Mainos

SM-liigan kehityskeskustelu

  • 55 809
  • 325

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buccaneer kirjoitti:
Lyhensin raakasti, koska tuohan on pääideasi, eikö niin? Että pallkakatolla saadaan tasainen sarja (kaikki joukkueet lähes saman tasoisia), ja tasainen sarja kiinnostaa ihimisiä enemmän kuin nykyinen, joten katsojamäärät kasvavat ja liiga saa enemmän fyrkkaa ja voi paremmin? Vai käsitinkö väärin?

Eli jos vaikkapa Jokereiden pelaajat korvattaisiin Kookoon pelaajilla ja Ilveksen pelaajat Kiekko-Vantaan pelaajilla (suunnilleen sama taso), niin Jokerit-Ilves peliin tulisi enemmän katsojia kuin nykyisellään? Näinkö ajattelit? Vai käsitinkö jotain väärin?
Niin ja jos tuo ei toimi, niin sen jälkeen voidaa vaatia muita Euroopan sarjoja asettamaan samanlaisen palkkakaton, kun Suomessa ei osta hoitaa asioita.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
bozik kirjoitti:
Kehittellään Suomeen ihan oma malli, jolla kiinnostusta ja tasoa nostetaan. Laitetaan pelaajapalkkioille palkkalattia, jokaisen seuran on liigassa pelatakseen panostettava vähintään 1,5 miljoonaa euroa pelaajapalkkioihin. Jäisi kaiken maailman projektit ja välikaudet väliin kun jokainen joukkue satsaisi kauteen kunnolla.

Niille jotka eivät tuota summaa halua sijoittaa niin vuosi-pari mestiksessä kehittelemässä projektiaan ja sitten karsintojen kautta takaisin liigaan.
Ja mitenköhän mestiksessä sitten pystyisi saamaan niin paljon lisätuloja että olisi taas mahdollista menestyä liigassa?

Tuolla tavalla liigaan jäisi alle 10 joukkuetta, ellei sitten pienen rahan joukkueet löydä paikallista hörhöä joka lataa miljoonia euroja joukkueeseen joka vuosi....
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Buccaneer kirjoitti:
Kannatan tätä! Lisäksi ulkomaalaiskiintiö hiuksista vXXXXXn. Tai ainakin nostetaan sitä.
Ulkomaalaiskiintiö olisi pitänyt heivata jorpakkoon jo aikaa sitten. Tää on sitä liigalogiikkaa, valitellaan kohonneita pelaajapalkkioita ja samalla vapaaehtoisesti itse rajoitetaan markkinoilta hankittavissa olevien pelaajien määrää. Olen ihan varma, että jopa ameeba miettisi että mitä v*tua jos sille kerrottaisiin tästä järjestelystä.

Mitä tuohon ehdotukseen tulee niin 1,5 millillä kasaa liigaan ihan kelpo jengin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mondie kirjoitti:
Ja mitenköhän mestiksessä sitten pystyisi saamaan niin paljon lisätuloja että olisi taas mahdollista menestyä liigassa?
Todennäköisesti ei mitenkään. Sen sijaan siinä vaiheessa voisi silmät aueta monelta Mestikseen siirtyneeltä, että hei, eihän meillä ole resursseja pelata liigaa kilpailukykyisesti "pling" - meidän sarjamme on siis Mestis.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko perusongelma on se, että aina otetaan itsestäänselvyytenä, että sitä rahaa ei voisi kerätä enemmän kuin nyt.

Onhan se toki helpompaa luovuttaa ja syyttää kaikkia muita. Suomessahan seurat ovat hoitaneet asiat jo vuosia niin vitun ammattimaisesti, että parempaan ei vaan pysty.

Ruotis, Sveitsi jne pärjää vain siksi, kun ne on NIIIIN paljon isompia ja niissä maissa on rahaa NIIIIN paljon enemmän. Ja firmatkin vain ihan hyvää hyvyyttään kantavat rahaa seuroille. Makkaraa saavat vastineeksi vain.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Tarinankertoja kirjoitti:
Joukkuemäärä, karsinnat, säälit... ne ovat, kuten totesin, vain yksityiskohtia, eivät ratkaisuja.

Karsinnat ja avoin liiga ovat ratkaisu jääkiekon mielenkiinnon lisäämiseen urheilullisuutta korostamalla. Avoimen liigan aikana jääkiekko nousi tässä maassa nykyiseen asemaansa ja valtalajiksi. Jos siinä asemassa halutaan pysyä niin suomalaista jääkiekkoa on kehitettävä tuotteena ja tämä onnistuu mm. sillä, että siihen palautetaan avoimen sarjan ja unelmien tuoma intohimo.

Suomen jääkiekkomarkkinat ovat jenkkejä sen verran pienemmät, että SM-liigan on täysin turha alkaa apinoimaan NHL:n tyylistä ammattilaissarjaa.
 
Viimeksi muokattu:

Joonas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Jokaisen Sm-liiga joukkueen, ja itse liigan, heikkouksiin kuuluu markkinointi. Miksei Sm-liigaa markkinoida enemmän? Peli ei ole kova tasoista, mutta kun kukaan ei edes yritä tosissaan. Kuka haluaa tulla katsomaan liigaa, jossa puhutaan vain tähtien puutteesta tai vastaavasta? Vaikka tämä onkin myös faktaa, mikseivät liiga ja joukkueet pyristele pois tämän ajattelun takaa. Jokaisessa joukkueessa on kuitenkin, sanokoon kuka mitä vain, vähintään se yksi tai kaksi tähtipelaajaa tai muuten kiinnostavaa pelaajaa. Miksei esim. Kärpät tai HPK markkinoi tyyliin: "Tule näkemään Euroopan huippukiekkoa" (ECC kakkossijat). Ainoa joukkue, jolla markkinointi pelaa edes jotenkuten on HIFK, jolla on tämä maankuulu brändi.

Joukkueet voivat myös parantaa markkinointia ja kiinnostavuuttaan palkaamalla kiinnostavia pelaajia. Kuka haluaa tulla katsomaan surffaavia ulkomaalaisia tai keskivertosuomalaisia? Eikä sen pelaajan tarvi olla edes välttämättä kallis. Kovaa taklaava oman kylän poika voi olla yllättävänkin hyvä esikuva junnuille ja kiinnostava pelaaja yleisölle (Antti Aarnio). Esimerkiksi Kärpät voisi markkinoida helposti itseään tiettyjen pelaajien kautta, jotka kiinnostavat yleisöä (Aarnio, Viuhkola, Boumedienne, Aaltonen...). Joukkueet voisivat raakasti markkinoida otteluita pelaajien kautta. Pärstää vain kadun varsille tai lehden sivulle.

Ja tästä päästään seuraavaan aiheeseen: junioritoiminta. Sm-liiga tulee tulevina vuosina profiloitumaan enemmän tai vähemmän kasvattajasarjaksi, josta pelaajat jatkavat eteenpäin. Eli on nähtävä mihin kannattaa panostaa - junnuihin. Rahaa ei ole hankkia pelaajia muualta ja halvin pelaaja on aina oma juniori. Kyvykkäät juniorit nostavat pelin tasoa ja keventävät kukkaroa. Jos toiminnasta saadaan vielä kestävää, Venäjän tyyliin, edellisen lähdettyä NHL:ään tai Eurooppaan, on A:ssa seuraava huippujunnu valmiina. Mutta tämä toiminta ei ala toimimaan vuodessa eikä kahdessa, vaan seurajohtajilta ja yleisöltä vaaditaan malttia.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Buccaneer kirjoitti:
Eli jos vaikkapa Jokereiden pelaajat korvattaisiin Kookoon pelaajilla ja Ilveksen pelaajat Kiekko-Vantaan pelaajilla (suunnilleen sama taso), niin Jokerit-Ilves peliin tulisi enemmän katsojia kuin nykyisellään? Näinkö ajattelit? Vai käsitinkö jotain väärin?

Jos haluat kärjistää, niin kyllä, olet ymmärtänyt oikein. Tai ehkä ei enempää, mutta joka matsiin saman verran, ei vain niihin muutamaan peliin kaudessa.

Ja ennen kuin alkaa epäilys tuon tason kiekon vetävyydestä, kannattaa muistaa mikä oli taso Liigassa 10 vuotta sitten. Ja verrata mikä se on tänään.. onko yleisömäärät tippuneet?

Eivät, mutta lisääkään ei ole tullut. Ruotsissa ja Sveitsissä sen sijaan rahamäärät sen kun kasvavat, joten pitkällä tähtäimellä ei edes Jokereilla ole kohta mahdollisuutta hankkia ”metropolitia”

Ei, NHL:n apinoiminen ei käy 1:1, en ole näin väittänyt.

Ja ehdotus liigajoukkueiden pudottamisesta 10 on tietysti kannatettava, mutta minä nyt kysyin REALISTISIA, toteuttavissa olevia malleja. Vai uskooko joku, että Liigaa lähitulevaisuudessa supistetaan?
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarinankertoja kirjoitti:
Eivät, mutta lisääkään ei ole tullut. Ruotsissa ja Sveitsissä sen sijaan rahamäärät sen kun kasvavat, joten pitkällä tähtäimellä ei edes Jokereilla ole kohta mahdollisuutta hankkia ”metropolitia”
Miksi noissa maissa on sitten tilanne niin hyvä nykyään? 10 vuotta sitten Ruotsissa siirryttiin ammattimaiiseen seurajohtoon, kun tajuttiin, että muuten oltaisiin tulevaisuudessa sellaisessa tilanteessa, kuten esim. nyt Suomessa. Siinä se.
 

hilapiste

Jäsen
Sm-liigaan 2 päätuomaria. Varsinkin nyt kun yritetään kitkeä pois koukut, estämiset ja muut niin 2 nuijaa näkee paremmin kuin 1. Kuka edes vastustaa 2 tuomarin käyttöä, mutta silti sitä vaan ei käytetä?
 

scholl

Jäsen
hilapiste kirjoitti:
Sm-liigaan 2 päätuomaria. Varsinkin nyt kun yritetään kitkeä pois koukut, estämiset ja muut niin 2 nuijaa näkee paremmin kuin 1. Kuka edes vastustaa 2 tuomarin käyttöä, mutta silti sitä vaan ei käytetä?

NE, jotka väittävät, ettei ole rahaa, vastustavat. Paljonko 2 tuomarin järjestelmä maksaisi lisää? Miksei sm-liiga tee enemmän liigan laajuisia sponsorisopimuksia, joista otetaan ensin pois esim. tuomarikulut ja loput rahat jaetaan tasan seuroille. Nyt kun esim. pelipaitojen logot ovat usein olkapäillä niin rintalihaksen kohdalla voisi olla pieni liigan sponsorin logo kuten Ruotsissa kai ainakin ennen on ollut. Ja liigan nimen voisi myydä. Ruotsissa muistaakseni lasketaan, että jos Elitserienin nimi myydään niin siitä saadaan 30mkr vuodessa.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kapo kirjoitti:
Erinomainen ajatus Bozikilta. Tuo palkkalattia pudottaisi heti liigajoukkueiden määrän noin kymmeneen ja liiga on heti tasaisempi.
Todella hyvä. Jos pelaajabudjetti jää "vajaaksi", ja markkinat on tyhjät maksetaan junnuille tai mestismiehille 100k€:a että saadaan budjetti täyteen.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kapo kirjoitti:
Erinomainen ajatus Bozikilta. Tuo palkkalattia pudottaisi heti liigajoukkueiden määrän noin kymmeneen ja liiga on heti tasaisempi.

Ajatus on erinomainen, sillä palkkalattia pakottaisi elinkelpoiset pienemmät liigaseuramme maksamaan ECHL-tähdilleen perunoiden sijaan ihan oikeaa palkkaa. Kovemmat kaverit suuntaisivat edelleen kovemman tienestin toivossa Venäjälle, Sveitsiin, Ruotsiin, Kärppiin tai Jokereihin.

Tommi Turusenkin ura jatkuu heti, kun tämä nk. bozikin lattia asetetaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tämä sponsorointiasia taitaa liigan puolella olla vielä ihan alkutekijöissään, kun lueskelee HPK:n uuden toimitusjohtajan haastatteluja. Herra mainitsee, että on tällä hetkellä ihan täpinöissään, kun saa tulla mukaan seuraan, jossa yhteistyökumppaneita on arviolta 100. Aikaisemmin liigassa olleessaan ei niitä kumppaneita ollut kuin 10, joten nyt sitä työn sarkaa sitten riittää vaikka ja kuinka paljon.

Sinänsähän tästä haastattelusta jää soimaan juuri sopimuskumppaneiden alhainen lukumäärä ja siitä seuraa kysymys, että eikö niitä sopimuksia todellakaan ole ollut mahdollista saada enempää, ja sitä kautta liigaa taloudellisesti vahvemmaksi, vai onko se niin, että kun on töissä riittävän suuressa talossa, niin pelkkä länsäolo päivittäin riittää monelle mukamas vastuussa olevallekin henkilölle?
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aeroman kirjoitti:
Sinänsähän tästä haastattelusta jää soimaan juuri sopimuskumppaneiden alhainen lukumäärä ja siitä seuraa kysymys, että eikö niitä sopimuksia todellakaan ole ollut mahdollista saada enempää, ja sitä kautta liigaa taloudellisesti vahvemmaksi, vai onko se niin, että kun on töissä riittävän suuressa talossa, niin pelkkä länsäolo päivittäin riittää monelle mukamas vastuussa olevallekin henkilölle?
Voi tässä vaiheessa sitten jokainen suomalainen seura hävetä ja paljon. Jos löydän niin myöhemmin ne summat mitä milläkin tasolla maksetaan niin lisään häpeän aihetta

NAUTTIKAA

Frölunda Indians

38 Platina-yhteistyökumppania

43- Kulta-yhteistyökumppania

Tässä loput kumppanit, kun ei pysyt jumalauta laskemaan edes kaikkia:

SILVERINDIANER
Acando AB Artform Design AB
Asics Sverige AB Askania AB
BDO Revision Väst KB Bengt Dahlgren AB
Bror Tonsjö AB Brose Sweden AB
Broströms Resebyrå AB Caran AB
Carbo Rör AB CDG IT Stroede Ralton AB
CDM,AB Comeva AB
Constructor Sverige AB Dalkia Industripartner AB
Deloitte & Touche AB Detector AB
DFDS Tor Line AB Ed Knutsen Maskin AB
Effect Management Search AB Elator
Elon Svenska AB Eltel Networks AB
EMC Information System AB Ernst & Young AB
Eurogloves AB F O Peterson & Söner Byggnads AB
Fasitet AB Feelgood Väst AB
Flexlink AB Förvaltnings AB Aranéa
GF Konsult AB Göfast Gruppen Byggservice AB
Göteborg Energi AB Göteborgs Stads Parkering AB
Guide Konsult AB Gummigubben AB
Hansson & Hägelmark Utveckling AB Herrljunga Cider AB
Hjalmars Trä AB Hogmalms i Göteborg AB
Hot Screen AB HRM Ritline AB
IF Skadeförsäkring AB ITS Independent Transport & Shipping AB
Ivar Kjellberg Byggnads AB JP Måleri i Göteborg AB
Kaffekompaniet Kahls Kaffe AB
Kanallisten Kinells Måleri AB
Kynningsrud Kran AB Länsförsäkringar
Lawson Lundingruppen
Lysegården Sand & Trä Mannheimer Swartling Advokatbyrå
Mantra Communication Mark & Energibyggarna i Göteborg AB
MCR International Sweden AB Merrild Coffee Systems AB
Modulent Hus Movimento Automotive
Net Group AB Nimbus Boats AB
Nutriguard Ortstidningar i Väst AB
Pålab Pulsen Integration AB
Q-vision AB R&M Isenta Väst AB
Revisorsringen Göteborg AB Rieber & Son AB
Sapa Profiler AB SJ
Specma AB Split-Vision Sport Marketing
St Jörgen GK Stålcenter i Väst AB
Statoil Landvetter Stendahl Reklambyrå AB
Stenungsunds Entreprenadbyggen AB Stora Enso Scandinavia AB
Storel AB Stovells Bygg & Fastighets AB
Stroede Customer Development AB Svefo Collector AB
Svenska Hus i Göteborg AB Tango Arena-Media AB
Team Dagnelid Team Sportia
Telenor Terumo Sweden AB
The Dubliner Truckpoolen Göteborg AB
Tuve Bygg AB Tuve Måleri AB
Unique Pyrotechnic AB Uppdraget i Göteborg AB
Vasakronan AB Vättersnäs Förvaltnings AB
Wicote AB Wios Städ AB

BRONSINDIANER
120 Fotograf Janne Olander Ahlsell AB
Åke Ekstrand Byggnads AB Åke Ekstrand Byggnads AB
Albin Invest AB Alcon Högtryckstvättar AB
Allkontor AB Allrör i Göteborg AB
Allsite AB Älvsby Hus
Alwins Transport Andreas Stihl Norden AB
AP Måleri AB Aroma Frukt AB
Autoflator AB Autoliv Svensk Airbag
Backa Byggmontage AB Bäckebols Åkeri
Bilexa i Göteborg AB Björnkläder AB
Borst-Anders AB Bostjärnan AB
Box Delivery Sverige AB Bräcke Åkeri AB
Bror Johansson & Co AB Burger King Delsjömotet
Byggnadsfirman Ernst Rosén AB C B Richard Ellis
Cabaret Lorensberg Carat Sverige AB
Castellum AB Cognition Consulting AB
Continental Däck Sverige AB Dematek AB
Dennis Niklasson Byggnads AB Dribbla Management
EC Släp & Trailerservice AB Effektiv Måleri AB
Eko Assistans i Mark AB Electrolux Home
Electrolux Professional AB Elite Park Avenue Hotel
Eric Jahrsten AB Ericsund AB
Ervex AB EU Bildelar AB
Expertkyl AB Exponova-JaLo Project AB
Finn Heat AB First Cargo Sweden AB
Fiskano b/v Fiskkompaniet i Göteborg AB
Flodéns Byggnads AB Förbandsmaterial AB
Forbo Flooring AB Förvaltnings AB Knut Bengtsson
FP Glasmagasinet Frösunda Center AB
Furulunds Städ AB GF Fältgeoteknik AB
GH Service AB Glasfiber & Platsprodukter AB
Global Refund AB GÖAB
Golvet Göteborg AB Göteborg Centrum Fastigheter AB
Göteborgs Lastbilscentral Gothia Försäkringsplanering AB
Gunnar Jonsson AB Gunnars Glasmästeri
Gustaf Edling AB HA Bygg Entreprenad AB
HA Industri AB Harry's Restaurang
Heka Mekaniska AB Higab
HML Haga Mölndal Lastbilscentral Holtback & Partner AB
Hotel Onyxen i Göteborg AB Hotel Opera AB
HTH Köksforum Göteborg Husbyggen Väster AB
IBS Byggnadsställningar AB IBS Finansservice AB
IL Recycling Returpapper AB Interbygg AB
Intrum Justitia Sverige AB Invid Göteborg AB
Invite Fasion AB IPS Alarm AB
Itella AB iweb AB
Jannes Bleck & Plåt AB Järnartiklar Ab
JM AB Johan i Hallen i Göteborg AB
John Fredrik AB John Sjögren AB
Johnson Controls JP Byggnadsrörelse i Göteborg AB
Kållereds Bygg AB Kalles Fisk AB
Kaupthing Bank Sverige AB Konecranes
Landskapsgruppen AB Levol Oljan AB
Light Inredningar AB Limax Transporter AB
Linde Material Handling AB Lindmarks Åkeri AB
LKR LLR Communication AB
Marknadskraft AB Mäster i Göteborg AB
Midbec AB Midroc Engineering AB
MIPAB Måleri AB MKC Scandinavia AB
Moderata Samlingspartiet i Göteborg Musikservice Sweden AB
Neoplan Väst AB New England Holding AB
Nordstans Marknadsledning Norex International AB
O Bohlin Byggnads AB Öbergs Byggnads AB
Oden Anläggningsentreprenad AB Öhrlings PriceWaterHouseCoopers
O'Learys ÖPWHC
Oris Peugeot Center
Phonera AB Portalen Kompetens AB
Posten Express P.EX. AB Proline Entreprenad AB
Provoice AB PSI Antonsson AB
Qbrick Quality Hotel Panorama
RamKem AB Rejlers Ingenjörer AB
Reklamservice AB Ren Industrimiljö AB
Restaurang Golden Days Restaurang Tvåkanten
Robetoy AB Rönnfast AB
RT Eklund Fastighetsservice AB Rubus Media AB
Samuelssons Fastighetsbyrå Sand & Grus AB Jehander
Sannes AB Scangolv AB
Sigillet Fastighets AB Silmec Nordic AB
Sjögren Industrihandel AB Sjögren Projekt & Byggledning AB
Smith & Nephew AB Spar Hotell Gårda
Sportförlaget i Europa AB Sportmanship AB
Star Bowling Stefan J:son Musik & Konsult
Stena Gotthard AB Stena Scanpaper
Stenberg & Co Måleri AB Stigs Center Försäljnings AB
Strålfors Svenska AB Svensk Motion & Fitness AB
Svenska Bil AB Sweco VBB
Swedeco AB Swemab Förvaltning AB
SYSteam Enterprise AB System-Text AB
Tagene Fitidscenter AB TBH Bygg
TecNet Nordic AB TF Fastigheter AB
Thomas Bernhall Three West Service AB
Topoil AB Torslanda Entreprenad AB
Totalservice i Göteborg AB Toyota Material Handling Sweden AB
Transas Scandinavia AB TransFargo AB
Tuveon Tvättex Direktservice AB
UT-Byggen i Göteborg AB van Meer Byggkonsult AB
Västkustens Rör AB VästkustMålarna Förvaltnings AB
Västputs Fasad AB VBS Bowling AB
Vena Entreprenad AB Volvo Personbilar Sverige AB
Volvo Trucks Center Sweden Wallink AB
Weavering Capital Westium Data AB
Wibo frukt & Grönt AB Yesp AB

Edit:

Excelin avulla selvisi, että 154 löytyy noita "huonompia" yheistyökumppaneita
 

scholl

Jäsen
Aeroman kirjoitti:
Aikaisemmin liigassa olleessaan ei niitä kumppaneita ollut kuin 10, joten nyt sitä työn sarkaa sitten riittää vaikka ja kuinka paljon.

Ei liigalla tarvitse olla hirveästi sponsoreita kunhan sopimukset ovat isoja. Elitserienillä on 5 pääsponsoria ja 6 virallista yhteistyökumppania.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
scholl kirjoitti:
Ei liigalla tarvitse olla hirveästi sponsoreita kunhan sopimukset ovat isoja. Elitserienillä on 5 pääsponsoria ja 6 virallista yhteistyökumppania.
Ei tietenkään, yksikin riittää kunhan vaan paalua on riittävästi takana, mutta kun esimerkiksi tuomariasiassa puhutaan liigan puolelta heti myös siitä, paljonko sekin sitten taas maksaa ja playoffien pääsylipputulotkin pitää korjata omaan taskuun, niin uskaltaisin olla sitä mieltä, että vähän olisi vielä sarkaa jäljellä yhteistyöasioissa liigallakin.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Sama meno kun jatkuu niin Suomesta tulee jalkapallo-valtio. Liiga kaivaa omaa kuoppaansa joka päivä syvemmäksi.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
tkks kirjoitti:
Voi tässä vaiheessa sitten jokainen suomalainen seura hävetä ja paljon. Jos löydän niin myöhemmin ne summat mitä milläkin tasolla maksetaan niin lisään häpeän aihetta
Mitä hävettävää siinä on jos ruotsissa on paljon sponssoreita?
Onhan niitä suomessakin, mutta varmasti vähemmän ja suomessa ei ole tapana ilmoitella tällä tavoin sponssoreiden nimiä. Kaikki yritykset kun eivät ole näkyvyyden takia mukana ja pelkäävät kerjäläisten jonoa oven takana jos nimi näkyy tälläisissä listoissa. Toinen asia on se, että jos esim. Jokereilla on tälläisiä pikkusponssoreita niin nehän lasketaan vaan ilmaislippujen saajiksi.

Tuskin mikään SM-liigajoukkue tieten tahtoen hyljeksii sponssoreita joten listoja ja määristä on turha puhua vaan pitäisi puhua siitä miten sponssoreita hankitaan. Pelkkä puhdas sponssorointi kun ei nyt ole muodissa yritysmaailmassa, niin homma ei ole niin helppo kuin 90-luvulla. Mielestäni juuri Jokerit on onnistunut luomaan Areenan ravintoloiden avulla yritysasiakkaille toimivan ottelutapahtumakonseptin ja se onkin Jokereiden henkireikä ja yksi suurimmista tulonlähteistä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
tkks kirjoitti:
Voi tässä vaiheessa sitten jokainen suomalainen seura hävetä ja paljon. Jos löydän niin myöhemmin ne summat mitä milläkin tasolla maksetaan niin lisään häpeän aihetta

NAUTTIKAA

Frölunda Indians

38 Platina-yhteistyökumppania

43- Kulta-yhteistyökumppania

Tässä loput kumppanit, kun ei pysyt jumalauta laskemaan edes kaikkia:

SILVERINDIANER


Edit:

Excelin avulla selvisi, että 154 löytyy noita "huonompia" yheistyökumppaneita
Noin saatanasti rahaa ja yhteistyökumppaneita ja eivät päässeet edes play-offseihin? Siinä vasta hävettävää Indians-johdolle onkin! Tuollaisilla sponsorimäärillä suomalaisjoukkueet pelaisivat varmasti kaikki NHL:ssä.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Noin saatanasti rahaa ja yhteistyökumppaneita ja eivät päässeet edes play-offseihin? Siinä vasta hävettävää Indians-johdolle onkin! Tuollaisilla sponsorimäärillä suomalaisjoukkueet pelaisivat varmasti kaikki NHL:ssä.
Niin, eihän tässä viime vuosina tuo seura olekaan mitään voittanut. Ja eikös Suomessakin eräs tämän kauden finaalijoukkue sukeltanut aika pahoin viime vuonna.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16 kirjoitti:
Mitä hävettävää siinä on jos ruotsissa on paljon sponssoreita?
Onhan niitä suomessakin, mutta varmasti vähemmän ja suomessa ei ole tapana ilmoitella tällä tavoin sponssoreiden nimiä. Kaikki yritykset kun eivät ole näkyvyyden takia mukana ja pelkäävät kerjäläisten jonoa oven takana jos nimi näkyy tälläisissä listoissa. Toinen asia on se, että jos esim. Jokereilla on tälläisiä pikkusponssoreita niin nehän lasketaan vaan ilmaislippujen saajiksi.

Tuskin mikään SM-liigajoukkue tieten tahtoen hyljeksii sponssoreita joten listoja ja määristä on turha puhua vaan pitäisi puhua siitä miten sponssoreita hankitaan. Pelkkä puhdas sponssorointi kun ei nyt ole muodissa yritysmaailmassa, niin homma ei ole niin helppo kuin 90-luvulla. Mielestäni juuri Jokerit on onnistunut luomaan Areenan ravintoloiden avulla yritysasiakkaille toimivan ottelutapahtumakonseptin ja se onkin Jokereiden henkireikä ja yksi suurimmista tulonlähteistä.
Niin, ainakin tarkoitukseni oli puhua yhteistyökumppaneista. En nyt jaksa tarkastaa onko tekstiin livahtanut sana sponsorointi. Jos enemmän perehtyy urheiluseurojen taloudelliseeen puoleen Ruotisissa niin selviää aika hyvin, että ei siellä tosiaankaan ole kyse mistään pelkästä hyvätekeväisyydestä vaan oikeasta yhteistyöstä, joka on kaikille tahoille kannattavaa.

Sitä puoltahan Ruotsissa lähdettiin Elitserienissä(kin) tarkoituksella kehittämään ja kasvuvauhti on ollut aika kovaa. Ei siellä hirveästi enempää sponsoroida kuin täälläkään. Jokerit on toki oikeilla jäljillä esim. Kärppien kanssa, mutta vielä jäädään kauas. Ja moni muu jää yhä kauemmas Suomessa.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
tkks kirjoitti:
Sitä puoltahan Ruotsissa lähdettiin Elitserienissä(kin) tarkoituksella kehittämään ja kasvuvauhti on ollut aika kovaa.
Kyllähän kovaan kasvuun tarvitaan kaksi osapuolta ja tässä tapauksessa halukkaita yhteistyökumppaneita. Ei auta vaikka seisoisit päälläsi jos halukkuutta ei yhteistyöhön ole. Suomessa niitä ei nyt löydy ja sillä hyvä. Siihen en usko, että täällä tehtäisiin jotain huonommin kuin ennen, mutta ei ainakaan riittävän paljoa paremmin, että edes entinen taso olisi saatu pidettyä.
 

PJx

Jäsen
hull16 kirjoitti:
Kyllähän kovaan kasvuun tarvitaan kaksi osapuolta ja tässä tapauksessa halukkaita yhteistyökumppaneita. Ei auta vaikka seisoisit päälläsi jos halukkuutta ei yhteistyöhön ole. Suomessa niitä ei nyt löydy ja sillä hyvä. Siihen en usko, että täällä tehtäisiin jotain huonommin kuin ennen, mutta ei ainakaan riittävän paljoa paremmin, että edes entinen taso olisi saatu pidettyä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin juuri tähän tkks on viitannut. ”Vastikkeetonta” rahaa ei ole lisää helposti haalittavissa. Pallo on selkeästi rahoitusta hakevalla osapuolella: niiden on osoitettava rahoitukselle vastike.

Mitä tekee liiga, kääntyy sisäänpäin ja hymistelee vuosikymmenen takaisella ”statuksella”: valtakunnassa kaikki hyvin. Tosiasiassa laiva vuotaa edestä ja takaa: urheilullinen tuote on rapautunut ja varainhankinta jäänyt menneelle ajalle. Sitä ei haluta myöntää, sillä se johtaisi väistämättä kipeisiin ratkaisuihin.

Tämä ei sovi Nuori-Suomi hengessä elävään yhteisöön, jossa kaikilla pitää olla kivaa. En ole ollenkaan varma, kuinka kestävällä pohjalla nykyinen organisaatio on. Kun seurat omistavat liigan, niin kaukana ei ole ajatus, että nyt on päästetty pukki kaalimaan vartijaksi.

Ihan vaikka Jeltsinin kunniaksi olisi pienimuotoinen perestroika paikallaan. Jos aikoinaan kehityksen edellytys oli, että liiga otti etäisyyttä liitosta, niin nyt liigan olisi syytä ottaa etäisyyttä liiga-seuroista. Hallituksen kokoonpanoa en osaa hahmottaa kokonaan, mutta epäilemättä siihen tulisi kuulua korkeintaan 5 liigaseurojen valitsemaa edustajaa, muutama liiton mies ja pääyhteistyökumppaneiden valitsemia jäseniä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös