Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 418 057
  • 11 257

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sillä sekunnilla kun tämä tapaus uutisoitiin se tultiin kieli vyön alla tänne postaamaan ja kommentoimaan into pinkeänä. Kuitenkaan kyseisiä nostoja ei näinä "useampana päivänä" ole esiin tuonut, ei mediassa eikä palstalla. Voitaneen siis tehdä tehdä looginen johtopäätös, että Syksy Räsäsen face tai twitter ei niin kuumia forumeita ole, että ne yleisen tiedossa olemisen kynnystä olisi ylittäneet.

Miksi sivuutat Paanasen kannanottoa kun hänellä jo varmasti on nämä herran hurjemmatkin lausunnot ollut tiedossa, tai vähintäänkin olisi pitänyt olla. En minä väitä Syksy Räsäsen twitterin olevan mikään "kuuma foorumi", mutta on se nyt jumalauta jos puolueen äänenkannattajassa julkaistaan hehkutusjuttu jossa kenties kovimman profiilin demaripoliitikko ylistää kyseistä henkilöä, ja samaan aikaan jokaisen nähtävillä on kuinka hän ei ainoastaan poseeraa jihadistikiihottajan kanssa, vaan lisäksi itse kirjoittaa avoimesti kuinka kokonainen kansanryhmä pitäisi tuhota/ajaa pois maastaan. Hyvin tsekattu taustat mielestäsi? Ja kun aiemmin väitit että on salaillut taustaansa, niin kysyn vielä uudestaan että salailuko on asioiden avoimesti sosiaalisessa mediassa julkaisemista? Jos haluat salata jonkun asian, postaatko sen kaikkien luettavaksi ja vielä korostat pointtia kuvilla? Jos, niin käsityksemme salailusta eroavat vahvasti.

Kaksinaismoralismi on huipussaan kun toisilta vaaditaan jatkuvasti selkeäsanaisia irtiottoja äärioikeistosta, mutta toisille on ihan ok todeta, että "tutkitaan" ja pitää puolueen puheenjohtajan toimesta mediahiljaisuutta, kun tietoon on tullut jäsenen kiihottavan avoimesti kansanryhmää vastaan. Kyllä luulisi sinunkin olevan pettynyt ettei tuollaisen tiedon julki tuleminen riitä tuomitsemiseen, ja kovasti tuntui ko. lelusalakuljettajan seinällä facebookissakin löytyvän ymmärtäväisiä tukijoita.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ei tuota SDP:n puoluesihteeri Reijo Paanasen jäähyväisiä (kts liite) kyllä voi miksikään niskapersus-otteeksi sanoa. (en tajua edelleenkään tuota harjaus-soinismia.)

Onko jo selvinnyt miten se Tuomioja eksyi siihen samaan kuvaan jihadistin kanssa?
 

Liitteet

  • paananenheartterveiset.JPG
    paananenheartterveiset.JPG
    44,2 KB · kertaa luettu: 338

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kaksinaismoralismi on huipussaan kun toisilta vaaditaan jatkuvasti selkeäsanaisia irtiottoja äärioikeistosta, mutta toisille on ihan ok todeta, että "tutkitaan" ja pitää puolueen puheenjohtajan toimesta mediahiljaisuutta, kun tietoon on tullut jäsenen kiihottavan avoimesti kansanryhmää vastaan. Kyllä luulisi sinunkin olevan pettynyt ettei tuollaisen tiedon julki tuleminen riitä tuomitsemiseen, ja kovasti tuntui ko. lelusalakuljettajan seinällä facebookissakin löytyvän ymmärtäväisiä tukijoita.

Minä vähän luulen, että laimea mielenkiinto tähän liittyy siihen, ettei oikein kukaan edes vähän alusta järjissään oleva ajattele, että SDP tai Erkki Tuomioja tukisi radikaalia islamismia. Lähinnä tämä on vain nolo juttu puolueelle ja osoitus epäammattimaisuudesta. Sen sijaan PS:n ja sen erinäisten änkyröitten yhteydet kansallisradikaaleihin piireihin ovat ilmeisistä syistä paljon uskottavampi epäilynaihe. Ja siis täysin ymmärrettävästi näin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ajatteleeko joku järjissään oleva ihminen sitten, että Timo Soini on uusnatsien puolelle. Yhtä suurella logiikalla voisi luulla, että vanha taistolainen se vaan vähän symppaa vallankumousta. On aivan uskomatonta, että voidaan vain sanoa "tutkitaan" kun kirjoitus on sataprosenttisen suoraa vihapuhetta ja rasismia. Tässä oiva esimerkki tämän porukan valikoivasta yhdenvertaisuudesta ja solidaarisuudesta. Sitä kummaretaan sinne missä oma etu on. Ja jos piti nahistella, että jäikö Rinne kiinni populismista VVO casessa, niin tämä lienee lyö naulan arkkuun. Populisteja koko lafka, vaikka toki populistisesti haluavat tätä termiä muille viljellä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei kai paremmasta vihapuheesta tarvitse syytteitä nostaa, tai edes esitutkintaa aloittaa. Parempi vihapuhe on täysin sallittua ja ymmärrettävää.

Miksi ihmeessa ajattelet, että fanaattinen sunnilainen vihapuhe shiioista olisi ymmärrettävää? Täysin tuomittavaahan tuollainen on. Vai vastustatko siis vain shiialaista vihapuhetta sunneista - nyt en oikein ymmärrä ajatteluasi.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä vähän luulen, että laimea mielenkiinto tähän liittyy siihen, ettei oikein kukaan edes vähän alusta järjissään oleva ajattele, että SDP tai Erkki Tuomioja tukisi radikaalia islamismia. Lähinnä tämä on vain nolo juttu puolueelle ja osoitus epäammattimaisuudesta. Sen sijaan PS:n ja sen erinäisten änkyröitten yhteydet kansallisradikaaleihin piireihin ovat ilmeisistä syistä paljon uskottavampi epäilynaihe. Ja siis täysin ymmärrettävästi näin.

Luulen että olet tässä aivan oikeassa, joskin uskon että natsien valtaanpääsyn todennäköisyyttä persujen kautta on joissain piireissä hyvin vahvasti liioiteltu. Allekirjoitan kyllä viestisi oikeastaan kokonaan.

Kuitenkin se nolous kumpuaa osittain siitä, että nyt on painetta niin poliitikoilla kuin äänestäjillä, jotka ovat isoon ääneen vaatineet kaiken vihapuheen tuomitsemista ja siitä nimenomaista irtisanoutumista, toimia kuten saarnaavat. Pointtini tuoda esille Demarissa ollutta juttua liittyy lähinnä siihen, että jos annetaan puolueeseen liittymiselle noin suuri positiivinen julkisuus, tulisi vähintään yhtä näkyvästi tiedottaa todellisen karvan paljastumisesta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Se kuva jihadstista kättelemässä on Tuomiojaa on edelleen niin SDP:n Facebook sivuilla kuin SDP Helsinginkin sivuilla.

Sosialidemokraatit SDP – Aikajana | Facebook

SDP Helsinki – Aikajana | Facebook

Erkki Tuomioja totesi Ylen Ykkösaamussa 28.7.2015 Jussi Halla-ahon selitykseen ettei kansanedustaja voi tietää kenen kanssa on kuvassa seuraavaa:

"Mutta hän pani sen kuvan itse Facebookiin eikä ole sieltä poistanut!"

Tuomiojan oma logiikka tuomitsee hänet selkein sanoin. Koska hän on jihadistin kanssa mennyt vapaaehtoisesti samaan kuvaan niin se selkeä viesti jihadismin liepeillä pyörimisestä ja ulkomailla voidaan katsoa demareita että täällä on tälläistä jihadisti-porukkaa. Asiaa alleviivaa se että kuva on SDP:n virallisilla sivuilla eivätkä he ole sitä vieläkään poistaneet.

Vai onkohan tässä nyt se Tuomiojan itse mainostama kognitiivinen dissonanssi kyseessä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tuomiojan oma logiikka tuomitsee hänet selkein sanoin. Koska hän on jihadistin kanssa mennyt vapaaehtoisesti samaan kuvaan niin se selkeä viesti jihadismin liepeillä pyörimisestä ja ulkomailla voidaan katsoa demareita että täällä on tälläistä jihadisti-porukkaa. Asiaa alleviivaa se että kuva on SDP:n virallisilla sivuilla eivätkä he ole sitä vieläkään poistaneet.

Jos kuuntelee ja lukee Tuomiojan kommentteja, on vaikea uskoa hänen haluavan olla samassa kuvassa ääriajattelijan kanssa. Samaa ei voi sanoa Halla-ahosta tai Immosesta. Saatan olla vanhanaikainen, mutta mielestäni tässä nyt on paljon vakavammasta asiasta kysymys kuin SDP:n nettisivuista, joihin Tuomioja on tuskin lisännyt yhtään mitään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miksi sivuutat Paanasen kannanottoa kun hänellä jo varmasti on nämä herran hurjemmatkin lausunnot ollut tiedossa, tai vähintäänkin olisi pitänyt olla.
Paanasen kannanotto oli eiliseltä (2h vanha kuvankaappauksen ottohetkeltä). Se ei siten kerro hänen aikaisemmista tiedoistaan. Hän tiesi asiasta mitä ilmeisimmin juuri yhtä vähän kuin sinä ja minä.

Hyvin tsekattu taustat mielestäsi? Ja kun aiemmin väitit että on salaillut taustaansa, niin kysyn vielä uudestaan että salailuko on asioiden avoimesti sosiaalisessa mediassa julkaisemista? Jos haluat salata jonkun asian, postaatko sen kaikkien luettavaksi ja vielä korostat pointtia kuvilla? Jos, niin käsityksemme salailusta eroavat vahvasti.
ihan huonosti chekattu taustat mielestäni. Tai kokonaanhan ne oli jätetty tarkastamatta. En usko että yksikään puolue jäseniensä taustoja checkaa. Tuomioja on selvästi ollut täsmälleen yhtä vähän kiinnostunut trokarit vanhoista päivityksistä kun me kaikki muutkin pl tämä syksy. Vanha salakuljettaja ei selvästi laatikon terävin veitsi ole mutta hän vielä eilen koitti kiistää yhteyksiään. Tälläisestä usein käytetään nimitystä salailu.
Kyllä luulisi sinunkin olevan pettynyt ettei tuollaisen tiedon julki tuleminen riitä tuomitsemiseen.
Minä olin valmis rahavetoja lyömään että se tullaan tuomitsemaan (sinä et). Mitä isompi veto sitä pettyneempi olisin ollut jos olisin väärässä ollut. Rinne vastenmielinen populisti ja pelkuri, mutta lopulta hänkin sen lopulta todnäk saa sanottua.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos kuuntelee ja lukee Tuomiojan kommentteja, on vaikea uskoa hänen haluavan olla samassa kuvassa ääriajattelijan kanssa.

Tämä kun nyt ei ole uskon asia, vaan Tuomioja on ihan itse ja täysissä ruumiinvoimissaan samassa kuvassa jihadistin kanssa.

Sulla kyllä veikeiästi aina maailmankuvat ja takit kääntyilee oman ideologian mukaisesti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä kun nyt ei ole uskon asia, vaan Tuomioja on ihan itse ja täysissä ruumiinvoimissaan samassa kuvassa jihadistin kanssa.

Niin kai sitten on. Mutta onhan sillä merkitystä, onko Tuomioja on ollut asiasta tietoinen vai ei. Jos on, niin silloin myös valokuva on vakava asia. Jos taas ei ole, niin ei Tuomiojaa voi syyttää ehkä mistään muusta kuin uskosta ihmisen hyvyyteen.

Minä näen suurempana ongelmana sen, että puolueen puoluesihteeri on tullut asiassa julkisuuteen ja asiaa vähättelevän julkaisun kanssa.

Sulla kyllä veikeiästi aina maailmankuvat ja takit kääntyilee oman ideologian mukaisesti.

Nyt ei ole kysymys ideologiasta vaan mielipiteestäni ja uskostani Erkki Tuomiojaan. Jostain toisesta demarista saattaisin olla eri mieltä niin kuin olisin Soinin ja Halla-ahonkin kohdalla. Puolueet ja poliitikot eivät ole pelkästään ideologiaa, vaan niitä voi tutkia ja havannoida useammasta näkökulmasta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - Tuomioja: "Samassa valokuvassa oleminen antaa selvän viestin"

Tämä ääriajattelija osoitti erittäin juutalaisvastaisia mielipiteitä Facebookissaan juhliessaan Charlie Hebdo iskuja, Kun ottaa huomioon Tuomiojan mielipiteet Israelista niin ei tämä tunnu ollenkaan niin kaukaa haetulta. Esim. Suomen Kuvalehdessä 24.8.2001 Tuomioja piti terrori-iskuja siviilejä vastaan "väistämättönänä"

"Minua kauhistuttaa, että Israelin linjana on nujertaa, nöyryyttää, alistaa ja köyhdyttää palestiinalaiset. Mitä muuta siitä voi syntyä kuin loputonta vihaa?On aika järkyttävää, että jotkut ajavat suhteessa palestiinalaisiin samanlaista politiikkaa, jonka uhreiksi he itse joutuivat 1930-luvulla.”"

Vuonna 2014 Tuomioja vertasi Palestiinan tilannetaa Krimin miehitykseen ja on ajanut Palestiinan tunnustamista.

En usko että Tuomioja sinänsä kannattaa sunniterrorismia, mutta antisemitismissaan heillä on kyllä tarttumapintaa. Lisäksi Tuomioja kuitenkin tuomittu rikollinen, joten emme voi olla varmoja että hän kannattaisi vain parlamentarismisia keinoja.

Toisaalta ihan turha näitä on miettiä, sillä Erkki Tuomioja on selvin sanoin benchmarkkannut Ylen Ykkösaamussa 28.7.2015 mitkä ovat ne tekijät joilla voidaan sanoa olevan ääriajattelijoiden kannattaja.

a) olla samassa valokuvassa ääriliikkeen edustajan kanssa
b) ladata itse valokuva Facebookiin
c) pitää itse Faceen ladattu kuva siellä

Tuomioja on tehnyt noista kohdan a ja SDP kohdat b ja c.

Teidän mielestä kyseessä on "ihan-eri-asia" ja "ei-meidän-Eki"

En ymmärrä mikä tässä on niin epäselvää. Kognitiivista dissonanssia pukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En usko että Tuomioja sinänsä kannattaa sunniterrorismia, mutta antisemitismissaan heillä on kyllä tarttumapintaa.

Vai että Tuomioja on antisemitisti eli juutalaisvihamielinen. Ja mihinhän tämä väite perustuu? Vain siihen, että hän on kritisoinut Israelin sortopolitiikkaa ja kannattanut kahden valtion politiikkaa tuon kriisin ratkaisemiseksi? Oletko jonkin sortin kristillinen sionisti, kun vetelet tällaisia tulkintoja?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Demarit ratkaisivat ongelman ulkoistamalla sen. SDP olisi kuitenkin halunnut pitää tämän jihadistin riveissään. Miksi? Näin kertoo puoluesihteeri HS:ssa äsken:

puoluesihteeri Paananen kirjoitti:
Minä henkilökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että hän tekee puhtaasta sydämestään työtään ja haluaa edistää vuoropuhelua. Hänen näkökulmastaan syyrialaisten auttaminen on ykkösasia. Tämä kuva vahvistui entisestään.

Puhtaasta sydämestä vuoropuhelun edistäjänä. Toki on tunnettua, että SDP:ssä ei ole seiniä eikä kattoa, mutta jotain rajaa sentään näihin vihapuheen kannattamisiin!
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paanasen kannanotto oli eiliseltä (2h vanha kuvankaappauksen ottohetkeltä). Se ei siten kerro hänen aikaisemmista tiedoistaan. Hän tiesi asiasta mitä ilmeisimmin juuri yhtä vähän kuin sinä ja minä.

Minähän en ole aikaisempiin tietoihin tuon osalta puuttunut. En missään, siis en missään vaiheessa, ole epäillyt että SDP olisi tietoisesti ottanut jihadistin riveihinsä. Onko tämä nyt jotenkin vaikea asia hahmottaa? Sen sijaan Paanasen kirjoitus tuli jo hyvän aikaa sen jälkeen kun julkisuudessa myrskysi, joten hänellä varmaan oli käytettävissään samat tiedot kuin sinulla ja minulla tuolloin, eikös? Sen sijaan, että olisi näiden perusteella tuominnut jihadismikiihotuksen, hän nosti erikseen esille mitenkä puolueen uuden jäsenen hetkeä aiemmin kohusta kirjoittama kirjoitus vastaa puolueenkin ihannoimia arvoja.

Myös @Radiopää näkyy tehneen huomion Paanasen ulostulon kyseenalaisuudesta. Sanotaan tähän vielä, että jaan hänen näkemyksensä Tuomiojasta siltä osin, että tämä tuskin laittaa kuvaa itsestään jihadistin kanssa nettiin tietoisesti. Toki puheisiinsa peilaten uskoisin hänen pian haluavan sen sieltä pois.

ihan huonosti chekattu taustat mielestäni. Tai kokonaanhan ne oli jätetty tarkastamatta. En usko että yksikään puolue jäseniensä taustoja checkaa. Tuomioja on selvästi ollut täsmälleen yhtä vähän kiinnostunut trokarit vanhoista päivityksistä kun me kaikki muutkin pl tämä syksy. Vanha salakuljettaja ei selvästi laatikon terävin veitsi ole mutta hän vielä eilen koitti kiistää yhteyksiään. Tälläisestä usein käytetään nimitystä salailu.

Tietenkin hän kiistää olevansa jihadisti ja omaavansa tällaisiin yhteyksiä, mitä oikein odotit? Sekoitat asiat tässä täysin. Vaikka hän maailman tappiin kiistäisi nuo jutut ei tarkoita että hän olisi salaillut arvostustaan jihadistisaarnaajaan (tässähän hän kiistää että kyseessä olisi mikään kiihottaja) jonka kanssa poseerasi tai mielipiteitään "Masuujen" häätämisestä/tuhoamisesta. Hänen tulkintansa noista kirjoituksista ja kuvista nyt vain eroaa meidän ja todennäköisesti myös SDP:n puoluejohdon tulkinnasta.

On sitä paitsi aivan eri asia olla tarkistamatta uuden jäsenen taustat kun olla tarkistamatta uuden jäsenen taustat, josta tekee lehtijutun ja jonka henkilöä ylistää.

Minä olin valmis rahavetoja lyömään että se tullaan tuomitsemaan (sinä et). Mitä isompi veto sitä pettyneempi olisin ollut jos olisin väärässä ollut. Rinne vastenmielinen populisti ja pelkuri, mutta lopulta hänkin sen lopulta todnäk saa sanottua.

Mitähän sinä jankkaat tuota vetoa, kun jo alussa sanoin että olin siinä jutussa kanssasi samaa mieltä. Olen minäkin valmis lyömään rahavedon että tullaan vielä tuomitsemaan (sinä et).
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kai häntä vastaan on nostettu jo syytteet kiihotuksesta kansanryhmää vastaan?

Hmm. Tämä asia tuli ilmeisesti eilen yleiseen tietoon ja nyt pitäisi olla esitutkinta suoritettuna ja syyteharkinta tehtynä? Mahdatkohan kannattaa oikeusvaltion ja hyvän hallinnon periaatteita ollenkaan?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minähän en ole aikaisempiin tietoihin tuon osalta puuttunut. En missään, siis en missään vaiheessa, ole epäillyt että SDP olisi tietoisesti ottanut jihadistin riveihinsä. Onko tämä nyt jotenkin vaikea asia hahmottaa? Sen sijaan Paanasen kirjoitus tuli jo hyvän aikaa sen jälkeen kun julkisuudessa myrskysi, joten hänellä varmaan oli käytettävissään samat tiedot kuin sinulla ja minulla tuolloin, eikös?
minun lausuntoni asiasta oli, että "ne eivät ole puolueen johdolla tiedossa olleet". Aikamuoto on siis perfekti. Sinä tarjosit saman päivän haastattelu eli preesensiä.

mitä vedonlyöntiin tulee niin korostin että tapaukset eroavat ratkaisevasti siinä että Immonen ei lähtöpasseja saanut, mutta Ahned Ahneelle lähtö tuli.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
mitä vedonlyöntiin tulee niin korostin että tapaukset eroavat ratkaisevasti siinä että Immonen ei lähtöpasseja saanut, mutta Ahned Ahneelle lähtö tuli.
Eikös tämä jihadistidemari nyt lähinnä vastaa sitä Torniaista tässä Immos-vertauksessa?

CASE 1: Persu Immonen oli natsikuvassa ei-persun natsin kanssa haudalla. Syntyi kohu ja Immonen harjattiin ja tämä erosi eduskuntaryhmän jäsenyydestä tämän omasta aloitteestaan määräajaksi.

CASE 2: Tuomioja oli jihadistikuvassa jihadistin kanssa kättelemässä tätä kun jihadisti liittyi demareihin. Syntyi kohu ja jihadisti erosi puolueesta ja puoluesihteeri Paananen kehui miten mahtavaa työtä jihadisti teki/tekee ja pisti vielä sydän-kuvan perään.

Täten kysymys onkin siitä saako Reijo Paananen ja/tai Erkki Tuomioja lähtöpasseja että ollaan verrannoillisessa tilanteessa.

PS. Se kättelykuva on edelleen SDP:n ja SDP Helsingin sivuilla.
 
Viimeksi muokattu:

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Niin, kyllä kaikesta päätellen Rami on edelleen demareiden silmissä vain pyyteetöntä ja hyvää työtä tekevä lelujen salakuljettaja, ei esimerkiksi tätä kaveria maltillisena vapaustaistelijana pitävä islamisti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olipahan farssi koko harjaus. Paananen siis keskusteli Ramin kanssa ja tuli siihen tulokseen, että miekkonen tekee vallan sydämellistä työtä. Tsiisus sentään. No persut sentään saivat hyvän lyömäaseen, jos demarit huomauttavat jälleen kerran Immosen kuvakohusta/muista vastaavista tapauksista, eli siltäkin osin meni vihkoon.

Ei näin Reijo, ei todellakaan. En ihmettele, miksi lehtitietojen mukaan puoluesihteeriä halutaan vaihtaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puhtaasta sydämestä, vuoropuhelua edistäen voi näköjään myös pahoinpidellä useamman kerran ja kaiketi salakuljettaa dopingia:

STT kirjoitti:
STT:n eri tuomioistuimista hankkimien tietojen mukaan Rami Adham on syyllistynyt vuosien varrella useampaan pahoinpitelyyn, joista hän on saanut sakkoja. Lisäksi Adham on saanut STT:n mukaan ehdollista vankeutta ainakin parissa dopingrikosjutussa. Helsingin käräjäoikeudessa on parhaillaan vireillä myös yksi pahoinpitely- ja yksi dopingrikosjuttu, jossa Adham on syytettynä.

Paanaseen tuskin tuokaan mitään vaikuttaa ellei sellaiseksi lasketa odotettavissa olevaa Adhamin SDP:n kunniajäsenyyttä Paanasen ehdotuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös