Odotinkin tuonkaltaisia vastauksia. Tulihan ne sieltä. Hyvin tekin vedätte, taidatte itse olla noita ohittelijoita. Taisin tuossa mainita kuitenkin että autossa ei ollut matkustajia, ja en tuollaista yleisesti harrasta ja tuohonkaan pelleilyyn en sen enempää lähtenyt mukaan. Itsellä oli siinä vaiheessa iltaa jo päivä pulkassa, joten senkin takia se kaasujalka vähän painoi ja sitten tulee tuo mainitsemani neropatti jonka on päästävä ohi, ihan sama mitä nopeutta ajan. Tulkaa mukaani päiväksi ja näette miten paljon urpojen tekoja siinä joutuu katsomaan. Siis ne henkilöautot... Jos olisin yhtään heidän kaltaineen niin luuletteko että olisin enää tässä työssä? Luultavasti olisin jo päätynyt etusivulle tappamalla itseni ja kymmeniä matkustajia.
Voin kertoa ihan vaan pari esimerkkiä kuluneelta viikolta. Olin lähdössä pysäkiltä, joka oli tien laidassa, ei siis normi pysäkkisyvennys, vaan joutui seisomaan siinä tien laidassa. Laitoin vilkun vasemmalle, taustapeilistä näen selvästi kun takaa tuleva auto väistämisen sijaan kiihdyttää ja koukkaa vastaantulevien kaistalle (olisi ihan hyvin ehtinyt hiljentääkin) Pari kyydistä jäänyttä tenavaa oli lähtenyt tien yli keulan ohi ja ei kovin kaukana ollut etteivät jääneet alle. Samantien kun nuo tenavat oli ohittaneet minun keulan lähdin suoraan liikkeelle, koska olin jo siinä omalla kaistalla. Tarkoitus tietenkin sekin että tuo henkilöauto tajuaisi kenties jotain ja ei ajaisi noiden tenavien yli. Huomasi kyllä nuo lapset, mutta ei hiljentänyt yhtään. En siinä vaiheessa enää tietenkään alkanut itsekään hiljentämään uudestaan vauhtia pois, ja tuo sankari sitten lopulta koukkasi siihen eteeni tööttäillen. Joten kai se taas oli tosiaan minun syy... Voisi kenties miettiä niitä liikenne sääntöjä uudestaan. Tai vaikka kuinka vihaisi ammattikuntaamme niin ajatella edes niitä matkustajia ja olla vaarantamatta niitä. Koska sitä tuollaiset koukkaukset just on. Mistä ne tosiaan tietää ettei sieltä keulan ohi juokse lapsia siihen eteen?
Tänään olin taas lähdössä pysäkiltä, vilkku siis vasemmalle, takaa tuli jono autoja. Ja kuinka mones niistä sitten väisti? Viides. Vaikka se ensimmäinenkin olisi ehtinyt ihan hyvin. Usein siirtyvät juurikin siihen vastaantulevien kaistalle samantien kun minulla vilkku välähtää. Eivät edes katso tuleeko vastaan ketään. Usein tulee ja nokkakolari on aika lähellä ollut parikin kertaa. Kyllä se on ihan näiden urpojen asia jättää se auto kotiin ja tulla vaikka sitten siihen minun kyytiin. Ja itseänne ei koskaan tietenkään vituttaisi jos teitä vastaan rikotaan liikennesääntöjä useita kertoja päivässä? Jos ei, niin kannattaa toki tulla bussikuskiksi. Ei minua itseni puolesta niinkään siinä vituta, vaan sen että kyydissä oli tänäänkin se 80 ihmistä ja sitten jotkut urpot ajaa miten sattuu, kun niillä on muka kiire johonkin.
Ja kyllä, työkaverini ajattelevat ihan samoin kanssani näistä asioista, ja kukaan niistä ei ole vittumainen. Parhaita työkavereita tähän asti, hiton rentoa sakkia. Henkilöautoilla sensijaan on pahoja asennevikoja meitä kohtaan. Toki tehän te taas täällä minut tunnette todella hyvin, ei siinä mitään. Kumma kun ne kyydissä olleet työkaverit ja muut matkustajat vaan puhuu ihan toista. Yleisimmät kommentit ajotavastani kun ovat olleet että tasaista ja rauhallista. Että mitä jos itse tarkastatte ne asenteenne. Ja pitää olla yliluonnollisen hyvät hermot jos ei koskaan vituta noiden henkilöautojen keskellä. Joo toki siellä on niitä jotka osaa ajaa ja ovat joskus jopa ystävällisiä, mutta valitettavan harvoin.