Toisaalta olen vaan miettinyt opetetaanko autokoulussa yhtään mitään raskaamman ajokin mitoista ym. Joo, itse kun en ole autokoulua edes käynyt, vaan ammattikoulussa ajoin kortit ja opetus tietenkin painottui tuonne raskaampaan kalustoon.
Heh, toi onkin melkein pahempi kuin muropaketista, bingosta tai arpajaisista voitettu ajokortti. "Amiksestako oot korttisi saanut, häh?" Vitsivitsi.
Ei sillä, onhan niitä B-kortteja ajettu armeijassakin kai, kun fiksusti on kortiton sijoitettu henkilöauton kuljettajaksi (Tornihuhu).
Ei se bussin kääntyminen tällaiselle maallikolle todellakaan ole ihan selvää, joskus on tullut bussissa edessa matkustaessa jännitettyä, meinaako se somali oikeasti kääntää tämän bussin tähän väliin ilman että pyyhkäisee mummon rolloineen suojatien reunalta, ja kyllähän se aina sen on kääntänyt ilman mummoa, kepeästi.
Kultainen keskitie on kai tässä viivautumisessa se paras, eli ei yli, eikä pahasti taakse, vaan niin että auton nokka on siinä viivalla about. Ja jonossa pysäksissä olisi kai ihan hyvä pitää semmonen väli, että just saisi auton käännettyä jonosta pois, jos vaikka edessä olevan auto hajoaa, tai täytyy antaa ambulanssille tilaa tms. Toki läheskään aina ei tule jätettyä väliä kuin parikymmentä senttiä. Ja joku aamu tässä moottoritien ekoissa valoissa Turkuun tullessa näytin taitoni nuo ja ajoin normaalisti edessä olevan perään jonottamaan, ainoa vaan että enpäs viitsinyt sitten ihan pysäyttää koslaani (autokoulussahan käsketään liu'uttaa valoihin, häh). Onneksi edessä olleella autokauppiaalla oli vetokoukku, selvisimme kumpikin lievällä huvituksella. Kuinka moni täällä on muuten tunnustanut yksittäisen törttöilynsä? Vai olenko minä nyt se Suomen ainoa keskivertoa huonompi kuljettaja?
Häkkinenhän otti muuten aina turhan varman päälle lähtöruutuun ajamisen ja jätti etusiiven reilusti lähtöruudun viivan taakse. Schumi sikasaksalaiseen tapaansa taas ajoi renkaat viivan päälle, ja se harmitti, huijari.