Pavlovin Koira
Jäsen
Mielestäni vähäosaisten asioiden ajamisesta demareiden ei kannata missään nimessä luopua. Heidän asioiden ajaminen sopii erinomaisesti demareiden arvopohjaan, heitä on kuitenkin Suomessa noin 900.000 ja lisäksi keskiluokkakin haluaa edelleen, että vähäosaisista pidetään huolta. Sen sijaan kannattaa päivittää mallia, jolla vähäosaisista huolehditaan ja lakata "syyllistämästä" niitä, jotka etupäässä tuottavat resurssit vähäosaisten huolehtimiseen. Päinvastoin, tulisi panostaa siihen, että Suomeen syntyisi mahdollisimman paljon niitä, jotka tuottavat resurssit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Samaa mieltä, tosin en tiedä voivatko demarit luopua vähäosaisten asioiden ajamisesta kun he eivät mielestäni kovin uskottavasti niitä aja. Anyway, ainakaan minä en äänestä vaaleissa sen mukaan kuka ehdokas ja puolue parhaiten ajaisi minun etujani. Mielestäni puolueiden ei kuulu olla etujärjestöjä. Sen sijaan oletan että politiikassa kiinnitetään erityistä huomiota sellaisten ryhmien asioihin jotka eivät itse ilman politiikkaa pärjää. Yksi sellainen ryhmä ovat vammaiset joiden ei voi olettaa huolehtivan itse (ainakaan täysin) omasta toimeentulosta, siksi on lainsäätäjälle jo moraalinenkin tehtävä turvata heille säällinen toimeentulo.
Mitä demareihin muuten tulee, niin minusta on heidän kansainvälisestä arvopohjastakin katsoen käsittämätöntä että Suomen demarit vastustavat työntekijöiden vapaata liikkumista maan rajojen yli. Sen lisäksi kyseinen linja on demografisesti kestämätön, Suomeen kun ei ole oletettavissa sellaista väestön sikiämistä että huoltosuhdetta (työikäiset vs.passiiviväestö) ilman mittavaa maahanmuuttoa korjattaisiin edes siedettäväksi.