Nyt kun oikeus antoi päätöksensä, niin olisi ehkä kannattanut jarrutella tuomitsemista.
Oikeudenkäynti pöytäkirjat julistettiin salaiseksi 60v. ajaksi, eli jää jälkipolville tarkastaa oliko tuossa vain rahastusyrityksestä kyse. Vai eikö muutoin näyttö riittänyt oikeusistumelle.
Minähän en ottanut kantaa oikeudenkäyntiin vaan siihen, miten tässä ketjussa keskustelu vietiin nopeasti pois itse tapauksesta.
Sinultahan kysyttiin mitä muuta keskusteltavaa aiheesta oli kuin se, mitä siitä oli jo aiemmin keskusteltu? Vastausta ei kuulunut sieltä puolelta.
Ketju lienee kuitenkin noin ihan yleisesti otsikkona olevan aiheen ympärille rakennettu.
Joo. Vaikka et sitä uskokaan, niin minulla on muutakin tekemistä kun täällä roikkua.
Oli itse tapauksesta lisää keskusteltavaa tai ei, niin huomio vietiin siitä pois hyvin nopeasti. Se on tosin tapana täällä, ja muuallakin somessa, muutenkin.
Varmaan jollekin toiselle ovat huudelleetHe huutelivat kaikenlaista tyyliin...’isot tissit’...
Varmaan jollekin toiselle ovat huudelleet
Uuden tutkimuksen mukaan #Metoo on muuttanut Ameriikoissa miesten käyttäytymistä varovaisempaan suuntaan, mikä ei tietenkään ole yllättävää. Joka tapauksessa ylisensitiivisyydestä kärsivät työelämässä (myös) naiset. #Metoon seurauksia:
Miehet siis palkaavat miehiä ja hoitelevat asioita aiempaakin enemmän pelkästään miesten kesken, kiitos #Metoon. Miehet ottavat mallia Mike Pencestä, joka ei suostu aterioimaan naisen kanssa, ellei Miken vaimo ole läsnä.
- 27% miehistä välttää kahdenkeskisiä tapaamisia naispuolisen työkaverin kanssa
- 21% miehistä on haluttomia palkkaamaan naista tehtävään, joka vaatii esimerkiksi yhteisiä työmatkoja
- 19% miehistä on haluttomia palkkaamaan viehättävää naista
...ja niin edelleen.
The #MeToo Backlash?
Linkki vie Harward Business Reviewin artikkeliin.
Voi vaan kuvitella millaista meno on ollut, jos on
noin vaikeaa olla asiallisesti naisten kanssa tekemisissä.
Voi vaan kuvitella millaista meno on ollut, jos on
noin vaikeaa olla asiallisesti naisten kanssa tekemisissä.
Koko metoon iso ongelma on ollut selkeä itsekritiikin puute.
Tuosta tutkimuksesta voi tehdä monenlaisia tulkintoja. Yhdessä näkemässäni se tulkitaan niin, että miehet ovat vihaisia siitä, että #Metoo yleensä tapahtui, ja tämä on keino rankaista naisia, palauttaa heidät takaisin omalle paikalleen häiritsemästä miehistä vallankäyttöä.
Kuulostaa vahvasti feministisen agendan läpitunkemalta tulkinnalta, itse kallistuisin sen puoleen, että miehet haluavat välttää ylimääräistä härdelliä ja ylivarovat tilanteita, jotka voidaan tulkita väärin.
Jaa kampanjan tärkeyden kieltävillä vai? Samaa mieltä.
Tähän lienee paras todeta että modet toivottavasti hoitavat hommansa. Viestini ei ollut kovin pitkä eikä vaikeasti ymmärrettävä.
Järjestelmällinen ja alusta asti vain kampanjan (mahdollisesti) negatiivisia puolia ruotiva käyttäytyminen on nimenomaan sitä itsekritiikin puutetta.