Täällä on paljon puhuttu näistä kissan/kissojen kidutustapoista. Haluan vaan lisätä sen pointin, että tässä tapauksessahan kidutettiin henkisesti myös tätä kissojen omistajaa, sen lisäksi että hänen omaisuuttaan tuhottiin ja mökkinsä ilmeisesti yritettiin polttaa. Uhri myös väittää että kissojen katoaminen oli jokakesäinen ilmiö, minkä lisäksi häntä kiusattiin paikkakunnalla paljon ja haukuttiin "hurriksi". Minä en tietenkään faktoja asiasta tiedä, mutta uhrin kertomuksen perusteella voisi kysellä enemmänkin tämän poikajoukon motiiveista kiusata sadistisesti tätä naista? Pari lainausta seiskan jutusta:
Näkkäläjärvi sai vuonna 2006 sakkotuomion eläinsuojelurikoksesta, kotirauhan rikkomisesta ja vahingonteosta.
www.seiska.fi
Nuoruuden "hölmöilyjä" ja "idiotismia"? Minulla tulee ainakin tuonkaltaisista sanavalinnoista mieleen pyrkimys vähätellä näitä tekoja. Nuoruuden hölmöilystä tulee mieleen jotkut pilapimpotukset, pilapuhelut, röökaaminen ja överikännien vetäminen kaveriporukassa. Idiotismista taas sitten sellaiset potentiaalisesti vielä vähän typerämmät jutut, kuten vaikkapa keskinäiset tappelut, näpistykset ja vastaavat. Niissä piireissä missä minä olen liikkunut, tällaisia seiskassa mainittuja tekoja kutsuttaisiin yksinomaan sairaiksi. Sadistinen kissan tappo ja tätä naista kohtaan harjoitettu toiminta osoittaa täydellistä empatianpuutetta, jota en todellakaan kuvailisi niin lievällä termillä kuin "hölmöily".