Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 123 418
  • 13 197

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Jermu
Ja kuten tämän päivän HS:sta voi lukea, eivät edes kaikki kolariin joutuneet nähneet omassa ajamisessaan mitään moitittavaa, kolari ei kuulemma ollut vältettävissä. Varsin huolestuttavaa, jos tällaiset ketjukolarit eivät vaikuta edes niihin joutuneiden ajotapaan.
No, työkaverini on itse ehjänä mutta auto aivan rusinana. Hän, kuten parikymmentä muutakin autoilijaa, olivat saaneet autonsa pysäytettyä ennen kolahdusta. Takaa tuli rekka joka keilaili yli 20 autoa kassaan. Moitittavaa omassa ajamisessa se, että eihän moottoritielle saa pysäköidä?

---
Suomessa ei valitettavasti osata sitä että HETI hätävilkut päälle kun vauhti moottoritiellä äkillisesti hidastuu, pysähtymisestä puhumattakaan.

Ja helppohan se täältä näppäimistön takaa on arvostella muita kuskeja. Kuinka moni on ollut ketjukolaripaikalla ja omalla oikealla ajotavallaan välttänyt sen?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Twite
Moitittavaa omassa ajamisessa se, että eihän moottoritielle saa pysäköidä?





Yleensäkin Suomen pääväylillä on hengenvaarallista ajaa nopeuksilla joissa kuski ottaa huomioon keliolosuhteet.
Jos ajat sitä oikeanpuollimmaista kaistaa moottoritiellä eilisen kaltaisessa pääkallokelissä ja pidät keliin sopivan nopeuden - sellaiset n. 40 km/t, niin johan alkaa ympärilläsi show. Autoja suhahtelee ohitsesi hirvittävällä vauhdilla vasemmalta, oikealta, alta ja päältä, valoja vilkutellaan ja äänitorvet raikuvat kun ratin takana istuvat tolvanat painavat tööttää ja kaasupoljinta hullun kiilto silmissään.
Sitten edessäpäin alkaa rytistä. Körröttelet sitä omaa keliolosuhteiden vaativaa vauhtiasi ja ehdit hyvin pysäyttää autosi tielle ennen edessä näkyvää kymmenien autojen romukasaa. Ohi et kuitenkaan pääse miltään puolelta. Sitten takaasi tulee lumipyrystä näkyviin kaistojen täydeltä yli 100 km/t paahtavia teräskasoja. Mitäs siinä sitten teet? Tuijotat kauhuissasi paikallasi istuen taustapeilejä siinä "puun ja kuoren" välissä, vai yrität ehtiä juoksemalla ympärilläsi olevien romukasojen yli jonnekin turvaan? Monelle kävi eilisissä rytäköissä just näin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Talvi yllätti taas

Viestin lähetti Jermu
Turvaväleistä ei tietoakaan, ja nopeutta ei osata sovittaa olosuhteiden mukaan. Ja ei se hätävilkunkaan päälle laittaminen ole suuri ponnistus, jos huomaa sumpun edessä ja nopeutta on tiputettava äkisti. Tajuaa ainakin takana tulevat hidastaa ajoissa.

Ja kuten tämän päivän HS:sta voi lukea, eivät edes kaikki kolariin joutuneet nähneet omassa ajamisessaan mitään moitittavaa, kolari ei kuulemma ollut vältettävissä. Varsin huolestuttavaa, jos tällaiset ketjukolarit eivät vaikuta edes niihin joutuneiden ajotapaan.

Niin, päivittäin Hämeenlinnanväylää ajavana voi kertoa, että jos pidät kunnon turvavälin, porukkaa tunkee ko. väliin yhtenä köytenä. Mikäli ajat liian hiljaa, porukka ajaa perseessä kiinni ja painaa ohi vaikka väkisin.

Tuloksena tästä on se, että on ajettava jonossa sitä vauhtia, jota jono kulkee. Kelillä kun kelillä, koska se on kaikkein turvallisinta.

Korostan vielä, että em. ongelmat alkavat Nurmijärven, viimeistään Klaukkalan kohdalla, jos tulee Hämeenlinnan suunnasta. Ja joka ainoa päivä.

Olenkin tullut siihen tulokseen, että mitä lähempänä Tzzadia ihminen asuu, sitä huonompi ja piittaamattomampi kuski hän on. Omat pahimmat vaaratilanteeni liikenteessä olen ainakin kokenut nimenomaan välillä Tzzadi-Klaukkala.

Täältä tähän
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Twite
No, työkaverini on itse ehjänä mutta auto aivan rusinana. Hän, kuten parikymmentä muutakin autoilijaa, olivat saaneet autonsa pysäytettyä ennen kolahdusta. Takaa tuli rekka joka keilaili yli 20 autoa kassaan. Moitittavaa omassa ajamisessa se, että eihän moottoritielle saa pysäköidä?

Viittasin HS:ssa esiintyvään taksikuskiin, joka rysäytti edelläajavan perään. Jos ei näe tällöin omassa ajamisessa mitään vikaa, voisi ajokortin samantien toimittaa silputtavaksi.

Auto on kuin saatava pysähtymään ennen edelläajavan takapuskuria, vaikka edessä sattuisi jotain yllättävää. Oli tilanne ja keli mikä tahansa. Mutta kun ajaa edelläolevan takapuskurissa kiinni, ja/tai katse on tiukasti tiessä n. 5 metriä auton keulasta eteenpäin, on varsin selvää, ettei vaaratilanteita osaa ennakoida, eikä autoa saa pysähtymään ajoissa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Talvi yllätti taas

Viestin lähetti ervatsalo


Tuloksena tästä on se, että on ajettava jonossa sitä vauhtia, jota jono kulkee. Kelillä kun kelillä, koska se on kaikkein turvallisinta.


Niinhän mä just sanoin.

Muuten, nykyään kun autoissa on niitä turvatyynyjä sijoiteltuna vähän joka puolelle, niin eikö voisi lisätä jokaiseen uuteen autoon jo tehtaalla "perusturvallisuusvälineeksi" heittoistuimen jokaiselle matkustajalle? SE nimittäin taitaisi olla ainoa keino selviytyä siitä tilanteesta kun on itse täysin syyttömästi "keliolosuhteet huomioonottaen" joutunut sellaisen rytäkän keskelle mistä ei pakoon pääse miltään sivulta.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinänsä vakavaan aiheeseen assoisioituu kyllä kieltämättä huvittavia näkymiä tuohon heittoistuimeen liittyen.

Eilisen kaltaisessa härdellissä moottoritiet olisivat täynä romua, ja sen lisäksi pelastushenkilökunnan ihmeteltävänä olisi parisataa heittoistuinta jollain laskuvarjo-virityksellä varustettuna, tyypit roikkumassa pitkin puiden latvoja...

Päivystävä pelastusjengi saattaisi noitua entistä raskaammin saapuessaan paikalle?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kaverin kanssa tuossa ruokiksella juttelin. Kehui olleensa työasioissa toissapäivänä käymässä Helsingissä Euromasterilla. Oli kuulemma ko. lafkassa ollut täysi tohina päällä, kun jengi oli vaihdattamassa autoihinsa kesärenkaita.

Ei hyvää päivää!

t. hanu
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Jermu
Viittasin HS:ssa esiintyvään taksikuskiin, joka rysäytti edelläajavan perään. Jos ei näe tällöin omassa ajamisessa mitään vikaa, voisi ajokortin samantien toimittaa silputtavaksi.
Kirjoitit: kaikki. Tulkitsin: kukaan. My bad, pahoittelen.

---
Kuinka moni turvavälipuhuja muuten on oikeasti moottoritiellä joutunut pysähtymään koska edessä oleva ei enää liikukaan vaikka mikrosekunti sitten ajoi kanssasi samaa nopeutta? Eipä juuri kukaan. Mistä te sitten tiedätte että juuri teidän pitämänne turvaväli on riittävä? Minulle ei satu mitään koska olen niin perkeleen hyvä -asenne harmittaa.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turvavälit

Ajoin eilen töihin Tuusulanväylää puoli kymmenen aikoihin aamulla. Kolariuutisista valpastuneet henkilöautoilijat pitivät melko hyvin turvaväliä. Päinvastoin kuin rekkakuski, joka roikkui 10 metrin puskuristani. Vaihdoin kaistaa ja päästin rekan ohi, jolloin tämä rekkakuski päätti ajaa 100 metriä edellä ajavan auton perään kiinni roikkumaan.

Just. Taksikuskit ja rekkamiehet, siinäpä teidemme ritarit!

Ja pääkaupunkiseudun liikenteestä... Meilläpäin näitä autoja on kymmen- satakertainen määrä liikenteessä verrattuna maaseutuun. Ajotaidoilla ei juurikaan ole merkitystä näissä huonojen kelien aiheuttamissa hässäköissä, enemmänkin ihan autojen ja kaistojen ja risteysten ja liikennejärjestelyjen määrä tuottaa näitä hasardeja.

Sitä on ilmeisesti muun suomen niin kovin vaikeaa ymmärtää, kun ajokokemusta löytyy lähinnä pikkuteiden köröttelystä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Turvavälit

Viestin lähetti valas
Sitä on ilmeisesti muun suomen niin kovin vaikeaa ymmärtää, kun ajokokemusta löytyy lähinnä pikkuteiden köröttelystä.
Köröttelystä en kyllä puhuisi. Niillä pikkuteillä ajetaan yleensä yhtä kovaa kuin moottoritiellä. Vain mainitsemasi ajoneuvotiheys pitää onnettomuusmäärät kurissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Twite
Kuinka moni turvavälipuhuja muuten on oikeasti moottoritiellä joutunut pysähtymään koska edessä oleva ei enää liikukaan vaikka mikrosekunti sitten ajoi kanssasi samaa nopeutta? Eipä juuri kukaan. Mistä te sitten tiedätte että juuri teidän pitämänne turvaväli on riittävä? Minulle ei satu mitään koska olen niin perkeleen hyvä -asenne harmittaa.

Se ei liene tässä olennaista, olisiko itse pystynyt 100% varmuudella välttämään eilisen tilanteen siihen joutuessaan. Olennaista lienee kuitenkin se, että ymmärtää, miten moottoritiellä (ja muuallakin) tulee ajaa, ja miten ottaa keliolosuhteet huomioon. Ja tajuaa sen, että eilisenkaltaiset ketjukolarit eivät ole kelin vika, vaan vika löytyy ainoastaan kuljettajissa, ja ottaa sen huomioon myös omassa ajotavassa.

Ja ainakin omalla kohdalla on sattunut esim. Saksassa autobahnilla tilanteita, joissa 160 km/h nopeus muuttuu täysin yllättäen seisovaksi ruuhkaksi. Toisaalta sielläpäin hyvin yleinen hätävilkun käyttö tällaisissa tilanteissa tekee äkkipysähdyksiin varautumisen huomattavasti helpommaksi. Mutta sattuuhan sielläkin ketjukolareita, ja paljon enemmän ja vakavampia kuin Suomessa. Eli ei vika ole todellakaan pelkästään suomalaisissa autoilijoissa.

Edelleen, jos ajaessa on katse paljon pidemmällä kuin 5 metrin päässä auton keulasta, mahdollisuudet välttää peräänajo kasvaa eksponentiaalisesti. Ei se edelläajava täysin varoittamatta pysähdy kuin seinään, kyllä sen pysähdyksen aiheuttava tekijä on ennakoitavissa yleensä paljon aiemmin, jos vain osaa tarkkailla tilanteita.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Jarruvalojen juhlaa

Viestin lähetti Twite
Kuinka moni turvavälipuhuja muuten on oikeasti moottoritiellä joutunut pysähtymään koska edessä oleva ei enää liikukaan vaikka mikrosekunti sitten ajoi kanssasi samaa nopeutta?

Niin, näinhän se yleensä menee. Ajat keskellä lumipilveä, jonka seasta yht-äkkiä välähtää jarruvalot, parit jarruvalot, kymmenet jarruvalot ja sitten kaikki edessä on yhtä jarruvaloa.

Itse olen tähän mennessä onnistunut pysähtymään ennen kolausta. Samoin kuin ne perässätulijatkin.

Eikä aina tarvitse olla edes talvi eikä lumipyry, vaan riittää, että yksi ainoa auto ajaa ruuhkan seassa 100 km/h-alueella 60 km/h.

Täältä tähän
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kelin mukainen nopeus

Eilisessä pääkallo-kelissä pöllyävän lumen seassa oikea tilannenopeus olisi ollut luultavasti n. 60 km/h paikkeilla, sillä varsinkin näkyvyys oli ainakin 3-tiellä eilen varsin huono. Ja periaatteessahan auto pitäisi saada aina pysäytettyä tien näkyvällä osuudella, jos siis puhutaan oikeasti turvallisesta nopeudesta. Kuinka moni oikeasti tiputtaa moottoritiellä nopeutensa tuohon 60 km/h nopeuteen? Toisaalta jos ajat moottoritiellä 100 km/h alueella vain 60 km/h niin aiheutat lukuisia vaaratilanteita kun nopeammin ajavat meinaavat tulla takaa päälle. Ja normaalia liikennevirtaa selkeästi hitaammin etenevät autot ovat lähes yhtä suuria hässäkän aiheuttajia kuin kaaharitkin.

Eli kuten täällä on parin kirjoittajan toimesta aikasemminkin jo kirjoitettu niin paras ja turvallisin ajonopeus moottoritiellä on suunnilleen sama kuin liikennevirran nopeuskin on.

Eilisen kaltaisessa liikennekaaoksessa ei vain kaikille riittänyt se että itse pystyi pysähtymään osumatta minnekään kun takaa tuleva tulikin päälle.

IS:n mukaan toinen Porvoon-väylällä kuolleista oli saanut autonsa pysähtymään kun joku ajoi tämän naisen autoa perään, tuo nainen ei kuollut tuossa peräänajossa vaan vasta jäätyään toisen takaa tulleen auton alle noustuaa autosta ulos katsomaan kolaria.

Oli se vain eilen varsinainen härdelli ja tv- ja lehtikuvien perusteella Hämeenlinnanväylä selvisi varsin helpolla verrattuna Porvoon- ja Lahdenväyliin.

Edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
kaikille pääteille kelin mukaan vaihtuvat nopeusnäyttötaulut. Näillä tästäkin em. hässäkästä olisi varmasti selvitty ainakin vähemmin naarmuin. Tietysti maksaa perhanasti euroja, mutta kannattaako liikenneturvallisuudessa säästellä?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ainakin Saksassa ja Yhdysvalloissa on moottoriteillä käytössä automaattisia tauluja jotka voidaan jostain pääkeskuksesta laittaa toimintaan.

Saksassa näissä tauluissa lukee yksinkertaisesti STAU - silloin on hyvä aloittaa himmaamaan sieltä 200 km/h vauhdista.

Yhdysvalloissa on sitten monipuolisempia näyttöjä joissa voi olla esim teksti":Accident on ramp 331 Atlantic Boulevard west". Silloin tietää, että kyseisen rampin lähettyvillä voipi olla aikamoinen kaaos.

Taitaapi Suomen liikennevirroilla tällaisten varoituslaitteistojen asennuttaminen olla vähän turhaa touhua

Tosin jos edes murto-oso autoiluun kohdistuvasta verotuksesta käytettäisiin teiden ylläpitoon, kunnostukseen ja uudistukseen niin kohta voitaisiin sahata kaikkiin ISOIHIN kaupunkeihin vähintään nelikaistaisia superbaanoja.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Voiko isolla prätkällä ajaa hiljaa? Tänään tuulilasin läpi nähtynä näytti siltä, että ei perkele kyllä voi! Vuosia sitten kun itse kovasti ajelin 750-kuutioisella Hondalla, niin ei minulla ainakaan ollut vaikeuksia pysyä pystyssä hiljaisessa vauhdissa mukulakivetyksen päällä esim, Helsingissä Mannerheimintiellä.

Tänää sitten jokun vitun tolvana paahtoi isolla Kawasakilla puuroisen ruuhkaliikenteen seassa ratikkakiskoja pitkin pujotellen. Vauhti loppui Finlandiatalon ratikkapysäkin kohdalla, missä tämä nahkapukuinen ääliö törmäsi suojatietä ylittävään nuorehkoon naishenkilöön. Pahaa jälkeä näytti tulevan - asiasta varmaan lisää huomisissa sanomalehdissä.

Ihan kiva saldo muutenkin motoristeilla jo pelkästään eilisen sunnuntain aikana - VIISI pärtsäriä oli osallisina kolareissa ja teiltä suistumisissa eri puolella Suomea.

Voisi kai sitä kevättä prätkän satulasta tervehtiä hieman rauhallisemminkin?
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Voiko isolla prätkällä ajaa hiljaa?

Voi. Tosin joku goldwing tai lt tai vastaava matkapyörä on aika kankea kaupungissa, mutta kyllä se hidasajokin sopii. Pitää vain hieman katsoa, mihin laittaa jalan, kun pysäyttää. Kyykkypyörälläkään kaupunkiliikenne ei ole nautintoa. Suosittelenkin ydinkeskustakäyttöön pientä pyörää. Itselläni on ketterä 650ccm bemari keskustakäyttöön ja sillä voi mennä ketterästi mistä vain hitaasti tai nopeasti. Ei ole väliä onko 100m kauppareissu tai 500 km kruisailuajo. Kaikki käy.

Se, että joku mokaa tai ei osaa ja tai on urpo, ei ole laitteen vika. Sama juttu autojen suhteen. Eivät pyörät ole sen ihmeellisempiä. Katselepa Etelä-Eurooppaa miten hyvin huonosti suunnitelluissa kaupunkikeskustoissa liikenne loppupeleissä kuitenkin sujuu, kun porukkaa liikkuu 2 pyöräisillä. Pitää vaan oppia pelaamaan peliä oikeilla säännöillä. Osa tielläliikkujista ei valitettavasti siihen pysty.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jos joku sattui tänään ajelemaan siinä varttia yli seitsemän aamulla Messukeskuksen/Areenan kulmilla ja ihmetteli kuka idiootti liikenteessä törttöili niin minähän se. Huhhuh, 2 kertaa kahden minuutin sisällä todella lähellä että olisi ryskynyt. Ai miten niin univelkaa/keskittymiskyky hieman heikohko?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kun tulette Tallinnaan olkaa helvetin varovaisia tien ylityksissä, he ovat löytäneet mootoripyörät . Tänään viimeksi meinasi lähteä lastenrattaat kun yksi idiootti ajoi pysähtyneen auton takaa suojatielle.

Linja-autot ovat toinen ryhmä , heillä on lupa tappaa, kaverini meinasi jäädä alle kuukausi sitten suojatiellä, suomessakin on se ogelma , täällä nämä idiootit ovat vielä suurempi .

PS. Ottakaa tosissanne !
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kevät tuntuu pistävän joillakin hormonit niin sekaisin, ettei järki enää liikahda. Tästä tuli nähtyä osoituksia eilen, kun ajelin Helsingistä Tampereelle. Moottoritiellä näkyi ihan normaali määrä näitä vasemman kaistan omistajia, joiden mielestä on ihan fiksua ajaa edellä menevän takapuskurissa kiinni 140km/h nopeudella valoja vilkutellen. Mitäs lähti ohittamaan niitä rekkoja, vaikka näki, että kiireisempi tulee takaa! Mutta näiden lisäksi en nähnyt vain yhtä tai kahta, vaan viisi oikealta ohittamista. Kuudes jäi näkemättä, kun joku ei saanut Clioaan kiihdytettyä tarpeeksi (itsellä nopeus noin 130km/h, nämä menivät heittämällä ohi). Clio poistui parin kilometrin päässä olevasta rampista Riihimäelle, joten se ehkä selittää tämän yhden tapauksen.

Oman kilpeni kiillotan kertomalla, että itse en ohittanut ketään oikealta, eikä minua ohitettu kertaakaan oikealta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Lasit pesuun

Viestin lähetti Designer
Moottoritiellä näkyi ihan normaali määrä näitä vasemman kaistan omistajia, joiden mielestä on ihan fiksua ajaa edellä menevän takapuskurissa kiinni 140km/h nopeudella valoja vilkutellen

Niin, mikäli tälläisessä tilanteessa haluaa "tervehtiä" perseessä roikkujaa, suosittelen tuulilasin pesua.

Aijai se on kuulkaas mukava vilkaista sivusilmällä taustapeilistä, kun perässä roikkuja joutuu myös pesemään oman tuulilasinsa, koska ainahan sitä vähän pärskyy myös sen perätuupparin lasillekin.

Tämän jälkeen tietysti kannattaa varautua siihen, että kaikki eivät oikein ymmärrä em. huumoria.

Täältä tähän
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Predator
Voiko isolla prätkällä ajaa hiljaa? Tänään tuulilasin läpi nähtynä näytti siltä, että ei perkele kyllä voi! Vuosia sitten kun itse kovasti ajelin 750-kuutioisella Hondalla, niin ei minulla ainakaan ollut vaikeuksia pysyä pystyssä hiljaisessa vauhdissa mukulakivetyksen päällä esim, Helsingissä Mannerheimintiellä.

Tänää sitten jokun vitun tolvana paahtoi isolla Kawasakilla puuroisen ruuhkaliikenteen seassa ratikkakiskoja pitkin pujotellen. Vauhti loppui Finlandiatalon ratikkapysäkin kohdalla, missä tämä nahkapukuinen ääliö törmäsi suojatietä ylittävään nuorehkoon naishenkilöön. Pahaa jälkeä näytti tulevan - asiasta varmaan lisää huomisissa sanomalehdissä.

Ihan kiva saldo muutenkin motoristeilla jo pelkästään eilisen sunnuntain aikana - VIISI pärtsäriä oli osallisina kolareissa ja teiltä suistumisissa eri puolella Suomea.

Voisi kai sitä kevättä prätkän satulasta tervehtiä hieman rauhallisemminkin?
\

niin, tahan voinee todeta, etta moottoripyoraily, kaikessa komeudessaan, aiheuttaa joillekin nousukkaille liikoja luuloja itsestaan.

Moottoripyoran omistaminen vaatii minusta minimituloja, jotta vastuun maara ja sen hyvaksyminen ei aiheuta halla-valia -oloa.

Kaikilta perheen ainoilta lapsilta moottoripyorat puis!! vaikka ikaa olisi 50.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Päivän idiootti hetki sitten Turussa. Ajoin kotikadulla tarkoituksena heittää auto taskuun, kuten olen tehnyt n. 2-10 kertaa päivässä viimeiset kolme vuotta. Sen verran on touhusta kokemusta, että siinä ei kauaa nokka tuhise. Näin tänään:

- Löysin sopivan paikan
- Vilkku päälle, vilkaisu peiliin (takana ei ketään)
- Pysähdys edellä olevan auton viereen, pakki päälle ja vilkaisu peiliin. nyt takaa tulee joku, mutta mitään muuta liikennettä ei ole, joten se voi heittää helposti ohi, kuten sadat autot ovat heittäneet aina ennenkin samassa paikassa. Tilaa on vaikka kolmelle autolle.
- Alan peruuttaa autoa taskuun. Samalla takaa kuuluu hillitön TÖÖÖÖÖÖTTTTT ja peili kertoo, että takana seisoo auto. WTF?
- Heitän taskuun, auto liukuu viereen. Siellä joku keski-ikäinen ukkeli pui hetken nyrkkiä ja kaasuttaa pois.

Voin jo kuvitella, kun ukkeli selostaa tahollaan sankaruuttaan. Aika mitätön tapaushan tämä oli, mutta kyllä toi typeryys vetää sanattomaksi. Luulikohan se, että mä alan peruuttamaan kaistaa pitkin sen päälle tai jotain(?).. ei voi tajuta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tuossa sunnuntaina kun ajelin töihin päin oli taas näitä saatanan idiootteja liikkeellä jotka ajavat viisi kertaa kesässä. Ensin ajelin muutaman auton letkassa alle kahdeksaakymppiä jonossa. Sitten alkoi ohituskaista ja edessäni ajava ajoi suoraan ohituskaistalle. Ajattelin että tämä menee edessään ajaneen pakun ohi, mutta... Tämä vitun ajotaidoton ajoi pikkuhiljaa eteenpäin niin että käytti koko kaistan mitan ohitukseen ja minä en päässyt ollenkaan sen pakun ohi. Sain körötellä sitten loppumatkan pakun perässä kahdeksaakymppiä kun vastaan tulevaa liikennettä oli niin etten päässyt ohi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kaksi autoilijaryhmää pitäisi toimittaa heti saunan taakse ja ampua:

1. Ne, jotka vetävät mökkiä (liian pienellä koslalla), eivätkä älyä antaa tietä takana tuleville. "Me mennään tässä, eikä oo kiire, eikä oo teillä muillakaan"

2. Ne, jotka lähtevät heitä ohittaessa kiihdyttämään - varsinaisia moloja, jotka leikkivät kaikkien hengellä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös