Ziege kirjoitti:Markkinoinnissa löytyy nyt ja tulee aina löytymäänkin parannettavaa jokaisen SM-liiga seuran kohdalla. Ihmisten mielenkiinnon kohteet kun sattuvat muuttumaan nopeasti eikä niitä voi etukäteen varmaksi tietää. Jos tämmöisessä kirjoituksessa otetaan yksi joukkue silmätikuksi voisi edes sen kohdalta ottaa kaikista asioista selvää ellei osa asioista oltu tarkoituksella jätetty mainitsematta.
Kolumni on selvästi kirjoitettu markkinoinnin näkökulmasta, mutta kaikkia markkinointikikkoja ei mielestäni suoraan voida soveltaa tamperelaiseen jääkiekkoiluun, jos ei ymmärretä täkäläisiä kiekkoiluperinteitä ja kiekkokulttuuria. Asia kun on vaan niin, että on ihan sama minkälainen halli täällä on ja paljonko sinne väkeä mahtuu, jos joukkue ei ole sarjassa neljän sakissa, niin väkeä on se 4000-5000. En sano sitä, etteikö uuden tekniikan ja edistyksen mukana pidä kulkea tampereellakin, mutta tampere on jääkiekkoyleisön suhteen sinänsä hankalaa aluetta, että niiden lisäksi, jotka käyvät katsomassa joka matsin, on iso liuta jääkiekkoa paljon seuraavaa porukkaa, joka ei jaksa vaivautua halliin, ellei joukkue pelaa hyvää peliä ja taistele liigamenestyksestä. Heidän suurin mielenkiintonsa kohdistuu siihen, millaisia pelaajahankintoja joukkueet tekevät ja ketkä onnistuvat ketkä ei. Parasta mainosta tamperelaiselle kiekolle olisi riittävän kovat kaverit niille jakkaroille, jotka pelaajahankinnoista päättävät. Ilveksessä tämä ei Juha Hautamaan muodossa ole toteutunut kovinkaan hyvin, Mikko Leinonen saa arvosanakseen meikäläiseltä 8.
Sen allekirjoitan, että jääkiekko voisi näkyä voimakkaammin kaupungin katukuvassa. Mutta toisaalta onhan sitä kaikenlaista bussinkylkimainosta ollutkin ja Tapparapäivää sun muuta. Hakametsän erätaukopalveluitakin vermasti parantaa voisi, mutta itse olen kuitenkin sitä mieltä, ettei se täällä ole siitä kiinni, minkä makuinen nakki siellä hodarin välissä on. Kiinnostus jääkiekkoon lähtee täällä sieltä joukkueen rakentamisesta.