Nyt en ymmärrä.Ouzala kirjoitti:Öö... Mites niistä muuten pääsee ohi paitsi kiihdyttämällä ja sen jälkeen ohittamalla?
Ouzala kirjoitti:Öö... Mites niistä muuten pääsee ohi paitsi kiihdyttämällä ja sen jälkeen ohittamalla?
irGGu kirjoitti:Inhoan syvästi sellaisia kuskeja, jotka sateella, helvetin huonolla näkyvyydellä, huonolla kelillä, ajavat olosuhteisiin nähden aivan liian lujaa. Eipä saa nuo viisi naapurin lasta enää koskaan äitiään takaisin......
fat of the land kirjoitti:Tänään Järvenpään prisman parkkihallista ulostultaessa joku vanhempi rouvashenkilö meinasi töötätä suoraan kylkeen tilanteessa : 2 autoa eri kaistalta vasemmalle menevässä mutkassa, me oikealla kaistalla ja eukko vasemmallaa -> eukko vaihtaa kais taa kesken mutkaa ja meinaa tosiaan tulla suoraan kuskin ovesta sisään eleettömästi TÄYSIN kuolemaa halveksuen.
H2O2 kirjoitti:Minä taas jatkoin matkaani tyytyväisenä, sainpahan taas opetettua yhdelle pikkunilkille että liikennesäntöjä kannattaa noudattaa jos ei ole varaa rikkoa niitä.
H2O2 kirjoitti:sainpahan taas opetettua yhdelle pikkunilkille että liikennesäntöjä kannattaa noudattaa jos ei ole varaa rikkoa niitä.
Paitselo kirjoitti:Jaaha, taas löytyi yksi joka "opettaa pikkunilkkejä" liikenteessä. Vaikka se Mersu olisi pyrkinyt sinun kotterostasi KATON kautta ohi, niin omalla toiminnallasi osoitit olevasi se varsinainen Pikkunilkki. Ota nyt ihmeessä huomioon, että siellä maantiellä liikkuu muitakin kuin sinä ja sinun opetusta tarvitseva "nilkkisi". Tuollaisissa tilanteissa voi syntyä pahaa jälkeä kun kolaroivat autot alkavat pyörähdellä holtittomasti vastaantulevien kaistalle.
Enkä ole Mersukuski - luotan ranskanpullaan.
Uleåborgir kirjoitti:Mua on jo pidemmän aikaa vituttaneet sellaiset kuskit, jotka lähtevät yllättäen ohittamaan takaa henkilöauton ja rekan. Sikäli tuossa ei ole mitään ihmettelemistä, vitutuksen syy on se, että tämä henkilöauton ja rekan ohittava ei ymmärrä/tätä ei kiinnosta, että edessä olevalla on myös suunnitelma ohittaa rekka. Sitten hän vain härskisti vie ohituspaikan rekkaa lähempänä olevalta autolta lähtemällä ohittamaan takaa. Siinä syntyy helposti vaaratilanteita kun kummatkin lähtevät ohitukseen. Jos rekkaa lähimpänä ei tarkista peilien lisäksi kuollutta kulmaa yms. on kuolema lähellä.
Vaatiiko se saatana kauheasti äo:ta, että ymmärtää vähän lähitulevaisuuden tilanteita liikenteessä = ennakoiva ajo. Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan.
Nyt tulee kyllä niin paksua tekstiä, että pahaa tekee. Kyllä se rekan takana ensimmäisenä oleva on myös ensimmäisenä ohitusvuorossa. Itse ohitan aina reippaasti enkä nysväämällä, mutta pahimmat vaaratilanteet omalle kohdalleni ovat tulleet, kun taakse (yleensä perkeleellistä ylinopeutta) ajava ei malta edes viittä sekuntia katsoa, onko minulla ohitushaluja vai ei. Joskus sieltä takaa näkee paljon paremmin aukeavan suoran, joten sieltä uskaltaa helpommin lähteä ohi, mutta KAIKKI VASTUU on sillä letkan takaa lähtevällä, jos joku edestä päättää lähteä samalla hetkellä ohi. Eli, jos tulet letkan perään, katsele muutama tovi, lähteekö joku hakemaan ohituspaikkaa edestäsi. Kyllä sen aika nopeasti huomaa. Ja vilkauta vaikka pitkiä, kun lähdet ohittamaan.ipa rules kirjoitti:Jos sinä olet lähempänä rekkaa, niin miten ihmeessä se takana tuleva ehtii sinun vierellesi? Paljon enemmän vituttaa ne ääliöt jotka mopoillaan kiilaavat siihen kaistalle eteen aiheuttaen näin vaaratilanteen, kun taaempana tuleva ei ehdikkään ohi.
Höpön höpön. Ohittamaan lähtevällä on vastuu katsoa onko joku tulossa takaa ohi vai ei. Mitään "ohitusvuoroja" ei todellakaan ole, viidessä sekunnissa moni ohitusmahdollisuus on jo menetetty. Jos joku jää nysväämään rekan perään ja miettimään mennäkö ohi vai ei, niin täysin on oma häpeänsä. Jos sinulla on ohitushaluja, niin näytä vilkkua jo esim. viimeisen vastaantulijan ollessa kohdalla - silloin siirrät vastuun takaa tulevalle. Mutta jos joku on jo ohittamassa, ja päätät vasta sitten itse lähteä, niin KAIKKI VASTUU on sinulla. Mitä varten luulet autossa olevan sivupeilit?Ossi kirjoitti:Nyt tulee kyllä niin paksua tekstiä, että pahaa tekee. Kyllä se rekan takana ensimmäisenä oleva on myös ensimmäisenä ohitusvuorossa. Itse ohitan aina reippaasti enkä nysväämällä, mutta pahimmat vaaratilanteet omalle kohdalleni ovat tulleet, kun taakse (yleensä perkeleellistä ylinopeutta) ajava ei malta edes viittä sekuntia katsoa, onko minulla ohitushaluja vai ei. Joskus sieltä takaa näkee paljon paremmin aukeavan suoran, joten sieltä uskaltaa helpommin lähteä ohi, mutta KAIKKI VASTUU on sillä letkan takaa lähtevällä, jos joku edestä päättää lähteä samalla hetkellä ohi. Eli, jos tulet letkan perään, katsele muutama tovi, lähteekö joku hakemaan ohituspaikkaa edestäsi. Kyllä sen aika nopeasti huomaa. Ja vilkauta vaikka pitkiä, kun lähdet ohittamaan.
Tekisi mieli vetää turpaan tuollaisia kusipäitä, jotka leikkivät muidenkin hengellä kuin omallaan.
Mikke73 kirjoitti:Höpön höpön. Ohittamaan lähtevällä on vastuu katsoa onko joku tulossa takaa ohi vai ei. Mitään "ohitusvuoroja" ei todellakaan ole, viidessä sekunnissa moni ohitusmahdollisuus on jo menetetty. Jos joku jää nysväämään rekan perään ja miettimään mennäkö ohi vai ei, niin täysin on oma häpeänsä. Jos sinulla on ohitushaluja, niin näytä vilkkua jo esim. viimeisen vastaantulijan ollessa kohdalla - silloin siirrät vastuun takaa tulevalle. Mutta jos joku on jo ohittamassa, ja päätät vasta sitten itse lähteä, niin KAIKKI VASTUU on sinulla. Mitä varten luulet autossa olevan sivupeilit?
Ossi kirjoitti:Nyt tulee kyllä niin paksua tekstiä, että pahaa tekee. Kyllä se rekan takana ensimmäisenä oleva on myös ensimmäisenä ohitusvuorossa. Itse ohitan aina reippaasti enkä nysväämällä, mutta pahimmat vaaratilanteet omalle kohdalleni ovat tulleet, kun taakse (yleensä perkeleellistä ylinopeutta) ajava ei malta edes viittä sekuntia katsoa, onko minulla ohitushaluja vai ei. Joskus sieltä takaa näkee paljon paremmin aukeavan suoran, joten sieltä uskaltaa helpommin lähteä ohi, mutta KAIKKI VASTUU on sillä letkan takaa lähtevällä, jos joku edestä päättää lähteä samalla hetkellä ohi. Eli, jos tulet letkan perään, katsele muutama tovi, lähteekö joku hakemaan ohituspaikkaa edestäsi. Kyllä sen aika nopeasti huomaa. Ja vilkauta vaikka pitkiä, kun lähdet ohittamaan.
Tekisi mieli vetää turpaan tuollaisia kusipäitä, jotka leikkivät muidenkin hengellä kuin omallaan.
Sinä luulet pääseväsi turvallisesti ohi. Rekan perässä ajava luulee pääsevänsä turvallisesti ohi. Mutta kas kummaa, edessä ajavan tarkkaavaisuus keskittyy edessä olevaan liikenteeseen ja tuntemattomalla nopeudella takaa tuleva ei rekisteröidykään aivoihin. Ja vaaratilanne tuli, myös sinulle. Viiden sekunnin takia.ipa rules kirjoitti:Miten vaikeaa se on ymmärtää, että monta kertaa ohitustilanteessa 5 sek on yhtäkuin valovuosi ja ohitus jää tekemättä tai muuttuu vaaralliseksi?
Tobias kirjoitti:Heh, ai mitkä helvetin ohitusvuorot on liikenteessä jaettu? Se joka vilkun laittaa päälle ja ensimmäisenä lähtee sen rekan ohi, on ohitusvuorossa vaikka olisikin siinä jonon viimeisenä. Muilla on velvollisuus tällöin varoa.