Sen näyttää aika. Heinäluoman aikakakaudella oikeistosiipi toivoi hänen jatkoaan, kun se takaisi SDP:n hiipumisen. Lipposen aikakaudella toivottiin hänelle pitkää pj-kautta, hän kun vasta todellinen SDP:n tuhoaja oli... Jatketaanko taaksepäin?
Oikeistohallitus ei tule hallitsemaan maailman tappiin asti, se on varma. Silloin tarvitaan taas SDP:tä, oli sitten sen puheenjohtajana kuka tahansa. Jos vaihdos tapahtuu 2011, on Urpilainen puolueen puheenjohtaja. Sittenhän nähdään miten hän pärjää. Näkyyhän tuo Katainenkin ylimieliyydestään huolimatta pärjäävän, vaikka häntäkin vähäteltiin olan takaa muutama vuosi sitten.
Niin, itse en tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani. Vilpittömästi tosiaan toivon Juttikselle pitkää pj-kautta.. Mielestäni Urpilaisen argumentit ovat tähän asti olleet niin kevyitä ja saman asian toistoa, että on vaikea nähdä tuollaiselle politiikalle kovinkaan valoisaa tulevaisuutta. Kokemusta ei tietenkään saa kuin kokemalla, mutta jos alkuataival on jo tuota luokkaa, vaikea siitä on eteenpäin ponnistaa.
Annan pari esimerkkiä valaistakseni asiaa:
1. Jääräpäinen saman levyn toisto lasten päivähoitokysymyksessä, vaikka jopa Vasemmistoliitosta ajatus on jo tyrmätty absurdina eikä suinkaan lasten koulutusmahdollisuuksia yhdenvertaistavana vanhempien tulotasosta riippumatta. Osa demariväestäkin itse myöntää, että koko kannanotto oli puoluekokouksessa sattunut kömmähdys.
2. Sisäministeriön kansliapäällikön viran tekeminen sukupuolikysymykseksi pätevyysseikoista piittaamatta. En vaan voi ymmärtää tällaista demaripuheenjohtajan logiikkaa. Niin höyhenmäistä, että.
Mielenkiinnolla odotan kunnallisvaaliavauksia. Joutuuko Vanhanen taas kommentoimaan demarileirin vaatimuksia typeriksi? Pitääkö Kataisen pokka?
Siitä olen samaa mieltä, että tuskinpa tässä maassa porvarihallitusta ikuisesti nähdään. Mutta se on sitten toinen juttu, onko jomman kumman ison oikeistopuolueen hallituskumppanina tuolloin Urpilaisen SDP vai jonkun muun..