Ajoin tänään Aleksanterinkatua, Porvoon keskustan toista pääkatua pitkin ja liikennevalot näyttivät minulle vihreää. Joku teini päätti sitten ajaa polkupyörällä (sellaisella pienellä tekniikkapyörällä vai millä nimellä niitä sitten kutsutaan) Aleksanterinkadun yli. Pakkohan siinä oli jarruttaa, kun en viitsinyt ajaa sen teinin yli. Ihmetyttää, että mitäköhän senkin teinin päässä liikkui. Minä olen käytännössä aina rauhallinen liikenteessä, enkä töötännyt kyseisessäkään tilanteessa, mutta minua huolestuttaa, että jos teini tekee tuollaista useamminkin, niin jossain vaiheessa hänelle voi käydä huonosti.
Viime sunnuntaina joku teini ajeli pyörällään vähän pienemmällä kadulla sillä kaistalla, jolla autot tulevat häntä vastaan. Minä ajoin häntä vastaan ja törmäys oli aika lähellä, kun ei pimeässä näe hyvin tummissa vaatteissa vastaan ajelevia pyöräilijöitä. Todennäköisesti alkoholilla oli vaikutusta siihen, että teini ajoi niin vaarallisessa paikassa pyörällään.
Viime viikkoina on tullut töiden takia ajeltua aika paljon maaseudulla ja siellä näkee joka yö helpostikin 10 kissaa, joita joutuu väistelemään. Sitten paikallislehtien palstoilla ihmiset ihmettelevät, että mihinkähän heidän kissansa on kadonnut tai valittavat, että miksi ihmiset ajavat autoillaan kissojen päälle. Kyseiset valittajat voisivat tulla itse yöllä ajamaan autoa ja väistelemään kissoja.