Libor taklasi ja osui.
Tehdään nyt selväksi kaikille että ei todellakaan taklannut. Ja tilanteesta on varmasti jossain joku kuvanauhoitekin olemassa. Joten pelkästään minun subjektiivisen mielipiteen varassa ei tarvitse olla. Itse istun otteuissa lähes aina omalla kausaripaikallani B3:n alimmalla penkkirivillä. Niin istuin tänäänkin, kun noin kolmen metrin päässä tapahtui tämä episodi.
Näin kun Stapleton tulee kovalla vauhdilla hakemaan kiekkoa kulmasta. Perässään Ustrnul. Jostain syystä Stapleton kääntyi selkä laitaan päin ennen törmäämistään laitaan ja lensi vielä puoliksi perseelleen.
Olisiko jäässä ollut joku ura tai muuta vastaavaa, sillä normaalitilanteessa Stapleton olisi luiskahtanut kiekon kanssa tästä joko maalin taakse tai rännin kautta kiekko lavassa syöttöpaikkaa katsellen.
Ustrnul oli koko tapahtumasarjan ajan, eli b-pisteen kaarelta, yli maaliviivan ja aina tuohon törmäämiseen asti ~mailanmitan päässä Stapletonista. Mikäli Stapleton olisi pysynyt pystyssä, olisi juna tullut ja kovaa. Ustrnul havaitsi kuitenkin Stapletonin holtittoman liikehdinnän jossain maaliviivan tienoilla ja ehti jopa jarruttaa ettei aja Stapletonia jauhelihaksi.
Stapleton törmäsi laitaan selkä ja pää edellä ikäänkuin istuvassa asennossa ja Ustrnul kompuroi hänen välittömään läheisyyteensä, jos ei jopa ihan iholle asti tämän törmäyksen jälkeen.
Törmäys oli erittäin voimakas, ja jopa minäkin jokerivihaajana huolestuin aidosti että mitähän helvettiä siinä kävi. Ustrnul ei luikkinut karkuun vaan jäi siihen maalin liepeille tarkkailemaan tilannetta. Peli vihellettiin poikki heti ja tuomarit olivat välissä.
Paikalle tuli ensimmäisenä Ustrnulia "kouluttamaan" Jokereiden uusin mies, tämä #20 numerolla muistaakseni pelaillut Hussein vai mikäseoli. Hussein kävi kuitenkin kysymässä Stapletonilta vointia, jonka jälkeen hän kävi sanomassa Ustrnulille "OK". Ja antoi tilanteen olla.
Tämän minä näin omin silmin ja tapauksesta on jonkin verran jo aikaa. Lisäksi vielä tapahtuman ja kirjoitushetken välissä on oma intensiivinen jääkiekko-ottelu pimenevässä illassa joten voin muistaa jotain pieniä yksityiskohtia sinnepäin.
Mutta se on fakta että Ustrnul ei taklannut eikä ajanut eikä mitenkään vahingoittanut Stapletonia.
Ainiin, ja sen verran vielä että rottamainen teko Pikkaraiselta. Rottamaista on myös filmata, mutta ei tarttis filmata jos ei yks idiootti antais siihen aihetta.