Ei voi muuta sanoa kuin että helvetin amatöörit liikenteessä. Tänään ollut pk-seudulla extrahuono ajokeli, niin johan ollaan saatu peltiä solmuun. Etelä-Suomalaiset eivät vain osaa ajaa huonossa kelissä.
Joka talvi ne helsinkiläiset ja muut etelä-suomalaiset ajavat peltikolareita talven liukkailla matkalla Helsinkiin, Ouluun, Tampereelle jne. Jätä vaan ihan reilusti se etelä-sana siitä pois, sillä kyllä sitä tapahtuu kaikkialla. Etelässä vaan enemmän, kun autoja on enemmän.
Olen tänä talvena kerran ajanut motaria uskomattoman huonolla kelillä (lumisade, liukasta, huono näkyvyys, isot polanteet kaistojen välissä) ja se oli oikeasti uskomatonta, millaista jengiä tuolla vetää. Nopeudet samaa luokkaa kuin hyvällä ja kuivalla kelillä ja vedetään ilman mitään turvavälejä. Itse ajan normikelillä suht reippaasti, mutta tuolloin olin hitaimman kolmanneksen joukossa, eikä se johtu siitä, että pekäisin ajaa talvekelillä. Jos ei näe juuri eteensä (kuten ilmeisesti tänään), niin kannattaisiko se ajovauhti suosiolla tiputtaa sellaiseksi, että sen ajoneuvon saa pysäytettyä kohtuumatkalla? Lehdistäkin saa taas lukea hienoja uutisia, kuinka "liukas keli aiheutti kolarin". Liukas keli ei edellenkään ole syypää yhteenkään kolariin. Saatanan tunarit.
Oikeasti toivon, että tänään mahdollisimman moni puupää kolauttaa autonsa jonkkaan. Jos vaikka oppisivat jotain (tuskin kuitenkaan). Harmi vaan, että sivulliset joutuvat kärsimään.