Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 418 288
  • 11 257

Animal

Jäsen
Eläinten kiduttaminen on ihan ok, kunhan et vaan rasistiksi ala. Tuo tyyppihän on ihan idiootti. Kertoo kaiken hänen arvoistaan, eläimiä saa satuttaa kunhan et vaan käytä pesukarhu-kravattia. Muuta vääryyttähän tässä maailmassa ei ole kuin rasismi.
Tuossa Lindtmanin kommentissa on myös mielenkiintoinen tuo maininta "rasismiin syyllistymisestä" ja viitataan ministereihin. Purra, Junnila ja Rydman eivät ole Suomen lain silmissä syyllistyneet de facto yhtään mihinkään. Huono huumori sekä mauttomat ja typerät jutut eivät onneksi tässä maassa ole vielä rikos, piti niistä tai ei.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Antti Lindtman IS:ssa:

Tällä linjalla kun Lindtman jatkaa niin kaivaa itsensä syvään kuoppaan kyllä tämän Näkkäläjärven kanssa.
Ihan yhtä hiljaa ovat myös Vasemmisto ja Vihreät, kun suurimman oppositiopuolueen johtoon valitaan eläintenkiduttaja.

Luulisi, että edes Vihreät olisi jotenkin asiaa kommentoinut, mutta ei.

Kaksilla rattailla mennään. Perussuomalaisten rasismi on ehdottomasti tuomittavaa ja vastenmielistä, mutta kyllä Näkkäläjärven kidutukset menevät ihan helvetisti vakavemman puolelle.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Oikea kysymys lienee, että onko Näkkäläjärvi tuon tapauksen jälkeen hakenut ja saanut psykiatrista apua.

Kyseessä on mielestäni teko, jota normaalilla tavalla empaattinen ihminen ei yksinkertaisesti tee.

Mitään tekemistä tällä ei tietenkään silti ole sen keskustelun kanssa, että missä määrin persujen politiikka perustuu suoraan rasismiin ja / tai äänestäjien rasistisen ajattelun hyödyntämiseen. Perusteet tuolle keskustelulle ovat ihan muualla, ja sitä asiaa pitääkin käsitellä. Mitkään "mutqu toi kidutti eläimiä" -jutut eivät nyt asiaa muuta mihinkään.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä on paljon puhuttu näistä kissan/kissojen kidutustapoista. Haluan vaan lisätä sen pointin, että tässä tapauksessahan kidutettiin henkisesti myös tätä kissojen omistajaa, sen lisäksi että hänen omaisuuttaan tuhottiin ja mökkinsä ilmeisesti yritettiin polttaa. Uhri myös väittää että kissojen katoaminen oli jokakesäinen ilmiö, minkä lisäksi häntä kiusattiin paikkakunnalla paljon ja haukuttiin "hurriksi". Minä en tietenkään faktoja asiasta tiedä, mutta uhrin kertomuksen perusteella voisi kysellä enemmänkin tämän poikajoukon motiiveista kiusata sadistisesti tätä naista? Pari lainausta seiskan jutusta:


Nuoruuden "hölmöilyjä" ja "idiotismia"? Minulla tulee ainakin tuonkaltaisista sanavalinnoista mieleen pyrkimys vähätellä näitä tekoja. Nuoruuden hölmöilystä tulee mieleen jotkut pilapimpotukset, pilapuhelut, röökaaminen ja överikännien vetäminen kaveriporukassa. Idiotismista taas sitten sellaiset potentiaalisesti vielä vähän typerämmät jutut, kuten vaikkapa keskinäiset tappelut, näpistykset ja vastaavat. Niissä piireissä missä minä olen liikkunut, tällaisia seiskassa mainittuja tekoja kutsuttaisiin yksinomaan sairaiksi. Sadistinen kissan tappo ja tätä naista kohtaan harjoitettu toiminta osoittaa täydellistä empatianpuutetta, jota en todellakaan kuvailisi niin lievällä termillä kuin "hölmöily".
Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi. Kissojen kohtelun lisäksi tämän naisen vainoaminen tältä poikaporukalta on ollut todella raakaa toimintaa.

Näkkäläjärveä tarkemmin tuntematta on tietysti vaikea sanoa, missä määrin on voinut ihmisenä muuttua noista ajoista, mutta jonkinlaisia hälyttäviä merkkejä on tuossa, että pimitti tapahtumat puolueeltaan vuoteen 2019 asti, ja kun ne sitten tulivat julkisuuteen, antoi kommenteissa aika siloitellun kuvan tapahtumista. Ei vakuuttanut, että olisi sisäistänyt kuinka vakavaa kärsimystä on ollut aiheuttamassa.

Ihmetyttää kyllä tällaista taakkaa kantavan poliitikon valitseminen tärkeään toimeen, kun varmaan ongelmattomampiakin vaihtoehtoja olisi ollut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikea kysymys lienee, että onko Näkkäläjärvi tuon tapauksen jälkeen hakenut ja saanut psykiatrista apua.

Kyseessä on mielestäni teko, jota normaalilla tavalla empaattinen ihminen ei yksinkertaisesti tee.

Tämä on erittäin olennaista. Jos itse aidosti ymmärtää, että teko oli totaalisen väärin ja sairasta ja on hakenut ja saanut ammattiapua, mun suhtautuminen muuttuu. Ei poista tekoja eikä niitä tekoja edes tarvitse hyväksyä. Mutta, jos asia kuitataan sanomalla, että silloin oli vaikea vaihe elämässä ja pahoittelee tekoaan, mun on pakko kysyä, että mitä sitten? Se kissan kidutus-spektaakkeli oli seurausta jostakin ja niihin syihin ja seurauksiin pitää pureutua ja ne pitää käsitellä.

Toinen asia, mikä vitutteleepi on se, että toisten anteeksipyynnöt voidaan kyllä todeta välittömästi epäaidoiksi ja pakotetuiksi, kun toisilla ne ovat automaattisesti vilpittömiä ja aitoja. En puolustele persujen sekoiluja, mutta onhan tämä Näkkäläjärven ”vähän parempi ja vilpittömämpi anteeksipyyntö” nyt ihan next level shittiä. Sotii mun tasa-arvonhakuisuutta vastaan aika pahasti.

”SDP, kahdet rattaat ja pikkasen paremmat anteeksipyynnöt”.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tämä on erittäin olennaista. Jos itse aidosti ymmärtää, että teko oli totaalisen väärin ja sairasta ja on hakenut ja saanut ammattiapua, mun suhtautuminen muuttuu. Ei poista tekoja eikä niitä tekoja edes tarvitse hyväksyä. Mutta, jos asia kuitataan sanomalla, että silloin oli vaikea vaihe elämässä ja pahoittelee tekoaan, mun on pakko kysyä, että mitä sitten? Se kissan kidutus-spektaakkeli oli seurausta jostakin ja niihin syihin ja seurauksiin pitää pureutua ja ne pitää käsitellä.

Näinpä.

Jos nuorella ihmisellä on vaikea vaihe elämässä, voi se monesti oireilla vaikkapa päihteiden ongelmakäyttönä, muina riippuvuuksia, koulun / työn / harrastusten laiminlyömisenä ja monenlaisina pikkurötöksinä, mutta eläimen kidutustappaminen vaikuttaa kyllä semmoiselta toiminnalta, että taustalla on joitakin vaikeampia tunne-elämän patoutumia, joihin pitäisi puuttua psykiatrian sekä psykoterapian keinoin.

Minusta ei vaikuta riittävältä, jos tämmöistä kuitataan ja kadutaan pelkkänä nuoruuden vaikean ajan hölmöilynä. Sen sijaan minunkin suhtautuminen muuttuu, jos asiaan on puututtu em. keinoin. Monenlaisiin mielenterveyden ongelmiin voi saada apua hyvällä hoitovasteella, jos henkilö itse niin haluaa ja on siihen motivoitunut.

Haluan kuitenkin korostaa, etten ole mielenterveysasioiden ammattilainen. Voi hyvin olla, että missaan tässä jotakin oleellista. Kyse on vain siitä, miten asia minun silmiini näyttäytyy.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
”SDP, kahdet rattaat ja pikkasen paremmat anteeksipyynnöt”.
Niitä persujen "anteeksipyynnöistä" paremmaksipistäminen ei ole kyllä minkään sortin saavutus. Jos edellisenä iltana toteaa, että "ei varmasti tule pahoittelemaan yhtään mitään" ja seuraavana päivänä pyytää nöyrästi anteeksi kirjoituksellaan, mutta kaikesta näkee, että ei sellaista tarkoita, niin joopajoo.

Kissel Mikkelijärvi, vai mikä se nyt olikaan, on tästä huolimatta ihan järjetön valinta luottamustehtävään.
 

Analyzer

Jäsen
Toinen asia, mikä vitutteleepi on se, että toisten anteeksipyynnöt voidaan kyllä todeta välittömästi epäaidoiksi ja pakotetuiksi, kun toisilla ne ovat automaattisesti vilpittömiä ja aitoja. En puolustele persujen sekoiluja, mutta onhan tämä Näkkäläjärven ”vähän parempi ja vilpittömämpi anteeksipyyntö” nyt ihan next level shittiä. Sotii mun tasa-arvonhakuisuutta vastaan aika pahasti.

”SDP, kahdet rattaat ja pikkasen paremmat anteeksipyynnöt”.

Tämä on hyvä näkökulma.

Se on jotenkin automaatio, että anteeksipyyntö on aito ja vilpitön, jos edustaa sellaista puoluetta, jonka pääsanoma on ns maailmaa halaava. Nyt sattuu olemaan vielä vähemmistön edustaja, niin se on varmaan sitten vielä extra tae(rauhan).
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Näinpä.

Jos nuorella ihmisellä on vaikea vaihe elämässä, voi se monesti oireilla vaikkapa päihteiden ongelmakäyttönä, muina riippuvuuksia, koulun / työn / harrastusten laiminlyömisenä ja monenlaisina pikkurötöksinä, mutta eläimen kidutustappaminen vaikuttaa kyllä semmoiselta toiminnalta, että taustalla on joitakin vaikeampia tunne-elämän patoutumia, joihin pitäisi puuttua psykiatrian sekä psykoterapian keinoin.

Minusta ei vaikuta riittävältä, jos tämmöistä kuitataan ja kadutaan pelkkänä nuoruuden vaikean ajan hölmöilynä. Sen sijaan minunkin suhtautuminen muuttuu, jos asiaan on puututtu em. keinoin. Monenlaisiin mielenterveyden ongelmiin voi saada apua hyvällä hoitovasteella, jos henkilö itse niin haluaa ja on siihen motivoitunut.

Haluan kuitenkin korostaa, etten ole mielenterveysasioiden ammattilainen. Voi hyvin olla, että missaan tässä jotakin oleellista. Kyse on vain siitä, miten asia minun silmiini näyttäytyy.
Johan täällä on todettu, että tuokin olisi turhaa, koska psykopaatti on luonteenpiirre, eikä sitä voi parantaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niitä persujen "anteeksipyynnöistä" paremmaksipistäminen ei ole kyllä minkään sortin saavutus. Jos edellisenä iltana toteaa, että "ei varmasti tule pahoittelemaan yhtään mitään" ja seuraavana päivänä pyytää nöyrästi anteeksi kirjoituksellaan, mutta kaikesta näkee, että ei sellaista tarkoita, niin joopajoo.

Kissel Mikkelijärvi, vai mikä se nyt olikaan, on tästä huolimatta ihan järjetön valinta luottamustehtävään.

Paine kasvoi. Ihmiset vaativat anteeksipyyntöä, tosin itse ihmettelen, että miksi sen perään huusi ne, joita anonyymit kirjoitukset eivät koskettaneet. Kontekstistaan irroitettuja purkauksia. Enkä ole sisällöstä samaa mieltä, mutta eivät ne anonyymit kirjoitukset johtaneet silloin yhtään mihinkään. Ei kansanmurhiin eikä ulkomaalaisten huonoon kohteluun Suomessa. Koska käsittääkseni Suomessa on vasta nykyhallituksen myötä alkanut esiintyä rasismia, ennen oli kaikki paremmin. Itsehän tunnistin nämä ”riikan” kuvailemat siristykset rullaportaissa tiettyjen kansallisuuksien miesten toimesta, joten ne eivät olleet edes kärjistyksiä, vaan totta. Mutta tällaisista asioista suoraan kirjoittaminen ei ole korrektia. Ja siksi en itse olisi moista kirjoittanut edes anonyymisti noilla sanoilla.

Niin se vain nykyisin menee, että sitten niitä pakotettuja anteeksipyyntöjä jaellaan, jotta päästään elämässä eteenpäin. Itse en tästä suuntauksesta pidä, enkä henk.koht. halua tai tarvitse omassa elämässäni anteeksipyyntöä ihmiseltä, joka ei oikeasti koe toimineensa väärin tai joka pakotetaan siihen muiden toimesta.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mitä kirjoittaa Lapin Kansa kun koko kesä on jahdattu persuja sekä muita oikeistolaisia vanhoista jutuista?

Ei löydy enää sanoja näille kaksoisstandardille:
 

Liitteet

  • SmartSelect_20230903_203737_Chrome.jpg
    SmartSelect_20230903_203737_Chrome.jpg
    170,6 KB · kertaa luettu: 294

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pistää niin vihaksi tuo mitä Näkkäläjärvi (tai mikä lie) on kissoille kavereidensa kanssa joskus tehnyt. Alinta roskasakkia tuollaiset tapaukset, olkoonkin vanha juttu ja teini-iässä tehty. Voin vannoa, että jos meikäläisen koiralle joku tekisi samalla tavalla, niin kyseinen henkilö saisi olla varuillaan koko ikänsä ja vilkuilla olkansa yli.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Pistää niin vihaksi tuo mitä Näkkäläjärvi (tai mikä lie) on kissoille kavereidensa kanssa joskus tehnyt. Alinta roskasakkia tuollaiset tapaukset, olkoonkin vanha juttu ja teini-iässä tehty. Voin vannoa, että jos meikäläisen koiralle joku tekisi samalla tavalla, niin kyseinen henkilö saisi olla varuillaan koko ikänsä ja vilkuilla olkansa yli.
Kyllä. Jokaisella on tietysti omat arvovalintansa. Minunkin kavereista joytyy joitakin idiootteja jotka puhuu rumia tietyistä ihmisryhmistä, mutta ainuttakaan eläinten rääkkääjää ei taatusti löydy.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Karmea valinta, ihan kaikin puolin.

Lapsiin ja eläimiin kohdistetut teot menevät ihon alle syvästi. Kertoo ihmisestä paljon, mikäli kykenee jompaa kumpaa satuttamaan vain satuttamisen ilosta.

Paljon on omassakin kaveriporukassa sattunut ja tapahtunut, osa teki isojakin typeryyksiä nuorena, mutta kukaan ei eläimiä rääkännyt.

Hyi saatana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paine kasvoi. Ihmiset vaativat anteeksipyyntöä, tosin itse ihmettelen, että miksi sen perään huusi ne, joita anonyymit kirjoitukset eivät koskettaneet. Kontekstistaan irroitettuja purkauksia. Enkä ole sisällöstä samaa mieltä, mutta eivät ne anonyymit kirjoitukset johtaneet silloin yhtään mihinkään. Ei kansanmurhiin eikä ulkomaalaisten huonoon kohteluun Suomessa. Koska käsittääkseni Suomessa on vasta nykyhallituksen myötä alkanut esiintyä rasismia, ennen oli kaikki paremmin.
Paine on pidettävä päällä, jos ei halua yhteiskunnan tulevan entistä rasistisemmaksi. En tiedä onko anteeksipyynnön vaatiminen hyvä keino, mutta jotenkinhan on osoitettava ettei tämä ole ok. Ettei rasismista tule normaalia ja salonkikelpoista.

Kirjoituksia ja puheilla tätä maailmaa on ennenkin muutettu. Kyllä se oikeistopopulismin nousu maailmassa ja sitä heijastelevat muukalaisvastaiset kirjoitukset ovat olleet omiaan aikaansaamaan ihan oikeita syrjivä tekoja, kun kaikenlaiset pikkunilkit saa rohkeutta.. Joten en ole välttämättä samaa mieltä siitä, että kirjoitukset eivät johtaneet mihinkään.
 

Shane Falco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sunnydale Razorbacks, Washington Sentinels
Kissel Mikkelijärvi
Onpa epäkunnioittavaa tahallaan muunnella noin korkea-arvoisen ja arvostetun poliitikon nimeä arvostelumielessä. Kikkel Jäkälämälli on kuitenkin sdp:n puoluesihteeri ja siten meidän kaikkien yläpuolella. Häntä sadistiksi haukkuvat ovat naurettavia, sillä kaikkihan sen tietävät että sadististen tekojen tekeminen ei tee kenestäkään sadistia. Muistakaa myös että Antti L. on perinyt Sanna M:ltä messiaaniset valtuudet antaa kaikki vanhat synnit anteeksi, joten kuolevaisten on turha valittaa. Ja sitä paitsi kaikkihan nuoruudessaan vähän haluavat kokeilla asioita, kuten julmia eläinten kidutuksia ym. Ihan ymmärrettäväähän tämä on. Nouseva tähti kuitenkin kyseessä.
Jotta ei menisi ihan hassutteluksi niin kirjoitetaan jotain asiaakin. Joku palstalainen tähän ketjuun kirjoitti, että julkinen anteeksipyyntö on ihan normaali ja riittävä käytäntö, niin ehkä minunkin on aika pyytää (julkisesti) anteeksi. Olen joskus 2000 -luvun alussa äänestänyt virallisessa suomalaisessa vaalissa demaria. Tiedän. Kuulostaa pahalta. Olin kuitenkin nuori,ajat olivat todella pimeitä eikä elämälläni ollut suuntaviivoja. Join alkoholia, enkä edes pystynyt vakiintumaan yhden naisen mieheksi. Olen todella pahoillani sairaasta äänestämiskäyttäytymisestäni ja teen kaikkeni ettei tämä enää ikinä toistuisi. Anteeksi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kyllä, ihan yhtä kaksinaamainen puolue kun aina ennenkin. Tykkäävät äänestäjilleen luvata ummet ja lammet, ja luulenpa etteivät itsekään usko noita maailmaa parantavia puheitaan.
Eihän demaripoliitikkojen itse tarvitsekaan uskoa, koska heille riittää, että itsensä paremmiksi ihmisiksi tuntevat yksinkertaiset äänestäjänsä uskovat.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eihän demaripoliitikkojen itse tarvitsekaan uskoa, koska heille riittää, että itsensä paremmiksi ihmisiksi tuntevat yksinkertaiset äänestäjänsä uskovat.

Kyllä, demarikoulussa opetellaan tuota kaltoinkohdeltua ja loukkaantunutta ilmettä, jonka Marin vei ihan uudelle tasolle. Lindtman tai Kiuru ei ihan vielä samalle tasolle oo päässy. Yritystä ei kuitenkaan puutu :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös