Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu

  • 652 316
  • 4 729

Nick Neim

Jäsen
Tähän seuraamattomuuteen voi olla ihan sellainenkin syy, että Tammen IG-tili perustettu vasta 2020, ja hän ollut näköjään Akiolan tanssipartnerina vuonna 2011. Nämä opettajat ja oppilaat eivät välttämättä tuon ohjelman jälkeen ole niin paljon muutenkaan tekemisissä, että 9 vuoden kuluttua alkaisi automaattisesti seuraamaan, kun toinen pistää instatilin pystyyn.
Kyllä kyllä, minkä takia sillä Tammen nimellä en lähtenytkään mässäilemään ja sen vuoksi mainitsin, että syitä voi olla useita muitakin. Tosin ensimmäinen julkaisuhan ei kerro tilin perustamisesta mitään, joten en tiedä mistä tuon 2020 sait varmistettua?

Lähinnä koko IG:n tarkoitus oli enemmänkin olla puolustuspuheenvuoro Salmiselle kuin hyökkäysvuoro Tammelle ja ehkä osoittaa sitä, että kuinka kevyesti niitä käytännön päättelyitä voi tai kannattaa tehdä, kun syitä voi helposti löytää suuntaan ja toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt kun luin asiaa enemmän niin Akiolan mukaan kysehän on kahdesta eri henkilöstä. Se kuka tehnyt mitä ja kuinka pitkään, se jäänyt ainakin itselleni hieman epäselväksi. Sekin on hieman epäselvää minulle, missä vaiheessa ns. perinteinen vonkaaminen muuttuu ahdisteluksi? Vai onko se sitä jo heti ensimmäisestä kysymyksestä / ihastuksen tunnustamisesta lähtien, jos kohde itse niin tuntee/päättää. Fyysinen kajoaminen sitä tietysti on. Se on päivänselvä asia. Onko tässä sitä tapahtunut?

Sitäkin hieman ihmettelen,miten asia ei ole edes seiskassa noussut pinnalle, jos henkilö X on huudellut siitä aika avoimesti ympäri pitkin kyliä.

"Akiola kertoi podcast-jaksossa, että erään tv-ohjelman teon yhteydessä eräs henkilö tunnusti hänelle rakkauttaan.

– Ja se meni aika liiallisuuksiin. Hän soitteli mun miehelle, soitteli mulle ja huuteli siitä aika avoimesti ylipäätään pitkin kyliä. Houkutteli mua muun muassa hänen rahoillaan, että lähtisitkö nyt, Akiola sanoi podcast-jaksossa.

Lisäksi hän kertoi, että tämän tilanteen jälkeen ohjelman teon yhteydessä toinen henkilö on tunnustanut hänelle ihastumista ja tiedustellut häneltä myös bikinikuvia.

– Tämähän meni yli kaiken kaikkiaan. Tämä oli todella ahdistava tilanne ja menin puhumaan asiasta tuotannollekin. He tiesivät mielipiteeni tällaisista asioista ja he ottivat minut tosissaan. Se oli todella ihanaa, koin, että minua kuunneltiin, hän kertoi."

 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Uusi raiskauslaki ei ole syyttäjän mielestä kovin onnistunut:


Muistan kun tätä tehtiin, niin oma some-seinäni meuhkasi siitä, kuinka miesten, jotka eivät ymmärrä suostumuksen päälle, pitäisi pidättäytyä harrastamasta seksiä. Minä sanoin siihen, että eihän kyse ole siitä, vaan laista: kuinka suostumuksellisuus tai sen puute oikeudessa todistetaan? Se on ainakin syyttäjän mielestä aika hankalaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Uusi raiskauslaki ei ole syyttäjän mielestä kovin onnistunut:


Muistan kun tätä tehtiin, niin oma some-seinäni meuhkasi siitä, kuinka miesten, jotka eivät ymmärrä suostumuksen päälle, pitäisi pidättäytyä harrastamasta seksiä. Minä sanoin siihen, että eihän kyse ole siitä, vaan laista: kuinka suostumuksellisuus tai sen puute oikeudessa todistetaan? Se on ainakin syyttäjän mielestä aika hankalaa.
Kyllä se laki silti tarvitsi päivitystä. Toki se on väärin, että ihmiset saavat pelkän syytteen takia potkuja yms.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä se laki silti tarvitsi päivitystä.

Niin, nythän esim. syyttäjä on antanut ymmärtää lain tulkinnan menneen monimutkaisemmaksi kuin aiemmin.

Eli, voisiko olla niin, että moni muukin mietti juuri noin, ja sitten sellainen runnottiin läpi ihan vain siksi, koska "päivitystä tarvittiin". Ei paljoa kiinnostanut lopputulema, kunhan vain saatiin päivitettyä. Tässäkin ketjussa käytiin keskustelua tuolloin juurikin tästä ongelmasta, jonka nyt syyttäjä (ja poliisi) on tuonut tässä esille. Meille epäileville tuomaille silloin naureskeltiin ja näkökantojamme vähäteltiin ja todettiin, että oikein käyttäytyvä ihminen ei moisiin tilanteisiin joudu. Tuon jutun perusteella aika monikin tuntuu joutuvan, tuossa nyt eriteltynä esimerkkinä "Mikko".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös