Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 417 607
  • 11 257

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
minun lausuntoni asiasta oli, että "ne eivät ole puolueen johdolla tiedossa olleet". Aikamuoto on siis perfekti. Sinä tarjosit saman päivän haastattelu eli preesensiä.

mitä vedonlyöntiin tulee niin korostin että tapaukset eroavat ratkaisevasti siinä että Immonen ei lähtöpasseja saanut, mutta Ahned Ahneelle lähtö tuli.

A) Sinä väitit että on salaillut, johon minä sanoin ettei ole salaillut vaan on julkaissut avoimesti sosiaalisessa mediassa (ja ilmeisesti Ylen haastattelussakin tuonut näkemyksiään joskus ilmi). Se, jos luulet salailun seuraavan automaattisesti puoluejohdon tietämättömyydestä on ihan omaa höpötystäsi jossa ei minusta ole juurikaan järkeä, ihan aikamuodosta riippumatta.

B) En tarjonnut haastattelua osoittaakseni että nuo asiat ovat olleet etukäteen tiedossa, vaan nostaakseni esille että nyt asiat ovat tiedossa ja kovin hiljaista ja kesyä on kommentointi asian suhteen demarileiristä.

Minä olen valmis vaikka kohtuullisista summista tapahtumaan vedonlyöntiin, että nyt kun tieto on puolueen johdolla niin sitä ei hyväkstytä. Uskallatko siihen lähteä?

Tässä on tämä alkuperäinen vedonlyöntitarjouksesi, jota olen koko ajan ihmetellyt sillä jos luulit minun jossain kohtaa olevan vedon aiheesta kanssasi eri mieltä ja siten kiinnostunut uhkapelistä, olet erehtynyt täysin. Tästä olenkin nyt jo pari kertaa maininnut. Tosin todellisuus osoittaa että meidän molempien lienee syytä pettyä, ja olisit kenties rahasi hävinnyt. Nyt, kun tieto on puolueen johdolle tullut, niin Ahmed Ahneelle ei suinkaan tullut lähtöä kuten sinä virheellisesti esität: SDP:n Paananen Rami Adhamista: ”Erosi itse – meidän osaltamme käsitelty” | Uusi Suomi

–Hän arvioi, että tällainen ulottuvuus kuin politiikka ei edesauta hänen perimmäistä tarkoitustaan. Siksi ymmärrän, että hänen näkövinkkelistään on järkevää ottaa ikään kuin se häiriötekijä siitä pois ja jatkaa sitä työtä ilman tätä, että hänet mielletään myöskin SDP:n jäseneksi, Paananen kertoo.

Hän oli itse päätynyt tähän johtopäätökseen, että hänen on viisaampi erota puolueesta. Kävimme sitä kokonaisuutta läpi ja käsittääkseni hänellä on tällä viikolla useampia tilaisuuksia julkisuudessa itse kertoa niistä yhteyksistä, joista nämä erilaiset kuvat ja lainaukset on otettu, hän lisää.

Puolueessa tapaukseen on Paanasen mukaan reagoitu kahdella tavalla.

–Usein nämä aiheuttavat kahdenlaisia reaktioita: toiset ovat lähteneet siitä, että välittömästi täytyy ryhtyä toimenpiteisiin. Meidän linjahan oli, että ensin täytyy selvittää tilanne. Toinen linja on ollut, että eihän tällaisessa voi olla mitään perää. Monet, jotka ovat seuranneet hänen työtään, ovat todenneet, että nuo asiat eivät ole se kokonaisuus. Kyllä tämä on hyvin jakava asia, Paananen kertoo.

–Me olemme tämän asian hänen kanssaan keskustelleet. Hän on itse kertonut, että on eronnut puolueesta. Sinällään meidän osaltamme tämä asia on käsitelty, hän lisää.


Että tässäkö nyt on se väkevä kannanotto josta käy ilmi ettei vihapuhetta hyväksytä? Erosi itse, osa vaati toimenpiteitä ja osa ei ja asia on loppuunkäsitelty. Ilmeisesti ne kansanryhmää vastaan kiihottavat puheet voidaankin lakaista maton alle eikä niitä tarvitse edes mainita, vai kuinka? Toistellaan vain termejä "sydämen asia" ja "avustustyö", niin ääri-islamistiset kommentit ja jihadistien kanssa kaveeraus muuttuukin yhtäkkiä hyväksyttäväksi. Jos tässä ei tekopyhyys paista, niin missä sitten?

–Me kävimme aika perusteellisen keskustelun siitä työstä mitä hän eriytyisesti Aleppossa tekee ja myöskin niistä olosuhteista, missä sodan ja pommitusten keskellä tätä avustustyötä on tehty. Hän painotti aika vahvasti, että tämä on hänen ”sydämen asiansa”, Paananen kertoo Uudelle Suomelle.


Analogia: Pertti kirjoittaa somessa että taistelumme jatkuu niin kauan kunnes matut on poistettu Suomesta, ja poseeraa kuvissa uusnatsien kanssa. Hän kuitenkin tekee vapaa-aikanaan hyväntekeväisyystyötä sairaiden (valkoisten) pohjanmaalaisten lapsien hyväksi. Puolue X ottaa hänet listalleen, julkaisee ylistävän jutun, jonka jälkeen taustat alkavat paljastua. Pertti eroaa puolueesta itse ja puoluesihteeri kertoo kuinka tämä herätti kahdenlaisia kantoja puolueen sisällä. Toiset näkevät että tässä ei ole koko totuus sillä he tuntevat hänen hyväntekeväisyystyönsä, kun taas toiset vaativat toimenpiteitä. Henkilö itse kuitenkin koki, että puolueen jäsenyys rasittaa hänen kykyään tehdä töitä sydämensä asian, hyväntekeväisyystyön, eteen. Asia on puolestamme loppuunkäsitelty.

Ihan ok meininkiä ilmeisesti.
 

Jeffrey

Jäsen
Noniin. Eli Suomen politiikan vasempi puoli paasaa puoluejohtajia myöten lukuisiin pahoinpitelyihin syyllistynyttä hormonijihadistia. Way to go, ei voi muuta sanoa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei näin Reijo, ei todellakaan. En ihmettele, miksi lehtitietojen mukaan puoluesihteeriä halutaan vaihtaa.

Olen jo jossain toisessa yhteydessä maininnut, että yleisimpiä julkisia anteeksipyyntöjä ja pahoitteluja tässä maassa koskevat huonoa tiedottamista. Paananen ja SDP on tosin hoitanut tämän asian niin huonosti, ettei hän voi jatkaa mikäli puolue aikoo voittaa seuraavat vaalit. Eiköhän demareille olisi kaikkein helpointa tehdä päätös nyt, eikä vasta sitten, kun joutuu myöntämään taipuneensa median painostuksesta, mutta eiköhän tämä jatku vähintään kuun loppuun.

Viime perjantain Pressiklubi oli pitkästä aikaa todella, siis todella mielenkiinnoton ja tylsä jakso, mutta kiitos Paanasen ja SDP:n muun puoluetoimistoväen, ensi perjantaina on tulossa hyvä jakso, kun ohjelman juontajakin on julkidemari.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Puhtaasta sydämestä vuoropuhelun edistäjänä. Toki on tunnettua, että SDP:ssä ei ole seiniä eikä kattoa, mutta jotain rajaa sentään näihin vihapuheen kannattamisiin!
Folkloristiikan tutkija voisi löytää maakuntamatkoillaan aihetta liippaavia sanontoja, joita myöhemmin julkaistaisiin monenmoisissa sitaattikirjoissa. Kuten:

- Vua se Athamin poeka, hää se taetoo ejistää vuorohuastamista ko ästeepee talvella kaheksatoista (Puumala)
- Semmoosta miältä mää kumminkin olen, että valtuustosalin pualelle ei trenkää tummapintaasen partamiähen mennä johrot ja paukut vyöllä roikkuen, eikä varsinkan jos on punaanen jäsenkirja völjyssä (Kurikka)
- Se on nyt lopullisesti ruuperä otassa miulla tuon helevetin kekkulin kanssa, sanoi Paanas-Repe, kun Adhamia demareista hätisti (Taivalkoski)
- Katto ny sääkin Heikki kekkä kaikki tulee sun kansa samaan valokuvaan, nääs ettei käy sillai kun Tuamiojan Erkille, sitäkim meinaan vitutti (Tampere)
- Ei etelän vethelästä ikinä yhthän mithän tiijä, ja oikhein ethelästä tulevasta ei tiijä senkhän vertaa (Kuttura)
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
"Minä henkilökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että hän tekee puhtaasta sydämestään työtään ja haluaa edistää vuoropuhelua. Hänen näkökulmastaan syyrialaisten auttaminen on ykkösasia. Tämä kuva vahvistui entisestään."

Aha. Jahas. Vihavuoropuhelua?

Adham tuomittu pahoinpitelyistä ja dopingrikoksista | m.iltalehti.fi

Hieno mies kaikkinensa. Ja pöllö-Paananen ei vittu edes ymmärrä miten tyhmän itsestään teki.

BTW. Hauskoja ovat nämä muslimiveijarit, kun eivät tule edes keskenään toimeen. On se vain sellainen uskonto.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Vähän harmi että jihadisti Ramin taustat paljastui tåssä kohtaa. Demarit oli selvästi panostaneet mieheen joten vielä olisi voinut hetken malttaa kytköksien paljastuksessa ja nähdä millaista roolia olisi tarjottu suurelle sankarille.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Demarit ratkaisivat ongelman ulkoistamalla sen. SDP olisi kuitenkin halunnut pitää tämän jihadistin riveissään. Miksi? Näin kertoo puoluesihteeri HS:ssa äsken:



Puhtaasta sydämestä vuoropuhelun edistäjänä. Toki on tunnettua, että SDP:ssä ei ole seiniä eikä kattoa, mutta jotain rajaa sentään näihin vihapuheen kannattamisiin!

Harmi kun tuo Rami meni eroamaan puolueesta, nyt olisi saatu sitä sinun mainostamaasi vasemmistolaista jihadismia tähän maahan. Asiaan, on käsittämätöntä että puolueen jäseneksi haluavien taustoja ei tarkisteta millään tavalla. Onko kaikilla puolueilla yhtä löperö käytäntö vaiko vain demareilla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Harmi kun tuo Rami meni eroamaan puolueesta, nyt olisi saatu sitä sinun mainostamaasi vasemmistolaista jihadismia tähän maahan

Missä vaiheessa Rami on muuttanut Suomesta? Ymmärsin, että Tuomioja & Paananen eivät ainakaan tekodemarina pidä tätä aatteen miestä.

Vastaavia lienee Suomessa useita.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Asiaan, on käsittämätöntä että puolueen jäseneksi haluavien taustoja ei tarkisteta millään tavalla. Onko kaikilla puolueilla yhtä löperö käytäntö vaiko vain demareilla?

Miten nuo taustat mielestäsi pitäisi tarkistaa ja kenen toimesta? Esimerkiksi rikosrekisterin tarkistaminen ei ole lain mukaan mahdollista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Miten nuo taustat mielestäsi pitäisi tarkistaa ja kenen toimesta? Esimerkiksi rikosrekisterin tarkistaminen ei ole lain mukaan mahdollista.

Eikös suurin osa oikeuden päätöksistä ole ihan julkista tietoa vai mistä media nämä tiedot onkii? Vaatii vain hieman viitseliäisyyttä, varsinkin kun on noin tunnetusta hepusta kyse niin ei luulisi olevan vaikeaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Onko kaikilla puolueilla yhtä löperö käytäntö vaiko vain demareilla?

Olikos se aikanaan Kuusankoskella, jossa Vihreiden varavaltuutetulle näytettiin ovea, jonkun sortin seksuaalirikoksesta saadun tuomion vuoksi? En muista tapausta tarkkaan, mutta puolueen suunnasta asiaa kommentoitiin tyyliin: "Rikosrekisteri ei ole välttämättä este ehdokkuudelle". Joku femman hompAnssi saattaa muistaa paremmin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Minä henkilökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että hän tekee puhtaasta sydämestään työtään ja haluaa edistää vuoropuhelua. Hänen näkökulmastaan syyrialaisten auttaminen on ykkösasia. Tämä kuva vahvistui entisestään."


Mistä tämä lainaus on, ihan mielenkiinnosta? Aika uskomatonta toimintaa ja vähemmästäkin on lynkattu julkisuudessa totaalisesti. Lienee Paanasen poliittinen ura tätä myöten paketissa.

BTW. Hauskoja ovat nämä muslimiveijarit, kun eivät tule edes keskenään toimeen. On se vain sellainen uskonto.

Tämä nyt on vähän huono argumentti mihinkään suuntaan, ottaen huomioon että kristityillä on pitkät perinteet keskinäisestä toimeentulemattomuudesta. Kysy vaikka kataareilta.

Asiaan, on käsittämätöntä että puolueen jäseneksi haluavien taustoja ei tarkisteta millään tavalla. Onko kaikilla puolueilla yhtä löperö käytäntö vaiko vain demareilla?

Eiköhän tuo ole kaikilla noin. Ellei sitten jo nähdyt kohut ole herättäneet tarkempaan seurantaan, mutta ilmiselvästi ainakaan Demareilla näin ei ole tapahtunut.

En olisi kyllä hetkeäkään vakavasti uskonut, että demarileirissä todella suhtaudutaan tähän kohuun näin välinpitämättömästi. Siis puoluesihteeri Paananen oli jopa toivottanut sydämen saattelemana Ramille "lämpimästi menestystä myös jatkossa". Missähän päivystävät tämän palstan natseja joka kolossa näkevät vasemmistohenkiset, kun jopa Syksy Räsänen (joka käsittääkseni on hyvinkin vasemmalla) kirjoittaa twitterissään mm. "Rami Adham eroaa @Demarit. Puoluesihteeri mainitsee ongelmana kohun, ei al-Qaedan kannattamista. Tällainenkö on SDP?"

Myös Jori Eskolin kirjoittaa tapauksesta blogissaan, josta alla olevat lainaukset: Jihadisti, joka vei lapsille leluja #Adham :: Ääntä, perkele!

"SDP:n uusi toivo, Rami Adham, kaipailee shiiojen etnistä puhdistamista tai kansanmurhaa Syyriassa. Rami Adham on siis mukana toiminnassa, joka pyrkii luomaan Syyriaan islamistista, sunnalaista ylivaltaa ja shariaan perustuvaa teokratiaa, joka hänen mukaansa on taisteluna 'historiallinen'."

"Kun oikeasti ajattelee herra Adhamin hyväntekeväisyyttä ja sen kontekstia, alkaa koko kuva selviämään, eikä se olekaan niin kaunis kuin aluksi uskoimmekaan"

"...ei herra Adham ole Syyriassa tekemässä hyväntekeväisyyttä tavalla, jona me sen halusimme nähdä. Herra Adham on Syyriassa auttamassa omiaan ja tukemassa omalta osaltaan jihadistien pyrkimyksiä luoda islamistinen valtio, josta shiiat on piesty joko hengiltä tai peloteltu maanpakoon. Myös kurdit saisivat kyytiä, kuten käytännössä kaikki vääränlaiset. Tästä on kyse."

Ja löytyypä viimein se rinnastus SVL:n toimintaankin:

"Herra Adham vaikuttaa pikemmin puhdasoppiselta rasistilta kuin miltään hyväntekijältä. Tai no, onhan SVL tehnyt myös hyvää täällä Suomessa: jakanut ruokaa ja vaatteita."


"Syyrialaisen rasistin selittely siitä, ettei hän muka ole rasisti on ihan yhtä epäuskottavaa, kuin perussuomalaisen rasistin selittely siitä, ettei hän ole rasisti. Rasisti on rasisti, ei muuta. Näin se vain menee, eikä meillä ole mitään syytä kaunistella tätä asiaa.

Miettikää, jos kaiken Adhamin sanoman olisi sanonut Olli Immonen ja minä kirjoittaisin hänestä samalla tavalla kuin nyt kirjoitin herra Adamista. Te, jotka nyt puolustatte Rami Adhamia, taputtaisitte käsiänne, nyökyttelisitte blogistin nerokkaan retorisen tarkkuuden tahtiin ja puhuisitte siitä, miten fasismi on ujuttautunut Suomeen. Mutta kun tekijä on lapsille leluja kuljettava maskotti, te kadotatte johdonmukaisuutenne."


Hyvä kirjoitus kaikenkaikkiaan ja osoittaa purevasti kuinka tässäkin asiassa tekopyhyys vallitsee. Moni täällä osaa suhtautua johdonmukaisesti kotimaiseen rasismiin ja tähän keissiin, mutta ihmeen runsaasti tuntuu olevan natseja kaapeissaankin näkeviä ja pienestäkin assosiaatiosta kanssakeskustelijan sellaiseksi tuomitsevia änkyröitä, jotka eivät ole valmiita soveltamaan samaa logiikkaa omassa pesässään. Enkä puhu pelkästään Jatkoajasta.

Etkö muuten sinäkin @dana77 ole kuitenkin yllättynyt Paanasen kommenteista ja pettynyt niihin? Ainakin minä odotin hieman erilaisia ulostuloja SDP:ltä, ja ymmärtääkseni sama pätee sinuun. Jos kyseessä olisi joku ulkosuomalaisten kansanmurhaa/karkoitusta ajava kansallissosialisti, joka on jakanut leluja lapsille, mitähän tuumattaisiin hänen julkisesta ymmärtämisestään esim. Perussuomalaisten puoluesihteerin taholta?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mistä tämä lainaus on, ihan mielenkiinnosta? Aika uskomatonta toimintaa ja vähemmästäkin on lynkattu julkisuudessa totaalisesti. Lienee Paanasen poliittinen ura tätä myöten paketissa.
Hesarista:

”Lelusalakuljettaja” Rami Adham erosi Sdp:stä keskustelun jälkeen – jihadistikytkökset selvityksessä | Syyria | HS

"Me kävimme tänään keskustelun aiheesta. Siinä Rami kertoi sitten päätyneensä siihen, että hänen valintansa yrittää edistää asiaansa myös politiikan kautta osoittautui sellaiseksi, että siitä tuli enemmänkin este. Tästä syystä hän tänään erosi puolueesta”, Paananen sanoo.

”Ymmärrän sen täysin, koska hänen selkeä tehtävänsä on se, että Aleppon tilanteesta saataisiin vietyä tietoa ja toisaalta vietyä sinne apua. Kun keskustelu kääntyi tähän, se vaikeuttaa hänen työtään”, Paananen sanoo.

Paananen kertoo käyneensä Adhamin kanssa keskustelua myös hänen julkisuudessa olleista yhteyksistään jihadisteihin.

”Me kävimme keskustelua näistä taustoista ja nehän liittyvät pitkälti olosuhteisiin, missä hän työtään tekee. Hän kertoi, missä yhteyksissä nämä viittaukset ovat tulleet. On parempi, että hän kertoo niistä itse”, Paananen sanoo.

Keskustelu ei muuttanut Paanasen käsitystä Adhamista.

”Minä henkilökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että hän tekee puhtaasta sydämestään työtään ja haluaa edistää vuoropuhelua. Hänen näkökulmastaan syyrialaisten auttaminen on ykkösasia. Tämä kuva vahvistui entisestään.”
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kiitos tästä. Enpä olisi eilen uskonut tätä todistavani, mutta kerrassaan käsittämätöntä. Etnistä puhdistusta kaipaava ääri-islamisti tekee SDP:n puoluesihteerin mielestä työtään puhtaasta sydämestä ja haluaa edistää vuoropuhelua. Onko nyt varma ettei Paananen sittenkin ole joku antidemarien antidemari, joka on salakavalasti soluttautunut puolueen ytimeen kylvämään tuhon siemeniä. @Pisin Kääpiö 186cm :kö siellä antaa kommentteja samalla kun pahuutta tihkuva nauru kaikuu päänsä sisällä?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Mistä tämä lainaus on, ihan mielenkiinnosta? Aika uskomatonta toimintaa ja vähemmästäkin on lynkattu julkisuudessa totaalisesti. Lienee Paanasen poliittinen ura tätä myöten paketissa.

Lainaus oli Paanasen Facebook-päivitys aiemmin tänään, josta ensin poisti kiusalliset kommentit ja myöhemmin koko päivityksen. Tuon tekstin vielä kornisti kruunasi lopussa ollut sydän-hymiö.

Edit. Postaus onkin taas paikallaan. Tässä kokonaisuudessaan:

"Kävin tänään hyvän keskustelun Rami Adhamin kanssa hänen toiminnastaan ja niistä olosuhteista, joissa hän tekee vaativaa avustustyötä. Rami kertoi, että hänen sydämensä ykkösasia on Aleppon lasten auttaminen. Tästä syystä ymmärrän hänen ratkaisunsa erota SDP:stä. Toivotan Ramille ja hänen tekemälleen työlle lämpimästi menestystä myös jatkossa. <3 "
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tämä nyt on vähän huono argumentti mihinkään suuntaan, ottaen huomioon että kristityillä on pitkät perinteet keskinäisestä toimeentulemattomuudesta. Kysy vaikka kataareilta.

Ei siinä. Kyllähän eri uskontokuntien sisällä sähistään. Nämä sällit nyt vain sattuvat tappavat toisiaan samalla vaatien meiltä suvaitsevaisuutta ja tasa-arvoa. Itse he eivät siihen kuitenkaan pysty.

Eskolin muuten osui maaliin. Kerrankin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tässä taas myös nähdään mistä meidän media on tehty. Verrataan nyt case Immosen välittömään punaviher-festiin. Uskomaton kommentti Paanaselta. Nyt pitää tutkia.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eikös suurin osa oikeuden päätöksistä ole ihan julkista tietoa vai mistä media nämä tiedot onkii? Vaatii vain hieman viitseliäisyyttä, varsinkin kun on noin tunnetusta hepusta kyse niin ei luulisi olevan vaikeaa.

Vaatii aikaa, viitseliäisyyttä ja myöskin rahaa. Vanhojen oikeuden päätösten tilaaminen esimerkiksi on maksullista. Samoin on niin, että käytännössä katsoen pitäisi soittaa läpi kaikki Suomen käräjäoikeudet erikseen ja tarkistaa mahdolliset tuomiot sekä niiden lainvoimaisuuden tilan. Ja jos on kyse mamusta tai muuten ulkomailla asuneesta, niin vielä käydä ulkomaatkin läpi.

Aika ihmeellisenä pitäisin sitä, jos puolueen paikallisosastoilla olisi noin paljon resursseja käytettävänä moiseen.

Puolueeseen liittyminen voisi vaatia rikosrekisteriotteen esittämisen. Käsittääkseni tällainen ehto olisi laillinen.

Varmaankin näin. Otaksun kuitenkin, että aika monelle jäsenyydestä kiinnostuneelle tulisi sellainen "pitäkää tunkkinne" -fiilis, jos näin toimittaisiin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Puolueeseen liittyminen voisi vaatia rikosrekisteriotteen esittämisen. Käsittääkseni tällainen ehto olisi laillinen.

Ei ole laillinen ehto, jos yhdistyksellä (jollainen puolue on) ei ole oikeutta rikostaustan selvittämiseen lapsien kanssa tehtävän työn jne. kautta. Sen sijaan yhdistyksen hallitus saa hylätä kenen tahansa jäsenhakemuksen ilman perusteita, eikä päätöstä tarvitse perustella jälkikäteenkään. Faktisesti siis saisi käyttää tätäkin perustetta (eli sitä, ettei joku esitä rikostaustaotetta), mutta sitä ei saa virallisesti käyttää, ettei synny syrjintäolettamaa. Ei liioin voine kirjata sääntöihin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Etkö muuten sinäkin @dana77 ole kuitenkin yllättynyt Paanasen kommenteista ja pettynyt niihin? Ainakin minä odotin hieman erilaisia ulostuloja SDP:ltä, ja ymmärtääkseni sama pätee sinuun. Jos kyseessä olisi joku ulkosuomalaisten kansanmurhaa/karkoitusta ajava kansallissosialisti, joka on jakanut leluja lapsille, mitähän tuumattaisiin hänen julkisesta ymmärtämisestään esim. Perussuomalaisten puoluesihteerin taholta?
Puoluesihteeri Paananen ei suoraan sanottuna minulle tuttu ole enkä hänelle ole erityisiä odotuksia asettanut, joten en voi sanoa ollevani yllättynyt tai tippaakaan pettynyt. Päin vastoin niin kauan kun Rinne on puolueen puheenjohtajana niin toivon heidän jatkavan oppositiossa joten olen tyytyväinen.

lausunto oli löperö joten jos sen vaikkapa Osmo Soininvaara olisi sanonut niin olisin hämmästynyt.

mitä vedonlyöntiimme tulee niin hevosurheilussa panos palautuu jos hevonen jää pois kisasta. Nyt kävi vähän näin.

ps. tämä demariterroristi oli suoraselkäisempi poliitikko kuin moni muu. Hän sentään tajusi erota
muutenkin kuin määräajaksi merkistyksettömästä roolista.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen valmis vaikka kohtuullisista summista tapahtumaan vedonlyöntiin, että nyt kun tieto on puolueen johdolla niin sitä ei hyväkstytä. Uskallatko siihen lähteä?

Minä olin valmis rahavetoja lyömään että se tullaan tuomitsemaan (sinä et). Mitä isompi veto sitä pettyneempi olisin ollut jos olisin väärässä ollut. Rinne vastenmielinen populisti ja pelkuri, mutta lopulta hänkin sen lopulta todnäk saa sanottua.

Puoluesihteeri Paananen ei suoraan sanottuna minulle tuttu ole enkä hänelle ole erityisiä odotuksia asettanut, joten en voi sanoa ollevani yllättynyt tippaakaan pettynyt. Päin vastoin niin kauan kun Rinne on puolueen puheenjohtajana niin toivon heidän jatkavan oppositiossa joten olen tyytyväinen.

lausunto oli löperö joten jos sen vaikkapa Osmo Soininvaara olisi sanonut niin olisin hämmästynyt.

mitä vedonlyöntiimme tulee niin hevosurheilussa panos palautuu jos hevonen jää pois kisasta. Nyt kävi vähän näin.

En nyt ilku jälkiviisauden voimalla, sillä olin alusta asti kanssasi samaa mieltä siitä että SDP tulisi tuomitsemaan Ramin kommentit. Nyt kuitenkin näyttää että olimme molemmat väärässä ja olisit hävinnyt vetosi (joka sivuunmennen sanoen oli alusta asti absurdi, tyrkytät vetoa jossa vastapuolen pitäisi ottaa itsensä vastainen kanta ja jauhat siitä viestitolkulla).

Sdp:n Rinne Rami Adhamin erosta: ”Asia on loppuun käsitelty” - Kotimaa - Turun Sanomat

– Totean vain, että Sdp:n osalta asia on loppuun käsitelty, Rinne kommentoi Lännen Medialle.

– Sdp on kansaliike. Meillehän hakeutuu ihmisiä jäseniksi. Ei meillä ole tarvetta etukäteen kenenkään taustoja tonkia sillä tavalla.

Rinne kertoo, että Adham on keskustellut tänään maanantaina Sdp:n puoluesihteeri Reijo Paanasen kanssa.


Edit: Mielenkiintoista nähdä tuleeko tästä vielä isompikin myrsky demarien vesilasiin. Omaan silmään Rinne ja Paananen ovat molemmat toimineet aivan totaalisesti päin persettä ja Rinnettä tullaan varmasti vielä muistuttamaan aiemmista sanoistaan esim. case-Immosen yhteydessä:

Valitettavasti perussuomalaisten puoluejohto yrittää nyt selvitä asiasta pelkällä olankohautuksella. Soini näyttää hyväksyvän Immosen mielipiteet kaatamalla vastuun kirjoituksesta muiden harteille. Minulle tämä viestittää sitä, että Soini on samaa mieltä Immosen kanssa.

Toistaiseksi ainoat viralliset viestit koskien case-Adhamia ovat olleet että hänen ratkaisuaan ymmärretään ja että puolueessa on oltu kahta mieltä tapauksesta. Jaksamisetkin on muistettu toivottaa yms. Pitääkö tästä nyt Rinteen omassa hengessä ymmärtää niin, että Rinne on samaa mieltä Adhamin kanssa? Syksy räsänen kiteyttää artikkelin sisällön seuraavasti:

Syksy Räsänen Twitterissä: ".@Demarit on Tuomiojan ja puoluesihteerin suulla kehunut al-Qaedaa kannattavaa Rami Adhamia. Kehuja ei siis peruta.https://t.co/VyU3htFAwu"
.@Demarit on Tuomiojan ja puoluesihteerin suulla kehunut al-Qaedaa kannattavaa Rami Adhamia. Kehuja ei siis peruta.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole laillinen ehto, jos yhdistyksellä (jollainen puolue on) ei ole oikeutta rikostaustan selvittämiseen lapsien kanssa tehtävän työn jne. kautta. Sen sijaan yhdistyksen hallitus saa hylätä kenen tahansa jäsenhakemuksen ilman perusteita, eikä päätöstä tarvitse perustella jälkikäteenkään. Faktisesti siis saisi käyttää tätäkin perustetta (eli sitä, ettei joku esitä rikostaustaotetta), mutta sitä ei saa virallisesti käyttää, ettei synny syrjintäolettamaa. Ei liioin voine kirjata sääntöihin.

Ok. Tuntuu erikoiselta ettei yhdistys saa asettaa haluamiaan ehtoja jäsenyydelle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika yleinen tapa on että jos syytetty kantaa vastuun ja eroaa niin hänen erottamistaan ei sen jälkeen ole tarpeen käsitellä. En itseasiassa muista yhtään "varppina olisi erotettu jos ei olisi eronnut" -lausuntoa maailman historiasta. Minut saa osoittaa olevan väärässä. Suomessa noita eroamisia ei riesaksi asti kerry.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös