Ymmärtääkseni en puolustellut Hirviniemen toimintaa mitenkään. Sanoin vain, että 17-vuotiaan paneminen ei ole laitonta - se on kuitenkin varsin tahditonta ja mautonta. Seksuaalinen ahdistelu sen sijaan on rikos ja siitä häntä syytetäänkin - väärin Hirviniemi on eittämättä toiminut moraalisesti 17-vuotiaita kutsuessaan kylään - ja sitten toki toiminut lain edessäkin väärin mikäli hänet tuomitaan seksuaalisesta ahdistelusta.
Sanoin myös sen, että 17-vuotiaan tytön iän määritteleminen ulkonäön perusteella ei ole ihan yksinkertainen asia. Tämäkään minusta ei ollut mitenkään puolustelua - kunhan vain totesin miten asiat omasta mielestäni ovat - en ole väittänyt tätä absoluuttiseksi faktaksi. Sinä ilmeisesti kykenet tähän paremmin - joten hyvä sinulle.
Minä lainasin sinua kun siellä huudellaan vittua ja vaikka mitä. Kaipa näistäkin asioista voi keskustella asiallisesti?
Ähh...pisti kiukuttamaan kun nämä on niin kurjia juttua. Taisin lukea vähän liian aggressiivisesti viestiä minkä laitoit. Pahoittelen. Tämä on tosiaan sellainen "tunteisiin menevä" asia itselle.
Selvennykseksi nyt sanon oman position. Minulle on ihan sama onko Hirviniemen teko ollut teknisesti laillinen vai ei. Minä en usko sekuntiakaan että 35-vuotias mies voi vahingossa päätyä tilanteeseen jossa hän aktiivisesti koittaa tuoda kotiinsa tyttöjä jotka ovat iältään 16-18 vuotiaita. En myöskään jaksa kovin paljon kiltisti tästä puhua, koska se on omasta mielestäni asia josta voi sanoa vittu mikä vittupää
Liika määrä yksittäistä voimasanaa poistaa sen tehon ja siitä herkästi tulee ns. Lighting Rod omalle kirjoitukselle. Tässä selvästi kävi niin. Mutta jos ihan rehellisiä ollaan, olet kyllä minua rankonut viime aikoina ja tiedät sen varmasti itsekin. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta ei kai me tässä teeskennellä että tämä tulee täysin puolueettomasta lähteestä?