tunnin kuluttua ja illalla sitten toinen siirtymä. Tavoitteena ajella muun liikenteen mukana joustavasti ja turvallisesti.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Menkää pois alta! Meidän perhe lähtee juhannuksen viettoon tuossa kuuden jälkeen ja meillä on jumalaton kiire määränpäähän. Jos joku raivoaa teille autostaan näyttäen kansainvälisiä käsimerkkejä, tööttäämisestä ja valojen vilkusta puhumattakaan, se olen minä.

Tai sitten noudatan puuha-peten erinomaista ehdotusta ja ajan rauhallisesti. En suutu edes turkulaisille, vaan säilytän malttini.

Ollaan ihmisiksi!
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Heitän ensiksi ammatin puolesta tähän pari juttua:

Tulee päivässä kuitenkin ajeltua rekalla sen n. 400km pävittäisestä ajomatkasta moottoritietä, niin olen huomannut tällaisia neronleimauksia useaan otteeseen.

Kun moottoritiellä nyt on kaksi kaistaa ja minä, tietenkin, ajan rekalla oikeaa kaistaa, niin vasemmalta pääsee jokainen henkilöauto todella helposti ohi. Kuitenkin, vaikka rajoitus on 120km/h ja minä ajelen sitä 80km/h tienoilla olevaa vauhtia, niin jostakin syystä aina välillä joku yksittäinen auto liimaantuu kiinni perään, vaikka muita autoja ei näy mailla eikä halmeilla. En ole koskaan saanut vastausta tähän, että mikä on ideana, mutta itsestäni tuntuisi todella karulta ajaa sellaisia 50km:n siivuja kiinni rekan perässä, kun vauhtikin on vielä n. 40km/h alle nopeusrajoituksen. Voinen silti sanoa, että tämä ei minua mitenkään erityisemmin häiritse, sillä muillakin teillä autoja on perässä kiinni, mutta ihmettelenpä vaan...

Toinen asia on sitten jo sellainen, että ko. autoilija saa kyllä peräänsä torvea ja valomeriä, mutta eipä niillä tunnu olevan vaikutusta.

Nimittäin, kun moottoritiellä henkilöauto ohittaa rekan, niin mikä helvetin tarve on palata omalle kaistalle suoraan siihen keulan eteen? Näitä näkyy vielä useimmiten silloin, kun kyseessä on ainut ohittava auto, eikä takaa ole tulossa muita. Minulla on ajotietokoneessa näkyvissä välimatkamittari (edellä ajavaan autoon), niin paras on tähän mennessä ollut alle metrin, mutta yleisimmin se on siinä 2-3m. Ja kun puhutaan juuri moottoritienopeuksista, niin tuo on jo huolestuttavan vähän. Pari kertaa on jo käynyt mielessä soittaa virkavallalle, mutta tuskinpa sieltä mitään liikehdintää tällaisten takia edes tapahtuisi.

Sitten ihan omalla autolla ajaessa on alkanut ketuttamaan tällaiset neronleimaukset, kun käännytään sivutieltä pikatielle sellaiseen väliin, että pikatietä ajava auto joutuu painamaan jarrua. Ei siinä, ei minua edes haittaa köykäinen polkaisu jarrulle, mutta kun sen jälkeen se ajovauhti on 75km/h! Jos ei ihan oikeasti ole tarvetta/ei uskalla ajaa sitä 80km/h, niin jos odottaisi seuraavaa vähän isompaa väliä. Tuntuu vaan olevan ihmisille joku outo ajatusmaailma, että jos seisoo risteyksessä hieman pidempään, niin joku voi luulla, että on ensimmäisiä kertoja ratissa.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
jostakin syystä aina välillä joku yksittäinen auto liimaantuu kiinni perään, vaikka muita autoja ei näy mailla eikä halmeilla.

Olisiko perään liimautuja näitä bensan säästäjiä, jotka käyttävät hyväkseen rekan imua.

Moottoritiellä olen nähnyt, kun matkailuauto ajaa rekan perässä ja eroa on n. kolme metriä, luulisi siinä jokusen bensalitran säästävän, kun kerran moisen riskin ottaa.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Olisiko perään liimautuja näitä bensan säästäjiä, jotka käyttävät hyväkseen rekan imua.

Moottoritiellä olen nähnyt, kun matkailuauto ajaa rekan perässä ja eroa on n. kolme metriä, luulisi siinä jokusen bensalitran säästävän, kun kerran moisen riskin ottaa.

Aika hyvä huomio muuten, en osannutkaan ajatella sitä näin. Myytinmurtajissa muistaakseni tätä tutkittiin ja olihan se polttoaineensäästö jonkunlainen, mutta ei siis todellakaan mikään järkevä tuollaiseen touhuun.

Noilla matkailuautoillahan tuo tuuli ottaa aika pahasti kiinni, niin niillä voisi olla myös sellainen "peruste" tuolle toiminnalle, tiedä silti todellisuutta.
 

Rocco

Jäsen
...ja sitten samalla rakennetaan sinne sun tänne teille noita levennettyjä varakiitoratapätkiä. Logiikka tuntuu jotenkin klikkaavan, liekö sitten edellisellä kirjoittajalla vai puolustushallinnolla.

A vot, nyt selvis - ne isot mustakeltavinoraitaiset kyltit varalaskupaikkojen päissä on tietysti lentoliikennemerkkejä jotka tarkoittaa että tähän on ryssän koneilta laskeutuminen kielletty!

Wikipedia: "Syynä varalaskupaikkojen rakentamiselle olivat kuitenkin sotilaalliset tarpeet: ilmavoimien kenttien tuhoutuminen ohjusiskujen vuoksi edellytti, että sotilaslentoasemien ja siviililentokenttien lisäksi rakennettiin varalaskupaikat."
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Olisiko perään liimautuja näitä bensan säästäjiä, jotka käyttävät hyväkseen rekan imua.

Moottoritiellä olen nähnyt, kun matkailuauto ajaa rekan perässä ja eroa on n. kolme metriä, luulisi siinä jokusen bensalitran säästävän, kun kerran moisen riskin ottaa.

Toivottavasti säästöä kertyy sen verran, että saa uuden auton kun täräyttää menopelinsä jarruvaloja väläyttävän rekan alle. Vilkuilen vähän väliä yhdistelmällä ajaessa peilejä ja aina hieman pelottaa kun yhtäkkiä sinne taakse onkin pölähtänyt joku. Jos se auto on alle 10 metrin etäisyydellä niin ei sitä näe peileistä. Aina ei edes tiedä miten kauan se auto on takana tullut ennen kuin sen huomaa.

Erityisesti sora-, puu- ja hakeautojen takana ajavien täytyy olla pikkuisen tyhmiä. Kaikki töyssyt ja sillansaumat tiputtavat kyydistä roskaa ja pikkukiviä, jotka sinkoutuvat tuulilasiin ja konepellille. Jälleen uusi rahareikä johon käyttää imussa säästyneet polttoainerahat.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Toivottavasti säästöä kertyy sen verran, että saa uuden auton kun täräyttää menopelinsä jarruvaloja väläyttävän rekan alle.

Juu, pimeetä touhua ja säästetään väärässä kohtaa, lomamatkalla perheen kanssa ja leikitään hengellä, kukin tyylillään..
 
Sitten ihan omalla autolla ajaessa on alkanut ketuttamaan tällaiset neronleimaukset, kun käännytään sivutieltä pikatielle sellaiseen väliin, että pikatietä ajava auto joutuu painamaan jarrua. Ei siinä, ei minua edes haittaa köykäinen polkaisu jarrulle, mutta kun sen jälkeen se ajovauhti on 75km/h! Jos ei ihan oikeasti ole tarvetta/ei uskalla ajaa sitä 80km/h, niin jos odottaisi seuraavaa vähän isompaa väliä. Tuntuu vaan olevan ihmisille joku outo ajatusmaailma, että jos seisoo risteyksessä hieman pidempään, niin joku voi luulla, että on ensimmäisiä kertoja ratissa.

Tämä! Täsmälleen sama havainto on minulla. Sen lisäksi minusta viime vuosina on muutenkin karannut käsistä tuo sivuteiltä liittyminen. Tullaan pysähtymättä hirveeltä takamatkalta eteen tai sitten kiihdytetään sieltä bussipysäkin kautta. Olen odottanut kauhulla, milloin joku keilaa aamuhämärässä muutaman koululaisen, jotka odottavat kyytiään.. Se ei ole mikään kiihdytyskaista!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi pyöräilijät ajelevat keskellä autotietä?
Esim. itäisessä Stadissa tulee törmättyä lähes päivittäin tyyppeihin, jotka polkevat keskellä kaistaa, vaikka vieressä on kohtalaisen hyvässä kunnossa olevat pyöräilykaistat.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miksi pyöräilijät ajelevat keskellä autotietä?
Esim. itäisessä Stadissa tulee törmättyä lähes päivittäin tyyppeihin, jotka polkevat keskellä kaistaa, vaikka vieressä on kohtalaisen hyvässä kunnossa olevat pyöräilykaistat.

Samaa olen miettinyt, enkä ole vieläkään keksinyt vastausta.

Tulee nimittäin poljettua töihin lähes joka päivä ja aikas monta kertaa tulee nähtyä kun joku tampio polkee keskellä autotietä Hervannassa, vaikka siinä vieressä menee selkeästi merkitty pyörätie. Onko näille sitten valitettu tarpeeksi ajamisesta autotien vierellä, vai mikä? En tiedä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voi pojat, edellisestä kerrasta olikin jo aikaa.

8-tie oli hyvin rauhallinen lauantaina alkuillasta. Parista hitaasta pääsi helposti ohi pitkillä suorilla. Sitten lähestyttiin Turkua Maskun paikkeilla, eteen ilmestyi perä edellä hyvin nätisti ajanut sininen Kia-farkku. Ajoipa näyttötaulullekin upeat 81 km/h, joten mittarikin oli aika hyvin kalibroitu. Liikennevaloissa ei mitään ihme kiihdytyksiä, mutta eipä jääty nutaamaankaan 80-alueella, joten ei ollut tarve mennä ohi. Sitten alkoi nelikaistainen, joten päätin hetken tuumailun jälkeen polkaista ohi, kun se rajoitukseen asti kiihdytys tuntui ottavan jälleen oman aikansa. No, kilpaahan siinä tuli sitten ajettua kahdella farkulla. Jumalauta! Sulla on Kia Ceed ja mulla C5 Break! Mitä vittua sä yritit todistaa? Sen, ettei sun paskasi kiihtynyt yli 140 km/h? Minun paskani kiihtyi, lällätislää! Oikealta yritit kuitenkin ohi vielä 120:ssä, kunnes mulla meni hermo. Enkä edes provosoinut. Provosoiduin kyllä. Ohitustiellä sulla ei tuntunut ainakaan olevan enää mikään kiire. Joten mikä vitun aivopieru tuo kisa sun osalta oikein oli? Puoli kilsaa ajoit raivopäänä, muuten pyhäkoulupoikana. Mä vihaan sua!
 
Suosikkijoukkue
Ilves

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi pojat, edellisestä kerrasta olikin jo aikaa.

8-tie oli hyvin rauhallinen lauantaina alkuillasta. Parista hitaasta pääsi helposti ohi pitkillä suorilla. Sitten lähestyttiin Turkua Maskun paikkeilla, eteen ilmestyi perä edellä hyvin nätisti ajanut sininen Kia-farkku. Ajoipa näyttötaulullekin upeat 81 km/h, joten mittarikin oli aika hyvin kalibroitu. Liikennevaloissa ei mitään ihme kiihdytyksiä, mutta eipä jääty nutaamaankaan 80-alueella, joten ei ollut tarve mennä ohi. Sitten alkoi nelikaistainen, joten päätin hetken tuumailun jälkeen polkaista ohi, kun se rajoitukseen asti kiihdytys tuntui ottavan jälleen oman aikansa. No, kilpaahan siinä tuli sitten ajettua kahdella farkulla. Jumalauta! Sulla on Kia Ceed ja mulla C5 Break! Mitä vittua sä yritit todistaa? Sen, ettei sun paskasi kiihtynyt yli 140 km/h? Minun paskani kiihtyi, lällätislää! Oikealta yritit kuitenkin ohi vielä 120:ssä, kunnes mulla meni hermo. Enkä edes provosoinut. Provosoiduin kyllä. Ohitustiellä sulla ei tuntunut ainakaan olevan enää mikään kiire. Joten mikä vitun aivopieru tuo kisa sun osalta oikein oli? Puoli kilsaa ajoit raivopäänä, muuten pyhäkoulupoikana. Mä vihaan sua!

Oletko ihan varma, että se Kia kuski tajusi olevansa mukana kilpailussa? Aivan normaaliahan on ajella taajamissa nätimmin ja sitten valtateillä reippaammin. Kannattaisi ostaa ripeämpi auto, ettei tuollaisia ajatuksia tule. Muutenkin mukavampaa ajella.

-duud-
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oletko ihan varma, että se Kia kuski tajusi olevansa mukana kilpailussa? Aivan normaaliahan on ajella taajamissa nätimmin ja sitten valtateillä reippaammin. Kannattaisi ostaa ripeämpi auto, ettei tuollaisia ajatuksia tule. Muutenkin mukavampaa ajella.

-duud-
Kai se nyt tiesi, kun kerran alotti sen kisan. Minä kiihdytin 2-kaistaisen 80:sta johonkin 4-kaistaisen 110:een (normaali ohitusnopeus satasen alueella alle satasen ohittamiseen), kun tuo sankari tulee 120+ oikealta hampaat irvessä. Ja jos saan sen verran korjata erhettäsi, niin valtatietähän tuossa ajeltiin kohti Turkua. Siinä on matkalla kolmet liikennevalot, mikä ehkä sekotti ajatuksesi.

Pointti olikin siinä, että meillä kummallakin on pullamössöperheautot, joilla ei kannata lähteä kisaan kenenkään kanssa. Kuminauhavetoinen perhe-Sitikka riittää hyvin, kun koirien ollessa takaboksissa kiihdyttelyaikeet ovat muutenkin minimissä. Ja toinen pointti oli siinä, että tuo teiden ritari ajoi Turun ohitustiellä (mainio keksintö muuten, tuo Turun ohittaminen) aivopierunsa jälkeen hitaammin kuin minä. Mulla oli vakkarissa reaalinopeus aika tarkkaan 103 km/h, kun tuo puusilmä vielä tuli samaa reittiä.
 

Kaivanto

Jäsen
Juhannusliikenne on ihanaa. Ajoin perjantaina 3-tietä pohjoiseen. Ylöjärveltä lähtien tien muututtua yksikaistaiseksi joku neropatti keräsi letkan taakseen köröttelemällä (henkilöautolla) sadan alueella 85 km/h. No mitä tapahtui, kun reilun kymmenen kilsan jälkeen viimein Hämeenkyrössä tuli ohituskaista? Tyyppi kiihdytti n. 120-130 kilsaan tunnissa, ohitti arviolta 300 metrin päässä edellään ajaneen pakettiauton – ja jatkoi ohituskaistan jälkeen matkaansa jälleen 85 kilometrin tuntivauhtia jono perässään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös