Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 417 278
  • 11 257

rpeez

Jäsen
Mutta isoin juttu tässä on se, että nuo kolme muuta ehdokasta olivat huomattavasti enemmän vasemmalla kuin Näkkäläjärvi. Nyt siellä on sekä puolueen puheenjohtaja sekä puoluesihteeri poliittisesti samalla aaltopituudella. Se on tärkeää puoleen toimintakyvylle.
Ok, kiitos tästä lisäinfosta. Se vähän selittää Lindtmanin halua olla sokea, asia liittyy tähän SDPn sisäiseen puhdistukseen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on sairasta. Ihan järkyttävää miten suorastaan törkeän puolueellinen media nykyään on.
Näitä kun lukee niin väistämättä tulee mieleen ajatus, että ei sen niin väliä mitä tekee kun sen saa anteeksi kuulumalla oikeaan puolueeseen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paine on pidettävä päällä, jos ei halua yhteiskunnan tulevan entistä rasistisemmaksi. En tiedä onko anteeksipyynnön vaatiminen hyvä keino, mutta jotenkinhan on osoitettava ettei tämä ole ok. Ettei rasismista tule normaalia ja salonkikelpoista.

Kirjoituksia ja puheilla tätä maailmaa on ennenkin muutettu. Kyllä se oikeistopopulismin nousu maailmassa ja sitä heijastelevat muukalaisvastaiset kirjoitukset ovat olleet omiaan aikaansaamaan ihan oikeita syrjivä tekoja, kun kaikenlaiset pikkunilkit saa rohkeutta.. Joten en ole välttämättä samaa mieltä siitä, että kirjoitukset eivät johtaneet mihinkään.

Tästä en sinällään ole eri mieltä. Ja kuten aiemmin useaankin kertaan palstalla todettu, en hyväksy rasismia. Kaikenlaisen populismin kanssa pitää olla tarkkana. Meidän jokaisen. Kallistun kuitenkin sille kannalle, että tämä nykyinen pääasiassa opposition valitsema linja rasismin vastaisuuteen ei ole kovin hedelmällinen. Itse uskon enemmän siihen, että kun ihmiset tapaavat erilaisia ihmisiä ja tutustuvat uusiin kulttuureihin, heistä tulee suvaitsevaisempia. Siksi erilaiset positiiviset esikuvat ovat tärkeitä ja heistä on enemmän hyötyä kuin siitä, että ihmiset hyökkäävät toistensa silmille somessa tai reaalimaailmassa. Se vain on valitettavan hidas prosessi, mutta mun mielestä Suomessa ollaan kaikesta huolimatta ihan hyvällä tiellä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Pari sanaa tähän täältä:
”Nuoruuden typeryys” voi olla vaikka Vinetto-päissään mopolla ajo, murtautuminen lukittuun työmaakoppiin, viinakaapin tyhjentäminen jne. Raaka ja sairaaksi teoksi luokiteltava eläinrääkkäys ei sitä ole!

Lisäksi pitää muistaa, että (saamieni tietojen mukaan) kyseessä olisi ollut romani-nainen, joten tässä on myös rasistinen kulma, jota ei liiemmälti ole vielä missään käsitelty (”mennään tappaan sen mustalaisakan kissat”)?

Ihminen voi säädellä käyttäytymistään, ei luonnettaan. Demareilla on nyt luonteeltaan sadistinen Puoluesihteeri, eiku onnea ja menestystä…
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Johan täällä on todettu, että tuokin olisi turhaa, koska psykopaatti on luonteenpiirre, eikä sitä voi parantaa.
Lasketaanko minut psykopaatiksi kun joskus olen oliko särjeltä leikannut kaikki eväät irti ja heittänyt takaisin veteen. Älkää edes kysykö miksi tein sen ja en todellakaan tajunnut, että se kala tulee kärsimään jonkin aikaa kunnes joku ahven tai hauki syö.
En tuota pienenä ( olisinko ollut joku 10-12) miettinyt yhtään ja nykyään ihmetyttää, että miten minä eläinrakkaana ihmisenä olen tuohon kyennyt.

Saatte pitää minua psykopaattina jos se tuntuu paremmalle, itse en todellakaan pidä.
E: Leikannut lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oikea kysymys lienee, että onko Näkkäläjärvi tuon tapauksen jälkeen hakenut ja saanut psykiatrista apua.

Vaikuttaa, että Näkkäljärven kissankidutusmurhan motiivina on saattanut olla rasismi. Itse asiassa tämä on hyvin todennäköistä uusien tietojen valossa, sattumaan on äärimmäisen vaikea uskoa.

Katsotaan, tarttuuko joku media myös tähän kulmaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari sanaa tähän täältä:
”Nuoruuden typeryys” voi olla vaikka Vinetto-päissään mopolla ajo, murtautuminen lukittuun työmaakoppiin, viinakaapin tyhjentäminen jne. Raaka ja sairaaksi teoksi luokiteltava eläinrääkkäys ei sitä ole!

Lisäksi pitää muistaa, että (saamieni tietojen mukaan) kyseessä olisi ollut romani-nainen, joten tässä on myös rasistinen kulma, jota ei liiemmälti ole vielä missään käsitelty (”mennään tappaan sen mustalaisakan kissat”)?

Ihminen voi säädellä käyttäytymistään, ei luonnettaan. Demareilla on nyt luonteeltaan sadistinen Puoluesihteeri, eiku onnea ja menestystä…

Juuri näin. Kyllä tässä itse kukin on nuoruudessaan töppäillyt ja tehnyt asioita, joita en enää tekisi, mutta ei olisi koskaan tullut mieleenkään harjoittaa väkivaltaa ihmisiä tai luontokappaleita kohtaan. Ihmisten kohdalla pidätän oikeuden itsepuolustukseen. Kyllä joku ruuvi saa olla todella löysällä, jos kokee huviksi elävien eläinten rääkkäämisen.

Itselläni on mennyt ohi tämä naisen romani-aspekti. Jos tämä on totta, niin kyseessähän on suoranainen vaino, kun toistuvasti häntä on käyty häiriköimässä. Ikään kuin romaneilla ei olisi väliä. Jos tämä ei ole rasismia, niin mikä. Mä olen tavannut todella monta todella fiksua romania, joten en henkilökohtaisesti kuulu näihin "kaikki romanit on varkaita ja huijareita"-väittäjiin. Olen myös tavannut rikollisia romaneja ja mulla on heistä myös huonoja henkilökohtaisia kokemuksia, mutta loppupeleissä enemmän kuitenkin niitä hyviä kokemuksia kuin huonoja. En harrasta yleistämistä ja pyrin kohtelemaan jokaista yksilönä. Tässä kissankidutuksessa vaikuttaa kuitenkin olevan ihan systemaattisesta häirinnästä kyse. Sellaista ei tietenkään ansaitse kukaan.

Tätäkin taustaa vasten Lindtmanin erikseen mainitsema "kyse ei ole rasisimista"-aivopieru on ihan törkeää paskaa.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Lasketaanko minut psykopaatiksi kun joskus olen oliko särjeltä kaikki eväät irti ja heittänyt takaisin veteen. Älkää edes kysykö miksi tein sen ja en todellakaan tajunnut, että se kala tulee kärsimään jonkin aikaa kunnes joku ahven tai hauki syö.
En tuota pienenä ( olisinko ollut joku 10-12) miettinyt yhtään ja nykyään ihmetyttää, että miten minä eläinrakkaana ihmisenä olen tuohon kyennyt.

Saatte pitää minua psykopaattina jos se tuntuu paremmalle, itse en todellakaan pidä.

Et ole psykopaatti tuon perusteella.

Mutta onko Näkkäläjärvi mielestäsi empatiakyvytön nilkki?
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Juuri näin. Kyllä tässä itse kukin on nuoruudessaan töppäillyt ja tehnyt asioita, joita en enää tekisi, mutta ei olisi koskaan tullut mieleenkään harjoittaa väkivaltaa ihmisiä tai luontokappaleita kohtaan. Ihmisten kohdalla pidätän oikeuden itsepuolustukseen. Kyllä joku ruuvi saa olla todella löysällä, jos kokee huviksi elävien eläinten rääkkäämisen.

Itselläni on mennyt ohi tämä naisen romani-aspekti. Jos tämä on totta, niin kyseessähän on suoranainen vaino, kun toistuvasti häntä on käyty häiriköimässä. Ikään kuin romaneilla ei olisi väliä. Jos tämä ei ole rasismia, niin mikä. Mä olen tavannut todella monta todella fiksua romania, joten en henkilökohtaisesti kuulu näihin "kaikki romanit on varkaita ja huijareita"-väittäjiin. Olen myös tavannut rikollisia romaneja ja mulla on heistä myös huonoja henkilökohtaisia kokemuksia, mutta loppupeleissä enemmän kuitenkin niitä hyviä kokemuksia kuin huonoja. En harrasta yleistämistä ja pyrin kohtelemaan jokaista yksilönä. Tässä kissankidutuksessa vaikuttaa kuitenkin olevan ihan systemaattisesta häirinnästä kyse. Sellaista ei tietenkään ansaitse kukaan.

Tätäkin taustaa vasten Lindtmanin erikseen mainitsema "kyse ei ole rasisimista"-aivopieru on ihan törkeää paskaa.

Ja jos/kun todella kissojen omistaja, jota useasti on vainottu, todella on romani, niin Lindtman on (tai ainakin hänen pitäisi olla) todella kusessa. Rasistisiin, toistuviin, tekoihin syyllistynyt itsensä junttaama puoluesihteeri. Vieläpä sellainen henkilö, joka onnistuneesti salasi tekonsa puolueelta toistakymmentä vuotta. Myönsi ne siloitellusti vasta kun oli pakko. Ja ”pyysi anteeksi”. Selvästi siis ainesta luottamustehtäviin, uusi puolueen puheenjohtaja ajatteli…

Antti Lindtman on kyllä mainio mies. Onnistui välittömästi valintansa jälkeen päsmäröinnillään ja idioottimaisilla lehtilausunnoillaan tuhoamaan Suomen suurimpiin kuuluvan, melkein 120 vuotta vanhan, kansanliikkeen uskottavuuden vuosikausiksi yhdessä viikonlopussa.

Kyllähän rikolliset, rasistiset, teot nyt verrattomasti pahempi asia on kuin pelkkä kirjoittelu, joihin persuministerit ovat syyllistyneet.

Rasismia ja eläinrääkkäystä -> SDP:n uudet arvot
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Et ole psykopaatti tuon perusteella.

Mutta onko Näkkäläjärvi mielestäsi empatiakyvytön nilkki?
Siis itse leikkasin.
En itse luottaisi henkilöön ellen tuntisi häntä ja mielestäni tehnyt täysin väärin.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni median kaksinaismoralismi on tässä se ongelma.

Haluan antaa anteeksi ihmiselle aina, kun hän sitä vilpittömästi pyytää. Armollisuus ja anteeksianto ovat hyveitä.

Epäoikeudenmukaisuus ei vastaavasti ole hyve ja siksi syyttävä sormeni kääntyy vilpittömästi median suuntaan.

Kuinka meidän media näyttikään oman epäluotettavuutensa tässä asiassa? Kuinka mediamme oikein omalla toiminnallaan alleviivasi, että kuinka poliittiset tarkoitusperät ohittavat moraalin ja oikeudenmukaisen kohtelun? Se tässä minua huolestuttaa enemmän kuin mikään muu.

Jep, luimme joitakin artikkeleita tapauksesta, mutta SDP ei joutunut silti tämän tapauksen kanssa minkään sortin poliittisen ajojahdin kohteeksi. Laskekaa palstamillimetrit.

Olen äärimmäisen antirasistinen. Ja eläinrakas. Mutta koen, että pyrin myös aina oikeudenmukaisuuteen ja tasapuoliseen kohteluun. Kotimainen mediamme ei tänä päivänä tätä edusta.

En äänestä sen enempää Perussuomalaisia kuin SDP:tä. Poliittisista puolueistamme olen äänestänyt useimmin Kokoomusta, vaikka liberaalina haluaisinkin nähdä muutoksen aaltoja puolueessa.
 
Viimeksi muokattu:

rpeez

Jäsen
Mielestäni median kaksinaismoralismi on tässä se ongelma.
Medialle on omakin ketju, mutta menköön nyt tähän kun vastaukseni liittyy Antti Lindtmaniin osin.

Uskon, että ongelma on toimittajien oma poliittinen näkemys ja sille on vaikea voida mitään.

Muistan katselleeni MTV3:n uutisia kun PS rasismi jutut oli kiivaimmillaan, jopa uutistenlukija ei pystynyt olemaan objektiivinen vaan sananvalinnat asiantuntijavierasta briiffatessa ja kasvojen ilme kertoi kaiken; PS:ää kohtaan tuntemaa vastenmielisyyttä.

Sen sijaan muutamapäivä sitten MTV3:n uutisextrassa Lindtmania haastateltiin suorastaan silkkihansikkain, hymyillen muutama kysymys hieman kiistanalaisesta puoluesihteerin valintaprosessista jota AL sai selittää rauhassa, eikä mitään kommenttia rikostuomioista tms.

Voi toki olla että oikeistonäkemykseni on myös subjektiivisen vääristynyt.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikään ei oikeastaan triggeröi minua enemmän kuin julmuus eläimiä kohtaan, enkä tämän takia tunne minkäänlaista sympatiaa Näkkäräjärveä kohtaan, mutta samaan hengenvetoon on todettava, että minusta ihmiset tulisi ”tuomita” nykyisten tekojensa kautta. Menneisyys on osa kasvutarinaa, joka muovaa meistä ihmistä joka olemme tänään. Toisilla se kasvutarina on vähän kierompi (tai paljonkin), mutta välillä sitäkin kautta voi kasvaa kelpo ihmiseksi - välillä jopa paremmaksi jos typeryyksistään osaa oppia. Enkä tiedä millainen vipeltäjä tämä Näkkäräjärvi nykyään on. Hän voi edelleen olla idiootti. Mutta kaikille ei siunaannu nuorena samanlaisia arvo-, kasvu- ja kaveriympäristöjä, jonka takia keskittyisin enemmän lopputulokseen.

Demareita voi sen sijaan tuomita ”kaksilla rattailla ajelusta”, sillä onhan se vähän tyhmää jeesustella muiden puolueiden kaappilöydöksistä kovaan ääneen, kun omista kaapeista löytyy ihan aitoja luurankoja… joista olivat vieläpä tietoisia. Eihän tämä uutta tietoa ollut. Ja oikeastaan uskon, että kaikilta puolueilta löytyy sontaa jäseniensä historiasta - jos vaan löytyy motivaatiota kaivella, siksi tämä puolueiden harjoittama menneisyysjeesustelu on typerää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Euroopan suurin sanomalehti Bild kertoo uutisessaan Suomen SDP-johtajien ”synkästä menneisyydestä”. Esimerkkeinä lehti mainitsee ”Hitler-tervehdyksen ja kissamurhan”.


Saksalaismedia huomauttaa Antti Lindtmanin sanoneen, ettei hän ole missään vaiheessa suhtautunut myötämielisesti kansallissosialismiin. Kuvan silti kerrotaan olevan kurkistus ”kamalan synkkään suomalaiseen menneisyyteen”.

Artikkelissa sanotaan SDP:n uuden puoluesihteerin Mikkel Näkkäläjärven olevan ”entinen kissanpiinaaja”. Hän osallistui teini-ikäisenä kissan raakaan surmaamiseen. Nyt 33-vuotiaan miehen menneisyyttä kuvataan ”äärimmäisen hyytäväksi”.

Huomaan, että Näkkäläjärven rikoksen mahdollista rasistisuutta ei käsitellä. Kenties siksi, että se on Suomessakin vaiettu.

 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Euroopan suurin sanomalehti Bild kertoo uutisessaan Suomen SDP-johtajien ”synkästä menneisyydestä”. Esimerkkeinä lehti mainitsee ”Hitler-tervehdyksen ja kissamurhan”.


Saksalaismedia huomauttaa Antti Lindtmanin sanoneen, ettei hän ole missään vaiheessa suhtautunut myötämielisesti kansallissosialismiin. Kuvan silti kerrotaan olevan kurkistus ”kamalan synkkään suomalaiseen menneisyyteen”.

Artikkelissa sanotaan SDP:n uuden puoluesihteerin Mikkel Näkkäläjärven olevan ”entinen kissanpiinaaja”. Hän osallistui teini-ikäisenä kissan raakaan surmaamiseen. Nyt 33-vuotiaan miehen menneisyyttä kuvataan ”äärimmäisen hyytäväksi”.

Huomaan, että Näkkäläjärven rikoksen mahdollista rasistisuutta ei käsitellä. Kenties siksi, että se on Suomessakin vaiettu.

Lienee turha odottaa, että oppositio osoittaisi huolestuneisuutensa Suomen maakuvasta yhtä ponnnekkaasti kuin teki kuukausi pari sitten.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Uskomatonta jengiä koko eduskunta täynnä. Olen ihmetellyt miten voi olla ettei jenkeistä presidentiksi löydy parempia vaihtoehtoja kuin Trump tai Biden, mutta ei meilläkään täällä asiat näköjään sen paremmin ole. Missä ovat kaikki normaalit ihmiset. Usko loppuu ihmisiin. Sdp kuitenkin iso puolue ja sihteeriksi pitää valita tuollainen spede. Siihen kylkeen Persut ja kokkarit jotka sekoilevat omalla tavallaan. Hyvin menee Frank.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Lienee turha odottaa, että oppositio osoittaisi huolestuneisuutensa Suomen maakuvasta yhtä ponnnekkaasti kuin teki kuukausi pari sitten.

Toisella puolella ollaan varmastikin sitä mieltä että tässä on kyseessä median ajojahti. Keskityttäispä oikeisiin asioihin eikä kaiveltais menneitä.

Huumoriporukkaa koko eduskunta täynnä. Ja täällä puolin ja toisin suu vaahdossa puolustellaan milloin ketäkin pikkurikollista. Se on sitä politiikkaa.
 

MegaForce

Jäsen
Ei se ole demarivihaa, kun arvostellaan sadistisen eläinrääkkääjän valintaa puoluesihteeriksi.
Mielestäni kaikki täällä ovat sitä mieltä, että teot olivat kauhistuttavia. Kaiken maailman kissavitsit tähän asiayhteyteen ovat taas todella korneja, eivätkä kohdistu henkilön arvosteluun.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onpa ihme, että olen aina vihannut politiikkaa. Hallituksessa on umpirasisteja ja oppositiossa sadistisia eläinrääkkääjiä. Rattijuoppoja ja muita rikollisia molemmilla puolilla. Hyi saatana. Poliittiset nuorisojärjestöt on kiellettävä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Huumoriporukkaa koko eduskunta täynnä. Ja täällä puolin ja toisin suu vaahdossa puolustellaan milloin ketäkin pikkurikollista. Se on sitä politiikkaa.
Lopulta tuo edustajisto on läpileikkaus Suomen kansasta. Politiikan nykyisessä vastakkainasettelussa unohtuu monesti se mikä joltain unohtuu myös työaikoilla. Meitä on täällä reilu 5 miljoonaa ihmistä erilaisin arvoin ja teoin. On hyvä, että jokainen perustaa oman toimintansa omasta mielestään oikeisiin arvoihin. Lopulta kuitenkin on tärkeää myös ulkoisesti hyväksyä se toinen ihminen sellaisena kuin se on ja pyrkiä tekemään hänen kanssa yhteistyötä, mikäli tilanne näin vaatii.

Itse en ketään puolustele, mutta vastakkainasettelua en näe hyvänä ja tämä SDP:n kohu juuri korostaa sitä, ettei kannata kovin herkästi alkaa osoitella ketään toista tekemisistään, kun ei se oma pesä ole välttämättä sen puhtaampi. Jokaisen tulisi olla vastuussa omista tekemisistään ja niissä monesti riittää korjattavaa ihan jokaisella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Marinin aikana SDP oli valeliberaali puolue. Huolimatta siitä, että Marininkaan aikana SDP ei edistänyt eikä millään lailla priorisoinut sosiaaliliberaaleille / vihreille arvoliberaaleille tai vasemmistoliberaaleille tärkeitä asioita, Marin onnistui pitkälti omalla persoonallaan semmoisen kuvan luomaan.

Nyt SDP on palannut imagollisestikin juurilleen korporativistis-konservatiiviseksi vasemmistopuolueeksi (teoiltaan se on ollut sitä koko ajan). Tämän lisäksi se on onnistunut äärimmäisen lyhyessä ajassa saamaan kasapäin negatiivista julkisuutta epädemokraattisella toiminnallaan ja käsittämättömällä puoluesihteerivalinnalla.

Vihreisiin siirtyy nyt kasapäin sosiaaliliberaaleja ja vasemmistoliittoon punavihreitä. Veikkauksia, paljon demareiden kannatus romahtaa seuraavassa ja sitä seuraavassa gallupissa (koko vaikutus ei ehkä näy vielä seuraavassa, jos dataa on jo alettu jo keräämään)?
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Antti Lindtman. Lindtman Antti.

Samantasoisia, ja vielä paljon typerämpiäkin kuvia olisi allekirjoittaneestakin saatu tuon ikäisenä. On saatettu jopa ottaakin joskus, mutta tuskin kenelläkään missään on enää tallella.

Turha siis ruveta moralisoimaan. Eikä tuossa ole muutenkaan mitään Lindtmaniin kohdistuvaa moralisoinnin paikkaa mielestäni. Teinit on aina teinejä. Sukupolvesta toiseen.

Mutta mitä olisi tapahtunut, jos vastaava kuva olisi löytynyt jostain perussuomalaisesta kansanedustajasta? Miten media olisi suhtautunut? Tai miten me olisimme suhtautuneet?

Eläinrääkkäys on sitten kokonaan toinen asia. Ihan sama, minkä ikäinen olet ollut, niin joku kissan rääkkääminen ei ansaitse minkäänlaista ymmärrystä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Lienee turha odottaa, että oppositio osoittaisi huolestuneisuutensa Suomen maakuvasta yhtä ponnnekkaasti kuin teki kuukausi pari sitten.
Tässähän tämä ongelma on. En hyväksy rasismia, mutta en myöskään jaksa nähdä kaikkia vanhoja asioita rasismin kannalta niin suurina ongelmia, pitää muistaa, että ajat muuttuvat ja sitä kautta normit myös. Nyt Antin puheessa eilen jatkettiin hallituksen lahtaamista rasismista rasismin vuoksi ja samaan aikaan valkopestiin oman puolueen tekemiset ja myös omat, kuten sossut ovat aina tehneet (kuten muutkin). Eikö nyt kannattaisi keskittyä oikeaan tekemiseen ja jotenkin tulee tunne, että se Suomen mainehaitta kärsii jos on kärsiäkseen nyt vähintään yhtä paljon kuin kesällä, kiitos näiden Lindtmanin ja Näkkäläjärven tapausten vuoksi. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan ja nyt Antti kerjää entistä vahvempaa polarisaatiota, kun meidän pitäisi Suomessa tehdä yhteisesti työtä todellisen haasteen kanssa. Nuoren miehen pisteet ovat silmissäni laskeneet todella alas ja vielä hetki sitten kuvittelin, että SDP palaa järkipolitiikkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös